Elikkäs hieman taustoja. Aloitin tammikuussa Isotretinoinin ja e-pillerit akneen, mutta jouduin ne huhtikuun alkuun mennessä lopettamaan, koska aloin saamaan kammottavia paniikkikohtauksia ja ahdistusta.
Nyt olin vihdoin päässyt niistä lähes eroon, mutta kaiken tämän jälkeen menkat ei eivät tulleet. Lieneekö stressistä ja kropan epätasapainosta johtuen jääneet pois.
Menin gynelle ja sain primolut kuurin, jotta kuukautiset alkaisivat taas (verikokeissa hormoni ja kilppariarvot normaalit). Aloitin nuo primot siis keskiviikkona ja koko seuraava viikko oli yhtä helvettiä. Olin itkuinen, kiukkuinen kuin piru, lyhyt pinna ja masentunut ja ahdistusoireet tulivat jonkin verran takaisin. No, tämä eka kuuri loppui siis viime perjantaina ja menkat tulivat tämän viikon maanantaina. Olo eli mieliala on kohentunut, mutta paino noussut kaksi kiloa!!!
Johtuvatko nämä kaikki oireet nyt siis näistä primoluteista ja uskallanko jatkaa kuurin loppuun (kaksi liuskaa jäljellä) vai paisunko muodottomaksi ja teen itsarin, koska pää ei kestä näitä vaihteluja ja ahdistuksia ja parisuhde kärsii kun en pysty iloitsemaan mistään ja kiukuttelen vaan...
Primolut ja sivuoireet
6
4905
Vastaukset
- ....
Sinuna menisin jutteleen ihan lääkärin kanssa.. itse varmasti lopettaisin ne.
- samoja oireita
Minulle määrättiin primolut myös kun eivät kuukautiset muuten tulleet moneen kuukauteen.
Lääkärikäynnistä ja verikokeista huolimatta tarkkaa syytä ei siihen oo löydetty vieläkään :/
Sen 10 päivän ajan mitä niitä söin niin mielialat vaihteli laidasta laitaan.Olin itkuinen,masentunut,kiukkuinen jne.Eli varmaan samoja oireita kun sinulla.Sit ku kuukautiset tuli parin päivän päästä viimeisestä tabletista niin olo oli vähän helpottuneempi.
Nyt odotan kauhulla kun muutaman päivän päästä pitäs syödä taas seuraava 10:n tabletin satsi et millanen oon sit taas.
Kaiken tän lisäksi mullakin on tullut nyt painoa 2-3 kiloa ja hirvittää jos se nousee nousemistaan!
Näköjään en sitten ole ollut ainoa jolla on ollut tällästa tän primolut kuurin aikana.Eli ehkä se on normaalia?Ajattelin kuitenki jatkaa kuurin loppuun toiveissa et kuurin jälkeen kuukautiset tulis normaalisti (vauvakuumetta ilmassa).
Tsemppiä sinne!Täällä ainaki onneksi ymmärtäväinen mies ettei parisuhde kovin pahasti pääse kärsimään :)- kärsin...
No jopas oli samat oireet. =) Ihana kuulla etten ole yksin!!
Mä olen vähän jo päättänyt etten syö kuuria loppuun, koska nämä oireet aiheuttaa mulle vaan lisää stressiä ja luulen että stressin takia kuukautiset on alunperinkin jäänet pois... Annan luonnon hoitaa hommansa ja haluan kaikki ylimääräiset myrkyt kropastani pois. Mun parisuhde on mulle aivan liian tärkeä, että riskeeraisin sen kuukautisten takia. Ja mitä sitten tulevaisuudessa enää kuukautisillakaan tee, jos mulla ei ole mietä enää... ;)
Voimia sinne ja kertoile miten sulle kävi kuurin aikana/jälkeen. - oli?
kärsin... kirjoitti:
No jopas oli samat oireet. =) Ihana kuulla etten ole yksin!!
Mä olen vähän jo päättänyt etten syö kuuria loppuun, koska nämä oireet aiheuttaa mulle vaan lisää stressiä ja luulen että stressin takia kuukautiset on alunperinkin jäänet pois... Annan luonnon hoitaa hommansa ja haluan kaikki ylimääräiset myrkyt kropastani pois. Mun parisuhde on mulle aivan liian tärkeä, että riskeeraisin sen kuukautisten takia. Ja mitä sitten tulevaisuudessa enää kuukautisillakaan tee, jos mulla ei ole mietä enää... ;)
Voimia sinne ja kertoile miten sulle kävi kuurin aikana/jälkeen.Millaset ne kilppariarvot sulla oli? Mulla oli pitkään hirveät PMS vaivat, kierron viimeset 2 viikkoa oli yhtä painajaista: ahdistusta, outoa oloa, paniikkikohtauksia, keskittyymiskyvyttömyyttä. Kilppariarvoja oli otettu ennenkin ja ne oli "normaalit". Oikeesti ei ehkä sitten kuitenkaan olleet...onneksi saatiin sitten jossain välissä huonotkin arvot, jolloin sain lääkityksen.
- kärsin...
oli? kirjoitti:
Millaset ne kilppariarvot sulla oli? Mulla oli pitkään hirveät PMS vaivat, kierron viimeset 2 viikkoa oli yhtä painajaista: ahdistusta, outoa oloa, paniikkikohtauksia, keskittyymiskyvyttömyyttä. Kilppariarvoja oli otettu ennenkin ja ne oli "normaalit". Oikeesti ei ehkä sitten kuitenkaan olleet...onneksi saatiin sitten jossain välissä huonotkin arvot, jolloin sain lääkityksen.
En muista kun sain tulokset puhelimen välityksellä. Ihan yksityisellä lääkäriasemalla kävin, joten toivoisin tulosten olevan luotettavat. Ja nyt tosiaan olo on taas normaali, katsotaan seuraavien menkkojen tullessa, että miten pää kestää vai johtuiko tosiaan noista lääkkeistä.
Kiitos vinkistä kuitenkin! =)
- kärsivä
Nyt on siis menossa toinen liuska primolutteja ja kuinka ollakaan,mielialat vaihtelee laidasta laitaan.Nyt kun kävin puntarilla ni näytti se noin kilon enemmän ku viimeksi,ei tää onneks vauhilla ampase ylöspäin.
Huomenna lääkäriin niin ehkä saan lisävalaistusta tähänki asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa263318Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.182263Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1301884Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus111299Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631137Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501022- 46969
- 55801
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33753- 67741