Projektori toisena näyttönä

Läppärin ja projektorin yhteistyö tuottaa ongelmia. Näytin tänään koulussa trp-muodossa tallentamaani tiedostoa DVBViewerillä. Läppäri on Dell Latitude D800 ja näytönohjain NVIDIA GeForce FX Go4800. Projektorin mallia en muista - Epsonin uudempi (vaaleanharmaa/beige). Näitä yhdistää 15-metrinen VGA-kaapeli.

Jossain vaiheessa projektori alkoi näyttää koko ruudun täyttävää DVBVieverin kuvaa tapahtui läppärin ruudulla mitä tahansa. Pian selvisi että projektorista oli tullut toinen näyttö, työpöydän jatke jossa esim. PowerPoint-esitys ja videot avautuvat ja johon hiirelläkin pääsee. Vahingossa kätevä toiminto (voi häärätä työpöydällä omiani ja raahata haluamani asiat oppilaille näytille projektoriin), mutta en saa sitä millään pois. Jos poistan ruksin kohdasta "extend desktop..." tms., projektori ei enää tunnista läppäriä. Tietäisikö joku miten saisin projektorin näyttämään taas sitä kuvaa joka läppärin ruudulla näkyy?
4274
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

ajurin omista säädöistä voit säätää onko kyseessä klooni vaiko ectended desktop. Siis samassa paikassa missä tuo entended desktop on, löytyy myös properties (ominaisuudet) ja sieltä löytyy nvidian omavalikko, josta voit säätää tuota ominaisuutta.

Äänestä
  • Kiitos vastauksista. Kokeilen näitä huomenna. Yritin etsiä juuri tuota kloonia, mutta en löytänyt valikkoa.

    Äänestä

  • MediaOpe kirjoitti:

    Kiitos vastauksista. Kokeilen näitä huomenna. Yritin etsiä juuri tuota kloonia, mutta en löytänyt valikkoa.

    Tuolta kun selailet sivua tarpeeksi pitkälle niin tulee Nvidian ohjeita kuvien kera:
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564

    Äänestä

Kun otit tuon ruksin pois tuosta "extend desktop..." kohdasta niin käynnistitkö läppärin uudestaan?
Kun otat tuon ruksin pois, niin anna projektorin olla päällä ja piuhat kiinni ja käynnistä läppäri uudestaan. Joskus näyttöjen asetukset vaativat sen vaikka buuttauksen voisi ohittaakin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


MediaOpe kirjoitti:

Läppärin ja projektorin yhteistyö tuottaa ongelmia. Näytin tänään koulussa trp-muodossa tallentamaani tiedostoa DVBViewerillä. Läppäri on Dell Latitude D800 ja näytönohjain NVIDIA GeForce FX Go4800. Projektorin mallia en muista - Epsonin uudempi (vaaleanharmaa/beige). Näitä yhdistää 15-metrinen VGA-kaapeli.

Jossain vaiheessa projektori alkoi näyttää koko ruudun täyttävää DVBVieverin kuvaa tapahtui läppärin ruudulla mitä tahansa. Pian selvisi että projektorista oli tullut toinen näyttö, työpöydän jatke jossa esim. PowerPoint-esitys ja videot avautuvat ja johon hiirelläkin pääsee. Vahingossa kätevä toiminto (voi häärätä työpöydällä omiani ja raahata haluamani asiat oppilaille näytille projektoriin), mutta en saa sitä millään pois. Jos poistan ruksin kohdasta "extend desktop..." tms., projektori ei enää tunnista läppäriä. Tietäisikö joku miten saisin projektorin näyttämään taas sitä kuvaa joka läppärin ruudulla näkyy?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu