murray leikkurit

nyt loppu perässä kävely

nyt loppu sen itseääntyönnättävän leikkurin perässä ravaaminen, minkälaisia kokemuksia on murrayn ajettavista leikkureista. katselin tuossa netistä että olis mahdollisesti sellanen peli jota vois harkita. saa myös ehdottaa vaihtoehtoisia merkkejä omien kokemuksien pohjalta.

11

6793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merkki kuin merkki, mutta ota etuvetoinen. On paljon ketterämpi ja helppokäyttöisempi. Hinta ja laatu kulkee käsi kädessä.

      • Tarkoitin tietenkin, että etuleikkuri...


    • murre tratorimalli

      Ostin uutena, enkä ollut päivääkään tyytyväinen siihen.Vaihdoin etuleikkuukoneeseen ja runko-ohjattuun malliin. Nyt olen tyytyväinen.

      • mf..

        itselläni on ollut etuleikkureita kaikki ruohonleikkuukoneen .
        Suosittelen ehdottomasti runko-ohjattavaa tai sitten ns. sauvaohjattavaa menopeliä, unohda takapyörillä ohjaavat - eivät sovellu kovin pieniin pihoihin varsinkin jos on pensaita ja istutuksia paljon .
        Mikäli nurmikko on suuri ostaisin kaksi konetta runko-ohjattavan ja halvan traktorimallisen , jossa on sivulleheittävä terälaite .Tätä voi sitten käyttää lehtien keräilyyn , kun kytkeen h-auton peräkärryn perään ja laittaa putken puhaltamaan lehdet sinne . Kärry kannattaa kattaa itse tehdyllä pienisilmäisellä metalliverkko kehikolla.


    • Nimetön

      Kuten joskus on mainittu, me ammattilaiset tiedämme mitkä koneet ovat hyviä. Kuten joku tuossa aikaisemin mainitsi, ovat sauvaohjattavat ja runko-ohjattavat koneet hyviä. Ellei piha ole golf-kenttä! Etuleikkureihin on myös saatavana perässä vedettäviä lehtikerääjiä, jotka eivät tosin yllä tuollaisen peräkärry virityksen tasolle!

      • kääntyvä

        Niin se on, ensimmäinen koneeni oli murray, hyvä kone, sitten kaverit sanoi että pitää olla etuleikkuri, oli aika hyvä mutta paljon onkelmia vaijereiden kanssa, nyt sauvaohjattu ja leikkuu sujuu laulaen....ei ikinä rattia leikkuriin..


    • Murrayman1

      Minulla on ollut Murray neljä vuotta ja ihan tyytyväinen olen ollut. Nurmikkoa kaupunkitalossa n, 900 m2ja vapaa-ajan talossa 2-3000 m2 pari muuta nurmikkoa vähän harvemmin. Koko aikana ei ole ollut mitään vikaa, akku on kerran uusittu (38 e). Toimintavarma ja voimaa piisaa.

      Etuleikkureita täällä aina kehutaan ja saattavat olla hyviä nekin, ei ole kokemusta. Mutta ovat aika paljon kalliimpia ja rakennetta epäilen vikaherkemmäksi, mutta kuten sanottu, kokemusta ei ole. Murray ei ehkä ole niin taipuisa kuin etuleikkuri, mutta työskentelytapaan tottuu ja ihan sujuvasti homma käy. Kun päältäajettavan hankit, katselet yksittäisiä puskia kriittisemmin ja pihamaasi saa vähitellen tasapainoisempaa ilmettä samalla.
      Siis minun mielestäni hyvä peli ja tyytyväinen olen ollut!

      • murrayman 2

        laatupeli joka toimii.


    • ajjaaköröttelen

      husqvarna cth171,parasta siinä on todella toimiva kerääjä ,imuroi ruohonsilpun ja lehdet hyvin,ennen ne kulkeutui monissa märissä pikkusaappaissa eteiseen. Leikattavaa on yli 3000 neliömetriä,ja pensaita,puita,kiviä,kukkapenkkejä oon laskeskellu olevan yli 50kpl.Perään integroitu kerääjä mahdollistaa teiden ja seinänvierustojen leikkaamisen molempiin suuntiin. Etuleikkurikin on testattu ja onhan se ketterä varsinkin tasamaalla ja sisäkulmiin pääsee pitemmälle,vaan kun ei pääse ylämäkeen pakilla,(kaikki kohtuuhintaiset takavetoja).
      Yksi,eikä vähäisin syy traktorimallin hankintaan on kuitenkin aina se että se on "rattorin näkönen"
      vaan sitähän ei tosileikkaaja kehtaa tunnustaa.

      • Kokeillut

        Jonsered altaleikkaava pelaa ja lähtee KÄYNTIIN ! Huskisahoja olen repinyt käyntiin että kädet ovat venyneet. Murray itsevetävä pikkuleikkuri tominut 16v. moitteettomasti. Stihlit myös lähtevät käyntiin. Jopa 60v. akanresulta...Huoltoa jos ei tee ja öljyjä vaihda,niin kauan saa etsiä toimivaa vehjettä-turhaan.


    • Mate

      Traktorimurrikalla minäkin olen >2000m2 nurmikkoni ajellut.
      Etuleikkuria en ole kokeillut mutta se varmaankin olisi "notkeampi" puiden ja pensaiden lomassa.

      Välikausina (kevät/syksy) kun on kaikenlaista lehti- ja risuhommaa niin traktori on mainio apuväline. Teräkoppaa kun ei ole kiinni niin peräkärryssä olen risut yms ajellut suoraan metsän siimekseen ja hyvin kulkee.

      Talvikaudella murre varustetaan lumiketjuilla ja puskulevyllä.
      Pyöräpainoja käytän myös kesällä koska antaa paremmin pitoa nurmikolla. Pihalla kun on mäkiäkin ja ilman painoja jossain paikoissa helposti jää sutimaan.


      Oli vekotin mikä hyvänsä niin hydrostaattivaihteisto on sitten ihan ehdoton juttu käyttömukavuuden kannalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe