Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

psori + armeija=?

Psoristiikko

Kutsunnat olisi tiedossa ja loppu kesästä puhkes psori. Äitilläni ollu psoriasis jo parikymmentä vuotta ja itellä lapsena kärsinyt atopisesta ihottumasta. Lääkäriltä en ole vielä asiasta varmennusta saanut että olis psoriasista, mutta oireet kyllä viittaa vahvasti siihen.
Ennen oli vaan yhden sormen välissä, mutta nyt parissa kuukaudessa psori on siirtynyt kämmeneen, kolmensormen väliin, sekä rystypuolelle hieman. Toiseen kämmeneen tullut myös n.5cm halkasialtaan oleva läiskä ja kahden sormen välissä. Ajattelin kyllä varata tuotapikaa lääkärin jotta saisin kunnon lääkityksen vaivaani, kun ei tunnu tulevan loppua hilseilyille ja läikkien kasvulle, vaikka rasvaan jopa kymmeniä kertoja päivässä.
Kysymykseni olisikin semmoinen, että kutsunnat ovat aivan kohta, niin mahdankohan saada vapautuksen asepalvelusta koska onhan käsipsoriasis aika epämiellyttävä sairaus? Kun terveystarkastus oli niin silloin se oli vain pientä ihottumaa yhden sormen välissä, joka kirjattiin papereihin. nyt taas levinnyt entisestään. Kutsunnoissa pitäisi myös olla lääkäri paikalla joten miten on? Kutsuuko armeijan harmaat minua ensivuonna?

13

4599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niigel

      Älä huoli, kyllä sä armeijaan pääset!

    • opit

      että ei tolla psorilla ole mitään merkitystä. Pikku vaiva se loppuviimeksi on kun vertaa moneen todelliseen sairauteen. Onhan sitä monilla rumia tatuointeja, sulla psori. Ei siellä ketään kiinnosta tollanen vaiva joten ole huoletta!

      • apinointiako

        jaa että vertaat käsissäolevaa psoriasista rumaan tatuointiin? Tiedät siis ilmeisesti taudista jotain? Nivelet ei toimi kunnolla, eikä varmasti saa kättä nyrkkiin. kastumista tulis välttää ja kymmeniä kertoja päivässä rasvailla. Ja näinhän toimitaan rumien tatuointejen kanssa? Ei tietääkseni, kun viimeksi tauointiani pesin muunkropan mukana(vaikka ei se ruma olekkaan)

        Taas tässäkin asiassa huomataan että miten militarinen suomi todellisuudessa on, vanhanaikasineen lakeineen. Eiköhän sisukkaat sen sivarin käy ja tosimiehet totaalikieltäydy.


      • 20-vuotta sairastanut.
        apinointiako kirjoitti:

        jaa että vertaat käsissäolevaa psoriasista rumaan tatuointiin? Tiedät siis ilmeisesti taudista jotain? Nivelet ei toimi kunnolla, eikä varmasti saa kättä nyrkkiin. kastumista tulis välttää ja kymmeniä kertoja päivässä rasvailla. Ja näinhän toimitaan rumien tatuointejen kanssa? Ei tietääkseni, kun viimeksi tauointiani pesin muunkropan mukana(vaikka ei se ruma olekkaan)

        Taas tässäkin asiassa huomataan että miten militarinen suomi todellisuudessa on, vanhanaikasineen lakeineen. Eiköhän sisukkaat sen sivarin käy ja tosimiehet totaalikieltäydy.

        Et tule mitään vapautusta saamaan, ehkä lykkäystä jos sitäkään. Itte juuri sain käytyä intin, ja sen aikana pahentu aika hyvin psori, eikä se mun elämää sie haitannu. Sinä ylireagoit.
        Jos et inttiä halua suorittaa kannattaa varmaa miettiä sivaria tai totaalia.


      • Armeijasta käännytetty

        Väärin. Olen itse saanut vapautuksen psoriasiksen takia. Toki jouduin olemaan muutaman viikon armeijassa. Mitään automaattista vapautusta tuskin saa sillä minulla taisi ensimmäisissä kutsunnoissa olla lääkärinlausunto joka kehoitti antamaan vapautuksen minulle. Lisäksi eräs sukulaiseni on saanut myös vapautuksen armeijasta psoriasiksen takia.

        Oma arvioni olisi, että vapautuksen saa ainakin jos tarvitsee valohoitoa tai muuta samantapaista kovempaa hoitoa säännöllisesti. Lisäksi jos juuri sormien ympäristössä on psoriasista niin mahdollisuudet ovat varmasti olemassa. Kannattaa yrittää, ei ne siitä rankaise. Ne on kuitenkin lääkäreitä jotka siellä päättää tommosista asioista loppupeleissä...


      • gräfenberg
        Armeijasta käännytetty kirjoitti:

        Väärin. Olen itse saanut vapautuksen psoriasiksen takia. Toki jouduin olemaan muutaman viikon armeijassa. Mitään automaattista vapautusta tuskin saa sillä minulla taisi ensimmäisissä kutsunnoissa olla lääkärinlausunto joka kehoitti antamaan vapautuksen minulle. Lisäksi eräs sukulaiseni on saanut myös vapautuksen armeijasta psoriasiksen takia.

        Oma arvioni olisi, että vapautuksen saa ainakin jos tarvitsee valohoitoa tai muuta samantapaista kovempaa hoitoa säännöllisesti. Lisäksi jos juuri sormien ympäristössä on psoriasista niin mahdollisuudet ovat varmasti olemassa. Kannattaa yrittää, ei ne siitä rankaise. Ne on kuitenkin lääkäreitä jotka siellä päättää tommosista asioista loppupeleissä...

        itselle kirjoitettiin jo kutsunnoissa psorin takia D-paperit eli vapautus.

        Lääkäri kysyi että uskotko että pystyt käymään läpi normaalisti, niin vastasin vain että en usko. Sanoi että niinhän se voi olla ja merkkas papereihin. Päivääkään inttiä käymättä siis.


    • MITEN ON ?

      Mulla tosissaan on ollu jo pienestä pitäen tosi huono iho, esim mulla on ollu atooppista ihottumaa ja syksysin ja talvisin mun iho on ollu ihan kuiva ja halkeileva. Nyt mulla alko syksyn mittaan tulemaan hirveesti pikkusia punasia läiskiä ja ajan myötä ne vaan paheni ja kasvoi. Sit menin kuukauden pari myöhemmin lääkäriin koska luulin että punaset laikut on tullu ihan jostai muusta. Sit lääkäri totesi että on psoriasis. Anto mulle kolmea eri kortisonia. Ja nyt mulle on alkanu tulee nivelvaivoja, esim jalat on kipeet kun kävelee ja käsien nivelet (rystyset) on sikakipeet koko ajan. Joten miten mun armeijalle käy? Ite kyllä epäilen että en tule pääsemään sinne, koska noi laikut on auki heti jos en saa rasvaa ja nivelet on koko ajan pirun kipeet.........

      • apua tarjolla

        Atopia on allergiaa eli hoida itsesi ruokavaliolla.

        Viljat tai maitotuotteet pois 4-6 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa.

        Lisäksi C-vitamiinia ja D-vitamiinia tarvii purkista.

        Raudan puute aiheuttaa anemiaa, josta kärsii noin 30% maailman väestöstä.

        D-vitamiinin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.

        Suurin osa maailman väestöstä ei saa riittävästi C-vitamiinia. C-vitamiinin riittävä saanti on erittäin tärkeä mm. luustolle ja verisuoniterveydelle.

        C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
        D-vitamiinia 100µg / vrk

        Tärkeä D-vitamiini, Lääkäri Antti Heikkilä
        http://www.katsomo.fi/?progId=140659

        Miksi pillereitä kannattaa syödä pimeällä eli kaikki mitä sinun pitää tietää D-vitamiinista
        http://honkanen.wordpress.com/2012/10/04/d-vitamiini-ihmelaaketta-purkista/

        D-vitamiinilisän käyttö on perusteltua
        http://hevoskuuri.fi/terveys-ja-ravinto/444-d-vitamiinilisaen-kaeyttoe-on-perusteltua

        Omega 3 rasvahappoja myös joka päivä.

        Turun Yliopiston tutkimus: Äidin saamat probiotiit alentavat atooppisen ihottuman riskiä lapsella!

        Normaali probiootti kasvatetaan suojatusti labrassa, pakastekuivataan ja laitetaan vähän inuliinia tai makeutusainetta evääksi kapseliin tai pileriin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 80%. Saat siis vain 20% "elossa" olevia bakteereita, jotka nekin on koko elämänsä kasvaneet suojatusti, ja ottavat kovaa turpaan suolistosi pahoilta bakteereilta. Apua on näistäkin silti, mutta aika vähän.

        Ohhiran probiootti on siis Japanilainen alunperin. Se valmistetaan sekoittamalla 40 eri kasvista, hedelmää, merilevää yms. ravintososeeksi. Tähän istutetaan 12 bakteerikantaa, ja annetaan seoksen fermentoitua 3 VUOTTA. Mitä tapahtuu tässä? Bakteerit kilpailevat kolme vuotta elintilasta ja ajan loputtua jäljellä on vain kovimman luokan hyvät bakteerit. Heikot sortui elon tiellä jne, voittajat jäi. Näitä sinä haluat taistelemaan vatsasi hyvinvoinnin tueksi, et niitä lellittyjä maljassa kasvatettuja kermaperseitä. Ohhira sisältää myös ainutlaatuisen TH10-bakteerin, jolla on kysy tuhota MRSA-sairaalabakteeri jos se suolistossa majailee (sekä streptococcus- , että staphylococcus -sukuinen MRSA).

        Suomessa myytäviä hyviä valmisteita:
        ProbiMage
        Asidophilus Plus
        Replete
        DDS
        Bioteekin Probioottiplus
        Lepicol


      • apua tarjolla
        apua tarjolla kirjoitti:

        Atopia on allergiaa eli hoida itsesi ruokavaliolla.

        Viljat tai maitotuotteet pois 4-6 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa.

        Lisäksi C-vitamiinia ja D-vitamiinia tarvii purkista.

        Raudan puute aiheuttaa anemiaa, josta kärsii noin 30% maailman väestöstä.

        D-vitamiinin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.

        Suurin osa maailman väestöstä ei saa riittävästi C-vitamiinia. C-vitamiinin riittävä saanti on erittäin tärkeä mm. luustolle ja verisuoniterveydelle.

        C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
        D-vitamiinia 100µg / vrk

        Tärkeä D-vitamiini, Lääkäri Antti Heikkilä
        http://www.katsomo.fi/?progId=140659

        Miksi pillereitä kannattaa syödä pimeällä eli kaikki mitä sinun pitää tietää D-vitamiinista
        http://honkanen.wordpress.com/2012/10/04/d-vitamiini-ihmelaaketta-purkista/

        D-vitamiinilisän käyttö on perusteltua
        http://hevoskuuri.fi/terveys-ja-ravinto/444-d-vitamiinilisaen-kaeyttoe-on-perusteltua

        Omega 3 rasvahappoja myös joka päivä.

        Turun Yliopiston tutkimus: Äidin saamat probiotiit alentavat atooppisen ihottuman riskiä lapsella!

        Normaali probiootti kasvatetaan suojatusti labrassa, pakastekuivataan ja laitetaan vähän inuliinia tai makeutusainetta evääksi kapseliin tai pileriin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 80%. Saat siis vain 20% "elossa" olevia bakteereita, jotka nekin on koko elämänsä kasvaneet suojatusti, ja ottavat kovaa turpaan suolistosi pahoilta bakteereilta. Apua on näistäkin silti, mutta aika vähän.

        Ohhiran probiootti on siis Japanilainen alunperin. Se valmistetaan sekoittamalla 40 eri kasvista, hedelmää, merilevää yms. ravintososeeksi. Tähän istutetaan 12 bakteerikantaa, ja annetaan seoksen fermentoitua 3 VUOTTA. Mitä tapahtuu tässä? Bakteerit kilpailevat kolme vuotta elintilasta ja ajan loputtua jäljellä on vain kovimman luokan hyvät bakteerit. Heikot sortui elon tiellä jne, voittajat jäi. Näitä sinä haluat taistelemaan vatsasi hyvinvoinnin tueksi, et niitä lellittyjä maljassa kasvatettuja kermaperseitä. Ohhira sisältää myös ainutlaatuisen TH10-bakteerin, jolla on kysy tuhota MRSA-sairaalabakteeri jos se suolistossa majailee (sekä streptococcus- , että staphylococcus -sukuinen MRSA).

        Suomessa myytäviä hyviä valmisteita:
        ProbiMage
        Asidophilus Plus
        Replete
        DDS
        Bioteekin Probioottiplus
        Lepicol

        Tarkoitin psoria

        http://www.raikasweb.com/psoriasis


      • Psoriaatikko2

    • jeesss

      kiitos paljon !!

    • apua tarjolla

      Ensin tuo ruokavalio ja lisäravinteet kuntoon.

      Ihorasvaksi kannattaa ehdottomasti kokeilla kookosöljyä. Sitä myydään isojen markettien hyllyillä lasipurkissa.

      On luomua ja kylmäpuristettua.

      Sitä voi syödäkkin 1-2 rkl päivässä, jos pitää mausta.

      http://www.primifit.fi/artikkelit/kookosoljy.html

    • kotikutsui

      Tästä on 20 vuotta. Kutsunnoissa ei mitään, normi paprut, mutta eka lääkärin tarkastus armeijassa ja lekuri antoi vaihtoehdot; jään ja keskeytän myöhemmin, on nähnyt niin monen psorin pahenevan, tai sit tehdään paprut niin pääsen viikon sisään pois? Oli muuten tämä poika silloin ällikällä lyöty, olin täysin erilailla valmistautunut seuraavaan 11 kuukauteen. Otin vapautuksen.
      Ihottuma ei ollut tuossa vaiheessa vielä paha, hieman naamassa punoittavia läiskiä ja taipeissa jotain pientä. Jälkikäteen ihottuman kanssa paremmin sinuks tulleena, tuo oli varmaan se järkevin vaihtoehto nahan kannalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      92
      2412
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2164
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1993
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1702
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1476
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      74
      1419
    10. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    Aihe