Laturin merkkivalo palaa

opeliin apua

Niin jos joku osaisi ystävällisesti nouvoa, mitä kannattaisi tehdä, jos merkkivalo palaa? Korjausmahdollisuuksia kaiketi on montakin, joten mistä kannattais aloittaa, ja vielä pitäis suhtedullisesti selviytyä koko korjaushommasta. Kiitos etukäteen vastauksista!

14

5481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22"

      on irroittaa latauksen merkkivalon polttimo.

      • Apuasi

        idiootti


    • lkkjmnjjk

      tarkista ihan ensin , että mikään johto piirissä ei ole irti tai katkennut, tee se vaikka silmämääräisesti. Jos kaikki kunnossa, laturista on mahdollisesti hiilet lopussa. Ne pitää vaihtaa.

      • opeliin apua

        tiadost, tarttee katsella. Toivottavasti ymmärrän jotain sen piirin päälle vaiks blondi olen!!!!!


      • sen päälle
        opeliin apua kirjoitti:

        tiadost, tarttee katsella. Toivottavasti ymmärrän jotain sen piirin päälle vaiks blondi olen!!!!!

        etkä jaksa opetella, niin meneppä autolla autopurkamolle ja sano niille että vaihtaa peruskunnostetun laturin vanhan tilalle. helppoa, vaikka voikin maksaa muutaman kympin. ottavat yleensä vanhan vaihdossa.


      • opopopp
        sen päälle kirjoitti:

        etkä jaksa opetella, niin meneppä autolla autopurkamolle ja sano niille että vaihtaa peruskunnostetun laturin vanhan tilalle. helppoa, vaikka voikin maksaa muutaman kympin. ottavat yleensä vanhan vaihdossa.

        on keksittävä et sillä uskaltaa ajella. Se juur kun kaik maksaa niin tänäpäivänä. ;)


      • Kylläkyllä´
        opopopp kirjoitti:

        on keksittävä et sillä uskaltaa ajella. Se juur kun kaik maksaa niin tänäpäivänä. ;)

        Jokaisella on varaa kyllä ostaa hevonen mutta harvalla on varaa ruokkia sitä. Laturistasi on joko hiilet tai säädin loppu. Hiilet itse vaihdettuna maksaa noin vitosen tai kympin. Säädin kympin-kaksi-kolme. Vaihtolaturi alle satasen. Autosähkökorjaamo todennäköisesti tekee laturille samat temput kuin on tehty vaihtolaturille, pienemmällä rahalla.


      • opeliin apua
        Kylläkyllä´ kirjoitti:

        Jokaisella on varaa kyllä ostaa hevonen mutta harvalla on varaa ruokkia sitä. Laturistasi on joko hiilet tai säädin loppu. Hiilet itse vaihdettuna maksaa noin vitosen tai kympin. Säädin kympin-kaksi-kolme. Vaihtolaturi alle satasen. Autosähkökorjaamo todennäköisesti tekee laturille samat temput kuin on tehty vaihtolaturille, pienemmällä rahalla.

        että konepellin alla on törkeesti johtoja, peltiä, rautaa ja rojua, ja en ymmärrä mitä piuhoja pitää katsella, olen siis pulassa. Että mistäpäin konepellinalta lähen kattelee ? :/


      • Olmo444
        opeliin apua kirjoitti:

        että konepellin alla on törkeesti johtoja, peltiä, rautaa ja rojua, ja en ymmärrä mitä piuhoja pitää katsella, olen siis pulassa. Että mistäpäin konepellinalta lähen kattelee ? :/

        Jos tietämyksesi autoista on tällä tasolla en lähtisi foorumiohjeilla paljoa autoa korjaamaan. Ammattihuoltoon vaan suosiolla.

        Enkä tarkoita tätä nyt minään vittuiluna. :)


      • saahan
        Olmo444 kirjoitti:

        Jos tietämyksesi autoista on tällä tasolla en lähtisi foorumiohjeilla paljoa autoa korjaamaan. Ammattihuoltoon vaan suosiolla.

        Enkä tarkoita tätä nyt minään vittuiluna. :)

        kyselemällä paljon hyvää tietoa ja näin kävikin. olemme selättäneet auton vian, korjanneet ja taas käy kuin ei mitään. lueskelen edelleen näitä palstoja ja kartutan tietoani autoista, vaikka blondi olenkin voi oppia! aina ei tartte mennä korjaamolle asti!


    • vielä niin

      kurkkaapa pellin alle että laturin hihna on siis paikallaan. Sen jälkeen vasta alat suunnitella laturin korjausta.

      • Tökijä

        Ei oo hihnaa, on ketjukone, ainakin Kirsi sano niin ja sen muija...


    • Tänään luin Ilta-Sanomista että akkua kuluttaa enemmän lyhyet ajomatkat kylmällä. Aikanaan minulle opetettiin että auto kannatta kylmällä käydä ajamassa ettei se jäädy ja samalla kun autoa ajaa akku latautuu. Ilmeisesti tekniikka uudistuu ja tietoa joutuu tarkistamaan.Henkilökohtaisesti tavastasi hoitaa autoa siten, ei ole ollut ainakaan tuntuvaa haittaa.

    • lkskdjsdkjfsjfkl

      Vaikka tosikko olenkin niin oli pakko naurahtaa kun mainittiin konepellin alta löytyvän rojua...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe