Webasto ja akku

Hankin tässä alkusysksystä Webaston.

Työmatkani on lyhyt, noin 10 min.
Jolloin akku ei ehdi lataantua tarpeeksi. Jos esim. lämmittää 30min, niin pitäisi ajaa väh. 30min myös.

Ohjeissa sanotaan, että jos on lyhyttä ajoa, niin voisi laittaa 220V akkulaturin lisäksi.

Jos en laita tuollaista kiiteää, niin riittäisikö, jos lataisin akkua esim. kerra viikossa pari tuntia?
Vai pitäisikö ladata kauemmin?
Vai olisiko parasta laittaa kiinteä laturi?

7

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työmatka, ja

      asentaja neuvo lataan pari kertaa kuussa akun. Mä ainakin jätän yövuoron ajaks akun laturiin niin tulee 10 pvän välein ladattua 8 tuntia.

      Pari tuntia voi olla vähän vähän. Itse ostan varoiks kyllä halvan starttiavun eli laturin ja säilytän yhden lämpötolpan avaimen jos aamulla onkin akku zippi...

    • huvittaa

      että miksi pitää omalla autolla ajaa 10 km työmatkaa ja vielä lämmittää autoa joka vain tuhoaa ilmakehää ja jouduttaa kasvihuoneilmiötä. Ajaisit polkupyörällä tai jollain muulla ja pelkästään webaston hinnalla kulkisi linja-autolla 10 vuotta puhumattakaan auton hinnasta polttoaineesta.Ja sitten vielä pitää sähköä käyttää etä voi käyttää kallista webastoa? Järkyttävää ja tyhmää.

      • outoa

        Miten "huvittaa" pystyikin sisällyttämään noin monta asiavirhettä lyhyeen vastaukseensa? Todella kummallista.


      • Huvittaa tosiaan...
        outoa kirjoitti:

        Miten "huvittaa" pystyikin sisällyttämään noin monta asiavirhettä lyhyeen vastaukseensa? Todella kummallista.

        Perskules ku oliski koko elämä toi työ eli ei tarvis autoa kuin työmatkoihin. Vois sitte esim kantaa kauppakasseja ton 10km. Onneks on tollasia idiootteja kuin "huvittaa" antamassa oikein vitun hyviä neuvoja...


    • ex-Mosse

      Tavallinen verkkolaturi ei saa akkua riittävän täyteen että se kestaisi viikkoa tuommoista pätkäajoa. Akkua tulisi ladata joka yö tuommoisessa käytössä mihin sitä suunnittelet.
      Kiinteän asennuksen voi tehdä itsekin - esim. Motonetissa on myynnissä kohtuu hintainen laturi jonka voi asentaa kiinteästi itsekin.
      Itsellä kyseinen laturi on akun päällä ja johto piilossa puskurin sisässä. Puskurin ilmanottoaukoista saa laturin johdon tarvittaessa ulos ja kytkettyä seinään.

      • Kiitos kommenteista.

        Siksi ehdotin tuota 2h latausta kerralla, koska sen verran noi tolpat antaa virtaa kerralla, sen jälkeen pitää kelloa siirtää.

        Mahdollisuus olisi ladata 2h joka arkipäivä ennen töistä lähtöä.
        Kotona ei mahdollisuutta aamulatauksiin ole - mies vie ainoan tolppapaikkamme :-|
        Eli mahdollisuus on kotipihalla ladata vaikka vkonloppuisin hieman pidempäänkin, jos tuo 5x2h/vko ei riitä.

        Suunnitelmissa laittaa kiinteä laturi siten, että tulee samasta pistokkeesta moottorilämmittimen kanssa, ettei tarvitsisi laittaa puskurin ilmanottoaukoista töpseliä.

        Tällöin voi yhtäaikaa ladata akkua ja käyttää moottori- ja sisälämppäriä, tosin se myös pakottaa siihen ja estää, ettei yli 2h saa ladata nesteiden kuivumisen vuoksi.


      • ex-Mosse
        RipsaK kirjoitti:

        Kiitos kommenteista.

        Siksi ehdotin tuota 2h latausta kerralla, koska sen verran noi tolpat antaa virtaa kerralla, sen jälkeen pitää kelloa siirtää.

        Mahdollisuus olisi ladata 2h joka arkipäivä ennen töistä lähtöä.
        Kotona ei mahdollisuutta aamulatauksiin ole - mies vie ainoan tolppapaikkamme :-|
        Eli mahdollisuus on kotipihalla ladata vaikka vkonloppuisin hieman pidempäänkin, jos tuo 5x2h/vko ei riitä.

        Suunnitelmissa laittaa kiinteä laturi siten, että tulee samasta pistokkeesta moottorilämmittimen kanssa, ettei tarvitsisi laittaa puskurin ilmanottoaukoista töpseliä.

        Tällöin voi yhtäaikaa ladata akkua ja käyttää moottori- ja sisälämppäriä, tosin se myös pakottaa siihen ja estää, ettei yli 2h saa ladata nesteiden kuivumisen vuoksi.

        Kyllä se 2h/päivä riittää jos laturi vain on tarpeeksi tehokas. Kerta lataus viikossa ei siis riitä, jos muina päivinä Webastoa käyttää esim. 30min per suunta ja ajo jää lyhyeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe