Laturin merkkivalo palaa

opeliin apua

Niin jos joku osaisi ystävällisesti nouvoa, mitä kannattaisi tehdä, jos merkkivalo palaa? Korjausmahdollisuuksia kaiketi on montakin, joten mistä kannattais aloittaa, ja vielä pitäis suhtedullisesti selviytyä koko korjaushommasta. Kiitos etukäteen vastauksista!

14

5828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22"

      on irroittaa latauksen merkkivalon polttimo.

      • Apuasi

        idiootti


    • lkkjmnjjk

      tarkista ihan ensin , että mikään johto piirissä ei ole irti tai katkennut, tee se vaikka silmämääräisesti. Jos kaikki kunnossa, laturista on mahdollisesti hiilet lopussa. Ne pitää vaihtaa.

      • opeliin apua

        tiadost, tarttee katsella. Toivottavasti ymmärrän jotain sen piirin päälle vaiks blondi olen!!!!!


      • sen päälle
        opeliin apua kirjoitti:

        tiadost, tarttee katsella. Toivottavasti ymmärrän jotain sen piirin päälle vaiks blondi olen!!!!!

        etkä jaksa opetella, niin meneppä autolla autopurkamolle ja sano niille että vaihtaa peruskunnostetun laturin vanhan tilalle. helppoa, vaikka voikin maksaa muutaman kympin. ottavat yleensä vanhan vaihdossa.


      • opopopp
        sen päälle kirjoitti:

        etkä jaksa opetella, niin meneppä autolla autopurkamolle ja sano niille että vaihtaa peruskunnostetun laturin vanhan tilalle. helppoa, vaikka voikin maksaa muutaman kympin. ottavat yleensä vanhan vaihdossa.

        on keksittävä et sillä uskaltaa ajella. Se juur kun kaik maksaa niin tänäpäivänä. ;)


      • Kylläkyllä´
        opopopp kirjoitti:

        on keksittävä et sillä uskaltaa ajella. Se juur kun kaik maksaa niin tänäpäivänä. ;)

        Jokaisella on varaa kyllä ostaa hevonen mutta harvalla on varaa ruokkia sitä. Laturistasi on joko hiilet tai säädin loppu. Hiilet itse vaihdettuna maksaa noin vitosen tai kympin. Säädin kympin-kaksi-kolme. Vaihtolaturi alle satasen. Autosähkökorjaamo todennäköisesti tekee laturille samat temput kuin on tehty vaihtolaturille, pienemmällä rahalla.


      • opeliin apua
        Kylläkyllä´ kirjoitti:

        Jokaisella on varaa kyllä ostaa hevonen mutta harvalla on varaa ruokkia sitä. Laturistasi on joko hiilet tai säädin loppu. Hiilet itse vaihdettuna maksaa noin vitosen tai kympin. Säädin kympin-kaksi-kolme. Vaihtolaturi alle satasen. Autosähkökorjaamo todennäköisesti tekee laturille samat temput kuin on tehty vaihtolaturille, pienemmällä rahalla.

        että konepellin alla on törkeesti johtoja, peltiä, rautaa ja rojua, ja en ymmärrä mitä piuhoja pitää katsella, olen siis pulassa. Että mistäpäin konepellinalta lähen kattelee ? :/


      • Olmo444
        opeliin apua kirjoitti:

        että konepellin alla on törkeesti johtoja, peltiä, rautaa ja rojua, ja en ymmärrä mitä piuhoja pitää katsella, olen siis pulassa. Että mistäpäin konepellinalta lähen kattelee ? :/

        Jos tietämyksesi autoista on tällä tasolla en lähtisi foorumiohjeilla paljoa autoa korjaamaan. Ammattihuoltoon vaan suosiolla.

        Enkä tarkoita tätä nyt minään vittuiluna. :)


      • saahan
        Olmo444 kirjoitti:

        Jos tietämyksesi autoista on tällä tasolla en lähtisi foorumiohjeilla paljoa autoa korjaamaan. Ammattihuoltoon vaan suosiolla.

        Enkä tarkoita tätä nyt minään vittuiluna. :)

        kyselemällä paljon hyvää tietoa ja näin kävikin. olemme selättäneet auton vian, korjanneet ja taas käy kuin ei mitään. lueskelen edelleen näitä palstoja ja kartutan tietoani autoista, vaikka blondi olenkin voi oppia! aina ei tartte mennä korjaamolle asti!


    • vielä niin

      kurkkaapa pellin alle että laturin hihna on siis paikallaan. Sen jälkeen vasta alat suunnitella laturin korjausta.

      • Tökijä

        Ei oo hihnaa, on ketjukone, ainakin Kirsi sano niin ja sen muija...


    • Tänään luin Ilta-Sanomista että akkua kuluttaa enemmän lyhyet ajomatkat kylmällä. Aikanaan minulle opetettiin että auto kannatta kylmällä käydä ajamassa ettei se jäädy ja samalla kun autoa ajaa akku latautuu. Ilmeisesti tekniikka uudistuu ja tietoa joutuu tarkistamaan.Henkilökohtaisesti tavastasi hoitaa autoa siten, ei ole ollut ainakaan tuntuvaa haittaa.

    • lkskdjsdkjfsjfkl

      Vaikka tosikko olenkin niin oli pakko naurahtaa kun mainittiin konepellin alta löytyvän rojua...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe