Jep,, vakavia haittavaikutuksia havaittu ja kaikki vielä mielenterveydellisiä ainakin lääkeinfon mukaan.. Olen syönyt roaccutania nyt about 5vkoa.
ärtyneisyys, mielihyvän tunteen katoaminen tai välinpitämättömyys.
Lisäksi:
Hyvin harvoin on Roaccutan-potilailla havaittu väkivaltaisuutta tai aggressiivisuutta.
Olen normaalisti hyvin rauhallinen ja sisäänpäin vetäytyvä tyyppi, mutta esimerkiksi tänään hermostuin tietokoneelle ja sen toimimattomuudelle niin paljon että löin nyrkin ajattelematta erittäin kovaa näppäimistöön. Tuollaista ei ole tapahtunut ennen, ja kokoajan pitää muutenkin pitää itseään kasassa ettei hermostu jollekkin asialle joka ei miellytä(joita tuntuu olevan nykyään entistä enemmän), ja sen pidättäminen saa vain vielä pahemmalle tuulelle.
Kellään muulla ollut näitä vastaavia probleemoja? Jos olen oikein käsittänyt niin tätä jatkuu seuraavat 4kk? :((
ärtyneisyys, mielihyvän tunteen katoaminen tai välinpitämättömyys.
Lisäksi:
Hyvin harvoin on Roaccutan-potilailla havaittu väkivaltaisuutta tai aggressiivisuutta.
Olen normaalisti hyvin rauhallinen ja sisäänpäin vetäytyvä tyyppi, mutta esimerkiksi tänään hermostuin tietokoneelle ja sen toimimattomuudelle niin paljon että löin nyrkin ajattelematta erittäin kovaa näppäimistöön. Tuollaista ei ole tapahtunut ennen, ja kokoajan pitää muutenkin pitää itseään kasassa ettei hermostu jollekkin asialle joka ei miellytä(joita tuntuu olevan nykyään entistä enemmän), ja sen pidättäminen saa vain vielä pahemmalle tuulelle.
Kellään muulla ollut näitä vastaavia probleemoja? Jos olen oikein käsittänyt niin tätä jatkuu seuraavat 4kk? :((
Vastaukset 4
Vanhimmat
Tähän samaan aattelin laittaa myös toisen kysymyksen tosta Roaccutanista kun en viitsi uutta ketjua alottaa..eli kuinka kauan se pahenemisvaihe kestää suunnilleen kuurin alottamisesta? Ite nyt popsinu noin puoltoista viikkoa ja naama aika huonon näkönen. Huomaa että iho uusiutuu kyllä nopeesti mutta silti naamassa puolet enemmän finnejä kun yleensä, ovat vielä kipeitä josjoku osuu niihin ja myös naama tuntuu helottavan ihan kun olis tulessa. Hartioissa ja selässä olevat finnit kyllä vähentyneet hyvin jo näin nopeasti eikä siellä mitään pahenemisvaihetta näy...
Itelle ei koskaan edes tullu tota pahenemis vaihetta... koska sillon kun alotin kuurin ei mulla ollu kauheesti finnejä paitsi pieniä joita oli vaikee nähdä paitsi läheltä.. Kuurin loppuvaiheessa naama oli finnitön ja jatku koko kesän paitsi nyt syksyllä alko taas kukkii... Harkitsen uudelleen kuurin alottamista mutta raha ja sivuvaikutukset (masennus) harmittaa :S.
Minkälaisena se masennus oikeen ilmenee ja milloin aloit huomata sen? Siis tiedän kyllä mitä masennus tarkoittaa, mutta kun en ole kärsinyt niin en voi tarkalleen tietää...Kaikin keinoin koitan noita psyykkisiä sivuvaikutuksia välttää.
Noh itelle tuli enemmän itsetuhoisia ajatuksia, haluttomuus elää ja sellain et kukaan ei oikeesti välitä musta. Tohon masennukseen voi myös johtuu suhteen päättyminen ja muut seikat esim muutin pois kotoolta tuolloin kun aloitin lääkkeen syömisen.. Ei ystävä piiriä uudessa kaupungissa ja muuta... joten todella huonoon hetkeen aloitin lääkkeen syömisen. En ole varma mut kait tuon lääkkeen kanssa voi syödä myös masennuslääkkeitä ite aloitin vasta lääkityksen loputtua.