Rupee vissiin yleistyyn nää ruotsin mallin takatrippeliset autot täälläkin. Nyt kiinnostaiski tietää että minkälainen se on käytännössä.
Eli minkälaiset kippausominaisuudet, puskeeko auto rajusti, onko etenemiskyky parempi kuin normi telivedossa ja pääseekö tyhjällä paremmin? Entä kasetin kanssa, kuinka toimii. Meneekö pusseja usein? Kiitti vastauksista.
Sora-auto
8
5469
Vastaukset
- kohjo
Ainakin k.o. mallinen scania etenkin akseliperillä ei mene perittäen mihinkään. Aika paska vehje on muutenkin menemään pehmeellä tai liukkaalla. Takapyörät kyntää pinnan rikki ja sitte vetoset uppoaa ja alkaa pompottaa. Eräällä työmaalla melkein joka kerta piti vetää kania pois, ennenku tajus ettei kannata mennä.. Kuskikin vaikka on kova Scania mies, sanoi että ei tällä kyllä voi kovalta maalta pois mennä.. Kuulemma myös todella hurjaa menoa kun liejuista metsäautotietä yrittää semmoisella sorastaa..
- kokeiltu on
meillä ollut 2vuotta perärippeli scania takapää ilmajousituksella.kippaus on vakaata ja kasetin kanssa ei "tipahda" kartioista eli kasetin saa vaikka täytenä takaisin kärryn päälle.pehmeellä nostan takaakselin ylös ja lasken vasta kipatessa.ainoa haitta on talvella puskeminen,etupainoista kuormaa ja varovaisuutta.suosittelen!
- kokemusta on
kokeiltu on kirjoitti:
meillä ollut 2vuotta perärippeli scania takapää ilmajousituksella.kippaus on vakaata ja kasetin kanssa ei "tipahda" kartioista eli kasetin saa vaikka täytenä takaisin kärryn päälle.pehmeellä nostan takaakselin ylös ja lasken vasta kipatessa.ainoa haitta on talvella puskeminen,etupainoista kuormaa ja varovaisuutta.suosittelen!
Eli haittapuolena on kääntösylinterin korvallisen "mataluus"
- viesti kuitenkin
kokemusta on kirjoitti:
Eli haittapuolena on kääntösylinterin korvallisen "mataluus"
keventääkö telivedossa taka vai etupyöriä telinkevennin mahtaa keulia jos on takarippeli ja taemmat telipyörät ilmassa.
- kokemusta on
viesti kuitenkin kirjoitti:
keventääkö telivedossa taka vai etupyöriä telinkevennin mahtaa keulia jos on takarippeli ja taemmat telipyörät ilmassa.
juu etummisesta takimmaiselle siirtää 70prosenttia ainakin scanian ilmajousituksessa.
- mallioppilas2
kokemusta on kirjoitti:
juu etummisesta takimmaiselle siirtää 70prosenttia ainakin scanian ilmajousituksessa.
!!tais tulla scaniaan viimesenä takaohjaava.
VTA teki jo 80-luvun puolella takaa-ohjaavia
volvoja.Ongelma oli helvetin pitkät ohjaus
vivut.Ei sillon hyväksytty hyd/sähkö ohjausta.
Trippelin tekijänä ykkönen.Nyt vai niin arvokas,että kannattaa ostaa 1 1(etu-akselit peräkkäin) jo tehtaalta valmiina!Aika surkeita menemään hiekalla,tyhjänä. - kokemusta siitäkin
mallioppilas2 kirjoitti:
!!tais tulla scaniaan viimesenä takaohjaava.
VTA teki jo 80-luvun puolella takaa-ohjaavia
volvoja.Ongelma oli helvetin pitkät ohjaus
vivut.Ei sillon hyväksytty hyd/sähkö ohjausta.
Trippelin tekijänä ykkönen.Nyt vai niin arvokas,että kannattaa ostaa 1 1(etu-akselit peräkkäin) jo tehtaalta valmiina!Aika surkeita menemään hiekalla,tyhjänä.ollut 5kpl vta:ta ,tosin väliakselimallia.se tankomalli takaohjaava oli ajatus hyvä,mutta se toteutus? nykysistä on kaverilla vta takaohjaava,akseli hyvä mutta auton tulee olla kasettihommin takailmajousitettu,sekajousitus ei oo hyvä maahommiin.
- Bliz
kokemusta siitäkin kirjoitti:
ollut 5kpl vta:ta ,tosin väliakselimallia.se tankomalli takaohjaava oli ajatus hyvä,mutta se toteutus? nykysistä on kaverilla vta takaohjaava,akseli hyvä mutta auton tulee olla kasettihommin takailmajousitettu,sekajousitus ei oo hyvä maahommiin.
ainakaan 5 akselisessa ei toimi. työmaalla oli muutamia tommosia ja oli paha nousu. joko menivät akseli ylhäällä ja keula pystyssä ja pahasti puskien ja sit joutuu pysähtelee ja turhia pakkeja ottamaan.
Myös notkelmassa ihan onneton. ei tartte kovin kummonen kumpu olla niin se keventää jo sen verran vetäviä että siihen jää sutimaan vaikka ois ylös nostettu akseli.
Myös peruutus on pehmeeseen vaikeaa kun sylinteri ei pidä renkaita suorassa vaan kääntyvät itekseen ja puskevat siellä..myös sylinteri on ainakin sisussa tosi alhaalla ja se on usean tuhannen euron pamaus kun ottaa kiinni ja vääntyy.
Ketterähän se on mutta eteneminen on huono..
Työmaalta muuten lähti loppuakohti kaikki puimuri autot poies ja jäljelle jäi jäykkäperäset telivetävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661144Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991140Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071136Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍124846Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755