Millaisia uloshengityksen typpioksidiarvoja astmaatikkoina olette saaneet? Millaisia arvoja ennen astman toteamista ja millaisia lääkityksen jo ollessa päällä? Olisi kiva kuulla arvoistanne ja vertailla omaan arvooni.
Typpioksidi
7
1683
Vastaukset
- typpioksidi
on ollut lievästi koholla usein vaikka on maksimilääkitys päällä.. eli siinä 31
- 2 kertaa mitattu..
Ekalla kerralla tulos oli 10 ja tokalla 6. Mulla on vaikee astma ja molemmilla kerroilla vahva kortisoni kuuri päällä. Se voi vaikuttaa tulokseen. Spirometriassa puhallan yhtä huonosti kuin COPD-tautia sairastavat eli todella huonosti.
- vaikea astma
ja typpioksidit ovat liikkuneet välillä 6-25. Vaikuttaako tulokseen lääkitys ja kuinka paljon?
- )()()(
Itselläni on ammattitautina astma kosteusvaurioista, haittarahat maksettu, maksettaisiin erikoilääkäri, matkakulut, lääkkeet ja muut... ja on maksettukin, mutta keuhkolääkäri lopetti astmalääkkeet kertoen, etteivät ne sinua auta... tutkittiin juuri typpioksidit pitkällä aikavälillä, spiro, histamiini...
Typpioksidiarvo oli TTL:n tutkimuksissa ensimmäisen kerran otettuna sairausloman jälkeen 11, työpaikalla 7 päivää ja sen jälkeen otettuna ns. seuranta-arvo 21, sairausloman jälkeen 11. Pidemmän sairausloman jälkeen typpioksiarvoa ei meinattu tuohon mittariin saada ollenkaan, pitkän puhaltamisen jälkeen arvoksi tuli 7.
Histamiinissa ei bronkiaalista hyperreaktiviteettia, PD15 on yli 1.6 mg.
Samoihin aikohin kun typpioksidi arvot olivat 10, pef oli yli yli hyvä TTL:n papereihin merkittynä 146% noin 6,5 l kun keuhkojen kokonaiskapasiteetti oli diffuusiokapasiteetti testissä laskettu 5.24
Ammattitauti tuli hoitoloman jälkeen tehtyjen tutkimusten jälkeen kerralla, haittaraha maksettiin tilille haittaluokka 4 mukaan. Vakuutuspuoli toimi kaikin tavoin OK, mutta 4 viikkoa todetun ammattitautiastman jälkeen keuhkolääkäri kirjasi papereihini J44 diagnoosin, se tuli myös keuhkosairaiden kuntoutuspaperiin, kuntosalin kuukausikorvausta varten kirjoitettuun A-todistukseen jne. Myöhemmin siitä tuli vain hypoteesi..
Vähän myöhemmin keuhkolääkäri lopetteli kaikki astmalääkkeeni todeten, etteivät ne sinua auta...
Jokaisessa paikassa epäillään tracheabronkomalasiaa ja siksi kortisonia ei pitäisi käyttää...
Minulla on kuitenkin diagnoosina astma, vähän se ihmetyttää kun joudun itseäni hoidattamaan itseni lisäksi myös hoitavia lääkäreitä, mutta ammattitautina se on ja pysyy. Sisätautilääkäri kertoi, että nykykriteereillä yksikään todettu astma ei muuksi muutu, kriteerit ovat niin väljät jotta tuon ammattitaudin saa lävitse ilman muita kuin peffejä... minulla ei ole eosinofiliaa edes keuhkoputkentulehduksen ollessa päällä, ja todennut lääkäri kertoi "et sitten sairasta astmaa"... vaikka juuri luki sen ammattitautiastmani diagnoosin papereistani...
- rasitusastma
Minulla oli ennen lääkityksen aloittamista typpiarvo 62 ja 3 kk:n Symbicortin käytön jälkeen enään 16.
- ei astmaatikko
minulla ei astmaa pitäisi olla. tai mitän oireita ei ole missään tullut ja astmakontrollissa (aijemmin astmaa sairastelin)oli tuloksen eka 198 ja toinen 206... olisiinä lääkäri ihmeissään... :/
- Joskoeiniinmikx
Kaikkien lääkkeiden ( ventoline, innovaire, retafylliini, monterlukast)jälkeen on arvot 113. Olisdko syytä olla huolissaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1576374
- 501816
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381484- 501076
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48951Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13929Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75885Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14877