Minulla on 9/08 diagnosoitu astma. Lääkkeet ei auta, mutta Pef-arvo nousee kun otan Seretideä 50/500 yhteensä aamulla, aiemmin oli 50/250. Pef-arvo oli pv:llä 505 kun aiemmin hädin tuskin 480.Onko silloin astmaa, kun lääkkeellä arvo nousee, mutta limantulo jatkuu voimakkaana? Tietääkö joku kertoa?
Pef-arvot
8
1714
Vastaukset
- Minä lopetin.
Oletko kuullut keuhkoahtaumataudista eli COPD:stä?
- En ole tupakoinut
Olen aina inhonnut tupakointia.
- se olis niin väärin, kun en...
En ole tupakoinut kirjoitti:
Olen aina inhonnut tupakointia.
Eikös COPD olisi näkynyt bronkoskopiassa vasta?En ole polttanut juuri koskaan ja olen vasta 45 v nainen. En ole millekään allerginen ja olen ollut aina hyväkuntoinen. Keuhkokuumeen Mykoplasman jälkeen tuli astma.
- booky
Inhaloitavan kortisonin keuhkoputken limakalvoa korjaava vaikutus alkaa näkyä 6-8 vk kuluttua lääkkeen aloittamisesta mikäli inhalaatiotekniikka on asianmukainen.
- Lusiina1
aattelin, mutta pitäiskö sen pitkävaikutteisen avaavan kuiteski näkyä jollan lailla oireilussa, varsinkin jos on astma?
- pelottaa mitä se voi olla
Lusiina1 kirjoitti:
aattelin, mutta pitäiskö sen pitkävaikutteisen avaavan kuiteski näkyä jollan lailla oireilussa, varsinkin jos on astma?
Veriviiruja välillä ysköksissä. Ei tällä viikolla.Olen 2 vk sairaslomalla, levossa. Lääkäri sanoi, että joku on keuhkoissa mikä ärsyttää.CT-kuvauksessa vas keuhkossa 7 mm:n kokoinen läikkä perferiassa. Oik. muutama mm, stä ei tarkkailla. Kaikki alkoi kesällä matkalla ripulilla, reaktiivinen niveltulehdus, Mykoplasma-keuhkokuume ja sitten vielä astma. Koko kesä on mennyt pilalle. Oli sairaalassa 5 pv.Bronkoskopiassa näkyi vain että vas keuhko on limainen.Nyt limantulo ei hellitä.Mistään ei voi enää nauttia!Nyt pelkään syöpää ja kaikkea mahdollista. Päänsärky on joka päiväistä nyt. Onko kellään kokemusta tällaisesta. Vastauksesta kiitollinen.
- vaikkapa
pelottaa mitä se voi olla kirjoitti:
Veriviiruja välillä ysköksissä. Ei tällä viikolla.Olen 2 vk sairaslomalla, levossa. Lääkäri sanoi, että joku on keuhkoissa mikä ärsyttää.CT-kuvauksessa vas keuhkossa 7 mm:n kokoinen läikkä perferiassa. Oik. muutama mm, stä ei tarkkailla. Kaikki alkoi kesällä matkalla ripulilla, reaktiivinen niveltulehdus, Mykoplasma-keuhkokuume ja sitten vielä astma. Koko kesä on mennyt pilalle. Oli sairaalassa 5 pv.Bronkoskopiassa näkyi vain että vas keuhko on limainen.Nyt limantulo ei hellitä.Mistään ei voi enää nauttia!Nyt pelkään syöpää ja kaikkea mahdollista. Päänsärky on joka päiväistä nyt. Onko kellään kokemusta tällaisesta. Vastauksesta kiitollinen.
sarkoidoosia.
- Lääkäri sanoi, että ei ole
vaikkapa kirjoitti:
sarkoidoosia.
Lääkäri sanoi, että mun keuhkokuvissa ei ole kuin yksi nodus, niitä pitäisi olla huomattavasti enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974