Typpioksidi

Millaisia???

Millaisia uloshengityksen typpioksidiarvoja astmaatikkoina olette saaneet? Millaisia arvoja ennen astman toteamista ja millaisia lääkityksen jo ollessa päällä? Olisi kiva kuulla arvoistanne ja vertailla omaan arvooni.

7

1617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typpioksidi

      on ollut lievästi koholla usein vaikka on maksimilääkitys päällä.. eli siinä 31

    • 2 kertaa mitattu..

      Ekalla kerralla tulos oli 10 ja tokalla 6. Mulla on vaikee astma ja molemmilla kerroilla vahva kortisoni kuuri päällä. Se voi vaikuttaa tulokseen. Spirometriassa puhallan yhtä huonosti kuin COPD-tautia sairastavat eli todella huonosti.

    • vaikea astma

      ja typpioksidit ovat liikkuneet välillä 6-25. Vaikuttaako tulokseen lääkitys ja kuinka paljon?

      • )()()(

        Itselläni on ammattitautina astma kosteusvaurioista, haittarahat maksettu, maksettaisiin erikoilääkäri, matkakulut, lääkkeet ja muut... ja on maksettukin, mutta keuhkolääkäri lopetti astmalääkkeet kertoen, etteivät ne sinua auta... tutkittiin juuri typpioksidit pitkällä aikavälillä, spiro, histamiini...

        Typpioksidiarvo oli TTL:n tutkimuksissa ensimmäisen kerran otettuna sairausloman jälkeen 11, työpaikalla 7 päivää ja sen jälkeen otettuna ns. seuranta-arvo 21, sairausloman jälkeen 11. Pidemmän sairausloman jälkeen typpioksiarvoa ei meinattu tuohon mittariin saada ollenkaan, pitkän puhaltamisen jälkeen arvoksi tuli 7.

        Histamiinissa ei bronkiaalista hyperreaktiviteettia, PD15 on yli 1.6 mg.

        Samoihin aikohin kun typpioksidi arvot olivat 10, pef oli yli yli hyvä TTL:n papereihin merkittynä 146% noin 6,5 l kun keuhkojen kokonaiskapasiteetti oli diffuusiokapasiteetti testissä laskettu 5.24

        Ammattitauti tuli hoitoloman jälkeen tehtyjen tutkimusten jälkeen kerralla, haittaraha maksettiin tilille haittaluokka 4 mukaan. Vakuutuspuoli toimi kaikin tavoin OK, mutta 4 viikkoa todetun ammattitautiastman jälkeen keuhkolääkäri kirjasi papereihini J44 diagnoosin, se tuli myös keuhkosairaiden kuntoutuspaperiin, kuntosalin kuukausikorvausta varten kirjoitettuun A-todistukseen jne. Myöhemmin siitä tuli vain hypoteesi..

        Vähän myöhemmin keuhkolääkäri lopetteli kaikki astmalääkkeeni todeten, etteivät ne sinua auta...

        Jokaisessa paikassa epäillään tracheabronkomalasiaa ja siksi kortisonia ei pitäisi käyttää...

        Minulla on kuitenkin diagnoosina astma, vähän se ihmetyttää kun joudun itseäni hoidattamaan itseni lisäksi myös hoitavia lääkäreitä, mutta ammattitautina se on ja pysyy. Sisätautilääkäri kertoi, että nykykriteereillä yksikään todettu astma ei muuksi muutu, kriteerit ovat niin väljät jotta tuon ammattitaudin saa lävitse ilman muita kuin peffejä... minulla ei ole eosinofiliaa edes keuhkoputkentulehduksen ollessa päällä, ja todennut lääkäri kertoi "et sitten sairasta astmaa"... vaikka juuri luki sen ammattitautiastmani diagnoosin papereistani...


    • rasitusastma

      Minulla oli ennen lääkityksen aloittamista typpiarvo 62 ja 3 kk:n Symbicortin käytön jälkeen enään 16.

    • ei astmaatikko

      minulla ei astmaa pitäisi olla. tai mitän oireita ei ole missään tullut ja astmakontrollissa (aijemmin astmaa sairastelin)oli tuloksen eka 198 ja toinen 206... olisiinä lääkäri ihmeissään... :/

    • Joskoeiniinmikx

      Kaikkien lääkkeiden ( ventoline, innovaire, retafylliini, monterlukast)jälkeen on arvot 113. Olisdko syytä olla huolissaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe