Asia on tärkeä, koska se koskee monia. Keskusteluun osallistuvien määrästä sen jo huomasi. Viestit kuitenkin poistettiin, älytöntä!
Koiran piereskelystä puhuminen on tabu!
56
3081
Vastaukset
- *Kiti*
samaa mieltä... =)) hurraa....
onhan se jokaista koiran omistajaa koskeva asia...ja ei tossa keskustelussa ollu mielestäni mitään sen suurempia asiattomiiksia paitsi minulle esiteety kysymys piereskelyistäni ja minun vastaukseni siihen.... - Suomi24 / Lemmikit
Montako viestiä kyseisessä ketjussa oli normaalia? Yritin ensin karsia ns. häirikköviestit, mutta jäljelle ei yksinkertaisesti jäänyt ainuttakaan selväjärkistä viestiä. Asiasta voidaan tietysti puhua, mutta pyydän että se tehdään asiallisesti.
Hyvin usein koiran ilmavaivat johtuvat samasta asiasta kuin ihmiselläkin - vääränlainen ruokavalio. Koirankaan vatsa ei kestä kaikkea. Tässä lyhyt vastaus lyhyeen kysymykseen jonka vastauksen ilmeisesti kysyjäkin tiesi :)
Koitetaanpa taas ryhdistäytyä ja keskustellaan asiallisesti.- *Kiti*
piereskely ole epänormaalia...
jos koira piereskelee ihan älyttömästi niin silloin on häikkää yleensä siinä ruokavaliossa...
mutta muuten se on ihan normaalia aika lähelle jokaiselle elolliselle olennolle....ainaki nisäkkäille... - Suomi24 / Lemmikit
*Kiti* kirjoitti:
piereskely ole epänormaalia...
jos koira piereskelee ihan älyttömästi niin silloin on häikkää yleensä siinä ruokavaliossa...
mutta muuten se on ihan normaalia aika lähelle jokaiselle elolliselle olennolle....ainaki nisäkkäille...Kyse oli ilmeisesti kuitenkin epänormaalista, häiritsevästä käytöksestä.
- Suvi-Tuulikki
Siihen ei saanut vastata, jos tämä ei ole asiaa niin koko palstan saa lopettaa, tai ylläpitoon enenmän koirista ymmärtävää henkilöstöä!
- Suomi24 / Lemmikit
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
Siihen ei saanut vastata, jos tämä ei ole asiaa niin koko palstan saa lopettaa, tai ylläpitoon enenmän koirista ymmärtävää henkilöstöä!
No hyvänen aika,
aloittakaa koko viestiketju uudelleen - sillähän tästä päästään :)
Voi olla että olen liian vanha ja mielestäni osa jutuista on asiatonta. Tarvinee alkaa katsomaan pikkuisen nuorempien henkilöiden silmistä tätä keskustelupalstaa :) - *Kiti*
Suomi24 / Lemmikit kirjoitti:
No hyvänen aika,
Voi olla että olen liian vanha ja mielestäni osa jutuista on asiatonta. Tarvinee alkaa katsomaan pikkuisen nuorempien henkilöiden silmistä tätä keskustelupalstaa :)siis mun mielipiteeni koiran pieremisestä oli että se on niin luonnollinen asia ettei sitä toinna koiralta ruveta kieltämään...tai en katsoisi tarpeelliseksi opettaa koiraa siihen että vain ulkona saa pierrä...
kuten suvi-tuulikki taisi kertoa että lopetti koiransa piereskelemisen sisällä, kurittamalla...kuulostaa aika kurjalta...miksi koiraa pitäisi kurittaa luonnollisesta kaasunpurkauksestaan...vain siksikö että se on joidenkin ihmisten mielestä jokseenkin sopimatonta ja siinä on jotain pahaa tai vieraat ei ehkä tykkää siitä...
varmasti jokainen teistä/meistä harrastaa piereskelyä kotonaan joten miksi ei koira saisi sitä tehdä,miksi se pitäisi kieltää..meillä ihmisillä (ainakin joillakin)taitaa olla hallussa sellanen opittu arviointikyky joka kertoo missä on sopivaa pierrä ja missä ei mutta me ymmärrämme sen ihmisten keskuudessa se ei ole hyväksyttävää...koirillekin sen voi varmasti opettaa mutta he tuskin ymmärtävät miksi sitä suolistossa kiertävää kaasutuhnua ei saa päästää pihalle... - Suvi-Tuulikki
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
Olen tasan tarkkaa samaa mieltä, ei koirien eikä ihmisten ole fiksua piereskellä sisällä!
- Höpsö
Suomi24 / Lemmikit kirjoitti:
No hyvänen aika,
Voi olla että olen liian vanha ja mielestäni osa jutuista on asiatonta. Tarvinee alkaa katsomaan pikkuisen nuorempien henkilöiden silmistä tätä keskustelupalstaa :)Joo, tai ainakin lapsellisempien näkökulmasta...
- Joku
Jossain on mätää, senurointi ei ole oikeassa suhteessa asiaan. No tiukkapipoisuus on täällä tavaramerkkinä!
- Minä ja dobermannini
Kysyin keinoistasi siksi koska minusta on ihan älytöntä yrittää lopettaa koiran piereskely....
- Suvi-Tuulikki
Kuritukseni olivat luunappeja, ulkona taas kehuin ja palkitsin koiran kun piereskeli. Lopulta oppi, ettei sisällä saa. En tiedä kuinka paljon tiedätte koiran koulutuksesta, mutta muutama esimerkki. Kunnolla koulutettu koira lopettaa ruokailun käskystä, samoin ei aloita ennen lupaa. Samoin ei ota herkkupalaa vastaan vieraalta. Ym.ym. ei pierskely kielto ole sen kummempaa!
- *Kiti*
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
Kuritukseni olivat luunappeja, ulkona taas kehuin ja palkitsin koiran kun piereskeli. Lopulta oppi, ettei sisällä saa. En tiedä kuinka paljon tiedätte koiran koulutuksesta, mutta muutama esimerkki. Kunnolla koulutettu koira lopettaa ruokailun käskystä, samoin ei aloita ennen lupaa. Samoin ei ota herkkupalaa vastaan vieraalta. Ym.ym. ei pierskely kielto ole sen kummempaa!
nii n piereskelyn lopettamisen opettaminen ei kai ole sen hankalampaa kun muukaan koulutus...mutta pierussa kun ei pitäisi olla mitään pahaa...
ja kyllä tiedän koulutuksestaki jotain...kuten mun koira osaa odottaa
ruokaansa...eli ei syö ennenku annan luvan...
...osaa vierellä kävelyt ja luokse tulot paikan pitämisen sun muut perusasiat..
mutta piereskelyn lopettamista en ole opettanut en ole katsonut tarpeelliseksi - Minä ja dobermannini
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
Mielestäni tiedän koirankoulutuksesta, koirani aloittaa ruokailun vasta kun annan luvan ja myös keskeyttää, ei mene ovesta ulos ennen kuin annan luvan, ei tule autosta ennen kuin annan luvan, ei ota makupaloja ennen kuin annan luvan jne jne...
Mutta piereskelyä ei voi verrata näihin tehtäviin! - Suvi-Tuulikki
*Kiti* kirjoitti:
nii n piereskelyn lopettamisen opettaminen ei kai ole sen hankalampaa kun muukaan koulutus...mutta pierussa kun ei pitäisi olla mitään pahaa...
ja kyllä tiedän koulutuksestaki jotain...kuten mun koira osaa odottaa
ruokaansa...eli ei syö ennenku annan luvan...
...osaa vierellä kävelyt ja luokse tulot paikan pitämisen sun muut perusasiat..
mutta piereskelyn lopettamista en ole opettanut en ole katsonut tarpeelliseksiHänen ja tyttöystävän kynttiläillaliset menevät pilalle jos koira kokoajan vieressä pieree. Ymmärrän kyllä ettei ole kovin romanttista. Taisipa Arttu sanoa, että lerpahtaa eikä homma toimi. Tämä vaan yhtenä esimerkkinä, on tilanteita jolloin se ei kertakaikkiaan sovi. Lisään vielä muutaman häät,hautajaiset kastetilaisuus ym.ym. On varmasti hyödyllistä opettaa koira "sivistyneksi".
- *Kiti*
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
Hänen ja tyttöystävän kynttiläillaliset menevät pilalle jos koira kokoajan vieressä pieree. Ymmärrän kyllä ettei ole kovin romanttista. Taisipa Arttu sanoa, että lerpahtaa eikä homma toimi. Tämä vaan yhtenä esimerkkinä, on tilanteita jolloin se ei kertakaikkiaan sovi. Lisään vielä muutaman häät,hautajaiset kastetilaisuus ym.ym. On varmasti hyödyllistä opettaa koira "sivistyneksi".
mun ateriointia ei häiritse koiran tuhnuttelut... ja koirat ovat ihan toisessa huoneessa aina kun me ollaan syömispuuhissa (ollaan tällainenkin juttu koirille opetettu)oli kyseessä kynttiläillallinen tahi ihan tavallinen pöperöinti...
ei kellään ole sattunut sellasta vaihtoehtoa pälkähtämään päähän
se pieru ei varmaan toisesta huoneesta viipota teidän ruokahetken aikana teidän nenään...riippuen tiesi ilmavirtauksesta...
ja harvempiin hautajaisten muistotilaisuuksiin ,häihin ,ristiäisiin yms. kukaan tuo koiraansa mukaan...siis jos tapahtuma on jossain muualla kun koirallisen ihmisen talossa...kuten kirkon tiloissa.. - Järkyttynyt
Minä ja dobermannini kirjoitti:
Mielestäni tiedän koirankoulutuksesta, koirani aloittaa ruokailun vasta kun annan luvan ja myös keskeyttää, ei mene ovesta ulos ennen kuin annan luvan, ei tule autosta ennen kuin annan luvan, ei ota makupaloja ennen kuin annan luvan jne jne...
Mutta piereskelyä ei voi verrata näihin tehtäviin!..kuulla että löytyy noin sairaita ihmisiä..Suvi-Tuulikki,koirasi ei ansaitse sinua!!Surettaa ajatellakin että viaton koiraparka joutuu kärsimään tuollaisen maanisen perfektionistisen tyranniomistajan oikkuja.Koiraparka..saisit hävetä sinäkin.Kyllä tytyy päässä olla vikaa että yrittää estää/opettaa koiraan toimimaan toisin kuin sen tahdosta riippumaton elimistö sanoo.Pthyi,sanon minä.Sairasta!
- hyi mikä haju
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
Hänen ja tyttöystävän kynttiläillaliset menevät pilalle jos koira kokoajan vieressä pieree. Ymmärrän kyllä ettei ole kovin romanttista. Taisipa Arttu sanoa, että lerpahtaa eikä homma toimi. Tämä vaan yhtenä esimerkkinä, on tilanteita jolloin se ei kertakaikkiaan sovi. Lisään vielä muutaman häät,hautajaiset kastetilaisuus ym.ym. On varmasti hyödyllistä opettaa koira "sivistyneksi".
jos koira piereskelee niin meillä koira päästetään takapihalle pierezkelemään! sielä se sitten onneellisena tuhnuuttelee! :0) ei meillä päin pihalle koiran pereskelyitten takiA mennä seiskoskelee, meillä se on toisin päin!
- Minä ja koirani vapaamman kasv
Minä ja dobermannini kirjoitti:
Mutta piereskelyä ei voi verrata näihin tehtäviin!...koirani lopettaa ajattelun, kun annan luvan, koirani silpoo minua ärsyttävän ihmisen, kun annan luvan, koirani heittäytyy kalliolta alas, kun annan luvan ja kun olen kyllästynyt siihen enkä viitsi maksaa lopetuskuluja...
Antakaan hyvät ihmiset niiden koirienkin elää vähän vapaammin, eikä aina tiukan remmin päässä kun omistaja jakelee komentoja pää punaisena... Siis onko se robotin vai koiran elämää tuo tuommoinen, antaisit nyt eläinparan edes syödä rauhassa...
Onhan se hienoa, kun koiralla on hyvä koulutus, mutta liika on liikaa ja elämästä pitää nauttiakin! - Minä ja dobermannini
Minä ja koirani vapaamman kasv kirjoitti:
...koirani lopettaa ajattelun, kun annan luvan, koirani silpoo minua ärsyttävän ihmisen, kun annan luvan, koirani heittäytyy kalliolta alas, kun annan luvan ja kun olen kyllästynyt siihen enkä viitsi maksaa lopetuskuluja...
Antakaan hyvät ihmiset niiden koirienkin elää vähän vapaammin, eikä aina tiukan remmin päässä kun omistaja jakelee komentoja pää punaisena... Siis onko se robotin vai koiran elämää tuo tuommoinen, antaisit nyt eläinparan edes syödä rauhassa...
Onhan se hienoa, kun koiralla on hyvä koulutus, mutta liika on liikaa ja elämästä pitää nauttiakin!sanoin että koirani kyllä osaa nämä jutut mutta se ei tarkoita että määrään sen jokaisesta liikkeestä!! Koulutus on hyvä, mutta koirani elää erittäin vapaasti!
Kyseessä on kuitenkin sellainen rotu että sillä on oltava sääntöjä!! Jos kerran pyydän sitä istumaan ennen ruokakupin antamista, se on tehtävä joka kerta. Muuten koirani katsoo että alan lepsuilemaan ja se yrittää sen jälkeen uhmata joka asiassa. Johdonmukainen on oltava!! Mutta robotiksi sitä ei voi millään sanoa, kaukana siitä! Lenkillä annan kulkea vapaasti, mutta kuitenkin hihnassa, vierelle otan vain toisen koiran/ihmisen kohdatessa. Itse en aikakaan pidä kun vastaantuleva antaa koiransa koiransa tulla hihnapitkällä oman koirani kimppuun. Ja tuosta naama punaisena komentelusta... ihan riittää kun pyydän koiraani tekemään jotain, ei siinä tarvitse väriä vaihtaa... - -Arttu-
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
..En nyt kyllä muista tuollaista sanoneeni..
- Happea! Happea!
...jos koira pieree kun olen vieraisilla SYÖMÄSSÄ koiraihmisten luona.
Tykkään kyllä koirista, mutta jos se ei voi olla pieremättä silloin kun ollaan päivällispöydässä, niin sen voisi todellakin laittaa toiseen huoneeseen tai ulos kuten joku jo ehdottikin.
Monessa tapauksessa koira änkeää ruokapöydän alle ja tuhnauttelee siellä...suoraan ruokailijoiden nenien alla.. eikä se haju ole todellakaan mitään pientä! Useasti omistajat vain nauravat, kuinkas se meidän koira noin, mutta heille ei ole mikään niksi kestää hajua, koska ovat jo tottuneet siihen! YRitä siinä sitten vääntää vitsiä, ja kyyneleet silmissä puputtaa spagettia!
Ei muuten, mutta minä en ole koskaan paskan hajussa ruokaani syönyt, enkä syö vastaisuudessakaan!
Piereskelevien koirien omistajat: olkaa kilttejä, jos epäilette pieruvaaraa, kun teille on tulossa vieraita syömään (ja jos haluatte heidän tulevan edelleenkin) niin viekää koira toisaalle. Ette tekään varmaan vessassa ruokaa syö. =) - iiris:)
Jos kyseessä olisi pieni lapsi/vauva ( jolta oikein odotetaan pumppaa tai röyhyä) , niin silloin sanottaisiin että voi hienoa! Taisi äidin/isin mussukkaan nyt helpottaa kun pääsi ilmat pois masusta kiertämästä. Sama pätee vaikka oltaisiin sukukokouksessa. Mummelit sanovat; voi kun lutusta. Silti koira ei ole pieni lapsi, mutta eikö itsekutakin helpota kun päästää kaasut pois.
- Valoa pimeään keskiaikaan
Fanaattisemmat koiranomistajat viis veisaavat muusta kuin omasta lemmikistään. Pierköön, paskokoon ei se meitä haittaa, siihen on vieraidenkin tyytyminen! Sairasta, sairasta. Ei kukaan täysjärkinen ihminen voi nauttia koiran paskahajusta. Minä haen ainakin nautintoni muualta kuin koiran peräpäästä!!
- iiris:)
Valoa pimeään keskiaikaan kirjoitti:
Fanaattisemmat koiranomistajat viis veisaavat muusta kuin omasta lemmikistään. Pierköön, paskokoon ei se meitä haittaa, siihen on vieraidenkin tyytyminen! Sairasta, sairasta. Ei kukaan täysjärkinen ihminen voi nauttia koiran paskahajusta. Minä haen ainakin nautintoni muualta kuin koiran peräpäästä!!
Ei täällä varmaan kukaan ole kehunut nauttivansa koiran piereskelystä! Kun koirani paukuttavat (aika harvoin) niin haju on todella tyrmäävä, mutta en mä silti mitään kohtausta saa!
- Happea! HAppea!
No vauvojen röyhtäily yms. oksettavat ruumiintoiminnat ovat vielä vastenmielisempiä kuin koirien, ne kun tapahtuvat vielä ihmisten kasvojen korkeudella, eikä lattian rajassa kuin koiran. Toisaalta koiraan varmaan mahtuu enemmän kaasua.
No joka tapauksessa kaikki vessaan kuuluvat toiminnot pois ruokapöydästä, kiitos! - Anni
Valoa pimeään keskiaikaan kirjoitti:
enää puhu kaikista koiranomistajista, vaan niistä fanaattisimmista joita toki piisaa kaikessa harrasteessa.. Kyllä se järkevin kannanotto oli Luomukoirat-nimimerkillä: koiran ei pidä antaa pieriä saatika kieltää pierimästä; vaan etsiä syy MIKSI SE PIERII ja sitä kautta estää asia. Näin tekee eläinrakas ihminen! Ei asiat siis ole hyvin, jos koiran piereskely on näin yleistä ja hyväksyttyä, eikä siihen edes puututa terveysongelmana! piereskeleminen EI OLE NORMAALIA paitsi aivan satunnaisesti. Omat koirani ovat piereneet vain muutaman kerran (ja tietenkin vatsataudin yhteydessä) ja olenkin heti etsinyt syyn siihen ja se loppui niin.
- Pierut stop!
Kyllä koira tuntee samanlaista pakottavaa tarvetta kun sillä on hätä. Silti se on opetettu pidättämään. Ei kai fanaattisimmat koiraihmiset anna koiran sentään paskoa sisälle? Koiran pierskelyn kieltäminen ja koiran opettaminen tähän on elämän perusasioita. On todella moukkamaista käytöstä isäntäväeltä jos antavat koiran piereskellä ruokapöydän vieressä/alla.Varsinkin kun on vieraita. Isot koirat saattavat päästää semmoisen "paukun", että on pakko juosta ulos saamaan happea. Sanon lopuksi teille jotka pierettävät koiriaan sisällä, ette ole sivistyneitä ihmisiä, vaan moukkia!
- Luomukoirat
syötetä koirille ruokaa joka ei aiheuta tällaista epänormaalia suoliston käymistilaa!? Piereminenhän on merkki väärästä ruokinnasta tai allergiasta/muusta yliherkkyydestä, ihan kuin ihmisilläkin. Kyllä oikea koiraystävä selvittää mikä ruokinnassa on vialla,eikä vain anna koiransa kärsiä vatsanväänteistä ja pahenna niitä pakottamalla pidättämään! minulla ei koirat ikinä pieri! ennen luonnonmukaista ruokkimista kylläkin edellinen koirani pieri paljon, eikä tullut mieleen laskea vieraiden eteen sitä ja ruokapöydästä komensimme pois. Mutta muuten emme sitä kieltäneet vaan lähdimme tutkimaan asiaa sen poistamiseksi,sillä en käsitä että täälläkin asiaan suhtaudutaan täysin normaalina,terveen koiran käytöksenä!!! ei täällä kyllä tosi koiraystäviä sitten edes ole..
- 6-v. rottweilerin omistaja
Säälin todella tämän palstan ylläpitäjää... :)
- Santeri Alkio
En luullut meitä koiranomistajia olevankaan niin takapajuisia, että antavat koiran päästellä hajuja sisällä, älytöntä! Tämä on ensinmäisiä asioita jotka koiralle pitää opettaa!!! NAURATTAA OIKEIN SYDÄMMEN POHJASTA KUN AJATTELEN isäntää/emäntää istumassa telkkaria katselemassa ja koira haisee vieressä!!!! Hyi,hyi!!
- -Arttu-
On mielestäni aivan yhtä normaalia, kun itseni piereskely!
Kaikella on tottakai rajansa(naisväki ei oikeen pidä tuosta tavasta.. ;)
Mutta jos omistajaa se ei haittaa, niin so what!- Henrik
Minä kuulun siihen junaan joka ei hyväksy koiran pieremistä sisällä! Menkää te muut sillä junalla jossa haitari soi ja koiran pieru haisee! Terve menoa!!
- -Arttu-
Henrik kirjoitti:
Minä kuulun siihen junaan joka ei hyväksy koiran pieremistä sisällä! Menkää te muut sillä junalla jossa haitari soi ja koiran pieru haisee! Terve menoa!!
itse sisällä, vai juoksetko itse jokakerta ulos haisemaan?
- Henrik
-Arttu- kirjoitti:
itse sisällä, vai juoksetko itse jokakerta ulos haisemaan?
Tässä vastaus Artulle, juttujasi lukiessa ei tarvitse ihmetellä, että piereskelet sisällä! Sivistyneissä kodeissa koira pieree ulkona ja ihmiset jos tarvetta on WC:ssä!
- -Arttu-
Henrik kirjoitti:
Tässä vastaus Artulle, juttujasi lukiessa ei tarvitse ihmetellä, että piereskelet sisällä! Sivistyneissä kodeissa koira pieree ulkona ja ihmiset jos tarvetta on WC:ssä!
itse menet jokakerta vessaan pieremään?
Taidat kuitenkin pierrä ihan siinä sohvalla.
Katsos talossa, jossa koira on täysivaltainen perheenjäsen, on koiralla samanlaiset oikeudet, kuin muilla taloudessa asuvilla.
Eli jos olet koiralle vihainen sen piereskellessä sisällä, mutta itse päästelet sohvalla, niin et todellisuudessa kunnioita koiraasi pätkän vertaan.
- Mummo vaan
Kumpikin linnake pysyy kannoissaan. Toiset antavat koirien piereskellä sisällä, hajusta riippumatta katsovat sen olevan OK!? Toiset taas kauhistelevat sitä, että koiria ei ole opetettu olemaan pieremättä sisällä. Kolmas koulukunta ei omista koiraa, mutta toivoo kun käyvät koirallisessa paikassa kylässä etteivät koirat silloin piereskelisi!? Minulla oli koira 8.v mutta jouduin siitä luopumaan allergian takia. Koirani pieri sisällä, en sitä kieltänyt, mutta totuuden nimessä haju oli kaamea!!!
- *Kiti*
jos koira joutuu pitempäänkin pidättelemään pieruaan siinä pelossa että se saa luunapin tuhnustaan niin eikös se ala jo sattua koiran mahaan...niinkuin ihmisilläkin...pitkään kun pieruasi pidättelet niin varmasti alkaa mahaan sattua...ku se pieru ei sieltä suolistosta muuten häviä ku pierasemalla..eli peräaukon kautta purkautumalla...ja se saattaa jopa keräytyä suolistoon eli kaasumäärä vaan kasvaa ja tuska suurenee
joten onko se oikein koiraa kohtaan
...koiralla sattuu olemaan suurempiakin ilmavaivoja ja pidättelee kaasujaan peläten luunappia
ja sit alkaa inhottavat kivut mahassa
pierun etsiessä ulospääsyä...
kurjaa- Suvi-Tuulikki
Jos koiralla on maha kipeä! Niin jos on annatko sen kärsiä koska se on opetettu ettei sisälle saa ulostaa! Vai annatko sen kärsimyksiin helpotusta ja annat tehdä tarpeet sisälle? KOIRAT, OPETETUT OSAAVAT PYYTÄÄ ULOS KUN NIILLÄ ON HÄTÄ! PYYTÄVÄT PÄÄSTÄ MYÖS ULOS PIERKSIMÄÄN KUN ON OPETETTU!!! En siedä kodissani paskanhajua!!!
- *Kiti*
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
Jos koiralla on maha kipeä! Niin jos on annatko sen kärsiä koska se on opetettu ettei sisälle saa ulostaa! Vai annatko sen kärsimyksiin helpotusta ja annat tehdä tarpeet sisälle? KOIRAT, OPETETUT OSAAVAT PYYTÄÄ ULOS KUN NIILLÄ ON HÄTÄ! PYYTÄVÄT PÄÄSTÄ MYÖS ULOS PIERKSIMÄÄN KUN ON OPETETTU!!! En siedä kodissani paskanhajua!!!
no kyllä mein koirat osaa kyllä olla sisälle paskomatta ja pääsevät kyllä oitis pihalle ku osottavat että hätä on suuri...mutta se pieru ei ole sellanen tahraava ruskea pläjäys vaan näkymätön vain vähän aikaa haiseva pöräys tai jossain tapauksessa suhaus
..se ruskea lähä tuoksuu pikkusen pitempään siinä lattialla ku pieru ilmassa
ja ittekki ihan varmasti piereskelet kotona ollessasi (varsinki yksin ollessa) kun on tarvis ja et varmaan tee sitä pihalla...ja tuskin vessassakaan... - -Arttu-
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
Suvi-Tuulikki kertoa, montako koiraa itse omistat?
- Suvi-Tuulikki
-Arttu- kirjoitti:
Suvi-Tuulikki kertoa, montako koiraa itse omistat?
Mutta tämä on 3:mas koirani. Mulla on koiria ollut 20.v. Kaikki koirat koulutin olemaan pieremättä sisällä. Tämä ei ollut edes vaikeaa. En todellakaan ymmärrä koiraihmisiä jotka viihtyvät kotonaan koiran pierun hajussa! (Joka on voimakkaampi kuin ihmisen vastaava) Tämä keskustelu on avannut silmäni, nyt tiedän, että ilmeisesti suurin osa tämän palstan lukijoista ei edes ymmärrä kuinka vastenmielistä koiran pieru on!
- -Arttu-
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
Mutta tämä on 3:mas koirani. Mulla on koiria ollut 20.v. Kaikki koirat koulutin olemaan pieremättä sisällä. Tämä ei ollut edes vaikeaa. En todellakaan ymmärrä koiraihmisiä jotka viihtyvät kotonaan koiran pierun hajussa! (Joka on voimakkaampi kuin ihmisen vastaava) Tämä keskustelu on avannut silmäni, nyt tiedän, että ilmeisesti suurin osa tämän palstan lukijoista ei edes ymmärrä kuinka vastenmielistä koiran pieru on!
rotuinen koirasi on?
- *Kiti*
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
luunappia vaan koiralle kun pieru pääsee kyllä se siitä ja hajuhaitta hälvenee...jänää...ja muuten siitä oon erimieltä että koiran pieru on aina pahempi ku ihmisen....aika useassa tapauksessa olen havainnut asian olevan päinvastoin...ku ei nää ihmiset aina niin sivistyneitä ole...
ja koiranhan ei edes tarvitse olla
suvi-tuulikki varmaan sitten suvaitsee ennemmin ihmisten tahallisenkin piereskelyn ku koiran tahatoman - Emma
*Kiti* kirjoitti:
luunappia vaan koiralle kun pieru pääsee kyllä se siitä ja hajuhaitta hälvenee...jänää...ja muuten siitä oon erimieltä että koiran pieru on aina pahempi ku ihmisen....aika useassa tapauksessa olen havainnut asian olevan päinvastoin...ku ei nää ihmiset aina niin sivistyneitä ole...
ja koiranhan ei edes tarvitse olla
suvi-tuulikki varmaan sitten suvaitsee ennemmin ihmisten tahallisenkin piereskelyn ku koiran tahatomanMeikäläisen lemmikki se yleensä livauttaa vain hajun ilman ääntä ja ennen kuin haju leijuu meikäläisen sieraimiin, niin elukka on jo pierunsa unohtanut. Ei kai sitä sitten enää kannata rangaista.
Toisekseen, kai sitä nyt sentään kotonaan saa piereskellä/röyhtäillä/kaivaa nenäänsä/kiroilla jne.. Vieraiden aikaan saa itsensä hillittyä, mutta koira ei osaa olla sillä tavalla vieraskorea.
- Suvi-Tuulikki
Piereskelystä vielä sen verran, että en piereskele itse ollenkaan, koirani tekee sen ulkona. Olen myös ruokavaliolla vaikuttanut sekä omaan, että koirani pierualttiuteen! Tässä teille sivistyksen mallia!!!
- *Kiti*
kumma suolen toiminta järjestelmä sulla...hurjaa...tahtoo kanssa
mitäs koiralles syötät mutten?! - -Arttu-
..se kultainen noutaja on ja mistä ostit?
- Luomukoirat
*Kiti* kirjoitti:
kumma suolen toiminta järjestelmä sulla...hurjaa...tahtoo kanssa
mitäs koiralles syötät mutten?!kiinnostaisi tietää,sillä ehdottomasti olen Suvi-tuulikin kannalla siinä asiassa että piereminen on elimistön oireilua jostakin ja se hoidetaan pois etsimällä yksilölle sopiva ruokavalio
- Suvi-Tuulikki
Mikä koira minulla, mistä ostettu, mitä maksoi ym.ym? Kerrot piereskeleväsi koirasi kanssa kilpaa, samalla väität minun ja monen muun piereskelevän kotona. Täysin perusteeton väite. Toista koirani piereskelee ulkona, itse en piereskele enenpää sisällä kuin ulkonakaan. Riittääkö tämä vastaukseksi?
- -Arttu-
..Tai paremminkin tiedän, ettei sinulla taida koiraa edes olla.
Valitettavaa, mutta totta. - Jorma
-Arttu- kirjoitti:
..Tai paremminkin tiedän, ettei sinulla taida koiraa edes olla.
Valitettavaa, mutta totta.Eikö kukaan voi mitään tälle jatkuvasti häiriköivälle tyypille Artulle? Joka paikassa on suuna ja päänä. Lisäksi ei hallitse koiranhoidosta mitään osa-aluetta. Kunhan vain haaastaa kaikkien kanssa riitaa ja loput ajat kehuu itseään!
- -Arttu-
Jorma kirjoitti:
Eikö kukaan voi mitään tälle jatkuvasti häiriköivälle tyypille Artulle? Joka paikassa on suuna ja päänä. Lisäksi ei hallitse koiranhoidosta mitään osa-aluetta. Kunhan vain haaastaa kaikkien kanssa riitaa ja loput ajat kehuu itseään!
Taisi juuri paljastua, että et edes omista koiraa.
Mutta se ei tanut kenellekkään olla yllätys. - Suvi-Tuulikki
-Arttu- kirjoitti:
Taisi juuri paljastua, että et edes omista koiraa.
Mutta se ei tanut kenellekkään olla yllätys.Uskon ennenpitkään enenmistön kyllästyvän Artun jatkuvaan esillä oloon. Tuntuu, että tärkeintä on se, että narsistinen Arttu saa sanoa joka asiaan oman sepustuksensa. Tälle sairaudelle on nimikin. Katsoppa Arttu lääkärinkirjasta, tunnistat varmaan oman tilasi. On sinunkin helpompi saada hoitoa/apua! Uskon, että itsekkin kärsit jatkuvasta vastavirran kiiskinä olosta. PARANEMISIIN!
- §
Suvi-Tuulikki kirjoitti:
Uskon ennenpitkään enenmistön kyllästyvän Artun jatkuvaan esillä oloon. Tuntuu, että tärkeintä on se, että narsistinen Arttu saa sanoa joka asiaan oman sepustuksensa. Tälle sairaudelle on nimikin. Katsoppa Arttu lääkärinkirjasta, tunnistat varmaan oman tilasi. On sinunkin helpompi saada hoitoa/apua! Uskon, että itsekkin kärsit jatkuvasta vastavirran kiiskinä olosta. PARANEMISIIN!
nähtiin, että miksi ylläpito alunperin poisti viestit. Mitä muutakaan siitä osasi odottaa, kuin toisten arvostelua ja kinaa? Itse asiasta poikettiin monet kerrat ja sen arvasi tapahtuvan, siksi neuvonkin ylläpitoa vastaavissa tapauksissa pitämään pintansa; älkää antako periksi kuten nyt teitte.
- Saat minut voimaan pahoin
§ kirjoitti:
nähtiin, että miksi ylläpito alunperin poisti viestit. Mitä muutakaan siitä osasi odottaa, kuin toisten arvostelua ja kinaa? Itse asiasta poikettiin monet kerrat ja sen arvasi tapahtuvan, siksi neuvonkin ylläpitoa vastaavissa tapauksissa pitämään pintansa; älkää antako periksi kuten nyt teitte.
Jos joku täällä on vastenmielistä, olet se sinä. Väität olevasi niin ja niin sivistynyt että...todellisuudessa jos olisit vähänkin perillä ihmisenkin biologiasta, tietäisit että JOKAINEN (huom,tarkoittaa myös sinua)ihminen päästää elimistöstään päivässä noin kaksi litraa suolistokaasua.Tuskin olet mikään anatominen ihme.Toisekseen juttusi ovat niin asiantuntemattoman oloisia, että saa epäillä(niinkuin Arttukin totesi)että liekö omistat koiraa oleenkaan.Tekstisi on sekä tietämätöntä että erittäin lapsellista.Aikuistu ja sivistä itsesi ihan oikeasti!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl261849Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma831681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211108Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864