Auttakaa...kertokaa te kokeneet...
Mistä alottaisinkaan.Tätä on kestänyt jo niin kauan!
Synnytyksiä takana ja viimeisen jälkeen teinkin sterilisaation. Viimeisen lapsen jälkeen kesti useita kuukausia ennenkuin menkat alkoivat. Menkat olivat todella runsaat ja niitä alkoi olla myötään...viikkoja, tiputtelua.Seurasi lääkäreillä käyntejä, ultrattiin, jossa gynegologi pyysi toisen lääkärin paikalle katsomaan, kun siellä oli jotain, mistä minulle ei puhuttu ja sanottiin vain, että ei syytä huoleen, ei se voi olla sitä, olet nuori.
Papakokeissa olen käynyt ja nekään eivät ole olleet puhtaita, kävin ultrassa uudestaan ja siellä todellakin oli jotain, mutta taas tutkiva sanoi, että se voi johtua vain verestä...hyytynyttä verta todennäköisesti.
Tihuttelu jatkunut, välissä enemmän ja välissä vähemmän. Kuukautiset ovat todella kivuliaat.
Muitakin oireita nyt tullut esiin. Virtsatientulehduksen oireita ja oikeastaan aina ulostaessa verta tulee emättimestä.
Alan olla todella huolissani. Olen uupunut, painoni on laskenut näinä 2vuoden aikana noin 20kg. Olen kuitenkin nyt normaalipainoinen. Väsyttää. Ensi viikolla taas lääkärille aika kuulemaan papakokeen tuloksista. Tuntuu kuin en jaksaisi enää edes pyytää lisäkokeita, koska pelkään todellakin nyt pahinta. Suvussani on paljon syöpää...kertokaa te kokeneet miten teillä todettiin kohtu,emätin...alateissä oleva syöpä???
Nytkin virtsatientulehduksen oireita ja väsynyt olo.
Kohtusyöpääkö?Apua!
9
7135
Vastaukset
- Iiris-täti
Hiukan salaperäisä nuo kertomasi lääkärit ovat olleet, jotain he selvästi epäilevät jos tuollaisia puhuvat. He selvästikään eivät halua huolestuttaa sinua turhaan, koska voihan olla että siellä tosiaan on hyytynyttä verta tai myomia. Varmaan tulevat ehdottamaan sinulle lähiaikoina tarkempaa tutkimusta ja kaavintaa, jos epäilevät jotain. Voit luottaa siihen, että he hoitavat sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
Kohtusyövän oireet ovat joskus vähän epämääräsiset ja ne voivat puuttuakin. Minulla oireena oli ylimääräinen välivuoto, ja mitä olen jutellut, niin joillakin muillakin on ollut ylimääräistä ja runsasta vuotoa nimenomaan syövän alkuvaiheessa. Se menee kuulemma jossain vaiheessa ohi (tai sitten ovat tottuneet siihen, mene ja tiedä). Joka tapauksessa runsas vuoto väsyttää ja laskee yleiskuntoa.
Itse tajusin, että lääkärin mukaan "jokin polyyppi tai vastaava" oli syöpä, siinä vaiheessa kun otettiin keuhkokuvat. Ei kai gynekologi lähetä potilasta keuhkokuviin, jos ei aio laittaa lähetettä leikkaukseen?
Kun syöpä todettiin, niin parin viikon kuluttua se oli jo leikattu. Siihen loppuivat ikävät oireet. Suurin osa kohtusyöpään sairastuneista paranee. Erityisesti jos olet nuori ja syöpä on vain kohdun alueella eikä ole ehtinyt levitä. Ei sinulla varmaan ole, koska leviäminen vie jopa 20-30 vuotta. Jos olet nuori ja hyvässa peruskunnossa, niin ei sinulla mitään hätää ole, vaikka se olisi syöpä. Se leikataan ja elämä jatkuu.- peloissaan...
Kiitos tiedosta...kysyisin vielä että mitä leikattiin? Kohtu pois kokonaan vai kuinka ja mietityttää miten seksin laita on...sitä kun en itse edes uskalla edes miettiä, tuntuu että kaikki mikä vilkastuttaa verenkiertoa on pahaksi...
Viime öinen oli tuskainen. Menkat tosiaan nyt päällä...viimeksi loppui viime viikolla.Mieli pomppii alas ja ylös...ja tosiaan...yleiskunto on selvästi huonompi mitä vuosi sitten.Väsyttää ja itkettää kun ei voi tehdä niitä asioita mitä haluasi...nykyään laskelmoin mitä jaksan tehdä ja jos sitten vedän itseni piippuun, niin tulen siitä erittäin kipeäksi. En ole ylipainonen. Syön erittäin monipuolisesti...laihdun ja kuihdun pikku hiljaa...mutta kiitos että kerrot sen että kohtusyöpään ei kuole...se että elämä jatkuu. Se lohdutti, hymyilytti. - Iiris-täti
peloissaan... kirjoitti:
Kiitos tiedosta...kysyisin vielä että mitä leikattiin? Kohtu pois kokonaan vai kuinka ja mietityttää miten seksin laita on...sitä kun en itse edes uskalla edes miettiä, tuntuu että kaikki mikä vilkastuttaa verenkiertoa on pahaksi...
Viime öinen oli tuskainen. Menkat tosiaan nyt päällä...viimeksi loppui viime viikolla.Mieli pomppii alas ja ylös...ja tosiaan...yleiskunto on selvästi huonompi mitä vuosi sitten.Väsyttää ja itkettää kun ei voi tehdä niitä asioita mitä haluasi...nykyään laskelmoin mitä jaksan tehdä ja jos sitten vedän itseni piippuun, niin tulen siitä erittäin kipeäksi. En ole ylipainonen. Syön erittäin monipuolisesti...laihdun ja kuihdun pikku hiljaa...mutta kiitos että kerrot sen että kohtusyöpään ei kuole...se että elämä jatkuu. Se lohdutti, hymyilytti.Leikattiin kohtu pois kokonaan. Myös kohdunsuu ja munasarjat poistettiin, koska syöpä uusii helposti juuri munasarjoihin. Ja lisäksi poistettiin nivustaipeiden imusolmukkeet. Leikkaus kesti pari tuntia, se tehtiin nukutuksessa tähystyksellä ja kaikki poistettiin alakautta. Siitä jäi 3 pientä (n.1,5 cm) arpea vatsan sivuille ja napaan, jotka paranivat nopeasti. Arvet ovat niin pienet, että ne eivät kiinnitä huomiota esim. uimahallissa tai rannalla.
Emättimen pohja ommeltiin kiinni ja emätin jäi ennalleen. Emätin oli kuitenkin leikkauksen jäljiltä aika tunnoton ja seksi oli aluksi pettymys minulle, vaikka mies ei huomannut siinä mitään eroa. Jonkinlaisen laimean klitorisorgasmin pystyi juuri ja juuri saamaan, mutta mistään G-pisteistä ei ollut tietoakaan. Tunto palasi normaaliksi n. puolessa vuodessa. Nykyään seksi on samanlaista kuin ennenkin ja myös emätinorgasmi onnistuu.
Jatkuva verenhukka heikentää varmasti yleiskuntoasi. Olin itsekin heikossa kunnossa ja erittäin väsynyt ennen leikkausta. Olin sairaslomalla, koska olin niin väsynyt. Elämä tuntui kurjalta. Leikkauksen jälkeen kaikki parani nopeasti. Tsemppiä sinulle!
- kohtusyöpä
kohtusyöpä saattaa olla ihan oireeton. Minulla oli yksi vuoto vaihdevuosien jälkeen ja se oli kohtusyöpä ja se leikattiin ja se oli niin alussa ettei tarvinnut mitään hoitoa.
Kun sinua nyt tutkitaan niin kyllä ne ottaa selvää mikä on vialla kysy suoraa mitä he epäilevät ja on siinä monia muita mahdollisuuksia.
Asia jota terottaisin pidä kunnostasi hyvää huolta syömällä monipuolisesti.- myoomat vai syöpä?
Minullakin on ollut verenvotoa yhdynnän jälkeen, joka loppuu sitten välittömästi. Vuoto on runsasta. Alkoi eka kerran muutama vuosi sitten. Välillä tehtiin joku tutkimus kohtuun työterveyshuollossa. Ei ollut kuulema mitään. Papa oli puhdas 6 kk sitten. Nyt tilasin ajan gynelle. Ilmoittelen sitten vastauksista.Jos jollakulla on samoja oireita.
- Iiris-täti
myoomat vai syöpä? kirjoitti:
Minullakin on ollut verenvotoa yhdynnän jälkeen, joka loppuu sitten välittömästi. Vuoto on runsasta. Alkoi eka kerran muutama vuosi sitten. Välillä tehtiin joku tutkimus kohtuun työterveyshuollossa. Ei ollut kuulema mitään. Papa oli puhdas 6 kk sitten. Nyt tilasin ajan gynelle. Ilmoittelen sitten vastauksista.Jos jollakulla on samoja oireita.
Kohtusyöpä ei näy papassa. Papassa näkyy kohdunkaulan syöpä, se on eri asia. Työterveyshuollossa meillä ainakaan ei ole gynekologista ultraa, jolla voisi kunnolla tutkia kohdun. Teit viisaasti kun tilasit ajan gynelle.
- eikä näkynyt ultrassa
Iiris-täti kirjoitti:
Kohtusyöpä ei näy papassa. Papassa näkyy kohdunkaulan syöpä, se on eri asia. Työterveyshuollossa meillä ainakaan ei ole gynekologista ultraa, jolla voisi kunnolla tutkia kohdun. Teit viisaasti kun tilasit ajan gynelle.
mutta kun otettiin näyte niin siinä sevisi. Olisi kyllä voinut kasvaa vaikka kuinka kauan jos en olisi päässyt heti tutkimuksiin, sen aikana kun odotin leikkausta ei ollut mitään oireita
- hyytymä
Aiheutti minulle, virtsateintulehduksen ja muitakin vessassa käynti ongelmia, tulehdus arvot olivat reilusti yli sadassa, antibiootti hoito auttoi enkä toista leikkausta tarvinnut. Kystia on ollut yli kymmenen vuotta, välillä niitäkin leikattu ja ylimääräisiä kiinnikeitä leikattu pois, alvatsan seudulta. Syöpää ei ole.
- ...ei enää niin peloissaan
Minusta on tuntunut niin mukavalta että on ihmisiä, jotka jakavat ajatuksiaan ja kokemuksiaan. Teidän kaikkien vastanneiden vuoksi mulla on paljon parempi olo...että ei kaikki todellakaan tarvitse loppua tautiin,jota ei ole vielä edes todettu ja että on vaivoja muillakin samoja kuin minulla...ja ne eivät todellakaan johdu aina syövästä. Ja jos se onkin syöpää, niin ei elämä ole tässä...sitä piisaa ja elämä jatkuu...kunhan vaan saan vastauksen vaivohin...vuoto itsellä nyt loppunut kuin seinään taas ja olo normaali...enkä jaksa murehtia milloin seuraavan kerran...voihan se olla että jo ensi vko taas, mutta nautin nyt näistä hetkistä, kun voin olla normaali ja tunnen asiat henkisestikkin normaalisti...kertokaa tuntemuksista!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt394538Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.522429Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö481462- 961312
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.281267Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi391204Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä541169Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391004Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161975- 61957