Onko SFO vaarallinen?

yksinmatkaaja

Hei!
Olen parikymppinen tyttö ja olen menossa San Franciscoon YKSIN. Onko kellään vastaavanlaista kokemusta? Toki ymmärrän, että jos välttää pahimmat paikat niin pitäis olla ok. Haluaisin kuulla muiden kokemuksia.

Myös yleisesti kaupungista!

13

3908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

      Olen ollut San Franciscossa useamman kerran, myös yksin ja tuntenut oloni ihan turvalliseksi.

      Välttäisin Tenderloinin aluetta Union Squaren lähistöllä, paljon kerjäläisiä, aiemmin myös prostituoituja ja huumekauppaa, viimeksi en kyllä nähnyt nähnyt kuin kerjäläisiä.

      Muuten oikein kiva kaupunki, kannattaa poyöriä muuallakin kuin Chinatownissa, Fisherman's Wharfissa ja Union Squarella. Julkinen liikenne on hyvä, busseilla ja raitiovaunuilla pääsee kätevästi kaupunginosasta toiseen.

      Itse pidin mm. Union Streetistä, Fillmore streetistä Lombard streetiltä etelään, Missionin latinotunnelmista, Haight Ashburyn hippinostalgian rippeistä, North Beachin italialaiskahviloista ja ravintoloista jne. jne...

      Napan viinialueellakin kannattaa käydä päiväretkellä, jos siihen on mahdollisuus, todella kaunista aluetta.

      • melkein paikallinen

        Ei oo sen vaarallisempi kuin mikään muu suurakaupunki. Välttele pahimpia alueita öisin ja noudata matkaoppaan ohjeita.


    • chalaa

      Moi!

      Millon ajattelit mennä San Fransiscoon? Ihan lomalleko vaan? Mä asun aika lähellä, joku 30mailia etelään. Oon 20v tyttö.

      • yksinmatkaaja

        Hei!
        Kiitos viestistäsi, mutta ehdin jo käydä SF:ssa. Mahtava paikka!


      • minäpä vaan

        Hei!

        Kun kerta olet suomalainen ja asut SF:ssä niin voitko kertoa edullisen /hyvän majoituksen läheltä keskustaa/keskustasta. Olisimme tulossa mieheni kanssa ensivuoden huhtikuussa sinne. Majoitus ei saisi maksaa paljon, mutta ei rotanluukkukaan saisi olla... Tiukka budjetti.
        Etukäteen kiitollinen tiedoista


      • matkailija-x
        minäpä vaan kirjoitti:

        Hei!

        Kun kerta olet suomalainen ja asut SF:ssä niin voitko kertoa edullisen /hyvän majoituksen läheltä keskustaa/keskustasta. Olisimme tulossa mieheni kanssa ensivuoden huhtikuussa sinne. Majoitus ei saisi maksaa paljon, mutta ei rotanluukkukaan saisi olla... Tiukka budjetti.
        Etukäteen kiitollinen tiedoista

        Edullinen on suhteellinen käsite, mikä on budettinne?

        Oletko tutustunut hotwire.comiin tai priceline.comin "name your own price"-osioon? Molemmissa ostetaan "sokkona", hotellin nimen saa tietää vasta kun on varannut, varausta ei voi muuttaa tai perua. www.betterbiddiong.com selostaa molempien sivustojen toimintaa, sieltä löytyy myös lista hotelleista, joita muut ovat varanneet näiden kautta. Tämän listan avulla olen onnistunut usein päättelemään ennen varausta mikä hotelli on kyseessä.

        Paras hinta-laatusuhde on 4-5 * hotelleissa.

        Olen käyttänyt molempia menestyksellä eri kaupungeissa Yhdysvalloissa. Pari vuotta sitten keväällä San Franciscossa sain alle 100 USD ( verot ja palvelumaksut n. 15%) ****½ Pan Pasificin ja **** Westin San Francisin, molemmat erittäin hyvällä paikalla Union Squaren alueella. Välillä olimme Napa Valleyssa pari yötä, sieltäkin hotelli oli varattu Hotwiren kautta.


      • jep jep
        minäpä vaan kirjoitti:

        Hei!

        Kun kerta olet suomalainen ja asut SF:ssä niin voitko kertoa edullisen /hyvän majoituksen läheltä keskustaa/keskustasta. Olisimme tulossa mieheni kanssa ensivuoden huhtikuussa sinne. Majoitus ei saisi maksaa paljon, mutta ei rotanluukkukaan saisi olla... Tiukka budjetti.
        Etukäteen kiitollinen tiedoista

        Älytön kysymys...koko maa on täynnä hotelleita ja motelleita. Tietokoneeltasi löydät helposti kymmeniä hotellivaraamoja, joista voit varata halpoja majoituksia pilvin pimein.


      • L*berg
        minäpä vaan kirjoitti:

        Hei!

        Kun kerta olet suomalainen ja asut SF:ssä niin voitko kertoa edullisen /hyvän majoituksen läheltä keskustaa/keskustasta. Olisimme tulossa mieheni kanssa ensivuoden huhtikuussa sinne. Majoitus ei saisi maksaa paljon, mutta ei rotanluukkukaan saisi olla... Tiukka budjetti.
        Etukäteen kiitollinen tiedoista

        Ylivoimainen suosikkini on Circa 1870.
        http://circa1870.com/

        Mielestäni parhaalla mahdollisella paikalla (rauhallinen, sopivan lähellä keskustaa. Voit asioida "suomeksi" (omistaja puhuu suomea).
        Mukava kodinomainen paikka ja tunnelma, kaikenlaista apua, neuvoja ja opstusta aina saatavilla.

        Suomalaisille erityisalennus.

        PS.
        Bolinas on kiva eksoottinen vierailukohde


      • L*berg
        L*berg kirjoitti:

        Ylivoimainen suosikkini on Circa 1870.
        http://circa1870.com/

        Mielestäni parhaalla mahdollisella paikalla (rauhallinen, sopivan lähellä keskustaa. Voit asioida "suomeksi" (omistaja puhuu suomea).
        Mukava kodinomainen paikka ja tunnelma, kaikenlaista apua, neuvoja ja opstusta aina saatavilla.

        Suomalaisille erityisalennus.

        PS.
        Bolinas on kiva eksoottinen vierailukohde

        Kerro Railalle terveiseni niin saat "extra Suomi-alennuksen".


      • matkailija-x
        L*berg kirjoitti:

        Kerro Railalle terveiseni niin saat "extra Suomi-alennuksen".

        Olen yöpynyt tuolla, tosin jo n. 12 v. sitten. Viehättävä b&b ja mukava isäntäväki, mutta silloin oli paloasema vastapäätä, hälytyksiä tuli öisinkin ja niihin heräili. Nyt ainakaan google maps ei näytä paloasemaa ihan vierestä, lieneekö muuttanut?


      • Vuoden vaihteessa
        matkailija-x kirjoitti:

        Olen yöpynyt tuolla, tosin jo n. 12 v. sitten. Viehättävä b&b ja mukava isäntäväki, mutta silloin oli paloasema vastapäätä, hälytyksiä tuli öisinkin ja niihin heräili. Nyt ainakaan google maps ei näytä paloasemaa ihan vierestä, lieneekö muuttanut?

        Mikä lienee olevan hintataso?


      • matkailija-x
        Vuoden vaihteessa kirjoitti:

        Mikä lienee olevan hintataso?

        Sivujen mukaan $115 - $189/yö. Sivuilla on linkki sähköpostiin, voit kirjoittaa vaikka suomeksi, omistajahan on suomalainen.


      • sf/sf
        matkailija-x kirjoitti:

        Sivujen mukaan $115 - $189/yö. Sivuilla on linkki sähköpostiin, voit kirjoittaa vaikka suomeksi, omistajahan on suomalainen.

        Katsokaa Kayak.com maksoin Golden Gate Holiday Inn 55 euroo...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe