Touareg kokemuksia?

tdi.

Pitäis päivittää isompaan. Kattellu, että 2005 vuosimallin touareg:t on sopivissa hinnoissa.

Erityisesti kiinnostaa toi "pikkudiesel" eli 2,5 litranen. Isompia niin vähän tarjolla ja hinnat pompsahtaa. Mikään raketti se ei varmaan ole, mutta ilmeisesti riittävät tehot täydellä kuormalla ja vene perässä?
Onko jotain infoa vikapaikoista tai must-huolloista mitä pitäis ostaessa tsekata?

7

6938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-Mosse

Aika harvassa ovat nuo Touaregit Suomessa, joten tuskin paljoa vastauksia saat. Laajemman kuvan saanet jos kyselet samalla Transporterin/Multivanin/Caravellen ongelmia nimenomaan 5. korisien, sillä niissä on hyvin pitkälti sama tekniikka kuin pre-facelift Touaregeissa.

Touareg on hyvä juuri vetoautoksi, kun siinä on muistaakseni pikku-dieselissäkin maks. 3.5t perävaunumassa - 5. korisissa Transporttereissa jostain syystä vain 2-2,5t.
      Tuo pieninkin diesel on kuitenkin reilun 170hv tehoinen, eli ei sillä nyt jalkoihin jää, vaikka ainahan olisi hyvä ison kärryn kanssa olla reserviäkin.

Suurempi koneisissa dieseleissä huollot ovat kuuleman mukaan kalliita kun moottori lähes poikkeuksetta irroitetaan autosta erityisellä hissillä huoltoja varten. Pienemmissä näitä ongelmia ei käsittääkseni ole.

Transporterin kanssa itsellä on ollut ongelmia etupäässä eturipustuksien kolina, takapään iskarien nopea 'kuluminen' ja vesipumppu, joka usein alkaa vuotaa ennen aikaisesti (toki on mennyt yleensä valmistajan 'takuuseen' kun on tapahtunut alle 4v kuluessa vaihdosta).

Itse kanssa mietin, että seuraavaksi kun auton vaihto tulee eteen niin voisi katsoa käytettyä Touaregia, kun niissä ovat hinnat pudonneet aika alas vähäisen kysynnän vuoksi. Toki sitten myyminen on vaikeampaa taas vuosien kuluttua, mutta...

• tdi.

Samoja huhuja tännekin kantautunut kymppi-dieselin huollosta. En tiedä sitten miten toi v6:n... Sen verran mitä kahta yksilöä käynyt potkimassa niin ainakin R5 eli 2,5 litrainen näyttää istuvan hyvin väljästi konehuoneessa.

Samaa olen katsellut myös kysynnän suhteen. Samat autot seisonut osa jo vuoden. Pyynnit tulleet alas toki. Ajattelin ensi viikolla yrittää yhtä käydä tinkimässä. Jos aloittais härskisti pikakaupat 30teur eli sellaisella 20 prossan alella yrittäis.

• kiellon päälle

Eli,en ole omistanut turaggia,mutta olen ajanut aika paljon (työstäni johtuen) V-10 TDI , V6 TDI ja R-5 TDI koneilla. Kuten tuolla jo sanottiin,kympin huolto on kallis,mutta on mahtava moottori. R-5 kone on hyvä perus kone,joka jaksaa kyllä kulettaa aivan riittävästi,Mutta jos mahdollista ottaisin itselleni V-6 koneen,Hieno kulun ja kulutuksen suhde. Minun kohdalle ei ole sattunut mitään ihme vikoja/murheita yleensäkään. Auton viimeistely on upea,ja jos on ilmajousitus,niin matkan teko on juhlaa.(v-10 vakiona)

• tdi.

V6 dieselillä varustettua facelift mallia. Hitto että on makee kärry. En täytyis varmaan etsiä ja tyypätä se v10. Tosin sitten vois olla vaikee ostaa R5:sta...¨
        Parhaimpia autoja jota olen ajanut.

Eikun kauppoja hieromaan.

• Käy kokeilees
        tdi. kirjoitti:

V6 dieselillä varustettua facelift mallia. Hitto että on makee kärry. En täytyis varmaan etsiä ja tyypätä se v10. Tosin sitten vois olla vaikee ostaa R5:sta...¨
        Parhaimpia autoja jota olen ajanut.

Eikun kauppoja hieromaan.

Sitä V-10 tdi:tä,,, Se on niin murha kone,että sen jälkeen sun on ihan pakko saada sellanen,,,
        Ja sitte alkaa muutes huollot maksamaan,,,

• Seeh

2.5 vitos tiisseli,kaikkein halvin käyttää kaikin puolin,ja mennee iha riittävästi.

• kiiseli

käy vähän rouheesti,etsi v6.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1478
    Aihe