Kukaan lukenut John Irvingiä?

mylläri

Näin pari vuotta sitten elokuvan Oman elämänsä sankari ja pääosassa oli Tobey Maguire (nykyisin tunnetaan Spidermanina) silloin katsoin elokuvaa jotenkin kauhistuneena, mutta olin vakuuttunut. Jopa niin vakuuttunut, että, kun huomasin kirjan, johon elokuva perustui kirjahyllyssäni, luin sen heti! Olenko hullu sillä pidin kirjasta ja oikeastaan se on paras kirja, jonka olen koskaan lukenut!
Onko kukaan muu tutustunut teokseen? mitä mieltä?
Nimi: Oman elämänsä sankari/Sider house rules
kirjoittaja: John Irving

11

1723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tea

Siis sehän ON loistava kirja. Paras (edelleen) kirja, minkä itse olen lukenut. Olen lukenut sen jo moneen kertaan, ja aina jaksan vain rakastua siihen uudelleen... Koko tunneskaala tulee käytyä läpi, itkusta hersyvään nauruun. Suosittelen lämpimästi muillekin.

• Wert

On luettu. Melkein parasta mitä tiedän. (Vesimies saa minut aina nauramaan). Lueppa Vonneguttia.
      Siinä on hulluutta mitä kaivataan.

W

• mylläri

Tosi hienoa kuulla, etten ole ainoa, joka arvostaa HYVÄÄ kirjallisuutta!
        mutt toi Vonnegut (?) en ole koskaan kuullutkaan, voitko kertoa tarkemmin?
        en tosin mene lupamaan, että lukisin piakkoin, mutta voin laittaa listalle:
        mitä lukisin jos lukisin kirjan

• Twil

Aika omituista, oon lukenut aika paljonkin Irvingiä, mutta juuri tätä (olisiko tunnetuinta) kirjaa en ole vielä.. Mutta ne muut,siis mm.Kaikki isäni hotellit,Leski vuoden verran,Vesimies on ollut aivan älyttömän hauskoja.
        Hmm..en muista missä kirjassa joskus mainittiin Irving, mutta hänen kirjoista sanottiin jotain sinnepäin että keski-ikäiset rouvat tilaavat niitä.Olin hieman erimieltä.
        Mutta takaisin aiheeseen,Irving on hauska.Kuten myös Vonnegut,Galapagos on ehkä paras mitä olen häneltä lukenut..

• Robespierre

Nimittäin "Ystäväni Owen Meaney". Kolahti oitis! Taidan lukea lisää...

• James Bönde

Pari vuotta sitten sattui silmään kirjaston uusien kirjojen hyllystä Neljäs käsi. Sen jälkeen on tullut luettua varmaan kaikki Irvingin suomennetut teokset. Nobel-tasoinen tarinankertoja, vaikka tuskin hän sitä koskaan saa. Ruotsin Nobel-komitean papparaiset eivät yleensä suosi kirjoja, joissa seksi on niin naturalistista.

• tuulesta temmattu

Minulle Irvingin Ystäni Owen Meany on tärkeä kirja, johon palaan aina uudelleen. Neljäs käsi oli kuitenkin pettymys, edellisiä paljon latteampi. Lisäksi Irving kierrättää entisiä teemojaan, eikä kovin onnistuneesti. Sääli.

• joyce

osaisiko kukaan kertoa Irvingin koko tuotantoa
        tai ainakin suomennettua

• OM.
        joyce kirjoitti:

osaisiko kukaan kertoa Irvingin koko tuotantoa
        tai ainakin suomennettua

Ainakin nämä on suomennettu:
        Vesimes, Kaikki isäni hotellit, Garpin maailma, Oman elämänsä sankari, Owen Meany ( tehty myös todella onneton elokuvaversio ), Sirkuksen poika, Leski vuoden verran, Neljäs käsi, Tuulesta temmattu tyttöystävä ja Eloluvaurani. 60-luvulla julkaistua ensimmäistä romaania ei tietääkseni ole suomennettu ?

• Laiska-Leena
        OM. kirjoitti:

Ainakin nämä on suomennettu:
        Vesimes, Kaikki isäni hotellit, Garpin maailma, Oman elämänsä sankari, Owen Meany ( tehty myös todella onneton elokuvaversio ), Sirkuksen poika, Leski vuoden verran, Neljäs käsi, Tuulesta temmattu tyttöystävä ja Eloluvaurani. 60-luvulla julkaistua ensimmäistä romaania ei tietääkseni ole suomennettu ?

Kirjaston listalta löytyi vielä "Välisarjan avioliitto" (-84) ja tänä vuonna ilmestynyt "Hiiri joka rapisi seinän välissä".

• Laiska-Leena

Invingia löytyy omasta suppeasta kirjahyllystäni useampi. Parhaana mieleeni on jäänyt "Ystäväni Owen Meany". Pitäisikin ottaa se uudestaan nyt...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      25
      3760
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2732
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2290
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2261
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1749
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1540
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      53
      1512
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1399
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1251
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1204
    Aihe