soittotunnit?

äiti.

kuten kitara tai muu sellainen?mistä saisi tietoa?

7

1004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös äiti

      Työväen opistot järjestää soitonopetusta.Sitten musiikkiopistot sekä yksityiset.Musiikkialan liikkeet tietävät joistakin,heillä saattaa myös olla omaa opetusta.Keltaiset sivut puhelinluettelosta ja vihoviimeiseksi ilmoitus lehteen.

    • jaana

      Musiikkiopistoissa,ainakin täälä varsinais-suomessa on musiikki kerhoja,jollaisessa meidän poika on oppinut rumpuja soittamaan.Toinen poika on yksityisesti piano tunneilla.Kannattaisi kysyä mus.opistolta,on halvempi vaihtoehto kuin yksityiset.

      • äiti

        oisko kellään mitään netti osoitetta näihin?


    • Iskä

      Meillä homma eteni niin että eka talvi soitettiin kerran viikossa 45 min/10 €. Opettajana oli soiton opettajaksi opiskeleva AMK opiskelija. Viime keväällä pääsykokeiden kautta konservatorioon -> juuri eilen tuli maksulappu syyslukukausi 125 € soittoa noin 45 min/viikko.

      Meillä kävi säkä koska opettajana on kokoajan saman henkilö (huippu tyyppi tämä on lapsille tärkeää että kemiat toimii). Eli kannattaa laitella musiikkiopistojen/konservatorioiden ilmotustaululle lappusia joissa haetaan opettajaa. Mikäli mahdollista, parasta olisi jos saisi opettajan kotiin -> jää nuo kuskaukset. Tuo tuntien otto alkuun kertamaksulla on ihan järkevää jos sattuu vaikka into loppumaan niin ei pala koko lukukauden maksu (eikä sisäänkään pääse ihan kylmiltään).

    • Hevi-isä

      JEAH!

      Osta penskalle kitara ja lähetä yhdeksi vuodeksi opettelemaan kitaransoiton alkeita. Sen jälkeen itseopiskelua, ettei rahat kulu. Omat vanhempani teki mulle niin, ja kohta on demot spinefarmilla.

    • Richard Järnefelt

      Meillä on mielenkiintoinen metodi pianonsoittajille. Se on aivan jotain muuta kuin perinteinen nuotinkilkutus, vaikka siinä oppii toki senkin. Laitanpa alle muualta lainatun tekstin aiheesta:

      "Yritän tässä nyt saada esitetyksi olennaisimmat asiat systeemistämme. Aiheesta on jo olemassa kaksi kirjasta, "Lyhyt opastus luovempaan soittamiseen pianolla" sekä "Intuitiot - unohdettu voimavaramme", ja uusi ja parempi on parhaillaan työn alla.

      Tämä meidän systeemimme on aika paljon monipuolisempi kuin ns. perinteinen pianonsoitonopetus (laaja käsite sekin). Opetamme käyttämään nuotteja vanhalla tavalla sillä erotuksella, että turha teoria on poissa. Opetamme käyttämään sointurakenteita luovemmin kuin mitä ns. vapaa säestys tarjoaa. Ja lisäksi opetamme puhdasta korvakuulosoittoa, melodian ja harmonian kuulemista, eikä siten, niinkuin yleensä, että melodian alle vain läiskäistään sointu...

      Lopuksi nämä kolme osa-aluetta sekoittuvat, ja tuloksena on hyvä, monipuolinen ja itsensä ilmaisemiseen kykenevä soittaja.

      Näistä menetelmistä kertovat e.m. kirjaset, joskin metodi on kehittynyt eteenpäin. Uusi, parempi oppikirja on siis juuri työn alla.

      Tapana on nyt ollut opettaa oppilaan kotona. Tämä lisää tietysti lasten turvallisuutta, ja itse asiassa on myös pedagogisesti hyödyksi, että opiskelusoitin on sama soitin kuin harjoittelusoitin.

      Systeemimme poikkeaa perinteisestä sikälikin, että oppitunteja ei "annostella" viikottaisiksi. Useimmat ottavat kokonaisen tunnin kerralla. Aluksi on ollut suositeltavaa tavata tiheämmin, jotta metodi saataisiin "sisäänajetuksi" (esim.
      muutaman kuukauden ajan viikottain), mutta intensiivivaiheen jälkeen on järkevää harventaa tapaamisia esim. 2 viikon välein tapahtuviksi, joskus jopa 3:n viikon välisiksi.

      Oppilas, nuorikaan, ei jää hunningolle, vaan hänelle on jo siihen mennessä kasvanut kyky viedä omatoimisesti e.m. kolmen sektorin läksyjä eteenpäin oikeaan suuntaan.

      Hinnat ovat tällä hetkellä: 60 € per yksi tunti (sis. matkat, pääosan materiaaleista j.n.e, mitään erityisiä vihkosarjoja ei käytetä) ja samassa perheeessä, perätysten 100 € per kaksi tuntia.

      Sitoutumista lukukausiin ei tarvita, "ostopäätös" tehdään kerta kerralta.

      Moni pitää palveluitamme kalliina, mutta tämä ontodella "full service" - oppilas saa henkilökohtaista huomiota, oppii hyvin, saa opetusta asioissa, joista muut opettajat ja oppilaitokset eivät osaa sanoa mitään muuta kuin levitellä ihmeissään käsiään, opettaja tulee kotiin j.n.e. Suosittelen lämpimästi menetelmämme ja minun opetukseni kokeilemista!

      Tässä on pitkälti kyse oikeanlaisen ajattelun omaksumisesta musiikin suhteen, ja se ajattelu sitten kantaa vinhaa vauhtia eteenpäin myös käytännön tasolla."

      Katsokaa myös esim. osoitetta http://www.minedu.fi/keskustelupalsta/keskustelu/haeviesti.php?viesti=0000000042 , jossa esitän hieman ajattelumme filosofista taustaa.

      Tämän ei ole tarkoitus olla mainos, vaan varoitus. Musiikkiopistot, opiskelijaopettajat, konservatoriot ja usein jopa Sibelius-Akatemia ovat onnistuneet tuhoamaan tuhansien nuorien soittoilon, estämään itseilmaisun oikean syntymisen, ja sulkemaan soittajien korvakuulon. Ihmettelen, että ketään ei kiinnosta se, miksi 95 prosenttia soittavista nuorista lppettaa harrastuksensa murrosiässä? On helppo sanoa, että "muut asiat alkavat kiinnostaa", mutta se ei ole totta. Murrosikäinen tajuaa liian hyvin sen, että annettu opetus on kehnoa ja omaa ilmaisua ei sallita. Siksi soitto loppuu, eikä se ole hyvä asia. Meillä olisi ratkaisu näihin pulmiin.

    • waltp30

      Kitara ja soittaja!
      Alkuun pääsee monin tavoin.Itse entinen Musiikkiopiston oppilas,konservatorion oppilas,taideakatemian oppilas ,nyt voin jo antaa itse tunteja 15 vuoden kokemuksella-
      Tulen kotiiin tai annan tunteja kotistudiollani ,Turussa.
      Ikä 6 vuodesta eteenpäin.
      Musiikinteoria ja kärsivällinen iloinen opetus taattu. 20 e.tunti/ todistukset nähtävinä.(Bändi ja konserttisoitto toimii myös.)
      Alkeista pitemmälle ehtineisiin.Klassinen,sähkis ja askustinen ,kaikki käy.Pop,rock jne.
      Kitaroita voi lainata ,ostaa käytettyinä alkuun.
      Ota yhteyttä- [email protected]

      Ps.teen musiikkia elääkseni,soitan,sanoitan ,sävellän.
      Olen 30 vuotias nuori mies.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe