Hermot kuin lehmällä

Moody blues

Alan pikkuhiljaa olla sitä mieltä, että rapu miehet ovat elämänkumppanina ihan syvältä. Omahyväisiä, itsekeskeisiä,valehtelevia, tärkeissä asioissa puolison tunteet huomioimattomia paskiaisia ja vieläpä petollisia, todella huonoja selvittämään erimielisyyksiä asiallisesti puhumalla. Mykkäkoulu ja vaikeiden asioiden "maton alle lakaiseminen" tai jumalattoman kännin vetäminen tuntuu olevan helpoin ja paras ratkaisu heille. No varmasti toisenlaisiakin löytyy, mutta kumpikin rapu mies joiden kanssa olen saman katon alla elänyt ovat harrastaneet mitä ihmeellisempiä tempauksia. Vieraissa on mukava käydä ja ainakaan seksin puute ei heitä sinne ole ainakaan ajanut, kysyttäessä ei moiseen syytä osata kertoa. Kotiin ei tarvitse ravintola illan jälkeen tulla, senhän voi hyvin siirtää seuraavaan iltaan ja soitella sitten vaimolle, että tulisitkos hakemaan. Kertoa ei tietenkään tarvitse, että missäs tuli taas yö viettettyä tai sitten voi sujuvasti yrittää valehdella. Ikävä kyllä yöpaikka on aina selvinnyt herran kavereiden lipsautuksen vuoksi yleensä jo samana päivänä. Sillekään ei osata syytä kertoa miksi piti edes yrittää valehdella. Toisten mokailuista kyllä voidaan puhua, mutta omista ei missään nimessä. Raha-asiat voi jättää hoitamatta tai luottaa siihen, että kyllähän se vaimo-kulta laskut maksaa. Oman tilin voi törsätä miten huvittaa. Siinäpä on herralla muutaman kerran ihmettelemistä riittänyt kun hänen laskunsa lojuvat kaapissa maksamattomina ja omat rahat on loppu. Mutta jos ei aikuinen ihminen sen vertaa osaa ottaa opikseen ja vastuuta edes omasta elämästä niin eihän tässä voi aina olla toista pelastamassa. Johonkin vaiheeseen kyllä herralle pukkaa sitten morkkista kun on tullut elettyä kuin pellossa ja sitten voidaan taas jokuseksi hetkeksi kunnostautua ja ottaa itseään niskasta kiinni ja hoitaa asiat kuntoon,olla kunnollinen perheen isä, hellä ja huomaavainen. Luvataan suunnilleen kuu taivaalta. Ulkopuoliset ja osa hänen kavereistaankin pitävät miestäni kunnollisena, avuliaana, ystävällisenä, luotettavana, uskollisena, varakkaana miehenä. Mutta totuus on toisenlainen. Rahaa tulee kyllä, mutta se menee samantien. Mutta niinhän vanha kansa sanoo ettei ole rahaa rakkaudesta. Enkä rahan vuoksi todellakaan mieheni kanssa ole, maksan kyllä kaikki laskuni ja menoni itse. En vain enää jaksa oikein pitää mitään kulissia yllä. Viimeisin meidän herran tempaus oli nyt viikonloppuna se ettei aamulla minun tullessa töistä oltu taaskaan kotona ja puhelin oli tietysti pois päältä. Alkuillasta oli sitten käyty pakkaamassa vähän kamoja kotoa mukaan ja lähdetty kavereiden kanssa vähän lomailemaan. Ei sillä että häneltä olisin sen kieltänyt vaan raivostuttaa se ettei hän edes vaivautunut minua herättämään ja kertomaan asiasta vaan kuulin tämän meidän naapurilta ensin. Kun vihdoin sain herran puhelimen päähän ennen töihin lähtöäni, oli selitys, että en viitsinyt sinua herättää ettei sulle tule pahamieli siitä kun sinut on herätetty kesken unien. Eipä tullut herra miettineeksi, että kummasta raivostun enemmän, siitä että hän on lähdössä matkoille vai siitä, että minun pitää se ensiksi kuulla naapurilta kun herraa ei näy pidemmillä suorillakaan. Kaikesta huolimatta rakastan miestäni ja osaa hän myös olla kotonakin hellä ja huomaavainen välillä. Taaskaan en voi kun itsekin ihmetellä itseäni, että kuinka annan kohdella itseäni noin ja miten kauan ihmisen kärsivällisyys yleensä riittää. No minulla on varmaan lehmän hermot, sillä tiedän että moni muu olisi jo aikoja sitten pakannut kamansa ja lapset ja lähtenyt tällaisesta suhteesta. Eikä ex miehenikään, rapu hänkin, paljoa fiksummin osannut käyttäytyä.

6

1587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rapupojan äiti

      ...Sinulla kyllä varmaan tiukkaa ja keittää
      välillä vähän.
      Anteeksi vaan mutta kirjoituksesi sai minut
      nauramaan.Totta on mitä kirjoitit,naulankantaan.

      Varmasti on uskollinen ja välittää aidosti.
      Ei aina itsekään tiedä mitä seuraavaksi tekee.
      Pojalleni on avovaimo kaikki kaikessa.
      Vaikka kyllä , turhan paljon kavereita
      on ja on aina ollut.Puhelin soi koko ajan.

      Ei ensin muista kertoa kun on muutakin "tärkeää"
      Eikä sitten vielä kesken unien halua sinua
      herätellä,hänen mielestään olet unesi ansainnut.

      Kyllä valheitakin laskettelee mutta yleensä
      samantien kertoo valehdelleensa.
      Aivan turhia pikku valveita,silottelee vaan.
      Avoin on.
      Työssään pätevä ja pidetty.Hyvin sosiaalinen.

      Hajamielinen..ai niin..joopa joo.

    • rapsukka

      Sorry nyt vaan, mutta kuulostat tosi katkeralta. Rakkaus on tietenkin usko-toivo-rakkaus, mutta toi sun kertomuksesi oli uskottomuutta, toivottomuutta ja rakkaudettomuutta. Älä jää märehtimään menneitä, vaan katso uudistunein silmin eteenpäin elämässäsi.

      Katkeruudella ei elämänlaatusi parane yhtään, oli ex-miehesi horoskooppi mikä tahansa.

      Meitä rapuja hallitsee kuu. Katsopa huviksesi taivaalta kuuta tänään illalla, huomenna päivällä ja ylihuomenna yöllä. Se on aina erilainen, jos edes erottuva. Siinä on meidän rapujen mysteeri, me muututaan alati ja siinä pysyy vain vahvimmat mukana. Olen itse miettinyt, että onnellisuuteen en edes välttämättä tarvitsisi kumppania, vaan paljon huumoria, menoa, ystäviä ja vapautta mennä ja tulla silloin kun haluan. Silloin olen onnellisimmillani ja pystyn antamaan ihmisille eniten sitä, mitä he toivovat: tunnetason ymmärtämistä ja empatiaa. Sekään ei nykymaailmassa ole niin itsestäänselvyys; yksinäisyyttä, surua ja väkivaltaa on niin paljon.

      • kokemusta on

        ravuille oikeus hengittää - taas tyypillinen ravun kommentti. Kumppanit sitten tukahdutetaan. Senkus hengitätte, mutta älkää viekö toisilta happea.


      • rapsukka
        kokemusta on kirjoitti:

        ravuille oikeus hengittää - taas tyypillinen ravun kommentti. Kumppanit sitten tukahdutetaan. Senkus hengitätte, mutta älkää viekö toisilta happea.

        Olisi kiva kuulla oma merkkisi, kun olet niin paatoksella nokittanut rapuja.

        Kerropa siis meille, mikä on aurinkoradan täydellisin merkki?


    • Ailemayu

      Voihan tuo olla mahdollista, että kyse on Ravun piirteistä, mutta ylläolevasta kuvauksesta tuli lähinnä mieleen isäpuoleni, joka oli itse asiassa Kaksonen.

      Löytyy niitä mätämunia joka merkistä.
      Edelleen uskon enemmän siihen nousevaan / kuumerkkiin.

    • rapumiehen tyttöystävä-

      tervehdys!

      Joudun sanomaan, että olen aivan erimieltä kanssasi.
      Itse olen seurustellut tähän vuoteen mennessä jo reilut 4 vuotta, ja kohta tulee viides täyteen.

      Oma rapumieheni on tuohon verrattuna erisorttia. Tokihan hänellä on sarkastinen olemuksensa, mutta ei se ole mitään verrattuna tuohon.

      Oma mieheni on avoin,rehellinen. Hän ei ole onneksi liian-takertuvainen eikä liian-huolehtiva. Hän on juuri sopiva!
      Hän osaa lohduttaa kun on tarvis ja ajatella muitakin kuin pelkästään itseään. Hän ei ole herkkä. Mutta ei myöskään liian kova. Perusihminen hyvällä huumorintajulla maustettuna ja ripauksena hienostunutta herrasmiestä.

      Kyllä, mieheni on naisten mieleen. Hänhän on huomattavasti komea, suloinen, miten sen haluaa kuvailla. Ja hänhän on ystävällinenkin mutta osaa sanoa onneksi sentään takaisin, kun on tarvis. Silti, hän on ollut uskollinen ja lojaali kumppani. Vaikka hän kerää katseita joiltakin naisilta, ei hän heihin katso sillä-silmällä.

      Joka tapauksessa, pahoillani puolestasi että olet saanut tuollaisen kuvan rapumiehistä. Omani on erimaata.

      Oih, ja ensi viikolla, muutto samaan kämppään! jee!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe