Minua ei tarvitse syytellä homofoobikoksi, sillä olen itsekin bi-seksuaalinen poika/mies, mutta pikkuhiljaa alkaa nyppiä muutama asia homoissa. Tuntuu siltä että ulkonäkö on homoille jotenkin hirveän tärkeä asia. Naisten mieleen tietysti on että poika kiinnittää huomiota ulkonäköönsä jne, mutta itse olen sitä mieltä että nämä trendifruittarihomot eivät ole järin puoleensavetäviä. Tai eihän ulkonäkö tai pukeutumistyyli sinänsä koskaan mikään miinus ole, mutta kun yleensä ne älykkäimmät tapaukset eivät pahemmin jaksa välittää ulkonäöstään. Itseeni muutenkin vetoaa sellainen tietty luonnollinen huolettomuus, että vedetään päälle vähän mitä sattuu, ei mitään trendikuteita tai (varsinkaan) geeliä blondatuissa hiuksissa.
Itse ihastun yleensä vähän nörttimäisiin poikiin, jotka ovat fiksuja ja tavallisen näköisiä - ja takuuvarmasti *heteroita*.
Eli tässä siis ongelman ydin; olen luopumassa toivosta että löytäisin jonkun oikeasti älykkään, ei-pinnallisen, ei-ulkonäkökeskeisen bi- tai homopojan. Se tuntuu mahdottomalta homokultuurissa, sillä homot tuntuvat olevan yhtä pinnallisia kuin naisetkin - 'ihannemies'-käsitekin on monelle synonyymi 'ideaaliulkonäkö'-käsitteen kanssa. Siis ihastuvatko homot oikeasti vain ulkonäköön? Ja miksi koko homokulttuurissa tietyn stereotyyppisen ulkoisen olemuksen tavoittelua pidetään suotavana?
Huoh. Rasittaa vaan kun olen tälläkin hetkellä ihastunut erääseen ihanaan poikaan, joka vaikuttaa sen verran älykkäältä kaverilta että ei millään voi olla homo tai bi. Käyvätkö homot edes yliopistoja? Ikinä? Itselläni vähän sellainen käsitys että perushomoa kiinnostaa enemmän juominen ja yhdenyönjutut kuin opiskelu ja että heitä löytää enemmän joistain kampaaja-ammattikouluista kuin vaikkapa luonnontiedepainotteisista yliopistoista.
Pahoittelen jos provosoin jotakuta, ja toivon itsekin olevani väärässä :P
Homous, älykkyys ja ulkonäkökeskeisyys
11
1247
Vastaukset
- no vastauksia
no enpä kauheana ulkonäen perään ole, maisteriksi kävin kahdessa vuodessa (tosin, enpä sillä ajattele älykkyyden kanssa paljon tekemisät olevan)
tosin, en kyllä ole kundien kanssa ollut, mutta varmaan siihen kategoriaan menisin - Micke880
Hei, nyt sä yleistät. Kaikki homot ei oo tollasii. Esim. must ei ulkonäköö kattomal kyl huomaa, mikä mä oon (kyl mä silti ulkonäöstäni pidän huolta) enkä todellakaan oo mikään pikkurilli pystys kulkeva kotkottava kanahintti. Enkä tasan oo mikään fruittari.
Ja mikä vitun homokulttuuri? Sekö, miten jossain vitun (heteroiden suunnittelemis) tv-sarjois homot esitetään jonain ihme hihhuleina.
Ja homois on tosi paljo älykkäit ja fiksui tyyppei (mä tiedän monii), joten miksei tää kundi, johon sä oot ihastunu, vois ollaki homo? Ja jos tää kaveri tosiaan on fiksu, ni tuskin se suhun käy kuumana, vai mitä? Varmaan seki ettii kaltastaan seuraa, eli fiksui tyyppei: sust ei sellast kuvaa saa ton kirjotuksen perusteel.
Ja käyks homot yliopistoo? No, tasan käy... Mä tiedän yhen, joka on lukenu ittesä lääkäriks... Ja umpihomo (ei kyl mitenkään avoimesti).
Mut pointti oli: homous ei oo sama ku tyhmyys! (Eikä heterous sama ku fiksuus).- oikeassa
Toki homoja on paljon erilaisia, niinkuin kaikkia muitakin ihmisiä, mutta mun kokemuksen perusteella homoista löytyy keskimäärin fiksumpaa ja syvällisempää porukkaa kuin heteromiehistä. Itse olen biseksuaalinen tyttö ja valitettavasti tuntuu, että jos johonkin mieheen ihastuisin, hän olisi juuri homo. Heteromiehet eivät useinkaan anna itsestään niin älykästä vaikutelmaa, vaikka en haluakaan yleistää. Moni homo, vaikka homous ei ulospäin näkyisi, on syvällinen keskustelija ja todella mukava ja fiksusti käyttäytyvä. Joten todella uskon, että homot voivat löytää toisistaan todella tasokasta ja syvällistä seuraa. :)
- se sairas
homoilu. Kai sulla on jotain järkevämpää tekemistä? Turha sieltä on ettiä mitään henkevää seuraa kun kaikki on 8-vuotiaan tasolla.
- homoja
on vaikka kuinka paljon. Noi kuvailemasi "fruttarit" yms. tietysti esiintyvät pinnallisuuksineen hyvin mielellään "scenellä", mutta suurin osa taitaa olla hyvin tavallisen oloisia.
Omassa "homoystäväpiirissäni" melkein kaikilla on jokin akteeminen loppututkinto.
Joten yritä etsiä seuraa jostakin muualta kuin baareista. - Lesbo, FM
tässä kuvaat? Et taida itsekään olla kovin älykäs.
- olen minäkin
vaikka oikeinkirjoituksesta ei välttämättä sitä ehkä voisi päätellä.
Mä olen kai aika pitkälle juuri tuollainen "heteromainen" homo. Korvakorut, kulmakarvojen nyppiminen, geelitötteröt tai kaljut ja räikeän värikkäät hinttarivaatteet eivät kuulu elämääni. Eikä käytöskään liene kuplivaa homomaista kaakatusta.
Mun elämä koostuu lähinnä töistä ja rakkaista harrastuksista joille pyrin antamaan mahdollisimman paljon aikaa elämästäni. Ehkä juuri sen takia mitä itsekin sanot, "homomaailma" vain ei ole minua varten. Kimpparunkut puistossa tai anonyymiseksi vessassa kun ei ole mitenkään erityisen houkutteleva skenaario.
Rakkaus ja seksuaalisuus on minulle vain yksi osa elämää, ja vuosien myötä olen tullut siihen tulokseen että jopa näivettämällä kaluni seksinpuutteeseen olen onnellisempi kuin silloin jos lähtisin elämään "normaalia" homon elämää. Kertakäyttösuhteista saan vain mielettömän morkkiksen.
Tylsille taviksille ei vain ole kysyntää :) - nikof
Kuten itsekin näet, jo näin moni on tunnustautunut "heteromaiseksi älymmystöhomoksi" tai -biseksuaaliksi. En nyt tiedä älynlahjoistani, mutta yliopistoa käyn ja ulkonäöllisesti pyrin ainoastaan siisteyteen. Itsekin siis ilmoittaudun tähän porukkaan o/
Turhaan siis huolit asiasta, sillä haluamasi tyyppisiä kyllä riittää. Nämä tyypit tosin taitavat olla monesti kaapissa, joten kannattaa kaivaa pintaa syvemmältä.- nikof
Niin, ja pitääpä vielä mainita, että opiskelen nimenomaan matemaattis-luonnontieteellisessä ^^
- Anonyymi
On tullut huomattua, että homot ovat usein älykkäämpiä ja etenkin parempia keskustelijoita kuin heterot. Monilla homoilla tuntuu usein olevan myös jokin erityinen juttu jossa ovat erityisen lahjakkaita, kuten vaikkapa kirjoittaminen, maalaaminen, musiikillinen taipumus tms.
- AnonyymiUUSI
Yliopisto-lehden 7/2025 tutkimusartikkelista (s. 43-47) tuli mieleen alussa mainittu homojen kaakatus. Voisiko puheterapeutista olla apua? Mikä olisi oma tämänhetkinen ikätasosi? Tavoitteena on laajentaa sanastoa ja käsitteiden hallintaa ja vahvistaa kokonaisten lauseiden tuottamista. Tarkempi ilmaisu auttaa ymmärtämään kumppania ja parantaa parisuhdetta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude15413535Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t749804Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h999172Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k218159Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk406783Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1506195Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua724308Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri243415Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy393407En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä4011300