Minkä ikäisenä kuparimonni tulee sukukypsäksi?
Vastaukset 3
- fish KING
Onko muuten kupari monnia tuolla nimellä olemassakaan, no, eniweis, monniset ovat sukukypsiä n. puolivuotiaina- vuoden ikäsinä, naarailla alkaa vatsa olemaan pullollaan mätiä ja jos koiraat ovat saman ikäisiä tai vanhempia on liki 100% varmuudella kohta akvarion pohja-alueella mätimuna ryppäitä. No, meillä munittiin kerran ihan veden pinta rajaan vaikka syvyyttä onkin 60cm, siihen lasiin vaan tuli yhtäkkiä munarypäs kun monniset kävi pinnalla normaaliin tapaansa haukkaamassa happea??? Lehtikalat ja nokkamonnit käyttivät aikanaan sitten samaa paikkaa, ristinkin ko. kohdan siittolaksi.
- monniponni
nämä minunkin monniset on ja kirjan mukaan ne olisivat kuparimonneja. Minulla on kaksi jo noin 7v kalaa jotka ilmiselvästi ovat naaraita. Kutevat aika-ajoin lasiin tai kasvien lehdille mutta niistä ei kehity sen kummempia kuin että kalat itse pistelevät ne vähitellen suihinsa. Viimekeväänä hankin uuden pienemmän ja se on alkanut kovasti ahdistella näitä vanhoja, itseään paljon suurempia kaloja. Ostaessahan ei voi pienestä monnista tietää kumpaa sukupuolta se on.
Nyt olen utelias näkemään olisiko uusi tulokas sittenkin uros. Tästä johtui kysymykseni ja kaikesta päättäen uusi tulokas voisi ehkä olla uros joten nyt vain odottelemaan mitä tuleman pitää. Kiitos vastauksestasi. - -Rihma-
monniponni kirjoitti:
nämä minunkin monniset on ja kirjan mukaan ne olisivat kuparimonneja. Minulla on kaksi jo noin 7v kalaa jotka ilmiselvästi ovat naaraita. Kutevat aika-ajoin lasiin tai kasvien lehdille mutta niistä ei kehity sen kummempia kuin että kalat itse pistelevät ne vähitellen suihinsa. Viimekeväänä hankin uuden pienemmän ja se on alkanut kovasti ahdistella näitä vanhoja, itseään paljon suurempia kaloja. Ostaessahan ei voi pienestä monnista tietää kumpaa sukupuolta se on.
Nyt olen utelias näkemään olisiko uusi tulokas sittenkin uros. Tästä johtui kysymykseni ja kaikesta päättäen uusi tulokas voisi ehkä olla uros joten nyt vain odottelemaan mitä tuleman pitää. Kiitos vastauksestasi.Monnilla ja monnisella on melko iso ero, vaikka se jonkun mielestä on "ihan sama"..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1061414Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91817- 54706
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35701Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja124634Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat32568Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö198538Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32536Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔32534- 61530