Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Paris Motor Show

mitsumiäs

Pariisin autonäyttelyssähän on tänä vuonna mitsulla paljon mielenkiintoisia uutuuksia, kuten uusi Colt, uudet todella modernit clean diesel moottorit (DI-D:t), Lancer Sportback, Racing Lancer.

Pariisin autonäyttelystä.
http://www.mitsubishi-motors.com/motorshow/index.html

Eli aika paljon uutuuksia on tullut, myös Pajeroon on huhujen mukaan tulossa päivitys eli uusi moottori myös. Ehkä tuo racing lancerin 3 litrainen V6 diesel. Outlanderiinkin istutetaan lancerin keulatyyli, jonka colt jo sai faceliftissään.

Moottoreista etenkin uusi 2,2 DI-D kone kuullosta jo aika hyvältä, 140kW(190hv) ja 400Nm ja täyttää Euro V päästönormit. Lanceriin on tulossa vähän pienempi 1,8 litrainen. Omat diesel moottorit olikin jo aika saada tähän pienempään luokkaan, kun huhujen mukaan VW-koneet ovat tuottaneet kovin paljon ongelmia.

Tässä on enempi noista uusista teknologioista:
http://www.mitsubishi-motors.com/motorshow/tech/index.html

16

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nipponisti

      huhut on huhuja, kun myydään autoja, ei niissä vw:n koneissa ole mitään ongelmia, ainoa huono asia on melu, mitä mitsu ei ole onnistunut eristämään. Toisen ongelman mitsu tai maahantuoja on tehnyt itse hinnoittelemalla dieselit "ulos", nyt yritetään huhuilla pedata pöytää omille dieseleille valmiiksi.

      • vaan

        Siksi sanoinkin huhut, kun ei ole varmaa tietoa. Mutta oletkos satunut mitsuclubin palstaa lukemaan viimeaikoina, tai tekniikan maailmaa ? Skodan vastaava kone oli jossain 20tkm kestotestissä saanut niin merkittäviä kulumia että suuri moottorivaurio olisi ollut mahdollinen kestotestin aikana. Grandiksesta näitä ainakin on hajonnut totaalisesti 30tkm lukemilla ja Outlanderia on jouduttu käyttämään pajalla moottoriongelmien vuoksi tiheäänkin.

        Eikä tässä mitään pelata, itse ainakin pidän hyvänä asiana että saavat taas omat moottorit kuntoon, kun hylkimisreaktiota kerta esiintyy. VAG moottorit ovat varmasti hyviä toimiessaan, ja volkkareissakin erinomaisia moottoreita, mitsuissa niiden ongelma on ollut todella epätasainen laatu joka vaivaa myös uusia VAG konsernin omia tuotteita. Ei kaikki ole huonoja, päinvastoin osa on erittäin hyviä, mutta laatu on epätasaista.


      • asenne ?

        Miksi niin negatiivinen asenne ?


      • nipponisti
        vaan kirjoitti:

        Siksi sanoinkin huhut, kun ei ole varmaa tietoa. Mutta oletkos satunut mitsuclubin palstaa lukemaan viimeaikoina, tai tekniikan maailmaa ? Skodan vastaava kone oli jossain 20tkm kestotestissä saanut niin merkittäviä kulumia että suuri moottorivaurio olisi ollut mahdollinen kestotestin aikana. Grandiksesta näitä ainakin on hajonnut totaalisesti 30tkm lukemilla ja Outlanderia on jouduttu käyttämään pajalla moottoriongelmien vuoksi tiheäänkin.

        Eikä tässä mitään pelata, itse ainakin pidän hyvänä asiana että saavat taas omat moottorit kuntoon, kun hylkimisreaktiota kerta esiintyy. VAG moottorit ovat varmasti hyviä toimiessaan, ja volkkareissakin erinomaisia moottoreita, mitsuissa niiden ongelma on ollut todella epätasainen laatu joka vaivaa myös uusia VAG konsernin omia tuotteita. Ei kaikki ole huonoja, päinvastoin osa on erittäin hyviä, mutta laatu on epätasaista.

        Kyllä olen lukenut Tm-kestotestin, missä ajettiin 1,9 tdi:llä 60 tkm, eikä 20 tkm kuten esität, ja koneessa oli ongelmia, totta, mutta tiedän monia jotka ovat ajaneet ongelmitta 200 tkm näillä koneilla, vain normaalit huollot tehden, mielestäni ei kannata liiotella jos jotain vikaa on ilmennyt, kuten kirjoitin suurin vika on sen mitsun 2,0 tdi:n hinnittelussa.


      • nipponisti
        asenne ? kirjoitti:

        Miksi niin negatiivinen asenne ?

        Kaikkea muuta kuin negativinen, koska olen kohta autoillut 30 vuotta, ja seurannut eri merkkien mainontaa ja omakehuja/muiden haukkumisia, olen pikemminkin realisti kuin pessimisti. Tietysti mitsun väki koitaa tehdä kaikkensa jotta kauppa kävisi hyvin kun oma diisseli saadaan myyntiin, pohjalta kun lähdetään, on kaikki pantava peliin. Ja, jos kuvittelet että olen joku mitsu-vihaaja, voin kertoa että ajelin 80-luvun pulenvälin jälkeen mm. galant 2,3 TD autolla, mikä oli kova sana silloin dieseleiden joukossa, ja muutama muukin mitsu on ollut, ja perheessä ns. 2-auto on mitsu. Silti kannattaa aina kyseenalaistaa myyntimiesten höpinät.


      • jooo...
        nipponisti kirjoitti:

        Kyllä olen lukenut Tm-kestotestin, missä ajettiin 1,9 tdi:llä 60 tkm, eikä 20 tkm kuten esität, ja koneessa oli ongelmia, totta, mutta tiedän monia jotka ovat ajaneet ongelmitta 200 tkm näillä koneilla, vain normaalit huollot tehden, mielestäni ei kannata liiotella jos jotain vikaa on ilmennyt, kuten kirjoitin suurin vika on sen mitsun 2,0 tdi:n hinnittelussa.

        Joo, toki nämä VAGinkin koneet kestävät, mutta uusissa autoissa on laadun epätasaisuutta esiintynt. Harmitti vain kun eräskin oli jo aikeissa liimata grandisin takalasiin tarra: "30tkm, Mitsubishi diesel täysi moottoririkko" tai jotain tämän tyyppistä. Huono maine vaivaa siis jo ennestään, vaikka vikahan ei ollut mitsubishin missään muussa mielessä kuin moottorivalmistajan valinnassa.

        Joo, on hinnoittelussakin tällä hetkellä varmasti vähän vikaa, yleensäkin tämä suomen maahantuontiverkosto on ehkä vähän . . . Muutkin asiat joskus näyttävät olevan miten sattuu ...


    • aloittaja

      Pajeroon esiteltiin myös päivitys. 3,2 litrainen diesel moottori on uudistettu täysin. Nyt tehoa on 200hv ja vääntöä 445Nm. Kulutus on pienempi, 9l/100km ja käyntiääni on hiljentynyt huomattavasti, 5-10dB. Kai tämäkin jonkin sortin Clean moottori on. Samalla pajero sai hyvin pienen faceliftin.

      Tuosta moottorin melusta onkin kyllä valitettu jokaisessa vertailussa, ihan hyvä että vähän hiljeni.

      • nipponisti

        taskeeko hinta, nyt kun myös päästöt pieneni niin myös veron pitäisi pienentyä, ja siten myös hinnan laskea, vai vetääkö veho välistä?


      • nähdä
        nipponisti kirjoitti:

        taskeeko hinta, nyt kun myös päästöt pieneni niin myös veron pitäisi pienentyä, ja siten myös hinnan laskea, vai vetääkö veho välistä?

        Saa nähdä vetääkö veho välistä, toivottavasti ei.

        Hiljainen tämä mitsupalsta, tojotapalstalle jos tämänkin kirjoittaisi, niin kovin monta julistusta land cruiserin voittamattomuudesta varmaan tulisi.


      • nipponisti
        nähdä kirjoitti:

        Saa nähdä vetääkö veho välistä, toivottavasti ei.

        Hiljainen tämä mitsupalsta, tojotapalstalle jos tämänkin kirjoittaisi, niin kovin monta julistusta land cruiserin voittamattomuudesta varmaan tulisi.

        niin, kai se palstan hiljaisuus on suhteessa autokantaan, jos mitsulla olisi ollut aina toyotan kaltainen organisaatio takana, myös koko euroopassa, olisi mallivalikoimakin varmasti vähän laajempi, nyt kun puuttuu edelleen se avensiksen kilpailija, voisi myyntimäärätkin ja kiinnostavuus olla aivan toisella tasolla.


      • on kilpailija tulossa
        nipponisti kirjoitti:

        niin, kai se palstan hiljaisuus on suhteessa autokantaan, jos mitsulla olisi ollut aina toyotan kaltainen organisaatio takana, myös koko euroopassa, olisi mallivalikoimakin varmasti vähän laajempi, nyt kun puuttuu edelleen se avensiksen kilpailija, voisi myyntimäärätkin ja kiinnostavuus olla aivan toisella tasolla.

        Avensikselle on kilpailija tulossa.

        Ja silloin kun avensikselle oli todella potenttiaalinen kilpailija, Galant, niin eipä niitä silti enää hirveästi myyty, vaikka mm. moottoritkin olivat varmasti edistyneempiä.

        Ongelmia on enemmän tässä myynti organisaatiossa, markkinoinnissa jne. Ei niinkään autoissa.

        Toyota on sellainen auto joka ratsastaa vanhalla maineella, tuskin missään muualla euroopassa mm. hiace tai hilux ovat yhtä suosittuja kuin täällä, kun eivät lähelläkään kärkeä ole ominaisuuksiltaan. Tosin eihän mitsulla ole euroopassa tällä hetkellä edes L300:elle vastinetta, mutta L200 on hiluxille vastine, ja paljon modernimpi/kehittyneempi sellainen. Silti kaikki ostavat hiluxin. Myyntiorganisaatio, markkinointi ja tojotan vanha maine, ovat ne syyt miksi se myy.


      • nipponisti
        on kilpailija tulossa kirjoitti:

        Avensikselle on kilpailija tulossa.

        Ja silloin kun avensikselle oli todella potenttiaalinen kilpailija, Galant, niin eipä niitä silti enää hirveästi myyty, vaikka mm. moottoritkin olivat varmasti edistyneempiä.

        Ongelmia on enemmän tässä myynti organisaatiossa, markkinoinnissa jne. Ei niinkään autoissa.

        Toyota on sellainen auto joka ratsastaa vanhalla maineella, tuskin missään muualla euroopassa mm. hiace tai hilux ovat yhtä suosittuja kuin täällä, kun eivät lähelläkään kärkeä ole ominaisuuksiltaan. Tosin eihän mitsulla ole euroopassa tällä hetkellä edes L300:elle vastinetta, mutta L200 on hiluxille vastine, ja paljon modernimpi/kehittyneempi sellainen. Silti kaikki ostavat hiluxin. Myyntiorganisaatio, markkinointi ja tojotan vanha maine, ovat ne syyt miksi se myy.

        Galant oli hieno auto, mutta hinnaltaan aivan liian kallis verrattuan vaikka avenikseen, ja moottoritkin taisi alkaa 2,0:sta ylöspäin, carisma yritti kilpailla, mutta kun oli niin surkean pieni ja ahdas, lähempänä corolla-luokkaa, sen sitten lancer syrjäyttikin.


      • galant
        nipponisti kirjoitti:

        Galant oli hieno auto, mutta hinnaltaan aivan liian kallis verrattuan vaikka avenikseen, ja moottoritkin taisi alkaa 2,0:sta ylöspäin, carisma yritti kilpailla, mutta kun oli niin surkean pieni ja ahdas, lähempänä corolla-luokkaa, sen sitten lancer syrjäyttikin.

        Galant ehkä onkin enemmän Camryn kokoluokkaa. GDI koneet kyllä pärjäävät taloudellisuudessa, vähän pienemmällekkin tojotan moottorille, ja silti niissä on tehoa jossain määrin.

        Carisma, ei se nyt niin erikoisen pieni kyllä ollut, eikös se voittanut talviautotestinkin joka ei tietenkään kokoon liity mutta noin yleensä sitä puoltava seikka.


      • nipponisti
        galant kirjoitti:

        Galant ehkä onkin enemmän Camryn kokoluokkaa. GDI koneet kyllä pärjäävät taloudellisuudessa, vähän pienemmällekkin tojotan moottorille, ja silti niissä on tehoa jossain määrin.

        Carisma, ei se nyt niin erikoisen pieni kyllä ollut, eikös se voittanut talviautotestinkin joka ei tietenkään kokoon liity mutta noin yleensä sitä puoltava seikka.

        voittihan se carisma talvitestin, mutta kun auton akseliväli oli muistaakseni 255 cm, ei siihen saa millään kovin hyviä sisätiloja, esim nyky corollassa on 260 cm, noin vertailun vuoksi, olihan siinä carismassa nokka ja perää reilusti...mutta silti ei kauppa käynyt oikein hyvin, galant oli ehkä selvästi avensista isompi siihen aikaan, mutta jäi camrylle kyllä joka suhteessa, siis tiloissa ja mitoissa.


    • tässä on:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe