alkoholin tuonnista

jasso

paljonko sieltä venäjältä nykyään saa tuoda niitä alkoholijuomia? saako tuoda 16 litraa olutta ja litra väkeviä? ja tupakkia 2 kartonkia? rapsahtaakohan siitä kovat sakot jos ne huomaa, että onkin vaikka litra tai puolikas liikaa vodkaa mukana?

18

13108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ressu

Siis litra väkeviä, 2 litraa mietoja viinejä, 16 litraa olutta, yksi kartonki savukkeita.
      Kuohuviini (shampanja) luetaan väkeviin, portviini on välituote siis väkevä viini.
      Ei Venäjän tullia kiinnosta alkoholituotteet, heidän lakiensa mukaan kai saa viedä miten paljon vaan, ei ainakaan ole mitään kirjallisia rajoituksia.
      Alkoholin ja tupakkatuotteiden tuonti kiinnostaa Suomen tullia. Oikeastaan mitään ei saa mennä yli luvallisen tuontimäärän. Saattaisi olla, että 0,5 0,7 litran pullot väkeviä voisi mennä litrana, tuskin enempää. Savukkeita saattaisi voida tuoda irtoaskeina muutaman taskussa.
      Olen kerran joutunut maksamaan sakkoa Suomen tullissa. Voi ne ylimääräiset tuoda, jos maksaa kaksinkertaisen veron. Mutta ei siinä ole mitään järkeä. Se tuotteiden hinnoittelu menee suomalaisten omien taulukoiden mukaan, ei siis todellisen ostohinnan mukaan Venäjällä.

PS.
      Jos joku käyttää (tai tuttava) savukepapereita (sätkäpapereita), niin niitä kannattaa tuoda. Niiden tuontia ei kai ole rajoitettu mitenkään. 500 liuskan Rizla maksaa Suomessa jotain 110 euroa, Venäjällä vastaavan saa 20 eurolla.

• Ressulle

Kuohuviini / shamppanja ei ole väkevä, vaan samaa luokitusta kuin ns.välituotteet eli aperitiivit. Savukkeita saa tuoda 200 kpl, vaikka olisivat irtonaisina laukun tai taskun pohjalla. Sakon saadakseen täytyy joko tuoda niin paljon ylimääräistä, että määrästätulee lievä veropetos, veropetos tai törkeä veropetos tai alkoholia tuodaan alle 20 h matkalta. Savukepaperin tuonti on myös rajoitettu...Tutki netistä www.tulli.fi. Siellä on lisätietoa.

• Ressu
        Ressulle kirjoitti:

Kuohuviini / shamppanja ei ole väkevä, vaan samaa luokitusta kuin ns.välituotteet eli aperitiivit. Savukkeita saa tuoda 200 kpl, vaikka olisivat irtonaisina laukun tai taskun pohjalla. Sakon saadakseen täytyy joko tuoda niin paljon ylimääräistä, että määrästätulee lievä veropetos, veropetos tai törkeä veropetos tai alkoholia tuodaan alle 20 h matkalta. Savukepaperin tuonti on myös rajoitettu...Tutki netistä www.tulli.fi. Siellä on lisätietoa.

Niin, on tietysti välituotetta. Mutta, jos olet ostanut litran väkeviä ja yrität tuoda vielä välituotteita, niin eihän se onnistu, koska olet jo käyttänyt kiintiön. Et voi tuoda kuohuviiniä tai portviiniä väkevien lisäksi. Siinä mielessä ne rinnastetaan väkeviin.
        Yhdestä ylimääräisestä tupakkakartongista henkilöauto viedään halliin tarkastettavaksi Suomen tullissa. Eli kai se on jo törkeän veropetoksen yritys. Maksu sen mukainen.
        Suomen tuontimääräykset EU-alueen ulkopuolelta ovat tiukat, aivan turistiliikenteessäkin.

• Sergei
        Ressu kirjoitti:

Niin, on tietysti välituotetta. Mutta, jos olet ostanut litran väkeviä ja yrität tuoda vielä välituotteita, niin eihän se onnistu, koska olet jo käyttänyt kiintiön. Et voi tuoda kuohuviiniä tai portviiniä väkevien lisäksi. Siinä mielessä ne rinnastetaan väkeviin.
        Yhdestä ylimääräisestä tupakkakartongista henkilöauto viedään halliin tarkastettavaksi Suomen tullissa. Eli kai se on jo törkeän veropetoksen yritys. Maksu sen mukainen.
        Suomen tuontimääräykset EU-alueen ulkopuolelta ovat tiukat, aivan turistiliikenteessäkin.

EIKÄ VIEDÄ HALLIIN enemmän saa löytyy jo jonossa tehys tarkastukses ennen ku vie halliin ylipäätään ei "jaksa "nykyään viedä halliin vaan penkoo tarkemmin pihalla .. toinen juttu tietyst ulkomaalaiset ja ne jotka on jäänny useita kertoja kiinni .... mut juomiikii voi tuua mietoi esim.. olut/siideri omaan käyttöön kohtuudella sellasen noin 6-12 kpl .. ei kiinnosta tullis pätkääkään ... ja pienet määrät väkeviii vaan kaadetaan pois eikä niist tuu rapsui....

• Ressu
        Sergei kirjoitti:

EIKÄ VIEDÄ HALLIIN enemmän saa löytyy jo jonossa tehys tarkastukses ennen ku vie halliin ylipäätään ei "jaksa "nykyään viedä halliin vaan penkoo tarkemmin pihalla .. toinen juttu tietyst ulkomaalaiset ja ne jotka on jäänny useita kertoja kiinni .... mut juomiikii voi tuua mietoi esim.. olut/siideri omaan käyttöön kohtuudella sellasen noin 6-12 kpl .. ei kiinnosta tullis pätkääkään ... ja pienet määrät väkeviii vaan kaadetaan pois eikä niist tuu rapsui....

Kyllä minun auto piti ajaa halliin Niiralan tullissa. Tullimiehet purkivat autosta kaikki tavarat ulos. Nuuhkivat kiinteän pesunestesäiliön, vesikanisterin ja koputtelivat vararenkaan. Kurkkivat sisustuksen alle lamppujen avulla.
        Piti maksaa sakkoja noin 100 euroa jostain portviinipullosta, kuudesta oluttölkistä ja tupakkakartongista.
        Jotenkin erikoista on se, että vahditaan satunnaista kulkijaa tuomisista. Olin ollut viikon Venäjällä ja matkustin yksin. Olisikohan siinä selitys?
        Minulle on ihan sama mitä tekevät, mutta matkailijan kohtelu pitää olla korrektia. Ei ne maksut harmita, vaan tullimiesten öykkärimäinen käytös.

• Sergei
        Ressu kirjoitti:

Kyllä minun auto piti ajaa halliin Niiralan tullissa. Tullimiehet purkivat autosta kaikki tavarat ulos. Nuuhkivat kiinteän pesunestesäiliön, vesikanisterin ja koputtelivat vararenkaan. Kurkkivat sisustuksen alle lamppujen avulla.
        Piti maksaa sakkoja noin 100 euroa jostain portviinipullosta, kuudesta oluttölkistä ja tupakkakartongista.
        Jotenkin erikoista on se, että vahditaan satunnaista kulkijaa tuomisista. Olin ollut viikon Venäjällä ja matkustin yksin. Olisikohan siinä selitys?
        Minulle on ihan sama mitä tekevät, mutta matkailijan kohtelu pitää olla korrektia. Ei ne maksut harmita, vaan tullimiesten öykkärimäinen käytös.

niin tietysti jos on kauemmin aikaa venäjällä niin kyllä ne sitte alkaa tutkii autoo tarkemmin mut jos käy päivä matkal ni ei ne jaksa vaivautuu tutkii ainakaan Vaalimaalla tost Niiralast en sitte tiiä ,mut noist rapsuist Vaalimaal ei antais tölkeist mitään ja ne sais pitää ,kartongist sais noin 35€ ja ton portviinipullon ne kaatais maahan ja saisit pullon takas.... "vinoilua".. eikä siitäkään mitään tulis ellei sit ois joku uus virkaintonen tyyppi tutkiis autoi... yleensä ne kaataa väkevii pois suoraan maaha ja heittää tyhjät pullot auton paksiin ,tollee ne tekee pienille määrille tai ainaskii jos tuo litran ni ei ne siit rupee sakkoo antaa......... et vois todeta et on ihan siitä kiinni mist tulee ja millanen päivä on tullimiehillä ja ketä on töissä..

• hojoffffff
        Sergei kirjoitti:

ite sain 10x6e päiväsakot puol litran kossusta

• gj
        hojoffffff kirjoitti:

ite sain 10x6e päiväsakot puol litran kossusta

joo kymmenen päiväsakkoa.. itselle tuli puolen litran viinasta 130e sakkoa. ei paljoa keskustellut. että kyllä sakottelee ihan pienemmistäkin.

• Aika monta reissua takana

Autolla liikkuesssa voi joutuakin näyttämään mitä on tuonut, mutta ei multa ainakaan ole junassa koskaan kysytty mitään.

• jasso

no tuskin ne junassa laukkuihin kattoo, että kyllä väkeviä ja tupakkaa aika paljon saa mahtumaan =) mutta kyllä ne multa ainakin kysy mitä mulla on, tietysti siinä saattaa sitten joutua vähän valehtelemaan. mutta ei ainakaan kaljaa voi junassa liikaa tuoda, tai pitää jotenkin hyvin piilottaa ne kaljat

• jassoo vai niin
        jasso kirjoitti:

no tuskin ne junassa laukkuihin kattoo, että kyllä väkeviä ja tupakkaa aika paljon saa mahtumaan =) mutta kyllä ne multa ainakin kysy mitä mulla on, tietysti siinä saattaa sitten joutua vähän valehtelemaan. mutta ei ainakaan kaljaa voi junassa liikaa tuoda, tai pitää jotenkin hyvin piilottaa ne kaljat

voe tokkisa... miten muka ei junassa voisi laukkuja tarkastaa!! jos tarve vaatii, sinut voidaan junassa viedä vaikka ruumiintarkastukseen.

harmi, jos viinan- ja tupakintuonti on niin tärkeää; juo sitten ainakin vatsasi täyteen -päätä ei ihan!!

• tullikoiraretu

Kyllä tarkistetaan myös junassa matkalaukkuja ja kasseja. Montakin krt olen nähnyt ja itsekin joutunut avaamaan matkalaukkuja niin venäjän kuin suomen tullinkin kanssa. Kerran kävi niin että molemmat tullit tarkasti minun matkalaukun ja sitä sitten suomen tullimiesten kanssa naureskeltiin että ompas sattuma jos samalta ihmiseltä kahteen krt katotaan...

• huolestunut :D

voiko 18 vuotias tuoda viinaa Venajalta Suomeen?

• kjhjjhhj

Huolestuneelle. Ei voi. Suomeen väkevää alkoholia tuodessa tulee olla vähintään 20-vuotias. Ja lisäksi alkoholia ei saa tuoda Suomeen, ellei ole EU:n ulkopuolella (Venäjällä) vähintään 20 tuntia. Kiinnijäädessä saat sakot ja viinat kaadetaan pois.

• Elämä opettaa

Harvoin Suomen tullissa autoa tutkivat, ja on itselle melkein tavaksi muodostunut taxfreesta tuoda olutsalkku tai pari. Eilen kuitenkin tämä tapa kostautui, kun auto tutkittiin suomen tullissa ja löytyi taxfreesta ostetut tuliaiset (2 konttia olutta minttu viina pullo). Siitäpä sitten rapsahti köyhälle opiskelijalle 16 päiväsakkoa :D Seuraavan kerran miettii taas kahdesti että ostaako luvattomia tuliaisia :)

• 14+15

Niinno 96€ jos niitä nyt edes lähiaikoina aikoo maksaa ja saahan ne vaikka 10 erään jaettua kuluttomasti..
        Jos on useastikin tullut ylimääräistä tuotua niin et varmaan miinuksella ole.

• syynissä olin

Mikä lienee tehoratsia kun usealta on tarkastettu pirssin takapaksi suomen tullissa , Nimenomaan niiltä jotka vain pistäytyvät nus..massa ja bensan ostolla ja tulevat saman päivän/illan aikana takas eukkonsa luo.
      Jotka yöpyvät niin ei niitä juurikaan ole katsottu... no samapa tuo sehän kuuluu tullivirkailijan työhön vaikka joka auton syynäisivät

• Volvo taas halliin

Joo saman itsehuomannut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4611
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      502
      2431
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2001
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1869
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1576
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      11
      1161
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      101
      964
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      842
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      839
    Aihe