Propral 10mg

aloittaja...

En ole vielä kokeillut kyseistä lääkettä. Minulla kova esiintymispelko, mm. ääntä ei meinaa edes tulla, vapisen ja sydänoireet plus hikoilu siinä sivussa.

Miten lääke on tehonnut teille muille?

43

33387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi kaveri..

      Jolla oli sydänvika niin veti samaa ainetta, jotta pääsi terveystarkastuksesta läpi, hakiessaan tiettyyn ammattiin.

    • Migreenipotilas

      Ihan kauhistelen vieläkin kun muistelen sitä lääkettä.

      Sain Propraalia pahaan migreeniin ja toi lääke alensi verenpaineeni niin matalaksi että jouduin saman tien sydänfilmiin, koska lääkäri ei kuullut enää pulssiani. Lääkäri kehotti lopettamaan Propraalin kokonaan.

      Lääkäri kertoi myöhemmin että kun tulin sisälle niin pidin kiinni seinistä kun olin aivan sekaisin, huimasi ja happi ei kunnolla kulkenut.

      Päätin että parannan itseni niin kuntoon kuin vaan voin ja en enää koskaan syö kyseistä lääkettä.

    • rohkeasti

      vaan. Tiedän monia, joille on ollut siitä apua esim esitelmän tms pidossa. Voithan ensin ottaa vain puoli tablettia, jos pelkäät sivuvaikutuksia. Suosittelen myös, että kokeilet ensin ihan kotioloissa. Saat rauhallisesti tunnustella vaikutuksia.

    • kokemuksia....

      kuin huonoja tai ei mitään?

      • kerran ottanut

        10 mg Propralin tai puolikkaan, kun olen joutunut esim. esiintymään. Kyllä se vaikutti ainakin mulla eli sydän ei hakannut niin paljon, joten olo oli rauhallinen senkin takia. Olen kova jännittäjä esiintymistilanteissa ja onneksi tästä lääkkeestä on apua siihen. Raskasta urheilua ei saa harrastaa silloin, kun ottaa lääkkeen, koska sydämen syke hidastuu. Mulla ei ole tullut huonoa oloa eikä muutakaan oireilua lääkkeestä. Varmaan annostus vaikuttaa tähän eli annostus on mulla ollut vain 1 tabl. päivässä tarvittaessa.


      • 123

        Mulla lääke auttanut kahvikuppineuroosiin todella hyvin.
        En enää edes osaa jännitää noita tilaisuuksia joissa ennen ei meinannut kuppi pysyä kädessä saatikka kahvi kupissa.
        Esiintymisjännityskin on hävinnyt sen siljän tien. Ainoa sivuvaikutus mitä olen huomannut, on suun kuivuminen, mikäli joutuu kovin pitkän puheen pitämään.
        Tsemppiä vain kyllä se siitä.


    • vähän sellainen olo

      kuin olisi ollut vähän hiprakassa tai jotain. Toisaalta tuo vaihtelee, joskus se vaan pistää väsyttämään, kerran tuli jopa huono olo, ei tainnut passata aikaisen herätyksen kanssa yhteen... ja joskus tuntuu että mahtoiko auttaa mitään. Vaan kyllä sillä meni yksi esiintyminen koulussa... puolikkaan tai yhden tabletin otin.

    • Kokemus987

      Itse sain 40mg tabuja. Pistin sen neljään osaan, joten kokeilin aluksi n. 10:llä mg:lla. Suurin mitä oon ottanut kerralla on ollu n.30mg. Mulle tuli jotenkin jännä olo, vähän semmonen ku olis lievässä humalassa. Ja sit vähän väsytti. Tuo vähän humalainen olo aiheutti sen, että tuntu miten koordinaatio tai liikkuminen oli vähän kömpelömpää tai jähmeempää. Mutta eipähän tärissy kädet tai tullut pakokauhua.

    • yli 10 vuoden ajalta

      Sain joskus 90-luvun alkupuolella Propral 40 mg käytettäväksi satunnaisesti (1/2-1 kpl/krt) esiintymistilanteissa. Propral alentaa sydämen lyöntitiheyttä ja samalla poistuvat näkyvät jännitysoireet (itselleni lähinnä valtava vapina, jolloin oli vaikeaa pysyä edes jaloillaan). Ennen reseptin kirjoittamista otetaan sydänfilmi, jolla tsekataan, ettei henkilöllä ole esim. sydämen harvalyöntisyyttä ennestään.

      Olen ollut tosi tyytyväinen ja esiintymiset ovat helpottuneet huomattavasti. Näkyvät oireet siis poistuvat, jäljelle jää vain jännityksen tunne. Ikinä en ole havainnut minkäänlaista "humalantunnetta", kömpelyyttä enkä muutakaan kummallista.

    • hyvä...

      mulla on toiminu ihan hyvin, ei pöhnästä eikä väsynyttä oloa. Rentouttaa olon ihan normaaliksi, oon ottanu puolikkaan ennen tiukkaa tilannetta ja hyvin menee :)

      • efgdgdfg

        On kyllä täysin omaa kuvittelua ettäkö propral saisi aikaan minkäänlaista pöhnää tai humalaa, se kun ei keskushermostoon mitenkään vaikuta. Toki olo saattaa rauhoittua kun huomaa ettei kädet tärise, mutta muuten ei.


      • Kokemusta omaava
        efgdgdfg kirjoitti:

        On kyllä täysin omaa kuvittelua ettäkö propral saisi aikaan minkäänlaista pöhnää tai humalaa, se kun ei keskushermostoon mitenkään vaikuta. Toki olo saattaa rauhoittua kun huomaa ettei kädet tärise, mutta muuten ei.

        Ajaminen ja koneiden käyttö

        Propral-tabletit voivat hoitoa aloitettaessa laskea verenpainetta niin, että se aiheuttaa huimausta ja pyörrytystä. Jos näitä oireita ilmenee, on autolla ajosta ja koneiden käytöstä syytä pidättäytyä. Nämä oireet yleensä häviävät hoidon jatkuessa, jonka jälkeen estettä autolla ajoon tai koneiden käyttämiseen
        ei ole.

        4. PROPRAL-TABLETTIEN MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

        Lopettakaa lääkkeen käyttö ja ottakaa välittömästi yhteys lääkäriin tai lähimpään
        päivystyspoliklinikkaan, jos teillä on seuraavia oireita:

        -hengenahdistus
        -rytmihäiriötuntemukset tai harvalyöntisyys
        -voimakas heikotus, huimaus, pyörrytys tai
        -pyörtyminen.


      • Vilkkuvilma

        Sain propralia sydämen hakkaukseen. Hakkaus johtuu joko muista lääkkeistäni tai ahdistuksesta. Käytän ahdistukseen samalla diapamia. Yhdessä toimivat minulla ainakin.


      • Anonyymi
        efgdgdfg kirjoitti:

        On kyllä täysin omaa kuvittelua ettäkö propral saisi aikaan minkäänlaista pöhnää tai humalaa, se kun ei keskushermostoon mitenkään vaikuta. Toki olo saattaa rauhoittua kun huomaa ettei kädet tärise, mutta muuten ei.

        Mulla humalafiilis tuli juuri tuosta mainitusta käsien ja jalkojen koordinaation ongelmista. Järkeilin sen niin, että koska ei tosiaan vaikuta keskushermostoon, ei vaikuta kokonaisvaltaisesti oikeaan vaivaan ja tästä seuraa ongelmia. Elimistö on liian rento, mutta mieli edelleen ahdistuksen tai paniikin vallassa. Elimistö ei toimi tasapainoisesti väärän lääkkeen vuoksi.
        Rauhoittavat taas vaikuttavat keskushermostoon, niin fyysisiin kuin psyykkisiin oireisiin ja olo on siksi tasapainoisempi. Osaa hallita omaa kehoaan ja mieltään.


    • ankki

      Kyllä se mulla ainakin auttaa, olen syönyt sitä nyt 4 vuotta. Ensin koulussa vain esiintymisten yhteydessä ja nykyään otan joka päivä, jotta voin olla töissä normaalisti.
      Kärsin todella pahasta jännityksestä ja siihen Propral todella auttaa. Kannattaa kyllä kokeilla, sittenpä sen näet miten tehoaa. Itse kävin myös sympaattisessa salpauksessa kuukausi sitten ja odottelen, että jos se alkaisi vaikka auttaa.

      • jännittäjä

        Saako tosiaan ottaa vaikka joka päivä? Itse olen asiakaspalvelussa töissä ja viime aikoina oon jännittänyt tosi paljon asiakkaita ja joskus saanut jopa paniikkikohtauksia. Kävin viime viikolla lääkärissä ja sain propralin, nyt oon ottanut joka työpäivä (n. 4pv /vko) ja auttanut tosi hyvin. Itselläni on joku sosiaalifobia jännitän kaikkia tuntemattomia ihmisiä joiden kanssa joudun olemaan tekemisissä. Mietin vaan että voiko siitä tulla riippuvaiseksi, tai voiko pitkäaikaisesta käytöksestä olla jtn haittaa terveydelle? Yritän kyllä lähitulevaisuudessa päästä aspa-alalta pois, kun ei ole ihan mun juttu...


      • Ankki
        jännittäjä kirjoitti:

        Saako tosiaan ottaa vaikka joka päivä? Itse olen asiakaspalvelussa töissä ja viime aikoina oon jännittänyt tosi paljon asiakkaita ja joskus saanut jopa paniikkikohtauksia. Kävin viime viikolla lääkärissä ja sain propralin, nyt oon ottanut joka työpäivä (n. 4pv /vko) ja auttanut tosi hyvin. Itselläni on joku sosiaalifobia jännitän kaikkia tuntemattomia ihmisiä joiden kanssa joudun olemaan tekemisissä. Mietin vaan että voiko siitä tulla riippuvaiseksi, tai voiko pitkäaikaisesta käytöksestä olla jtn haittaa terveydelle? Yritän kyllä lähitulevaisuudessa päästä aspa-alalta pois, kun ei ole ihan mun juttu...

        Kyllä mä olen käyttänyt töissä joka päivä, nyt varmaan jo puolen vuoden ajan. Eikä olo siitä ainakaan hullummaksi ole tullut. Ei tietysti ole tietoa, että miten vaikuttaa ajan kanssa, sanotaan vaikka kymmenen vuoden päästä. Itsellä olis kyllä tarkotus päästä myös terapian avulla eroon jännityksestä ja sosiaalisesta pelosta, mutta saa nyt nähdä milloin uskaltaa. Mulla on varmaan aika samantyylinen ongelma, tosin jännitän myös tuttujen seurassa. En ole huomannut riippuvuutta, esim. viikonloppuisin en käytä noita, eikä ole mitään oireita.


      • TimoOmit

        Olisin kiitollinen jos sainin infoa ja mielipiteitäsi tosta salpaustoimenpiteestä.Itsekin ajattelin mennä jännitys ja punastumisoireiden takia yms
        KIITOS !!!


      • blink-blink
        TimoOmit kirjoitti:

        Olisin kiitollinen jos sainin infoa ja mielipiteitäsi tosta salpaustoimenpiteestä.Itsekin ajattelin mennä jännitys ja punastumisoireiden takia yms
        KIITOS !!!

        Olen asiakaspalvelussa ja siitä selviän ihan hyvin, mutta mua vaivaa jatkuva punastelu työkavereiden seurassa. Palavereissa pelkään kuollakseni että pitäisi sanoa jotain ja siten joutuu huomioiduksi. Samoin kassajonossa seisominen on jotain ihan hirveetä, tuntuu että kaikki tuijottaa. En käy edes kylässä missään koska kahvipöydässä olen aina tulipunainen ja hikoilen. Tuntuu pahenevan koko ajan. Kävin työterveyslääkärilläkin mutta en saanut mitään apua, sairaslomaa määrättiin muttei se tilannetta paranna.
        Pystyykö punastumista edes hillitsemään millään lääkkeillä?


      • Anonyymi
        jännittäjä kirjoitti:

        Saako tosiaan ottaa vaikka joka päivä? Itse olen asiakaspalvelussa töissä ja viime aikoina oon jännittänyt tosi paljon asiakkaita ja joskus saanut jopa paniikkikohtauksia. Kävin viime viikolla lääkärissä ja sain propralin, nyt oon ottanut joka työpäivä (n. 4pv /vko) ja auttanut tosi hyvin. Itselläni on joku sosiaalifobia jännitän kaikkia tuntemattomia ihmisiä joiden kanssa joudun olemaan tekemisissä. Mietin vaan että voiko siitä tulla riippuvaiseksi, tai voiko pitkäaikaisesta käytöksestä olla jtn haittaa terveydelle? Yritän kyllä lähitulevaisuudessa päästä aspa-alalta pois, kun ei ole ihan mun juttu...

        Hei
        Propral ei aiheuta riippuvuutta.minulle on 6 v auttanut,tarvittaessa.ihan älyttömiä on puheet.


    • nuorimies23vee

      Mä sain sitä pari vuotta sit, ku ekaa kertaa menin sos. yms jutskien takii lekurille. Mulla oli toi annostus 10-20mg. Eikä se auttanu mitään mihinkään jännitykseen, mulla se on kaas kovaa. Ehkä se auttaa joillaki joita nimenomaan jännittää se, ku sydän alkaa tykyttää, mut itellä ainaki se jännitys johtuu monesta muusta syystä. Toisinsanoen jännittää, vaikkei se sydän hakkaiskaa ylinopeutta.

      Oli tuo oikeesti hyvä lääke siihen, mihin se oikeesti on tarkoitettukki, ku pumppu hakkaa välillä tuhatta ja sataa muutenkin, ni sitä se hieman tasottaa. Ja toinen tuo ylhäinen verenpaine, nyt kyl ollu se iha normaali ilmanki.

      Harmiku oon hukannu reseptin, enkä oo muistanu kysyy uusii, mut meneehän tuo pumppu mukana, vaikka vähän ylitahdilla käykin. =)

      Piste.

    • paniikoiva

      Heij!
      Alotin tossa keskiviikkona eli noin puol viikkoo sitten Propral 10mg käyttämisen paniikkihäiriöön. Koska en voi tehdä mitään yksin ja julkisilla on vaikeaa kulkea jne.
      Mietin vain että haittaako ProPralin käyttäminen liikkumista sillä ajattelin aloittaa hapkidon.

    • Anonyymi

      Vitun spedet! Ootte lukenu ohjeista et "esiintymiskammoon" jne. Se on tasaava lääke kropan ylitoimintaan, (sydän jne)

      • Anonyymi

        Ei sillä ole yhtään minkäänlaista muuta vaikutusta, ainakaan minulle kuin, että estää käsien vapinan, kun teen jotain tarkempaa pitsinnäpläystyötä. Kielletty vain tarkka-ammunnassa. Ei mene päähän, eikä rentouta millään tavoin, estää pelkästään fyysiset oireet eli käsien tärinän tai vapinan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole yhtään minkäänlaista muuta vaikutusta, ainakaan minulle kuin, että estää käsien vapinan, kun teen jotain tarkempaa pitsinnäpläystyötä. Kielletty vain tarkka-ammunnassa. Ei mene päähän, eikä rentouta millään tavoin, estää pelkästään fyysiset oireet eli käsien tärinän tai vapinan.

        Juuri näin,ehkä jonkin verran unenlaatuun ainakin itsellä


    • Anonyymi

      Propral 10mg ei ole lääke esiintymispeloille, vaan sydämen rytmihäiriölääke

      • Anonyymi

        Näin on.


    • Anonyymi

      Jokunen vuosi sitten söin hetken aikaa jännittämisen takia mutta ei auttanut minulla.

      • Anonyymi

        Tänään otin 3 kpl 40 mg Propralia koska tiesin edessä olevan koitoksen eli työpaikan seminaarin. Kyllähän se rauhoitti mutta kahvin kanssa oli vaikeuksia. Pieniä pikku kupposia mihin piti kaataa kahvia ja vielä juodakin...kädet meni tunnottomiksi, aivan siis täysin. Menin lukkoon ja tunto lähti kropasta. Sain jotenkin kahvin tasseineen käteeni ja miltein juoksin laittamaan sen pöydälle, olin varma, että se tipahtaisi kohta kädestäni. Tämän jälkeen taas voin todeta että kahvikuppineuroosini ei ole kadonnut mihinkään näiden monien vuosien jälkeen. Ottaa pannuun. Kaikkea on yritetty. Olen yli 40 vuotias nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään otin 3 kpl 40 mg Propralia koska tiesin edessä olevan koitoksen eli työpaikan seminaarin. Kyllähän se rauhoitti mutta kahvin kanssa oli vaikeuksia. Pieniä pikku kupposia mihin piti kaataa kahvia ja vielä juodakin...kädet meni tunnottomiksi, aivan siis täysin. Menin lukkoon ja tunto lähti kropasta. Sain jotenkin kahvin tasseineen käteeni ja miltein juoksin laittamaan sen pöydälle, olin varma, että se tipahtaisi kohta kädestäni. Tämän jälkeen taas voin todeta että kahvikuppineuroosini ei ole kadonnut mihinkään näiden monien vuosien jälkeen. Ottaa pannuun. Kaikkea on yritetty. Olen yli 40 vuotias nainen.

        Eikö tuo ole lähinnä terapia-asia? Eihän mikään lääke korvaa sitä mitä omat aivot oppivat kokemuksen kautta. Oletko sitäkin kokeillut?

        Olen itse jo suhteellisen iäkäs, mutta tiedän varmasti sen, että kahvikuppineuroosi ja muunlainen jännitys helpottaa terapiassa ja myös iän myötä. Ei ole helppoa sekään, mutta muutos on varma, kun perustuu oivallukseen.

        Nuorena 1970-luvulla punastuin todella helposti, oli tuskallista olla seurassa, kun naama oli aina punainen, mutta sillehän ei voinut itse yhtään mitään. Parikymppisenä aloitin terapian ja myöhemmin vielä yksin pääsin eroon paniikkihäiriöstä.
        Tarvitaan pelolle antautumista, että pääsee eroon hankaluuksista. Ja tiedän, että kaikki muutkin asiasta kärsivät ovat päässeet eroon jännittämisestä ja muusta.
        Aloitin aiheesta psykologisilla kirjoilla, ei ollut monia vaihtoehtoja tarjolla, kuten nykyään on vaikka kuinka paljon itsehoito-oppaita.
        Tsemppiä!


    • Anonyymi

      Jopa syötte pieniä annoksia itsellä 120mg vuorokaudessa jo kymmenettä vuotta paniikkihäiriön aiheuttamaan jatkuvaan vapinaan. Joudun siis heti aamuisin ottamaan 60-80mg vähempi ei auta ja illalla 20-40mg.

      • Anonyymi

        minä otan 40mg.propraalin.veren paineeseen.ja kohmelossa käsien tärinään.


    • Anonyymi

      Esiintymispelkoon olisi Propral 40 mg aika hyvä ja siihen vielä päälle jokin bentso, esim. Oxamin 15 mg.
      Lääkärit aloittavat nuo lääkekokeilut mielestäni liian pienillä annoksilla. Summa summarum: Minusta Propral 10 mg on liian pieni annos esiintymisjännitykseen.

      • Anonyymi

        olen samaa mieltä.mulla on 40mg. propraalia.kait ne vähän rauhottaa.
        kyllä joudun ottaa iltaisin vielä 100mg ketipinorin.


    • Anonyymi

      Ei toimi pelkoon, koska ei vaikuta keskushermostoon mitenkään.

      • Anonyymi

        Verenpaine ym. lääke. Tasaa sydämen sykettä, käsien vapinaa ym. vaikkapa paniikkiin tai esiintymistilanteisiin liittyviä fyysisiä oireita - eli antaa tilaa hoitaa homma kotiin. Lopun työn joutuu tekemään aivoillaan.
        Mutta toimii, jos on aivot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verenpaine ym. lääke. Tasaa sydämen sykettä, käsien vapinaa ym. vaikkapa paniikkiin tai esiintymistilanteisiin liittyviä fyysisiä oireita - eli antaa tilaa hoitaa homma kotiin. Lopun työn joutuu tekemään aivoillaan.
        Mutta toimii, jos on aivot.

        Voi rassukkaa, kun ei ole muuta tekemistä kuin vähätellä toisten kokemuksia.


      • Anonyymi

        mulla toimii 10mg diabami.lääkärit ei kyllä niitä mielellään anna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rassukkaa, kun ei ole muuta tekemistä kuin vähätellä toisten kokemuksia.

        Ei se ole vähättelyä vaan ihan normaali kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rassukkaa, kun ei ole muuta tekemistä kuin vähätellä toisten kokemuksia.

        Mutta tuossa lainaamassasi kommentissa on oikeasti perää. Se nimenomaan tapahtuu aivoissa.

        Kaikille ei riitä, että muille näkyvät oireet poistuvat, jos asia ei kuitenkaan mene korvien väliin. Tosin en tiedä nouseeko tuossa vaste mitenkään, kun ei ole psyykenlääke, vai nouseeko annos ajan kanssa.
        Itse opin kantapään kautta, oivaltamalla, mitä jännitys on ja pääsin siitä että paniikista eroon. Lopulta kaikki muutokset tapahtuvat korvien välissä.

        Jännityksessä ihmisellä on ajatus siitä, että kaikki (muut) katsovat minua ja kiinnittävät minuun huomiota, vaikka kenelläkään ei ole aikaa vahtia muita ihmisiä, kun jokaisella on ihan tarpeeksi mietittävää omassa elämässään. Enkä minä edes ole se maailman kiinnostavin ihminen, jonka käsien vapisemisesta muut jaksaisivat puhua montaa päivää. Minä olen vain oman itseni keskipiste ja napa, en muiden. Pitää tavallaan ymmärtää, ettei maailma pyöri minun ympärilläni, ja lakata tekemästä itsestään numeroa. Pelkohan on sitä, että me pelkäämme, että muut näkevät, että pelkään tai jännitän, mutta kun ajattelemme, ettei sillä ole mitään väliä, vaikka näkevätkin, pelko ei jaksa hypätä silmille. Pelko toimii, kun yritämme salata sen. Pelko toimii, kun sitä pelkää.
        Niin kauan kuin jännittäjä ajattelee, että minä olen kaiken huomion keskipiste, ei jännitys voi antaa periksi. Vasta sitten, kun ymmärtää, että minun lisäkseni on paljon muita ihmisiä, eikä kaikkien huomio kiinnity minuun, voi alkaa luopumaan jännittämisestä.

        Näissä käytetään käänteistä psykologiaa, mennään kaikkien silmien eteen jännittämään oikein urakalla, ja vapisemaan täysillä. Voi olla varma, ettei silloin tapahtu mitään outoa. Pelko on omassa päässä, ei itsen ulkopuolella. Ehkä siksi se onkin niin iso asia, mutta vain minulle ei muille.


    • Anonyymi

      Kävin lääkärissä ja määrättiin propralia paniikkihäiriöön, en tiedä onko oikea lääke?

      • Anonyymi

        Ei ole, sua on huijattu. Mene takaisin ja vaadi kunnon hoitoa. Se on rytmihäiriöihin, eikä paniikkihäiriö reagoi mitenkään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe