KESÄLLÄ 2009 TAAS SISILIAAN MENO

reissulassie

OLEN TAAS NÄKÖJÄ MENOSSA KESÄLLÄ 2009 ITALIAAN MUTTA TAAS SISILIAAN TÄLLÄ KERTAAN CEFALUKSEEN


ONKO SE HYVÄ PAIKKA ?

30

3294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CEPALUS

      KIVA TIETÄÄ, HEI! SE ON ERINOMAISEN HYVÄ PAIKKA SINULLE. JA TÄÄLTÄ SAAT HYVIÄ VINKKEJÄ JÄÄTELÖISTÄ JA AURINKORASVOISTA, KUNHAN NAXOS-FANI SEMPRE EHTII.

      • KauhuaOotan

        MITÄHÄN!!!KAIKKEA!!!SAAMME!!!VIELÄ!!!TÄNÄVUONNA!!2009!!!lukea kunhan SINÄ!!!PÄÄSET!!!VUONNA2009!!! TAASPERKELE!!!sisiLIJAAN?
        CEFFALUPIIMÄ on PAIKKA tulivuoren (sellainen mitätön kalliokukkula) JUURELLA ja siellä rivissä muutama TALO VUONNA 2009. ON varjossa, aurinkorasvaa ei tarvita. MUTTA sinun pitää joka aamu VOIJELLA vaseliinilla PÄÄSI. LAITA myös päähäsi ruskeakeltainen hikinauha (vaaleat alushousut) joissa mielellään lukee SISILIA-Kevalu. Naxos SEMPRE muuten lienee jäätynyt täällä suomessa. Taitaa olla sulattamossa parhaillaan.
        - NIIN ja Ceffalussa ei ole omaa Jäätelötehdasta. Se räjähti kun pistivät tuutteihin bensaa.


      • Naxos -fani sempre
        KauhuaOotan kirjoitti:

        MITÄHÄN!!!KAIKKEA!!!SAAMME!!!VIELÄ!!!TÄNÄVUONNA!!2009!!!lukea kunhan SINÄ!!!PÄÄSET!!!VUONNA2009!!! TAASPERKELE!!!sisiLIJAAN?
        CEFFALUPIIMÄ on PAIKKA tulivuoren (sellainen mitätön kalliokukkula) JUURELLA ja siellä rivissä muutama TALO VUONNA 2009. ON varjossa, aurinkorasvaa ei tarvita. MUTTA sinun pitää joka aamu VOIJELLA vaseliinilla PÄÄSI. LAITA myös päähäsi ruskeakeltainen hikinauha (vaaleat alushousut) joissa mielellään lukee SISILIA-Kevalu. Naxos SEMPRE muuten lienee jäätynyt täällä suomessa. Taitaa olla sulattamossa parhaillaan.
        - NIIN ja Ceffalussa ei ole omaa Jäätelötehdasta. Se räjähti kun pistivät tuutteihin bensaa.

        Hei!
        Mahtavaa, täällähän on porukkaa.
        Ja kivaa tekstiä taas.
        Fani ei ole sulattamossa :), täällä ollaan!
        Mutta tämä Sisiliaan meno -09 ei liity mitenkään faniin, jonkun muun kirjoitus.
        Vaikka varmasti Naxosiin menenkin -09 ja montakin kertaa toivon :).
        T. Naxos- fani sempre


      • Jäätelöfani
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Mahtavaa, täällähän on porukkaa.
        Ja kivaa tekstiä taas.
        Fani ei ole sulattamossa :), täällä ollaan!
        Mutta tämä Sisiliaan meno -09 ei liity mitenkään faniin, jonkun muun kirjoitus.
        Vaikka varmasti Naxosiin menenkin -09 ja montakin kertaa toivon :).
        T. Naxos- fani sempre

        Meinaan kesällä Sisiliaan. Olisit hyvä opas ja asiantuntija. Maksan matkat kyllä. Jos olet aviossa, ehdit ottamaan eron ennen kesää:) Olisin good auringovoitelija. Ja voisimme jäädä ikuisesti katsomaan Etnan pöllähtelyä ja auringonlaskuja tuhkapilvien taakse. Voisit kädestä pitäen opastaa minua Sisilia salaisuuksiin. Ja varmana olen mies parasta mahdollista plaatua. En ole ollut koskaan Sisiliassa. Kolmessakymmenessä muussa paikassa kylläkin.


      • Naxos -fani sempre
        Jäätelöfani kirjoitti:

        Meinaan kesällä Sisiliaan. Olisit hyvä opas ja asiantuntija. Maksan matkat kyllä. Jos olet aviossa, ehdit ottamaan eron ennen kesää:) Olisin good auringovoitelija. Ja voisimme jäädä ikuisesti katsomaan Etnan pöllähtelyä ja auringonlaskuja tuhkapilvien taakse. Voisit kädestä pitäen opastaa minua Sisilia salaisuuksiin. Ja varmana olen mies parasta mahdollista plaatua. En ole ollut koskaan Sisiliassa. Kolmessakymmenessä muussa paikassa kylläkin.

        Hei!
        Hyvältä kuulostaisi, mutta kuten arvasit aviossa ollaan ja pysytään :).
        Mielelläni "toimin oppaana" Naxsosissa aina silloin, kun siellä olen.
        Pitäisi oikeastaan mennä sinne töihin :)!
        Suunnittelen matkaa kevääksi ja syksyksi.
        Toivottavasti matkani toteutuvat!
        Ilmoittelen niistä kyllä varmasti sitten täällä :)
        Nyt YRITÄN kirjoittaa aiheesta "kirjaa", mikään kirjailija en tosin ole...
        Mutta tekstiä on kasassa jo paljon :), huumorilla höystettynä.
        Älä sinä enää emmi Sisiliaan menoa!
        Vaan ota ja varaa matka!
        Mahtava lomapaikka se on, ainakin minulle!
        Onhan sitä täällä myös haukuttu, että makunsa kullakin.
        Mutta jos nyt pitää siitä jäätelöstä :), rantalomasta, kukista, hedelmäpuista, ihanista maisemista, hyvästä ruoasta, viinistä, oluesta ja mukavista ihmisistä... ja on vaikka kiinnostunut tulivuoresta... niin ei, kun sinne vaan!
        Jos tulee kysyttävää vastailen sinulle mielelläni!
        T. Naxos- fani sempre


      • Jäätelöfani
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Hyvältä kuulostaisi, mutta kuten arvasit aviossa ollaan ja pysytään :).
        Mielelläni "toimin oppaana" Naxsosissa aina silloin, kun siellä olen.
        Pitäisi oikeastaan mennä sinne töihin :)!
        Suunnittelen matkaa kevääksi ja syksyksi.
        Toivottavasti matkani toteutuvat!
        Ilmoittelen niistä kyllä varmasti sitten täällä :)
        Nyt YRITÄN kirjoittaa aiheesta "kirjaa", mikään kirjailija en tosin ole...
        Mutta tekstiä on kasassa jo paljon :), huumorilla höystettynä.
        Älä sinä enää emmi Sisiliaan menoa!
        Vaan ota ja varaa matka!
        Mahtava lomapaikka se on, ainakin minulle!
        Onhan sitä täällä myös haukuttu, että makunsa kullakin.
        Mutta jos nyt pitää siitä jäätelöstä :), rantalomasta, kukista, hedelmäpuista, ihanista maisemista, hyvästä ruoasta, viinistä, oluesta ja mukavista ihmisistä... ja on vaikka kiinnostunut tulivuoresta... niin ei, kun sinne vaan!
        Jos tulee kysyttävää vastailen sinulle mielelläni!
        T. Naxos- fani sempre

        Toisekseen tuo avovaimoni on tähän saakka pakannut itsensä ja laukkunsa mukaan, niin vitsiksi juttuni oli tarkoitettukin. Kesämatka siis on suunnitteilla myös. Tyttö on 16 ja tuppaan hänet ensi kesänä jonnekin huitsin Las Vegas - americano kielimatkalle Itse hän sinne haluaa, niin ei tarvitse miettiä hänen matka toiveitaan suhteessa meihin. Voi huidella muijakkeen kanssa kahdelleen. No on huideltu ennenkin lapsista huolimatta. Silloin kun olivat lapsia.
        Mutta toiseen asiaan. Sisilia on ollut varauksessa kuten kerroin ja peruutukset samoin. Yksi syy, ettei siellä ole tarjolla tasokkaita hotelleja ainakaan matkatoimistoilla. Ne näyttää olevan slummeja 2** ja 3 *** kun pitäisi olla ainakin neljä tähteä ja merinäköala. Toisaalta voisihan sitä kerrankin alistua ja laskea tasoa asumisen suhteen. Siis Naxos-Taormina.
        Viime kesän Sisilian matkan kun peruin, niin oltiin sitten Monacossa vaihtoehtona. Siellä katselin hotellissa netistä jotain Sisilian web- kameraa joka näytti Etnalle päin. Tiirailin uteliaisuutta millaista siellä olisi ollut Monacoon verrattuna. Niin hitto se Etnahan tuprutti savua joka päivä, näytti kuin siellä olisi hämärä kaamos ja aurinko piilossa koko ajan. Onko siellä edes aurinkoa pahimmillaan jos Etna noin pöllyää? Sisilia kyllä pitäisi liittää matkakokoelmiin. Mahtaisiko siellä Cefalupiimässä olla kunnon hotelleja. Vaikuttaa kyllä kuolleelta kylältä. Se Cefalu. Palermo voisi olla jotain. Mutta se on niin paljon enempi mafiosoitunut, etten kanna rahojani ostoksiin, joissa haisee suojelurahastus.


      • Naxos -fani sempre
        Jäätelöfani kirjoitti:

        Toisekseen tuo avovaimoni on tähän saakka pakannut itsensä ja laukkunsa mukaan, niin vitsiksi juttuni oli tarkoitettukin. Kesämatka siis on suunnitteilla myös. Tyttö on 16 ja tuppaan hänet ensi kesänä jonnekin huitsin Las Vegas - americano kielimatkalle Itse hän sinne haluaa, niin ei tarvitse miettiä hänen matka toiveitaan suhteessa meihin. Voi huidella muijakkeen kanssa kahdelleen. No on huideltu ennenkin lapsista huolimatta. Silloin kun olivat lapsia.
        Mutta toiseen asiaan. Sisilia on ollut varauksessa kuten kerroin ja peruutukset samoin. Yksi syy, ettei siellä ole tarjolla tasokkaita hotelleja ainakaan matkatoimistoilla. Ne näyttää olevan slummeja 2** ja 3 *** kun pitäisi olla ainakin neljä tähteä ja merinäköala. Toisaalta voisihan sitä kerrankin alistua ja laskea tasoa asumisen suhteen. Siis Naxos-Taormina.
        Viime kesän Sisilian matkan kun peruin, niin oltiin sitten Monacossa vaihtoehtona. Siellä katselin hotellissa netistä jotain Sisilian web- kameraa joka näytti Etnalle päin. Tiirailin uteliaisuutta millaista siellä olisi ollut Monacoon verrattuna. Niin hitto se Etnahan tuprutti savua joka päivä, näytti kuin siellä olisi hämärä kaamos ja aurinko piilossa koko ajan. Onko siellä edes aurinkoa pahimmillaan jos Etna noin pöllyää? Sisilia kyllä pitäisi liittää matkakokoelmiin. Mahtaisiko siellä Cefalupiimässä olla kunnon hotelleja. Vaikuttaa kyllä kuolleelta kylältä. Se Cefalu. Palermo voisi olla jotain. Mutta se on niin paljon enempi mafiosoitunut, etten kanna rahojani ostoksiin, joissa haisee suojelurahastus.

        Heips!
        Viime keväänä, kun oltiin Naxosissa Etna purkautui!
        Ja purkautuu edelleenkin.
        Ei sen savut siellä näkyvyyttä haittaa.
        Komealta näytti, kun sitä illalla pimeässä katseltiin.
        Laavavirta valui punaisena alas rinnettä.
        Web- kamerasta, kun katsoo niin on joskus tosi huonoa kuvaa, utuista ja savuista.
        Naxosissa paistaa aina aurinko :).
        Ainakin tuosta toukokuulta- lokakuulle asti.
        Talvikuukausina on epävakaista, sateita ja ukkosta.
        Sisiliassa on eniten aurinkoisia päiviä koko euroopassa!
        Finnmatkoilta taitaa löytyä yksi 4 tähden hotelli.
        Ja kai niitä löytyy muualtakin :).
        Itse en niin välitä siitä hotellista, kun en siellä paljon aikaani vietä.
        Vaan olen ihastunut Naxosin maisemiin ja yleensä sen luontoon!
        Eli hotellilla käyn vain nukkumassa :).
        Cefalusta minulla ei ole kokemusta.
        Ja Palermo ei todellakaan kiinnosta.
        T. Naxos- fani sempre


      • Evillana
        Jäätelöfani kirjoitti:

        Toisekseen tuo avovaimoni on tähän saakka pakannut itsensä ja laukkunsa mukaan, niin vitsiksi juttuni oli tarkoitettukin. Kesämatka siis on suunnitteilla myös. Tyttö on 16 ja tuppaan hänet ensi kesänä jonnekin huitsin Las Vegas - americano kielimatkalle Itse hän sinne haluaa, niin ei tarvitse miettiä hänen matka toiveitaan suhteessa meihin. Voi huidella muijakkeen kanssa kahdelleen. No on huideltu ennenkin lapsista huolimatta. Silloin kun olivat lapsia.
        Mutta toiseen asiaan. Sisilia on ollut varauksessa kuten kerroin ja peruutukset samoin. Yksi syy, ettei siellä ole tarjolla tasokkaita hotelleja ainakaan matkatoimistoilla. Ne näyttää olevan slummeja 2** ja 3 *** kun pitäisi olla ainakin neljä tähteä ja merinäköala. Toisaalta voisihan sitä kerrankin alistua ja laskea tasoa asumisen suhteen. Siis Naxos-Taormina.
        Viime kesän Sisilian matkan kun peruin, niin oltiin sitten Monacossa vaihtoehtona. Siellä katselin hotellissa netistä jotain Sisilian web- kameraa joka näytti Etnalle päin. Tiirailin uteliaisuutta millaista siellä olisi ollut Monacoon verrattuna. Niin hitto se Etnahan tuprutti savua joka päivä, näytti kuin siellä olisi hämärä kaamos ja aurinko piilossa koko ajan. Onko siellä edes aurinkoa pahimmillaan jos Etna noin pöllyää? Sisilia kyllä pitäisi liittää matkakokoelmiin. Mahtaisiko siellä Cefalupiimässä olla kunnon hotelleja. Vaikuttaa kyllä kuolleelta kylältä. Se Cefalu. Palermo voisi olla jotain. Mutta se on niin paljon enempi mafiosoitunut, etten kanna rahojani ostoksiin, joissa haisee suojelurahastus.

        Itse ajattelin suunnata tuonne http://www.belsoggiorno.com/uk/index.htm


      • matkailija1
        Jäätelöfani kirjoitti:

        Toisekseen tuo avovaimoni on tähän saakka pakannut itsensä ja laukkunsa mukaan, niin vitsiksi juttuni oli tarkoitettukin. Kesämatka siis on suunnitteilla myös. Tyttö on 16 ja tuppaan hänet ensi kesänä jonnekin huitsin Las Vegas - americano kielimatkalle Itse hän sinne haluaa, niin ei tarvitse miettiä hänen matka toiveitaan suhteessa meihin. Voi huidella muijakkeen kanssa kahdelleen. No on huideltu ennenkin lapsista huolimatta. Silloin kun olivat lapsia.
        Mutta toiseen asiaan. Sisilia on ollut varauksessa kuten kerroin ja peruutukset samoin. Yksi syy, ettei siellä ole tarjolla tasokkaita hotelleja ainakaan matkatoimistoilla. Ne näyttää olevan slummeja 2** ja 3 *** kun pitäisi olla ainakin neljä tähteä ja merinäköala. Toisaalta voisihan sitä kerrankin alistua ja laskea tasoa asumisen suhteen. Siis Naxos-Taormina.
        Viime kesän Sisilian matkan kun peruin, niin oltiin sitten Monacossa vaihtoehtona. Siellä katselin hotellissa netistä jotain Sisilian web- kameraa joka näytti Etnalle päin. Tiirailin uteliaisuutta millaista siellä olisi ollut Monacoon verrattuna. Niin hitto se Etnahan tuprutti savua joka päivä, näytti kuin siellä olisi hämärä kaamos ja aurinko piilossa koko ajan. Onko siellä edes aurinkoa pahimmillaan jos Etna noin pöllyää? Sisilia kyllä pitäisi liittää matkakokoelmiin. Mahtaisiko siellä Cefalupiimässä olla kunnon hotelleja. Vaikuttaa kyllä kuolleelta kylältä. Se Cefalu. Palermo voisi olla jotain. Mutta se on niin paljon enempi mafiosoitunut, etten kanna rahojani ostoksiin, joissa haisee suojelurahastus.

        Kyllä Naxoksesta löytyy hyviä ja laadukkaita hotelleja! esim. Hellenia Yatching hotelli merinäköalalla ja uima-altaalla, on upea aula, hieno ruokailutila ja kauniin värinen hotelli, todella tyylikäs.. On muistaakseni ainakin 4tähden hotelli, vieressä on recanatin rantaa ja rantatuolit, kaikki palvelut. Lisätietoa löytyy vaikka googlesta..

        Monacossa käyneenä voin sanoa että on ihan samaa tasoa, minäkin sain hotellissa erinomaisen palvelun vaikka kävin siellä vain (fanta)drinkillä ja majoituin Alexanderiin!:) lisäksi kukaan ei tullut ajamaan uima-altaasta pois ja baarimikot melkein juoksivat palvelemaan ja kysyivät laitetaanko lasku tulemaan suoraan huoneeseen... vaikka huonetta ei siellä ollutkaan.. Lisäksi hotellin rannan rantavahti moikkaili aina ja keräsi ilmeisesti tuolien jne. maksuja, hyvin palvelevaa ja kohteliasta väkeä siellä töissä!


    • kateellinen

      Kyllä toisten kelpaa!

      • sekuloöö

        ei naxisfani sembre enää kerkiä tänne mainostamaan aurinkorasvoja ja rantatuoleja kun sisiliaano-mies häntä kutsuuu


      • naxos- fani sempre
        sekuloöö kirjoitti:

        ei naxisfani sembre enää kerkiä tänne mainostamaan aurinkorasvoja ja rantatuoleja kun sisiliaano-mies häntä kutsuuu

        Hei!
        Mistäs sä noin päättelet??
        On tässä ollut muita kiireitä, kuten omenan keruu ja silleen...
        Huomenna saadaan ihanaa mehua ihan omista omenista!!
        Ja vastahan tuossa palailin kotiin Naxosista :).
        En viitsinyt tänne vastailla, kun ei ole tietoa tuosta Cepaluksesta :).
        Siis Cefalusta.
        Siellä en ole käynyt joten annan ihan muiden siihen vastailla.
        Jos tulee kysymyksiä Naxosista niin sitten...
        Hauska, että kahdessa erikohdassa minua huhuilit!?
        Oikein uusi otsake "avattiin" minun löytämiseksi.
        Että ikävä iski sitten? Heh...
        Mielelläni vastailen jos tulee OIKEITA kysymyksiä.
        Kuulolla olen koko ajan.
        Kun täällä kirjoittelin "käskettiin häipyä" ja, kun sitten häivyttiin olisi kuitenkin haluttu lukea niitä aurinkorasva ja jäätelö juttuja :).
        Voin kertoa, että ei ne varmasti vielä loppuneet.
        Terveisiä Stupendolle, Nitroxille perheelle ja kaikille muille lukijoille!!!
        Palataan asiaan!
        T. Naxos -fani sempre


    • Tupaukko

      Miksi TAAS Sisiliaan?

      Mistä muualta sinulla on niin karmeita kokemuksia ettet voi harkita vaihtoehtoja.

      Sisiliassa ylipäätään saa roikkua lompakossaan kiinni.
      Esimerkiksi ravintoloissa keksivät aina jotain lisuketta laskuun.

      Jos täytyy pysyä Italiassa niin minusta esimerkiksi Gardan alue on aivan toista luokkaa.
      Kaiken lisäksi Verona (ooppera), Venetsia, Milano, Adrian rannikko ja Alpit ovat lähellä.

      Kokeilisit myös vaikkapa Atlantin saaria!
      Kap Verde ja Azorit ovat hyviä vaihtoehtoja Madeiran ja Kanarian saarten lisäksi.

      Pieniltä Antilleilta löytyy yllätävän erilaisia ympäristöjä.
      Ym. Ym.

      • matkailija1

        En ole naxosfani mutta koska hänet tiedän voisin vähän vastata vähän hänen puolestaan :)
        naxosfani on kyllä käynyt monessa paikassa, Veronan ooppera tuskin häntä kiinnostaisi ja pienet pojat tuskin jaksaisivat oopperassa istua!
        Kap verde ja Azorit olisi toki hienoja (luonto)kohteita, mutta tosi kalliita.

        Minä en ole yhtä monessa paikassa matkustanut kuin naxosfani ja siksi haluaisinkin nähdä uutta, mutta varmasti aina palaan Sisiliaan koska se vaan on niin kiehtova ja kaunis saari. Minuakin kumminkin kiinnostaa paikat, joissa meri lähellä, suurkaupungeissa en viihdy ja etsin enemmän nähtävyyksiä ja paikallista nähtävää kuin teatteria, oopperaa tms. kulttuurielämyksiä.. Että meitä on moneen junaan!


      • matkailija1
        matkailija1 kirjoitti:

        En ole naxosfani mutta koska hänet tiedän voisin vähän vastata vähän hänen puolestaan :)
        naxosfani on kyllä käynyt monessa paikassa, Veronan ooppera tuskin häntä kiinnostaisi ja pienet pojat tuskin jaksaisivat oopperassa istua!
        Kap verde ja Azorit olisi toki hienoja (luonto)kohteita, mutta tosi kalliita.

        Minä en ole yhtä monessa paikassa matkustanut kuin naxosfani ja siksi haluaisinkin nähdä uutta, mutta varmasti aina palaan Sisiliaan koska se vaan on niin kiehtova ja kaunis saari. Minuakin kumminkin kiinnostaa paikat, joissa meri lähellä, suurkaupungeissa en viihdy ja etsin enemmän nähtävyyksiä ja paikallista nähtävää kuin teatteria, oopperaa tms. kulttuurielämyksiä.. Että meitä on moneen junaan!

        oletko lukenut jo ne aiemmin tilaamasi kirjat? oliko niissä paljon kuvia ja kumpi oli mielestäsi parempi?
        syyskuun matkalehdessä luki muuten Sisiliasta.


      • naxos- fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        oletko lukenut jo ne aiemmin tilaamasi kirjat? oliko niissä paljon kuvia ja kumpi oli mielestäsi parempi?
        syyskuun matkalehdessä luki muuten Sisiliasta.

        Hei!
        Tilasin vain yhden kirjan: Sisilia- tulenjumalten saari.
        Minulle se oli kyllä "pettymys".
        Kirja on kooltaan aikas pieni ja Naxosista tekstiä vain pari sivua :(.
        Osa tiedosta vielä sitä samaa historian kertausta.
        Muutama värikuva koko kirjassa ja kaikki loput sitten mustavalkoisia kuvia :(.
        Olisi ihanaa tehdä itse kirja Sisiliasta, mutta vain ja ainoastaan Naxosista ja Taorminasta!!
        Olen haaveillut jo jonkin aikaa kirjan "kirjoittamisesta".
        En oikeastaan haluaisi kirjoittaa kirjaa vaan tehdä ns. kuvakirjan.
        Nyt varsinkin alkoi tehdä mieli tehdä kirjaa, kun hain uudet valokuvat!!!
        Suurin osa todella ihanista valokuvista oli TYTTÄRIENI ottamia, tuolta meidän kevään reissulta.
        Teetin ainakin 1000 valokuvaa (3 digikamerasta omasta kännytkästäni).
        Ja voin kertoa, että ovat todella värikkäitä ja tarkkoja = oikein onnistuneita!
        Tyttöjen ottamissa kuvissa on niin hienoja kuvia, että luulisi niiden olevan jonkun luontokuvaajan ottamia!
        (esimerkiksi, liskoista ja meduusoista otetut kuvat).
        Ja sitten on kymmeniä kuvia erilajisista kukista.
        Jos ei nyt muuta kirjaa tule niin sellainen ifin- kuvakirjakin olisi kiva :).
        Pitänee hankkia jostakin se syyskuun matkalehti!
        Oikein tuonne puolestani kirjoittelit :)!
        Ei paljon oopperat kiinnosta, tai voisi kiinnostaakin, mutta ilman vilkkaita poikiani :).
        Pojat todella ovat vilkkaita, heidän takiaan jouduin viime reissullamme Naxosissa 2 kertaa poliisin kanssa tekemisiin.
        Ja 3s kerta oli sitten siellä markkinoilla, kun ostin vaatteita ilman kuittia...
        Sain 3 poliisi merkintää, 3 päivän aikana Sisilian poliisilta!!!
        Siihen harva turisti kai pystyy, heh??
        Vauhtia ja vaarallisia tilanteita oli.
        Onneksi hengissä selvittiin.
        Kaikista kauhein tilanne oli, kun 4vuotias poikani katosi!!!
        Olin itse aamupalalla ja näin, kun poikani meni ulos ovesta.
        Ei siinä mitään, kun hän teki niin joka aamu
        (ja 3 reissulla ollaan jo oltu 4 ja 6v poikien kanssa).
        Luulin, että hän ajaa tapansa mukaan pari kierrosta pienellä lasten pyörällä hotellin ympäri ennen aamupalaa...
        Mutta hetken itse syötyäni tuli tunne, että kaikki ei ole ok.
        Menin ulos ja poikaa ei näkynyt missään!!
        Lähdin heti rannansuuntaan katselemaan...
        Matkalla ajattelin, että ei poika ole oikeasti voinut lähteä yksin rannalle ja mietin jo, että käännynkö takaisin hotellille.
        Mutta ei, jatkoin matkaa ja ajattelin, että onhan hotellilla veljeni ja toinen poikani jos nuorempi poikani olisikin ollut hotellilla,
        enkä olisi vain huomannut häntä.
        Kaikista vaarallisimman risteyksen kohdalla auto pysähtyi viereeni ja siellä ollut mies ja nainen kysyivät etsinkö lastani!!?
        Sanoin etsiväni ja he sanoivat, että tule kyytiin niin me viedään sinut.
        En hetkeäkään epäröinyt hypätä kyytiin, mutta sitten aloin miettiä, keitä he olivat, mistä tiesivät minun etsivän lastani, missä poikani on ja nytkö minutkin sitten "napattiin"...
        He ajoivat lenkin rantatielle (koska katu oli yksisuuntainen ei voinut vain ajaa takaisin...).
        Auto pysäytettiin rantakadulla missä oli n. 20-30 Sisilialaista ihmistä ihmettelemässä pientä poikaa joka oli yksin kulkenut tiellä...
        Kun ihmiset näkivät minut, kaikki kysyivät olenko lapsen äiti.
        En itse edes nähnyt poikaani, ihmisiä oli niin paljon.
        Kun he kuulivat, että olen pojan äiti alkoi kaikki paikalla olleet ihmiset tapauttamaan helpotuksesta.
        Kun näin poikani hän oli nurkassa ja poliisi seisoi hänen edesssään.
        Poika itki ja, kun hän näki minut hän syöksyi suoraan jalkaani kiinni.
        Siinä ei enää ollut kenellekään epäselvää oliko poika minun :).
        Ihan kamala tapaus, joka onneksi päättyi hyvin.
        Kaikki asiat minun piti selvittää italiaksi poliisille, miksi poika oli tiellä yksin jne.
        Onhan se nyt selvää, ettei noin pieni lapsi "saa" liikkua tiellä yksin ja niin kauhea liikenne, kun siellä vielä on, huh kauhistus.
        Poikani oli luullut, että olen lähtenyt rannalle ja lähtenyt sitten etsimään minua sieltä, kun ei nähnyt minua hotellilla.
        Vaikka varmasti kyllä tietää, etten oikesti jättäisi häntä yksin minnekään...
        Toinen poliisi olisi päästänyt meidät heti menemään, mutta toinen alkoi kysellä passia ja niinhän siinä sitten kävi, että poliisiautolla päästiin sitten hotelliin.
        Siellä näytin heille passini ja tehtiin asiasta virallinen paperi.
        (Poliisi kysyi muunmuassa onko suomessa kuningas vai presidentti :)).
        Poliisi kertoi minulle jo rantakadulla, että jos tapaus toistuu minut pidätetään.
        Ja sanoin, että ei varmasti toistu.
        Sen verran poikakin säikähti, että ei varmasti toista kertaa lähde minnekään.
        Myöhemmin 4v poikani sanoi minulle, että poliisi melkein rääkkäsi häntä :) ja, että hän juoksi poliisia karkuun.
        Senkin voin kyllä uskoa, sellaisesta Tarzanista on kyse :).
        Seuraavana päivänä sitten markkinoilla jouduin taas poliisin kanssa selvittämmän tilannetta, kun myyjä ei antanut minulle kuittia ostoksistani.
        Silloin ajattelin, että ei voi olla totta.
        Poliisi kysyi myös passia, mutta onneksi sitä ei tarvinut lähteä hotellilta hakemaan.
        Markkinoilla oli myös poliisi joka edellispäivänä selvitteli toisen poikani katoamista.
        Hän kävi moikkaamassa minua ja vanhempaa poikaani ja oli todella ystävällinen.
        Ymmärsi selvästi tilanteen (lapset ON lapsia...).
        Sitten seuraavana päivänä lähdimmekin kotiin ja Catanian lentokentällä meidän ihanat pikku poikamme :), painoivat hälytys nappulaa.
        No summeri siinä soi täysillä aikas pitkän aikaa ja sitten tulikin poliisi setä paikalle.
        Hän meni katsomaan summeria ja minä sitten perässä ihan suosiolla.
        Kerroin, että pojat painoivat hälyt päälle ja arvatkaapa mitä poliisi kysyi minulta?
        No, ONKO SINULLA PASSIA?? :)
        Rentouttavaa loma??
        T. Naxos -fani sempre


      • Tupaukko
        matkailija1 kirjoitti:

        En ole naxosfani mutta koska hänet tiedän voisin vähän vastata vähän hänen puolestaan :)
        naxosfani on kyllä käynyt monessa paikassa, Veronan ooppera tuskin häntä kiinnostaisi ja pienet pojat tuskin jaksaisivat oopperassa istua!
        Kap verde ja Azorit olisi toki hienoja (luonto)kohteita, mutta tosi kalliita.

        Minä en ole yhtä monessa paikassa matkustanut kuin naxosfani ja siksi haluaisinkin nähdä uutta, mutta varmasti aina palaan Sisiliaan koska se vaan on niin kiehtova ja kaunis saari. Minuakin kumminkin kiinnostaa paikat, joissa meri lähellä, suurkaupungeissa en viihdy ja etsin enemmän nähtävyyksiä ja paikallista nähtävää kuin teatteria, oopperaa tms. kulttuurielämyksiä.. Että meitä on moneen junaan!

        Innostunut ilmoitus onnesta joka ei sinänsä odota kommentointia.
        Epätavallisuudessaan se kuitenkin sai minut kilkuttelemaan kysymykseni.

        Mainitsemistani paikoista muistaakseni vain Milano ja Verona ovat sisämaan kaupunkeja.
        Venetsiassa kannattaa jokaisen käydä ainakin kerran elämässään.

        Azorit ovat toki lähinnä luontokohde mutta Kap Verden Sal-saari on pitkää, autiota hiekkarantaa, takuupoutaa, pirukseen tuulta ja keskenään nahistelevia afrikkalaisalkuperäisiä.
        Eivätkä ne nyt ihmeen kalliita ole.

        Pienet Antillit ovat saaria = rajoittuvat mereen!

        Hintaa ajatellen kannattaisi harkita vaikkapa Kroatiaa.
        Lyhyt lentoaika. Halpoja lentoja esim. Budapestin kautta Splitiin.
        Majoituksen voi varata netistä tai paikan päällä.
        Heinäkuussakin on bussiasemalla kenttäbussia vastassa laumoittain majapaikan tarjoajia.

        Splitistä on hyvät yhteydet muuallekin.
        Ps. On rantakaupunki ja jopa hoidettu hiekkaranta!

        Paikallinen nähtävyys liittyy useimmiten historiaan ja/tai on jossain kaupungissa.

        Vielä kustannuksista.
        Risteilyn yhteydessä lisäviikon voi saada todella halvalla.
        Viimeeksi Thomsonin Atlantin risteilyn (Funchal > 4 Kanarian saarta > Funchal) yhteydessä lisäviikko Funchalin keskustassa, suuri parveke, näköala satamaan, aamukahvilla 87E/hlö.
        Ei tosin ole rantapaikka mutta rannassahan kaupunki on ja karnevaaliaika meni ainakin meillä aivan mukavasti.
        Eikä siihen aikaan kukaan hullu siellä mereen menisikään.

        Meri - nähtävyydet yhdistelmä toteutuu mielestäni hyvin Mexicossa, Carmenissa tai Cancunissa.
        Rantaelämää sekä hyvät bussiyhteydet tai valmiit retket Maya-kulttuurin muistomerkeille.

        Parhaan tuntuman kaipaamaasi mereen saa risteilyillä.
        Päivä uudessa satamassa. Ajan viettotavan voi itse valita. Kaupungille, rantaan tai jää laivalle makailemaan uima-altaalle.
        Illalla liikkeelle kohti seuraavaa saarta/satamaa.
        Illallinen, varietee, yökerho ja seuraavan päivän ohjelman suunnittelu.

        Eikä välttämättä tarvitse mennä Välimerta kauemmas.
        Itä- ja länsipäässä on muutamia valmiita reittivaihtoehtoja.
        Vainnan vara lisääntyy jos ottaa erikseen lennot ja hakee mieleisensä risteilyn.

        Ehkä puolet poissaoloajastamme vietämme Espanjan asunnollamme.
        Vesirajaan matkaa ulko-ovelta noin 15m.
        Hoidetulle hiekkarannalle ekä 100m.

        Vaihtelun vuoksi käymme myös kaupungeissa.
        Joulumarkkinoille Saksaan.
        Jouluviikko mielikuvituksettomsti Saarenmaalla kylpylässä.
        Kevät Espanjan asunnolla.
        Sydäntalvella joku lämpimän meren risteily jos näin myöhään vielä saa säädyllisen hytin joltain meille uudelta reitiltä.


      • naxos- fani sempre
        Tupaukko kirjoitti:

        Innostunut ilmoitus onnesta joka ei sinänsä odota kommentointia.
        Epätavallisuudessaan se kuitenkin sai minut kilkuttelemaan kysymykseni.

        Mainitsemistani paikoista muistaakseni vain Milano ja Verona ovat sisämaan kaupunkeja.
        Venetsiassa kannattaa jokaisen käydä ainakin kerran elämässään.

        Azorit ovat toki lähinnä luontokohde mutta Kap Verden Sal-saari on pitkää, autiota hiekkarantaa, takuupoutaa, pirukseen tuulta ja keskenään nahistelevia afrikkalaisalkuperäisiä.
        Eivätkä ne nyt ihmeen kalliita ole.

        Pienet Antillit ovat saaria = rajoittuvat mereen!

        Hintaa ajatellen kannattaisi harkita vaikkapa Kroatiaa.
        Lyhyt lentoaika. Halpoja lentoja esim. Budapestin kautta Splitiin.
        Majoituksen voi varata netistä tai paikan päällä.
        Heinäkuussakin on bussiasemalla kenttäbussia vastassa laumoittain majapaikan tarjoajia.

        Splitistä on hyvät yhteydet muuallekin.
        Ps. On rantakaupunki ja jopa hoidettu hiekkaranta!

        Paikallinen nähtävyys liittyy useimmiten historiaan ja/tai on jossain kaupungissa.

        Vielä kustannuksista.
        Risteilyn yhteydessä lisäviikon voi saada todella halvalla.
        Viimeeksi Thomsonin Atlantin risteilyn (Funchal > 4 Kanarian saarta > Funchal) yhteydessä lisäviikko Funchalin keskustassa, suuri parveke, näköala satamaan, aamukahvilla 87E/hlö.
        Ei tosin ole rantapaikka mutta rannassahan kaupunki on ja karnevaaliaika meni ainakin meillä aivan mukavasti.
        Eikä siihen aikaan kukaan hullu siellä mereen menisikään.

        Meri - nähtävyydet yhdistelmä toteutuu mielestäni hyvin Mexicossa, Carmenissa tai Cancunissa.
        Rantaelämää sekä hyvät bussiyhteydet tai valmiit retket Maya-kulttuurin muistomerkeille.

        Parhaan tuntuman kaipaamaasi mereen saa risteilyillä.
        Päivä uudessa satamassa. Ajan viettotavan voi itse valita. Kaupungille, rantaan tai jää laivalle makailemaan uima-altaalle.
        Illalla liikkeelle kohti seuraavaa saarta/satamaa.
        Illallinen, varietee, yökerho ja seuraavan päivän ohjelman suunnittelu.

        Eikä välttämättä tarvitse mennä Välimerta kauemmas.
        Itä- ja länsipäässä on muutamia valmiita reittivaihtoehtoja.
        Vainnan vara lisääntyy jos ottaa erikseen lennot ja hakee mieleisensä risteilyn.

        Ehkä puolet poissaoloajastamme vietämme Espanjan asunnollamme.
        Vesirajaan matkaa ulko-ovelta noin 15m.
        Hoidetulle hiekkarannalle ekä 100m.

        Vaihtelun vuoksi käymme myös kaupungeissa.
        Joulumarkkinoille Saksaan.
        Jouluviikko mielikuvituksettomsti Saarenmaalla kylpylässä.
        Kevät Espanjan asunnolla.
        Sydäntalvella joku lämpimän meren risteily jos näin myöhään vielä saa säädyllisen hytin joltain meille uudelta reitiltä.

        Hei!
        Hyvältä kuulostaa, ei paha ollenkaan.
        Minäkin olen käynyt tuolla Splitissä ja Venetsiassa tietty, (silloin, kun kiersimme omalla autolla eurooppaa).
        Itse en ole ollenkaan innostunut risteilyistä.
        Sisareni kyllä senkin edestä, on kiertänyt kaikki nuo Gruisersin reitit, kaikkien muiden matkojensa lisäksi (mm. monta matkaa omalla autollaan jopa Afrikkaan asti, niin tulee kyllä nähtyä paljon :).
        Minulle nyt on jäänyt tämä Sisilian Naxos- vaihde päälle :).
        Monessa maassa ja paikassa olen itsekin käynyt.
        Eikä nyt mistään ole mitään traumoja jäänyt.
        Matkustelu on aina mukavaa.
        Tekin olette tainneet, kuitenkin Espanjaan ihastua, kun siellä on oma asunto?
        Minun haaveeni on asunto Naxosissa, sitä odotellessa...
        T. Naxos -fani sempre


      • naxos- fani sempre
        naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Hyvältä kuulostaa, ei paha ollenkaan.
        Minäkin olen käynyt tuolla Splitissä ja Venetsiassa tietty, (silloin, kun kiersimme omalla autolla eurooppaa).
        Itse en ole ollenkaan innostunut risteilyistä.
        Sisareni kyllä senkin edestä, on kiertänyt kaikki nuo Gruisersin reitit, kaikkien muiden matkojensa lisäksi (mm. monta matkaa omalla autollaan jopa Afrikkaan asti, niin tulee kyllä nähtyä paljon :).
        Minulle nyt on jäänyt tämä Sisilian Naxos- vaihde päälle :).
        Monessa maassa ja paikassa olen itsekin käynyt.
        Eikä nyt mistään ole mitään traumoja jäänyt.
        Matkustelu on aina mukavaa.
        Tekin olette tainneet, kuitenkin Espanjaan ihastua, kun siellä on oma asunto?
        Minun haaveeni on asunto Naxosissa, sitä odotellessa...
        T. Naxos -fani sempre

        ... vai minne hävisi koko otsake ja kirjoitukset kohdasta: Missä Naxos- fani sempre, kysynpähän vaan?
        Tulikohan sinne vielä joku outo lisäkommentti?
        Vai hävisikö muuten vain?
        Olisi ollut kiva vain itse, näin kyseisenä henkilönä tietää...
        Kiitokset vielä Nitroxelle, puolustuksestani!
        On se mukavaa, että on vielä olemassa ihania ihmisiä,
        empaattisia, ystävällisiä ja avuliaita :).
        T. Naxos -fani sempre


      • Tupaukko
        naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Hyvältä kuulostaa, ei paha ollenkaan.
        Minäkin olen käynyt tuolla Splitissä ja Venetsiassa tietty, (silloin, kun kiersimme omalla autolla eurooppaa).
        Itse en ole ollenkaan innostunut risteilyistä.
        Sisareni kyllä senkin edestä, on kiertänyt kaikki nuo Gruisersin reitit, kaikkien muiden matkojensa lisäksi (mm. monta matkaa omalla autollaan jopa Afrikkaan asti, niin tulee kyllä nähtyä paljon :).
        Minulle nyt on jäänyt tämä Sisilian Naxos- vaihde päälle :).
        Monessa maassa ja paikassa olen itsekin käynyt.
        Eikä nyt mistään ole mitään traumoja jäänyt.
        Matkustelu on aina mukavaa.
        Tekin olette tainneet, kuitenkin Espanjaan ihastua, kun siellä on oma asunto?
        Minun haaveeni on asunto Naxosissa, sitä odotellessa...
        T. Naxos -fani sempre

        Kuten mainitsin on Pohjois-Italia mielestäni miellyttävämpi.

        Sisilian itärannikon turistiseudun, mm. Naxos, hinnoittelu- ja riistomentaliteetti löi leuoille.
        Jonkin helvetin pöytäliinamaksun ne keksivät vaikka on etukäteen yrittänyt varmistaa asian.
        Tunnen itseni huijatuksi.

        Messina ja varsinkin Palermo ovat toista maata.
        Jos vielä menemme Sisiliaan niin sitten Palermoon.

        Emme ole mitään Espanja emmekä muukaan faneja.
        Kierreltyämme autolla 15 vuoden aikana, perheenlisäysvuodet pois lukien, kaikki lomat Eurooppaa tuli mieleen tukikohdan hankkiminen.
        Reilu 20-vuotta sitten tämä osui kohdalle.
        Kaupungin keskustassa, rannassa, kerrostalon ylimmässä kerroksessa kolmio kaluineen, astioineen, tauluineen, lakanoineen ym. noin 18000E.

        Mantereen puolelta liikenne- ja tieyhteyksien vuoksi.

        Alkuun olimme siellä melkein kaikki lomat ja muun ajan vuokrasimme.
        Sitten välillä oli 3,5:n vuoden jakso jolloin emme käyneet siellä lainkaan vaan matkustelimme muualla.

        Nyt viimeiset 8-vuotta olemme pitäneet sen omassa käytössä.
        Käyttöaikaa tulee vuodessa noin 4 -5kk.
        Muualla liikumme 2- kk.

        Asunto oli silloin kätevä kun olimme siellä 3kk:n jaksoja.
        Minä "työnhakijana", vaimo omalla lomalla.

        Jos voisin siirtää Azorien ilmaston johonkin päin Manner-Eurooppaa niin luultavasti viihtyisin siellä.

        Autolla liikkuessamme ja auto/lento yhdistelmillä, penskojen kulkiessa mukana, yhdistimme ranta- ja kaupunkilomailun.

        Merikään ei ollut välttämättömyys.
        Balatonin matala puoli sopii mielestäni erinomaisesti perhelomailuun.
        Pitkän, matalan hiekkapohjan tienoilta on lyhyt matka Budapestiin, pustalle jne.

        Espanjan rantailu riittää meille.
        Teemme lento/auto matkoja yhdistäen kaupunki/kiertely.
        Viimeinen tälläinen Munchen, Unkari, Itävalta.
        Aikaisemmilta automatkoilta siellä on perhetuttavia joita on mukava käydä moikkaamassa.

        Mexicoa ja Kiinaa kauemmas ei enää viitsi mennä.
        Niistäkin palatessa on ikäreillä, 64/60v, pönttö sekaisin pari päivää.

        Siitä on hyvä mieli että Espanjan ulkopolella on tullut liikutuksi yhteensä noin 2-vuotta.
        Neljä mannerta ja 50 maata.
        Nyt iskee laiskuus.

        Kulkekaa niin kauan kuin intoa riittää!
        Ja lapset mukana.
        Meidän pennuillemme jäi vaellusvietti päälle.


      • naxos- fani sempre
        Tupaukko kirjoitti:

        Kuten mainitsin on Pohjois-Italia mielestäni miellyttävämpi.

        Sisilian itärannikon turistiseudun, mm. Naxos, hinnoittelu- ja riistomentaliteetti löi leuoille.
        Jonkin helvetin pöytäliinamaksun ne keksivät vaikka on etukäteen yrittänyt varmistaa asian.
        Tunnen itseni huijatuksi.

        Messina ja varsinkin Palermo ovat toista maata.
        Jos vielä menemme Sisiliaan niin sitten Palermoon.

        Emme ole mitään Espanja emmekä muukaan faneja.
        Kierreltyämme autolla 15 vuoden aikana, perheenlisäysvuodet pois lukien, kaikki lomat Eurooppaa tuli mieleen tukikohdan hankkiminen.
        Reilu 20-vuotta sitten tämä osui kohdalle.
        Kaupungin keskustassa, rannassa, kerrostalon ylimmässä kerroksessa kolmio kaluineen, astioineen, tauluineen, lakanoineen ym. noin 18000E.

        Mantereen puolelta liikenne- ja tieyhteyksien vuoksi.

        Alkuun olimme siellä melkein kaikki lomat ja muun ajan vuokrasimme.
        Sitten välillä oli 3,5:n vuoden jakso jolloin emme käyneet siellä lainkaan vaan matkustelimme muualla.

        Nyt viimeiset 8-vuotta olemme pitäneet sen omassa käytössä.
        Käyttöaikaa tulee vuodessa noin 4 -5kk.
        Muualla liikumme 2- kk.

        Asunto oli silloin kätevä kun olimme siellä 3kk:n jaksoja.
        Minä "työnhakijana", vaimo omalla lomalla.

        Jos voisin siirtää Azorien ilmaston johonkin päin Manner-Eurooppaa niin luultavasti viihtyisin siellä.

        Autolla liikkuessamme ja auto/lento yhdistelmillä, penskojen kulkiessa mukana, yhdistimme ranta- ja kaupunkilomailun.

        Merikään ei ollut välttämättömyys.
        Balatonin matala puoli sopii mielestäni erinomaisesti perhelomailuun.
        Pitkän, matalan hiekkapohjan tienoilta on lyhyt matka Budapestiin, pustalle jne.

        Espanjan rantailu riittää meille.
        Teemme lento/auto matkoja yhdistäen kaupunki/kiertely.
        Viimeinen tälläinen Munchen, Unkari, Itävalta.
        Aikaisemmilta automatkoilta siellä on perhetuttavia joita on mukava käydä moikkaamassa.

        Mexicoa ja Kiinaa kauemmas ei enää viitsi mennä.
        Niistäkin palatessa on ikäreillä, 64/60v, pönttö sekaisin pari päivää.

        Siitä on hyvä mieli että Espanjan ulkopolella on tullut liikutuksi yhteensä noin 2-vuotta.
        Neljä mannerta ja 50 maata.
        Nyt iskee laiskuus.

        Kulkekaa niin kauan kuin intoa riittää!
        Ja lapset mukana.
        Meidän pennuillemme jäi vaellusvietti päälle.

        Hei!
        Minulta ei ole koskaan pyydetty mitään "outoja"/ylimääräisiä maksuja Naxosissa.
        Itseäni ei taas Palermo kiinnosta yhtään :).
        Niin erilaisia me ihmiset ollaan.
        Te olette kiertäneet todella paljon maailmaa ja varmasti nähneet paljon monenlaista.
        Minä en oikeastaan ole vielä nähnyt paljon mitään esim, teihin verrattuna.
        Minulla, kun on tässä sellainen 20 vuoden tauko matkailusta,
        (no on siinä muutamat matkat kyllä heitetty välissä: 2* Turkki, 2* Englanti, Israel, Espanja, 2* Norja autolla lasten kanssa).
        Tauko tuli, kun sain 5 ihanaa lastani.
        Ei siinä tullut enää matkailut niin mieleen :).
        Nyt taas, kun lapset on jo hieman isompia oli mukava "aloittaa" matkailu uudestaan.
        Meillä, kun ei ole hirveästi tarjolla noita lastenhoitajia, että voisi jättää lapset ja lähteä matkaan vain kahdestaan miehen kanssa.
        Niin ollaan nyt sitten matkailtu lasten kanssa.
        Ja hauskaa on ollut.
        Sitten myöhemmin voi taas matkailla ilman lapsia.
        Ja tiedän kyllä, että vanhemmiten alkaa matkustelu väsyttämään.
        Esim, tätini joka aiemmin matkusteli aina mielellään ei enää halua lähteä matkoille ollenkaan.
        Kyllä sitä reissussa "rähjääntyy" vaikka ei ole ikääkään niin paljon.
        Mukava on aina lähteä, mutta mukava on palata sitten kotiinkin (ja saunaan :).
        Itselläni haaveissa asunto Sisiliassa sitten joskus.
        Ihan pakko päästä sinne jossakin vaiheessa elämää asumaan hieman pidemmäksi aikaa.
        Meidän lapsillakin taitaa olla jo nyt päällä se vaellusvietti!!
        Joulukuun alussa kaksi meidän vanhempaa tyttöä lähtee sisareni mukaan taas Espanjaan :).
        Ja aina ovat valmiita lähtemään ihan minne vain...
        T. Naxos -fani sempre


      • Tupaukko
        naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Minulta ei ole koskaan pyydetty mitään "outoja"/ylimääräisiä maksuja Naxosissa.
        Itseäni ei taas Palermo kiinnosta yhtään :).
        Niin erilaisia me ihmiset ollaan.
        Te olette kiertäneet todella paljon maailmaa ja varmasti nähneet paljon monenlaista.
        Minä en oikeastaan ole vielä nähnyt paljon mitään esim, teihin verrattuna.
        Minulla, kun on tässä sellainen 20 vuoden tauko matkailusta,
        (no on siinä muutamat matkat kyllä heitetty välissä: 2* Turkki, 2* Englanti, Israel, Espanja, 2* Norja autolla lasten kanssa).
        Tauko tuli, kun sain 5 ihanaa lastani.
        Ei siinä tullut enää matkailut niin mieleen :).
        Nyt taas, kun lapset on jo hieman isompia oli mukava "aloittaa" matkailu uudestaan.
        Meillä, kun ei ole hirveästi tarjolla noita lastenhoitajia, että voisi jättää lapset ja lähteä matkaan vain kahdestaan miehen kanssa.
        Niin ollaan nyt sitten matkailtu lasten kanssa.
        Ja hauskaa on ollut.
        Sitten myöhemmin voi taas matkailla ilman lapsia.
        Ja tiedän kyllä, että vanhemmiten alkaa matkustelu väsyttämään.
        Esim, tätini joka aiemmin matkusteli aina mielellään ei enää halua lähteä matkoille ollenkaan.
        Kyllä sitä reissussa "rähjääntyy" vaikka ei ole ikääkään niin paljon.
        Mukava on aina lähteä, mutta mukava on palata sitten kotiinkin (ja saunaan :).
        Itselläni haaveissa asunto Sisiliassa sitten joskus.
        Ihan pakko päästä sinne jossakin vaiheessa elämää asumaan hieman pidemmäksi aikaa.
        Meidän lapsillakin taitaa olla jo nyt päällä se vaellusvietti!!
        Joulukuun alussa kaksi meidän vanhempaa tyttöä lähtee sisareni mukaan taas Espanjaan :).
        Ja aina ovat valmiita lähtemään ihan minne vain...
        T. Naxos -fani sempre

        Siis penskaa. Vaimo teki toisen, lvottoman jälkeen suvunjatkamislakon. Ei sentään muuten.

        Me pääsimme kohtuullisen nopeasti liikkumaan kahdestaan.
        Penskat olivat 15v ja 14v mennessään ensimmäisen kerran keskenään Lontooseen.
        Tunsimme kyseisen hotellin ja sovimme pelisäännöstä.
        Poika, nuorempi, oli ikäisekseen kookas ja vanhemman oloinen. Oli aloittanut parranajon.

        Seuraavana vuotena samaan paikkaan.
        Sitten Istanbuliin ja Naxoseen.
        Sen jälkeen omien kumppaniensa kanssa Balilla ja Punaisella merellä sukeltelemassa.
        New Yorkissa ja Euroopan kaupungeissa.
        Viimeeksi kolme viikkoa Andeilla steputtelemassa.
        6:n viikon rinkkareisuja Taka-Intiassa.

        Ovat ottaneet meihin hajurakoa.
        Tyttö käy Espanjan asunnollamme ja myös muualla vaimoni kanssa.
        Poika varaa itselleen ja elämänsulostuttajalleen tyhjän asunnon.

        Kai tämä muistuttaa meikäläistä kesämökkikäytäntöä?

        Me olemme olleet vapaita liikkumaan kahdestaan tuosta ensimmäisestä Lontoon matkasta lähtien.

        Pöytäliinat ym.
        Joka hiivatin kerta ulkona syödessä sai riidellä niistä lisämaksuista.
        Joka paikassa paisi ei Messinassa eikä Palermossa.


      • Tapaukko
        Tupaukko kirjoitti:

        Siis penskaa. Vaimo teki toisen, lvottoman jälkeen suvunjatkamislakon. Ei sentään muuten.

        Me pääsimme kohtuullisen nopeasti liikkumaan kahdestaan.
        Penskat olivat 15v ja 14v mennessään ensimmäisen kerran keskenään Lontooseen.
        Tunsimme kyseisen hotellin ja sovimme pelisäännöstä.
        Poika, nuorempi, oli ikäisekseen kookas ja vanhemman oloinen. Oli aloittanut parranajon.

        Seuraavana vuotena samaan paikkaan.
        Sitten Istanbuliin ja Naxoseen.
        Sen jälkeen omien kumppaniensa kanssa Balilla ja Punaisella merellä sukeltelemassa.
        New Yorkissa ja Euroopan kaupungeissa.
        Viimeeksi kolme viikkoa Andeilla steputtelemassa.
        6:n viikon rinkkareisuja Taka-Intiassa.

        Ovat ottaneet meihin hajurakoa.
        Tyttö käy Espanjan asunnollamme ja myös muualla vaimoni kanssa.
        Poika varaa itselleen ja elämänsulostuttajalleen tyhjän asunnon.

        Kai tämä muistuttaa meikäläistä kesämökkikäytäntöä?

        Me olemme olleet vapaita liikkumaan kahdestaan tuosta ensimmäisestä Lontoon matkasta lähtien.

        Pöytäliinat ym.
        Joka hiivatin kerta ulkona syödessä sai riidellä niistä lisämaksuista.
        Joka paikassa paisi ei Messinassa eikä Palermossa.

        Nuo lisämaksut alkoivat kiinnostaa? Joka hiivatin kerta saa riidellä niistä? Et kai tarkoita copertoa, eräänlaista kattausmaksua? Siitä voi toki olla eri mieltä, mutta kyllä se on sen verran pitkä perinne italialaisessa ravintolakulttuurissa, että et kai siitä riitele? Vaan mistä sitten?


      • naxos- fani sempre
        Tapaukko kirjoitti:

        Nuo lisämaksut alkoivat kiinnostaa? Joka hiivatin kerta saa riidellä niistä? Et kai tarkoita copertoa, eräänlaista kattausmaksua? Siitä voi toki olla eri mieltä, mutta kyllä se on sen verran pitkä perinne italialaisessa ravintolakulttuurissa, että et kai siitä riitele? Vaan mistä sitten?

        ... ainakin.
        Nykyään se on 1,50 per lärvi Naxosissa.
        T. Naxos -fani sempre


      • Tupaukko
        Tapaukko kirjoitti:

        Nuo lisämaksut alkoivat kiinnostaa? Joka hiivatin kerta saa riidellä niistä? Et kai tarkoita copertoa, eräänlaista kattausmaksua? Siitä voi toki olla eri mieltä, mutta kyllä se on sen verran pitkä perinne italialaisessa ravintolakulttuurissa, että et kai siitä riitele? Vaan mistä sitten?

        Ymmärrän hyvin vakiolisät.

        Samoin sen että tyrkylletuodaan sellaista mitä ei ole tilannut.

        Kun pyytää kokonaishinnan kattausmaksuineen, kaikkineen ja varmistaa että siinä todella on kaikki niin vielä ne kelmit jonkin kynttiläveron siihen lisäävät.

        Asia ei ole mittava mutta inhottava.
        Esimerkiksi Gardan alueella menettely on tuntematon.
        Myös kattausmaksu!


      • matkailija1
        Tupaukko kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin vakiolisät.

        Samoin sen että tyrkylletuodaan sellaista mitä ei ole tilannut.

        Kun pyytää kokonaishinnan kattausmaksuineen, kaikkineen ja varmistaa että siinä todella on kaikki niin vielä ne kelmit jonkin kynttiläveron siihen lisäävät.

        Asia ei ole mittava mutta inhottava.
        Esimerkiksi Gardan alueella menettely on tuntematon.
        Myös kattausmaksu!

        Tietääkseni kaikissa Naxoksen ravintoloissa tai ainakaan "pikaruokalaravintoloissa" ei tule lisämaksua! sitä ei ainakaan tullut Fantasyssa josta saa esim. pitsapaloja yms. "pikaruokaa" silti siellä oli kaksi pientä pöytää ja pienempiä tuoleja ympärillä, mutta ei pöytäliinoja.

        Joskus se käytäntö on hieman erilainen ja maksua korotettukin, johtuu tosiaan varmasti mihin aikaan syö (ilta, sisilialaisten ajat) ja onko turistikausi. Esim. turistikauden ulkopuolella Naxoksessa muutama vuosi sitten marraskuun alussa oli halvemmat hinnat mm. ranskalaiset ja limutölkin sai 2-3 eurolla muutamasta ravintolasta, nyt on kalliimpaa, silloin tuli halvaksi syöminen!

        meillekin lisättiin kummallekin (äidilleni ja minulle) se "pöytäliina" coperta-maksu, luulin että lisäisivät vain esim. yhden euron maksun kun samassa pöydässä syötiin ennen oli noin? mutta nyt lisäsivät sitten henkilömäärän mukaan sen laskun. Joskus meille tuotiin myös bruschetta-leipiä kun tilasi salaatin, nyt tuotiin kerran patonginpaloja toisella kertaa ei mitään... Käytännöt vaihtelee siis!
        ravintoloissa limut oli kyllä kalliimpia kauppojen limuihin verrattuna, tosin kaupoissakin oli hinnat nousseet.. Löysin recanatilta kaukaa yhden ruokakaupan jossa esim. limun sai parilla sentillä ja muissa kaupoissa vastaava muutaman euron.

        En kyllä ole sitä mieltä, että Naxos olisi mitenkään erityisen hintava/kallis paikka syödä, kun taas esim. tuttavamies, siskoni ja mummoni ovat kaikki käyneet Venetsiassa ja siellä jos olisi jäänyt pöytään syömään tiskiltä ostetun ruoan olisi tullut maksu erikseen ja heidät ajettiin pois! jopa vanha mummo törkeästi käskettiin häipymään :o ja jos maksoi ja istui pöydässä niin musiikista olisi pitänyt maksaa vielä 10 euroa :o huhhuh.. Että siellä rahankiskominen osataan ainakin suurimmilla turistialueilla? Naxoksessa ravintoloiden musiikki ei ainakaan maksa, siellä on joskus soittajia joille saa maksaa halutessaan.

        Taorminasta en sano mitään, siellä on kallista enkä ole jäänyt sinne ravintoloihin koskaan syömään Castelmolaan kyllä, mutta on Taorminassa ainakin yksi ruokakauppakin jossain sivussa.

        Tuttavamieheni on käynyt myös Gardalla ja haukkui paikkaa, lähinnä kyllä sen takia kun ei tykännyt "syödä joka päivä pitsaa ja pastaa" heh.


      • matkailija1
        matkailija1 kirjoitti:

        Tietääkseni kaikissa Naxoksen ravintoloissa tai ainakaan "pikaruokalaravintoloissa" ei tule lisämaksua! sitä ei ainakaan tullut Fantasyssa josta saa esim. pitsapaloja yms. "pikaruokaa" silti siellä oli kaksi pientä pöytää ja pienempiä tuoleja ympärillä, mutta ei pöytäliinoja.

        Joskus se käytäntö on hieman erilainen ja maksua korotettukin, johtuu tosiaan varmasti mihin aikaan syö (ilta, sisilialaisten ajat) ja onko turistikausi. Esim. turistikauden ulkopuolella Naxoksessa muutama vuosi sitten marraskuun alussa oli halvemmat hinnat mm. ranskalaiset ja limutölkin sai 2-3 eurolla muutamasta ravintolasta, nyt on kalliimpaa, silloin tuli halvaksi syöminen!

        meillekin lisättiin kummallekin (äidilleni ja minulle) se "pöytäliina" coperta-maksu, luulin että lisäisivät vain esim. yhden euron maksun kun samassa pöydässä syötiin ennen oli noin? mutta nyt lisäsivät sitten henkilömäärän mukaan sen laskun. Joskus meille tuotiin myös bruschetta-leipiä kun tilasi salaatin, nyt tuotiin kerran patonginpaloja toisella kertaa ei mitään... Käytännöt vaihtelee siis!
        ravintoloissa limut oli kyllä kalliimpia kauppojen limuihin verrattuna, tosin kaupoissakin oli hinnat nousseet.. Löysin recanatilta kaukaa yhden ruokakaupan jossa esim. limun sai parilla sentillä ja muissa kaupoissa vastaava muutaman euron.

        En kyllä ole sitä mieltä, että Naxos olisi mitenkään erityisen hintava/kallis paikka syödä, kun taas esim. tuttavamies, siskoni ja mummoni ovat kaikki käyneet Venetsiassa ja siellä jos olisi jäänyt pöytään syömään tiskiltä ostetun ruoan olisi tullut maksu erikseen ja heidät ajettiin pois! jopa vanha mummo törkeästi käskettiin häipymään :o ja jos maksoi ja istui pöydässä niin musiikista olisi pitänyt maksaa vielä 10 euroa :o huhhuh.. Että siellä rahankiskominen osataan ainakin suurimmilla turistialueilla? Naxoksessa ravintoloiden musiikki ei ainakaan maksa, siellä on joskus soittajia joille saa maksaa halutessaan.

        Taorminasta en sano mitään, siellä on kallista enkä ole jäänyt sinne ravintoloihin koskaan syömään Castelmolaan kyllä, mutta on Taorminassa ainakin yksi ruokakauppakin jossain sivussa.

        Tuttavamieheni on käynyt myös Gardalla ja haukkui paikkaa, lähinnä kyllä sen takia kun ei tykännyt "syödä joka päivä pitsaa ja pastaa" heh.

        Kyllähän ne lisämaksut vähän harmittaa ja kalliit hinnat! viimeksikin elokuussa tilasin ihan selvästi (puhun italiaa) spaghetti pomodoron niin ei kun minulle tuotiin bolognese!! miksi ihmeessä? en tiedä, ihan selvästi sanoin mitä haluan ja näytin myös listasta. Äidilleni tuotiin simpukoita kun halusi mustekalaa, tuosta en ole varma tilasiko hän niitä vahingossa vai tuotiinko hänellekin "tahalteen" simpukoita..

        Tämä tapahtui siinä yhdessä ravintolassa jossa on usein vanha mummo ja naisen tytär(?) siellä töissä.. Kaikista muista ravintoloista meitä myös moikkailtiin ja toivoteltiin hyvää iltaa/päivää jatkuvasti mutta tuolta ei muistettu enää seuraavana päivänä, että sellaista. Ei niin vakavaa, mutta kun aloin miettiä niin olihan se tyhmää että toivat tahalteen väärän spaghetin ja näin ollen hinta kohosi 2-3 euroa kalliimmaksi mitä oli. En kumminkaan valittanut koska ajattelin etteivät ymmärtäisi (tai paremminkin eivät haluaisi ymmärtää, sellaista kokemusta on!) ja ajattelin että menköön nyt tämän kerran ja myöhemmin menin toisiin ravintoloihin.

        Jotenkin myös luulin että ne bruschetta-leivät kuuluu aina kun ottaa tietyn salaatin mutta ei niitä myöhemmin enää saanut.

        Naxoksessa on myös siellä ihan talojen takana yksi leipomokauppa joka on auki tosi myöhään yöllä, kävin sieltä ostamassa leipää ja sanoin "due=2" mutta myyjä olisi väkisin halunnut laittaa viisi sämpylää! että sinne jäi ne leivät jos italialainen nainen ei ymmärrä italiaa se on jo aika paha tai ei halunnut ymmärtää :D en usko että voi mitenkään kuulla/ymmärtää väärinkään niin erilaisia sanoja kuin due ja cinque.

        Noita hintoja ajatellessa tulee mieleen, että parasta olisi loma-asunto jossa olisi keittiö, niin voisi sitten itse tehdä ne kaikki spaghetit ja muut ruoat ilman kalliita ravintolamaksuja....


      • ha anoppinikaan
        matkailija1 kirjoitti:

        Kyllähän ne lisämaksut vähän harmittaa ja kalliit hinnat! viimeksikin elokuussa tilasin ihan selvästi (puhun italiaa) spaghetti pomodoron niin ei kun minulle tuotiin bolognese!! miksi ihmeessä? en tiedä, ihan selvästi sanoin mitä haluan ja näytin myös listasta. Äidilleni tuotiin simpukoita kun halusi mustekalaa, tuosta en ole varma tilasiko hän niitä vahingossa vai tuotiinko hänellekin "tahalteen" simpukoita..

        Tämä tapahtui siinä yhdessä ravintolassa jossa on usein vanha mummo ja naisen tytär(?) siellä töissä.. Kaikista muista ravintoloista meitä myös moikkailtiin ja toivoteltiin hyvää iltaa/päivää jatkuvasti mutta tuolta ei muistettu enää seuraavana päivänä, että sellaista. Ei niin vakavaa, mutta kun aloin miettiä niin olihan se tyhmää että toivat tahalteen väärän spaghetin ja näin ollen hinta kohosi 2-3 euroa kalliimmaksi mitä oli. En kumminkaan valittanut koska ajattelin etteivät ymmärtäisi (tai paremminkin eivät haluaisi ymmärtää, sellaista kokemusta on!) ja ajattelin että menköön nyt tämän kerran ja myöhemmin menin toisiin ravintoloihin.

        Jotenkin myös luulin että ne bruschetta-leivät kuuluu aina kun ottaa tietyn salaatin mutta ei niitä myöhemmin enää saanut.

        Naxoksessa on myös siellä ihan talojen takana yksi leipomokauppa joka on auki tosi myöhään yöllä, kävin sieltä ostamassa leipää ja sanoin "due=2" mutta myyjä olisi väkisin halunnut laittaa viisi sämpylää! että sinne jäi ne leivät jos italialainen nainen ei ymmärrä italiaa se on jo aika paha tai ei halunnut ymmärtää :D en usko että voi mitenkään kuulla/ymmärtää väärinkään niin erilaisia sanoja kuin due ja cinque.

        Noita hintoja ajatellessa tulee mieleen, että parasta olisi loma-asunto jossa olisi keittiö, niin voisi sitten itse tehdä ne kaikki spaghetit ja muut ruoat ilman kalliita ravintolamaksuja....

        ei puhu italiaa.
        Sisiliassa puhuttu murre poikkeaa italiasta melkoisesti.
        Italia opitaan koulussa ensimmäisenä vieraana kielenä.
        Vanhemmat, sisilian maaseudulla syntyneet rouvat eivät ole välttämättä saaneet mahdollisutta koulunkäyntiin.
        Sisilia on ollut monien valloittajien hallussa,
        löytyy kreikkalaista teatteria, saraseenien hautoja ja normannien linnoituksia.
        Sisilian kieli perustuu latinaan ja siinä on paljon sanoja jotka ovat peräisin arabiasta.
        Lainasanojakin on ranskasta, katalaaniasta ja espanjasta.


      • Nimetön
        ha anoppinikaan kirjoitti:

        ei puhu italiaa.
        Sisiliassa puhuttu murre poikkeaa italiasta melkoisesti.
        Italia opitaan koulussa ensimmäisenä vieraana kielenä.
        Vanhemmat, sisilian maaseudulla syntyneet rouvat eivät ole välttämättä saaneet mahdollisutta koulunkäyntiin.
        Sisilia on ollut monien valloittajien hallussa,
        löytyy kreikkalaista teatteria, saraseenien hautoja ja normannien linnoituksia.
        Sisilian kieli perustuu latinaan ja siinä on paljon sanoja jotka ovat peräisin arabiasta.
        Lainasanojakin on ranskasta, katalaaniasta ja espanjasta.

        Hei!
        Aivan totta!
        Jopa Italiankielen opettajanikin sanoi, että, kun hän oli lukenut Sisilialaista kirjaa niin
        hänen oli jätettävä kirjan lukeminen kesken, koska hän ei ymmärtänyt sitä!
        Niin paljon eroaa toisistaan Italia ja Sisilian murre :).
        Sisilialainen ystävänikin sanoi, että miksi et lue Sisiliaa vaan Italiaa :).
        T. Naxos -fani sempre


      • Sisilian matkaaja
        matkailija1 kirjoitti:

        En ole naxosfani mutta koska hänet tiedän voisin vähän vastata vähän hänen puolestaan :)
        naxosfani on kyllä käynyt monessa paikassa, Veronan ooppera tuskin häntä kiinnostaisi ja pienet pojat tuskin jaksaisivat oopperassa istua!
        Kap verde ja Azorit olisi toki hienoja (luonto)kohteita, mutta tosi kalliita.

        Minä en ole yhtä monessa paikassa matkustanut kuin naxosfani ja siksi haluaisinkin nähdä uutta, mutta varmasti aina palaan Sisiliaan koska se vaan on niin kiehtova ja kaunis saari. Minuakin kumminkin kiinnostaa paikat, joissa meri lähellä, suurkaupungeissa en viihdy ja etsin enemmän nähtävyyksiä ja paikallista nähtävää kuin teatteria, oopperaa tms. kulttuurielämyksiä.. Että meitä on moneen junaan!

        on eroa paikkakuntien välillä. Minä en henkilökohtaisesti nähnyt mitään Naxoksessa eikä Taorminakaan viitsi katsella päivää kauenpaa.

        Naxos on rakennettu aikoinaan turisteille. Siellä ei ole muuta kuin ranta ja ravintoloja. Itse en viidy loikoilla ranalla kauaa enkä istua ravintoloissa ja ryypätä kun ei muutakaan illan puhdetta ole. Hotellissakaan en viitsisi istua ja kuluttaa aikaani. Miksi matkustaa niinkin pitkälle kun lähenpääkin löytyy rantoja.

        Mutta kuten sanot niin meitä on moneksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe