Itsellä vielä kauraa ja rypsiä puimatta reilu 30ha, että loppusuoralla ollaan.
Onko jo viljat
4
876
Vastaukset
- jäävät
Luvattu viikoski sateita. Kaura alkaa jo mustua
- xze
Sitä viime kesältä tuttua vedenpaisumusta luvattiin pitkähkösti. Raapaisin kaurat talteen. Viimeinen multamaalohko ei kyllä ollut oikein mistään kotoisin. Korret vielä vihreitä rehevimmissä kohdissa, latvat kuitenkin jo pakkasen vaalentamia. Täältä Suomen keskipisteen tienoilta taisi loppua kasvukausi jo ajat sitten. Koko syyskuu oli oikeastaan kylmä. Hidasta, tai lähes olematonta oli joutuminen. Eipä pitänyt hermo loppuun asti minulla. Joskus olen puinut viimeisiä kauroja pakkasilla, tai nollakelillä. Ei siitäkään oikeastaan mitään tule. Puhallin jäätää pahimmillaan seulaston tukkoon vähän väliä. Taisipa olla tänä vuonna Veli-kauran kasvukausi jotakin 130 vrk., kun ei ollut kypsää vielä reilussa 120 vrk:ssakaan.
Onpa on! kaurankuoria varastossa runsaanlaisesti!- puitu vai puimatta?
puin viimeksi ja kuivurissa pyörii vielä satsi sitä (ilman lämpöä), hlp ei ole mitenkään kaksonen, että pitää temppuilemalla saada sitä nousemaan edes hieman. Puintipäivä 30.9. valmista oli puidessa, mutta kylvetty 3.5., joten aika pitkään oli.
Seuraavilla poudilla puin loppuja, kasvustot pystyssä ja vielä oikean värisiä, kun tautiaineet vedetty kesällä. Rypsi vielä vähän vihertää...
- esterin perseestä
Ei pelloille mitään asiaa, sato pilalla.. Yhden kärrin sain puitua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882