Haataja, Joensuu, Higgins-Clark..

jne.

Hei kaikki! Olen dekkareiden ystävä mutta varsin kaavoihini kangistunut sellainen. En osaa etsiä "uusia" kirjailijoita. Olen kovasti tykännyt Matti-Yrjänä Joensuusta, Seppo Jokisesta, Paul-Erik Haatajasta, Mary Higgins-Clarkista, Hilkka Ravilosta, Henning Mankellista. Löytyiskö tähän luetteloon jatkoa? Jos olet tykästynyt em. kirjailijoihin ja sinulla on myös muita suosikkeja niin kerrohan mulle. Alkaa kirjastossa olla ei-oota jos noita mainitsemieni kirjailijoiden ennen lukemattomia teoksia etsin.

10

1068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkikirjainen

Tässäpä muutama kirjailija.
      Donna Leon,
      Åsa Larsson,
      Harri Nykänen,
      Lisa Marklund,
      Leena Lehtolainen,
      Ilkka Remes,
      Patricia Cornwell,
      P.D. James,
      Agatha Christie,
      Georges Simenon.

Eikö kirjastossasi ole käytössä erillisiä dekkarihyllyjä? Tai edes jonkinlaista värikoodausta niille?

• dekkarihylly

Halusin vaan vähän vinkkejä. Osa noista esimerkeistäsi on aivan uusia mulle, joiltakin olen muutaman kirjan muinoin lukenut. Pitääpä huomenna katsella uusin silmin dekkarihyllyä. Marklund, Leon, Cornwall ja James on mulle vielä tutustumattomia kirjailijoita mutta ei huomisen jälkeen. Kiitti sulle.

• Uskoisin sinun pitävän myös Sjöwall & Wahlöön komisario Beck-romaaneista, Ed McBainista, Tami Hoagista, Joseph Wambaughista ja Marko Kilven Jäätyneistä ruusuista.

• sinullekin

Pitääpä varata huomenna iso kassi kirjastoon mukaan! Sairauslomalaisella on aikaa lukea ja jännityskirjat ovat omiaan vievään ajatukset pois vaivoista.

• lisää
        sinullekin kirjoitti:

Pitääpä varata huomenna iso kassi kirjastoon mukaan! Sairauslomalaisella on aikaa lukea ja jännityskirjat ovat omiaan vievään ajatukset pois vaivoista.

Tuossa monta hyvää jo tulikin, mutta tässä lisää
        Sue Grafton, James Patterson, Kathy Reichs, Sara
        Paretsky, toivottavasti kelpaavat.

• mukavaa
        lisää kirjoitti:

Tuossa monta hyvää jo tulikin, mutta tässä lisää
        Sue Grafton, James Patterson, Kathy Reichs, Sara
        Paretsky, toivottavasti kelpaavat.

saada näin paljon vinkkejä! Näistä kaikista jos ei mieleisiä löydy niin sitten istun kiikkutuoliin sukkaa neulomaan kuin kunnon mummot ainakin;)

• kai kuisti

Mauri Sariola, Reijo Mäki,Harri Nykänen,Jarkko Sipilä,Sjöwal&Wahlöö,Connelly noita oon lukenut ja tykännyt

• pohjoismaisia:)

Arnaldur Indridason, Helene Tursten

• Dreamboat_Annie

vielä muiden mainittujen lisäksi Tess Gerritsenin,jonka kirjoihin olen itse tykästynyt.

• tuli lisää

Olen jo muutamia noista suosittelemistanne lainannut mutta tosi mukava saada lisää vihjeitä:) ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      379
      4076
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1509
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      124
      1375
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      65
      1114
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      14
      947
    6. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      62
      941
    7. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      12
      897
    8. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      890
    9. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      871
    10. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      869
    Aihe