M O T T O :

Rauhanpiippu(kuka polttaisi ka

Tässä on hyvä elämän motto kaikille mielipiteestä ja puolueista riippumatta: "Kaikki on joltain kannalta katsottuna oikein." Koittakaapa siis laittaa riita poikki (ja paskaa väliin,hehe...?) Jos näkökannoista väitellään, se ei ikinä lopu koska jokainenhan on jo sitä mieltä,että on itse "se joka on oikeassa". Tässä juuri tulee se suvaitsevaisuus; jokaisen pitäisi osata aavistuksen löysentää otettaan omasta mielipiteestään ja yrittää nähdä toistenkin kannalta. Suomessa asutaan vielä harvakseltaan muuhun maailmaan verrattuna,silti sietokykymme toisten ihmisten (koirineen ja kersoineen) läheisyyteen on selvästi huonompi, että kyllä tässä jokaisella on syytä astella peilin eteen ja opetella sietämään toistenkin olemassaolo,kuin oma ylevä itsensä. Astutaan esiin sieltä korvesta ja aletaan sietämään muutakin elämistä, niin on kaikilla parempi olla.

5

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten sen nyt ottaa

motto oli ihan hyvä, mutta onko se mahdollista? aina tulee riitoja ainainen suvaitsevaisuus on mahdotonta jokaisen pitäisi huolehtia itsestään, ei ärsyttää, ajatella toistakin niin paljonkuin mahdollista

• Rauhanpiippu(kukaan ei näköjää

maailmassa mahdollista , miksei täälläkin? En pyytänytkään loputtoman paljon joustamista, vain sen verran että päästäisiin edes JOHONKIN tulokseen, minkä kanssa jokainen jotenkuten pystyisi elämäänkin.

• mk (rauhanpiippu sauhuaa)

"Suomessa asutaan vielä harvakseltaan muuhun maailmaan verrattuna,silti sietokykymme toisten ihmisten (koirineen ja kersoineen) läheisyyteen on selvästi huonompi."

Taitaa olla juuri sen takia huonompi. No, ehkäpä suomalaisetkin tässä sukupolvien vaihtuessa ja väestön pakkautuessa kasvukeskuksiin oppivat elämään muiden suomalaisten kanssa. Hei, tuolla ulkona on tosiaan viis miljoonaa muutakin suomalaista ja olen kuullut että niistä osa olisi ihan mukaviakin!

• Roadster

Jos et ole huomannut niin kyllä niillä ihmisillä kumma kyllä on muuallakin erimielisyyksiä kuin Suomessa... (OHO?) Eli tuskin tämä koirakysymys vain siitä johtuu että jotkut olisivat takapajuisia ja jotkut toiset vielä takapajuisempia että haluavat luonnon kotiinsa.
      Sitäpaitsi eriävät mielipiteet herättävät keskustelua, ja vihantunteet erittävät adrenaliinia, lisäävät sydämentykytystä, mikä puolestaan edistää verenkiertoa. Lisäksi verbaalinen lahjakkuus kasvaa ja kyky selvitä eril. ongelmatilanteista. Siis itseasiassa kinastelu on terveellistä ja pistää vähän puhtia arkeen... Ja onhan se hyvä että osaa puolustaa asioita jotka kokee itselleen tärkeiksi. Maailma ei ole niin rauhallinen kuin voisi luulla. Eikä sen tarvitsekaan olla.
      Sitäpaitsi tekee hyvää meille koirakahjoillekin että saadaan muuta kirjoitettavaa kuin ainainen hännänheiluttajien korvien tai muiden ruumiinosien keskinäinen vertailu tai ihmettely että minkäslaista ulostetta se Petu tänään pyöräytti...

• Rauhanpiippu sammuu(?)

Kylläpäs kerroit uusia asioita mulle,en ole tullut ajatelleeksikaan!!! tarvii ehkä katsoa ainakin yhdet uutiset tällä vuosisadalla(?).. Arvasin, että joku minua älykkäämpi ottaa puheeksi jotain sotiin tai muihin konflikteihin viittaavaan maailmalla; "niissähän Suomi on niin rauhaisa ja hyvä maa". Vaan mitäpä tekemistä niillä on tavallisten kansalaisten yleiseen käyttäytymiseen ja yleisen siisteyden ylläpitoon, mistä on puhuttu? Ja mikä pakkoneuroosi on tuputtaa tuota: "on olemassa muutakin kuin koiran perävärkki", koiravihaajillehan se pitäisi sanoa! hehän eivät muuta osaa ottaa huomioonkaan,kuin koirien takaosat, näkevät varmaan untakin pelkistä paskovista takapuolista? Etupuoltahan koirilla ei heistä näytä olevan olemassakaan; täysiä fanaatikkoja,todellisuudentajukin tiessään. Koiraihmiset sentään osaavat ajatella muutakin ja ottaa huomioon asioiden eri kantit; olemmehan kuulleet kommentteja puolesta ja vastaan, mutta nämä yhdet vaan toistelee samoja, vain vastustuskantaisia satumaailmansa asioita. Koiraihmiset ainakin elävät tätä päivää ja oikeaa elämää mistä kakkaaminenkin on oleellinen osa, mutta monet täällä jossakin pilvilinnoissa,missä "mikään ei minua häiritse ja kaikki on juuri niinkuin MINÄ haluan olevan". Nämä asiat perustuu kaikkeen,mitä täältä olen lukenut,siksi tarjosin rauhaa,mutta eipä kelpaa näemmä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8637
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3020
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2419
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2233
    Aihe