Epäilyksen hetkiä

Entä teillä?

Millaisissa tilanteissa teillä tulee uskossanne epäilyksen hetkiä? Itse olen ajoittain aivan varma, että Jumala on elämässäni ja siunaa minua. Sitten tapaan ihmisiä, jotka kertovat minulle, ettei voi olla, koska olen homoseksuaali. Ja he ovat asiastaan yhtä varmoja kuin minäkin. Myös he tuntevat tai sanovat tuntevansa Pyhän Hengen ohjauksen, kun lukevat Raamattua tai vaikkapa kirjoittavat homovastaisia todistuksia nettiin. Miksi Jumala antaa kummankin olla niin varma omasta asiastaan?

9

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärjymirri

      Koska jumalalla on outo huumorintaju. Siksi minunkin piti syntyä transtyttönä.

      • BI nainen

        tietää, että minä pärjään tällaisenakin. Mikä onkin totta. Meitä kaikkia tarvitaan. Miksi kysyn minäkin?


    • ja tulkintoja

      Nykyisin en enää koskaan epäile itseäni, tunnen itseni jo niin hyvin. Joskus epäilen jumalallisia tarkoitusperiä, hänen ajatuksensa kun eivät aina ole minulle niin selviä. Pienen pohdinnan jälkeen palaset yleensä kuitenkin loksahtavat paikoilleen. Suurin ongelma tässä lienee se että nuo kirjanoppineet johtavat meitä harhaan eivätkä anna meille rauhaa keskittyä totuuden etsintään vaan tuputtavat omia kommenttejaan ja tulkintojaan kaikille. Jokainen tekee kuitenkin viimekädessä tulkinnat itse ja joskus tulee harhailtua vierailla poluilla hetki ennen kuin se oikea taas löytyy ...

      • kirjanoppineet

        sitten on mielestäsi johtanut harhaan? Vai ovatko he vilpillisiä tahallaan?


      • totuus ja ennakkoluulo
        kirjanoppineet kirjoitti:

        sitten on mielestäsi johtanut harhaan? Vai ovatko he vilpillisiä tahallaan?

        "Jokainen tekee kuitenkin viimekädessä tulkinnat itse ja joskus tulee harhailtua vierailla poluilla hetki ennen kuin se oikea taas löytyy ... "

        Jokainen etsii oman totuutensa ja toivon ettei kukaan tahallaan ole vilpillinen. En minäkään tyrkytä omia tulkintojani muille, ne ovat minua varten. Jos kysytään vastaan, jos spekuloidaan osallistun jos kimppuuni hyökätään puolustaudun. Jokainen tulee autuaaksi omilla teoillaan ja omalla tavallaan ...


    • matkalla mukana

      Jumala rakastaa syvällä rakkaudella sinua ja minuakin. Emme silti voi elää tunteiden varassa, koska ne eivät ole absoluuttisia, ainut joka voi pitää meidät varmasti oikealla tiellä on Jumalan Sana, siihen voimme verrata ajatuksiamme totuudesta jos nöyränä haluamme löytää totuuden. Jumala ei myöskään koskaan toimi vastoin Sanaansa. Jos saamme "yliluonnollista valaistusta" joka on ristiriidassa Raamatun kanssa, se ei ole Jumalasta, vaan olemme kuunnelleet harhaanjohtavia henkiä. Ne vievät meitä poispäin ilosta, vapaudesta, rauhasta ja puhtaudesta ja tuovat levottomuutta, masennusta ja likaista oloa.

    • ...

      Myös he tuntevat tai sanovat tuntevansa Pyhän Hengen ohjauksen

      niinhän ne kakki sanoo. kristillisyys käsittää yli 6000 erilaista lahkoa ja kirkkoa. kun pyhä henki opettaa yhdelle yhtä ja toiselle toista, niin riitahan siitä tulee. tosiasiassa kyse on vain ihmisten mielipiteistä. pyhästä hengestä puhutaan mielipiteiden yhteydessä, koska ihmiset haluavat uskotella olevansa toista oikeammassa. pyhää henkeä käytetään vain omien näkemysten esittämisen tehostekeinona.

      Jokainen pitäkööt oman totuutensa. itse en kysele enkä usko toisten mielipiteitä yms.

    • asdf

      Se meni jo.

      Elämässä alkoi kaikki menemään vituiksi, koitin rukoilla lapsena mutta mitään ei tapahtunut. Silloin tajusin että turha leikkiä että pilvissä olis joku näkymätön äijä joka kuuntelis biljoonia rukouksia päivässä. Vitun tyhmä ihminen täytyy olla jos sellaiseen uskoo.

      • P1313

        Täällä yksi vitun tyhmä ihminen ilmoittautuu. Ei Jumala ole vain täydellisiä ihmisiä varten, keitä he sitten ovatkaan... ei uskoontulo vie tsunamin lailla kaikkea pahaa elämästä, ei, se antaa tasapainon, jolla oppia selviytymään aluksi tunti kerrallaan, sitten päivä jne. kutsun sitä perustan saamiseksi. Tultuani uskoon olen aina tiennyt, että jos ja kun putoan en putoa loputtomiin, vaan tietylle tasanteelle asti, jossa hetken vedän henkeä ja taas lähdetään. Tämä tieto antaa minulle rohkeutta kokeilla jos ei rajojani, niin ainakin jotakin aikaisemmin minulle saavuttamatonta.

        Tunnistan ja muistan hyvin tuon lapsena itsellänikin olleen Jumalan etsimisen ja nyt aivan hassuilta tuntuneet pyyntöni hänelle. En löytänyt Häntä, vaikka vierelläni Hän silloinkin oli. Piti elää vähän yli parikymppiseksi ennenkuin löysin, menemättä tarkemmin tapahtumaan, sanon vain, että haudassa olisin ollut jo kaksikymmentä vuotta, ellei Jumalaa olisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe