Koira juo paljon vettä ja läähättää....

Schnauzer69

Tyttökoira kääpiösnautseri on ikää 11v. ja viime aikoina on alkanut juomaan vettä paljon ja läähättää normaalia enemmän.
Koira syö hyvin,ei oksenna,lähtee ulos lenkille,nukkuu yönsä hyvin,eikä ole mitenkään muutenkaan rauhaton,mutta ihmetyttää toi lisääntynyt veden juonti ja läähätys,koiralta on leikattu polvi muutama vuosi sitten ja potee nivelrikkoa,mutta sen kanssa on totuttu elämään ja menty nivelrikon ehdoilla eteenpäin!
Jos jollain olisi jotain vastaavaa,niin ottaisin mielelläni tietoa vastaan!
Ystävällisiä vastauksia odotellen!

15

23997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lekuriin

      Kannattaisi viedä noin vanha koira eläinlääkärille tsekattavaksi.

      Itse tosin olen huomannut että joka vuosi näihin aikoihin kun keskuslämmitys lyödään päälle, myös koirani läähättävät ja juovat enemmän ennen kuin taas tottuvat. Mutta en silti laskisi tämän varaan vaan tosiaan kiikuttaisin dogin eläinlääkärille.

      Oma koirani kärsi pahasta suolistotulehduksesta ja ainoa mistä sen huomasin oli se kun se tosiaan läähätti niin kauheasti.

      • veisin minä

        voi olla diabetes.sydänvika tai mikä vaan mulla koira reagoi antibioottiin kun oli pissitulehdus ja hengittelli raskaasti ja väsyi ulkona 12v)oireet tulivat muutamia päiviä myöhemmin)koira voi myös hermoilla/pelätä,tai kärsiä kivuista eiköhän hyvä lääkäri tiedä!!!!!vanhalla koiralla tulee sydän vaivat kyllä mieleen ja diabetes heti...mutta en ole lääkäri,,toivott,tokenee hyvää syksyä!!!!


    • saafaz

      Joo, lekuriin. Virtsanäyte ja verikoe. Voi johtua tulehduksesta tai sit esim munuaissairaudesta.

      • kipin kopin

        Lisääntynyt juominen narttukoiralla liittyy myös märkäkohtuun.


      • å2å
        kipin kopin kirjoitti:

        Lisääntynyt juominen narttukoiralla liittyy myös märkäkohtuun.

        koirahan läähättää ja juo vettä alituiseen jos on esim. stressaantunut. ja tämä stressaantuminen voi johtua mistä tahansa esim kivuista...eli lekuriin. mutta jos koirasi on muuten virkeä, en usko ainakaan mihinkään vakavaan. voi olla vain ihan vanhuuden oireita.


    • Lia1

      12-vuotiaalla pumillani tuo oli oire syövästä maksassa ja pernassa.Ei ehditty viedä lääkäriin kokeisiin(lääkäri epäili sokeritautia),kun menehtyi päivällä yksin ollessaan sisäiseen verenvuotoon jonkun kasvaimista puhjettua.

    • !!!!

      Ilmotteleppa tännekin päin mikä oli el:n diagnoosi. Onko koira enää hengissä? Oliko märkäkohtu, jota itse epäilin? Silloin kiireellinen leikkaus on tarpeen, tai koira menehtyy.

      • Schnauzer69

        Koiralla ei ollut märkäkohtu,vaan vanhuuden ja kivun oireita,kipua on välillä,kun on tuo nivelrikko ja leikattu polvi on kipeänä aina välillä(polvi leikattu muutama vuosi sitten)
        Toi veden juonti on vähentynyt ja läähätys on taakse jäänyttä aikaa,koira voi nyt paremmin ja voi olla että vanhuuden (ikä 11 v.)oireita ovat,mm.asunnon lämpotila oli ehkä liian korkea ja juoksujen loppuvaihe raskasta vanhalle koiralle ja sit nuo jalkaviat....mutta tällä hetkellä mennään paremmin eteenpäin vanhan koiran ehdoilla....


      • Schnauzer69
        Schnauzer69 kirjoitti:

        Koiralla ei ollut märkäkohtu,vaan vanhuuden ja kivun oireita,kipua on välillä,kun on tuo nivelrikko ja leikattu polvi on kipeänä aina välillä(polvi leikattu muutama vuosi sitten)
        Toi veden juonti on vähentynyt ja läähätys on taakse jäänyttä aikaa,koira voi nyt paremmin ja voi olla että vanhuuden (ikä 11 v.)oireita ovat,mm.asunnon lämpotila oli ehkä liian korkea ja juoksujen loppuvaihe raskasta vanhalle koiralle ja sit nuo jalkaviat....mutta tällä hetkellä mennään paremmin eteenpäin vanhan koiran ehdoilla....

        Veden juonti ja läähätys palasi takaisin ja sitten selvisikin,että koiralla oli diabetes ja nyt koiralla todettiin ultrassa kohdussa märkäpaiseita ja kohtu leikattiin pois eilen!
        Tyttö käppänällä ikää siis 11 vuotta!


      • gqg
        Schnauzer69 kirjoitti:

        Veden juonti ja läähätys palasi takaisin ja sitten selvisikin,että koiralla oli diabetes ja nyt koiralla todettiin ultrassa kohdussa märkäpaiseita ja kohtu leikattiin pois eilen!
        Tyttö käppänällä ikää siis 11 vuotta!

        Hei!
        Luin viestketjun. Omalla koirallani samat oireet. Elääkö koirasi vielä?


      • minä:)
        Schnauzer69 kirjoitti:

        Veden juonti ja läähätys palasi takaisin ja sitten selvisikin,että koiralla oli diabetes ja nyt koiralla todettiin ultrassa kohdussa märkäpaiseita ja kohtu leikattiin pois eilen!
        Tyttö käppänällä ikää siis 11 vuotta!

        Narttukoira kannattaa HETI viedä lääkäriin, jos se alkaa yht äkkiä juoda normaalia enemmän; kohtutulehdus!
        Märkäkohtu voi kerätä sisäänsä niin paljon mätää, että se puhkeaa koiran sisällä ja sitten sitä ei pelasta enää mikään.

        (Olin aikanaan itse pieneläinhoitajana, ja n 90% nartuilla, joiden lisääntynyttä juomista omistajat ihmettelivä, oli kohtutulehdus/ märkäkohtu.)
        Usein koiran takapäästä myös ihan vuotaa vaaleaa eritettä, mutta ei aina.


    • rondino

      hei. minulla 12,5 v kultainen noutaja-- leikattu uros. Nyt alkanut käyttäytymään oudosti : Läähätystä öisin ja päivällä -- sekä raaputtaa ovea --ulospääsyyn öisinkin- sekä työntää päätä nurkaan kotona ja läähättää. juo vettä normaalia enemmän..Vien lääkäriin mutta onko kenelläkään ollut samanlaista kokemusta ja mitä luulette että on diagnoosi.

    • samat oireet oli paimenkoira menehty taannoin epäilen lisämunuaisen kuorikerroksen liiketoiminta siinä ihooireet virtsaa usein läähätys unelias kaljuuntuminen cushingin tauti nartuilla usein ihmettelen ettö edes eläinlääkäri ei tätä tautii näut tunnistavan omituista internet tietää paremmi ku lääkäri

    • koirani on taivaassa kivuliasta oli luopua ikävä jäi

    • Anonyymi

      Mulla on kolme ja puolivuotias uros koira joka läähättää ihan hirveesti ja juo normaalia enemmän vettä. Toisen koiran kuolemasta tulee kohta kolme kuukautta (3kk). Ulkona hetkellisesti pirtee/tarkkaavainen , mutta sitten väsähtää tai lähinnä niinkuin ”lamaantuu”
      Onko jollakin vastaavaa toisen koiran lähdettyä koirien taivaaseen jos tää on siitä johtuvaa ????
      Ajatus varata aika luotto eläinlääkärille, mutta katson vielä muutaman päivän .
      Onko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2403
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1814
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1535
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1524
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1065
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      949
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      205
      741
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe