valtuuston palkkiot

susanh

Tänään sunnuntain Länsi-Savoa lukiessani minäkin sitten tajusin lisää tästä palkkiokuviosta.

Olin itsekin sitä mieltä, että voisihan ne palkkiot vapaaehtoisesta jättää ottamatta ja kantaa kortensa tähän kaupungin vapaaehtoisrahoitukseen. Nyt kuitenkin selvisi (tai olen kyllä sen joskus kuullutkin), että osa palkkiosta menee puolueelle, eikä näin ollen valtuuston jäsenelle itselleen. Toisaalta jotkut lahjoittavat palkkiostaan erilaisiin yhteishyödyllisiin kohteisiin, mitä pidän hyvänä asiana. Jos siis palkkot jätettäisiin nostamatta voisi joku hyvä asia vaarantua.

Ne edustajat sitten, jotka eivät vielä harrasta tällaista hyväntekeväisyyttä, voisivat ajatella ehkä sitä nyt. Eihän tarkoitus olisi luopua palkkioista kokonaan, vaan esim. muutamasta 70-85 € palkkiosta. Tosin helppoahan se näin on sanoa ja käskeä muita talkoisiin.

7

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näytä esimerkkiä muille

      ja kanna kortesi kekoon antamalla omista työtuloistasi maksettujen verojen lisäksi muuta rahaa! Aloita siis sinä. Vai eikö luottamusmiesten työskentely ole vastuullista ja vaativaa yhteiskunnallista työtä - niinkuin omasi?

      • susanh

        Luitko oikeasti tuon viestini? Vai oletko aina vaan negatiivisesti ajatteleva ääliö.

        Nimenomaan siis kehuin muutamaa ihmistä ja totesin lopussa, että toiselta rahan vaatiminen on sitä helpointa toimintaa.

        Sitä paitsi sinä et voi tietää minun työni vaativuudesta tai vastuullisuudesta, joten jätä sen kommentointi.


      • työn vaativuudesta?
        susanh kirjoitti:

        Luitko oikeasti tuon viestini? Vai oletko aina vaan negatiivisesti ajatteleva ääliö.

        Nimenomaan siis kehuin muutamaa ihmistä ja totesin lopussa, että toiselta rahan vaatiminen on sitä helpointa toimintaa.

        Sitä paitsi sinä et voi tietää minun työni vaativuudesta tai vastuullisuudesta, joten jätä sen kommentointi.

        Taidat olla ulkona kuin lumiukko poliittisen päätöksenteon maailmasta, dear Susanh.

        Mutta sitä suuremmalla syyllä, näytä esimerkkiä muille ja jaa vaativasta työstäsi kertyvää runsasta satoa - hippunen Sinua enemmän tarvitseville!

        Kiva kun otit asian puheeksi, pallo on Sinulla!


      • Silence08
        työn vaativuudesta? kirjoitti:

        Taidat olla ulkona kuin lumiukko poliittisen päätöksenteon maailmasta, dear Susanh.

        Mutta sitä suuremmalla syyllä, näytä esimerkkiä muille ja jaa vaativasta työstäsi kertyvää runsasta satoa - hippunen Sinua enemmän tarvitseville!

        Kiva kun otit asian puheeksi, pallo on Sinulla!

        On se kumma, kun joku ehdottaa jotain, se tyrmätään heti ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Etenkin Susanhin kohdalla näin käy joka kerta. Taisin tosin itsekin syyllistyä siihen yhden kerran ja pahoitteluni siitä.
        Onko todellakin näin, että jokainen tavoittelee vain omaa etuaan, oli sitten kyseessä poliitikko tai tavan talliainen? Kateellisuutta ainakin tuntuu riittävän jopa vaikka muille jakaa.
        Itse olen ns. heikkotuloinen ja olen valmis säästötalkoisiin. Pienilläkin asioilla ja rahoilla saadaan paljon aikaiseksi, jos vain saadaan suuret massat liikkeelle. Mutta onnistuuko se kateellisten ja selkäänpuukottajien luvatussa maassa? Epäilen, ettei onnistu mutta toivossa on hyvä elää. MISSÄ ON SE YHTEISHENKI, JOKA AUTTOI SUOMEN JALOILLEEN SOTIEN JÄLKEEN? SITÄ TARVITAAN NYT MIKKELISSÄ.


      • tyttö tyttö tyttö
        susanh kirjoitti:

        Luitko oikeasti tuon viestini? Vai oletko aina vaan negatiivisesti ajatteleva ääliö.

        Nimenomaan siis kehuin muutamaa ihmistä ja totesin lopussa, että toiselta rahan vaatiminen on sitä helpointa toimintaa.

        Sitä paitsi sinä et voi tietää minun työni vaativuudesta tai vastuullisuudesta, joten jätä sen kommentointi.

        kasva aikuiseksi jos kaikki kokkarien ihmiset sun kantaisia olemme hukassa hih


    • idiooteilla kuten

      tämä armas sussu
      tälläiset asiat ja niiden korostaminen nykyisessä tilanteessa on täysin epäolennaisia asioita.

      Tuo asiahan se ratkaisee talousongelmat lisää kalytaiasi "älykköjä" valtuustoon muista käyttää ehkäisyä jatkossakin

      Kiitos kuitenkin julmettuman suurista ja hersyvistä nauruista jotka sait aikaan

    • Mutta kuten jutussakin viitattiin, näin osa myös suunnitteli, siis luopua osasta palkkioista ja nimen omaan kaupungin tukemiseksi.
      Asiastahan äännestettiin ja palkkiot luonnollisesti säilytettiin, yhteisellä päätöksellä.
      Ymmärrän tuon, oikein hyvin, sillä loppujen lopuksi palkkiot(nettona) eivät kuitenkaan ole kovin suuria ja synnyttäähän tuo yhteisen edun ajaminen myös kuluja.
      Palkkio järjestelmäähän voi oikein hyvin pitää myös osana, demokratian toteutumisen tukemisena = ei, niin varakkailla on myös resursseja "juosta", kaiken maailman "kissanristiäisissä", kuulemassa kentän ääniä ja myös olla näistä asioista äännestämässä.

      Omaan äännestämiseeni, ei vaikuta, ottaako palkkioita, vai ei. Jos on varaa, halua jne. olkoon se hänen/heiden oma valinta, jos ei ota.

      Mutta, kuten kirjoititkin,:
      että voisihan ne palkkiot vapaaehtoisesta jättää ottamatta ja kantaa kortensa tähän kaupungin vapaaehtoisrahoitukseen. Nyt kuitenkin selvisi (tai olen kyllä sen joskus kuullutkin), että osa palkkiosta menee puolueelle, eikä näin ollen valtuuston jäsenelle itselleen. Toisaalta jotkut lahjoittavat palkkiostaan erilaisiin yhteishyödyllisiin kohteisiin, mitä pidän hyvänä asiana. Jos siis palkkot jätettäisiin nostamatta voisi joku hyvä asia vaarantua.

      Ne edustajat sitten, jotka eivät vielä harrasta tällaista hyväntekeväisyyttä, voisivat ajatella ehkä sitä nyt. Eihän tarkoitus olisi luopua palkkioista kokonaan, vaan esim. muutamasta 70-85 € palkkiosta. Tosin helppoahan se näin on sanoa ja käskeä muita talkoisiin.

      Eli, olkoon asia ns. "herran"-kädessä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe