Hei,
Minulla on reumatyyppisiä kipuja ja tilanne on vaikea-asteinen. Liikkuminen ilman kyynärsauvoja mahdotonta.
Ei löydy verestä näyttöä reumasta tai nivelistä nestettä.
Lyricaa on ollut useita kuukausia melkein max-teholla käytössä Panadolia sekä Panacodia. Nyt sitten määrättiin Cymbalta 30mg, mutta niin että hoitotaso olisi jossain 60-120mg vaiheilla. Onko tämä kemiallista lobotomiaa...?
Cymbalta?
7
3076
Vastaukset
- Reumaan?
Lisäksi on tulehduslääke Arcoxia.
Eikö kenelläkään ole kokemusta Cymbaltasta Lyrican lisäksi? Käytössä myös Panadol ja Panacod.
En ole millään tasolla masentunut.- käytössä-.-.
olen käyttänyt cympaltaa 3kk....selkä ja fibro kipuihin,minulle sopiva lääke,ei ole ollut pahempia sivuvaikutuksia,suun kuivumista ja väsyneisyyttä,lisäksi käytössä triptyl ,jota olen käyttänyt vuosia..cymbaltaa vuorok.illalla 120mg...triptyl 100mg,lisäksi burana,panadol ja tramal tarvittaessa,,,,lyricaa kokeilin pari kuukautta,mutta sinä aikana lihoin lähemmäs 10kg niin se lopetettiin.,ja muutenkin oli jatkuva väsymys ja paha olo.
- nivelreumaatikko
Minä syön mm. malarialääkettä, vaikkei minulla on malariaa. En ole vielä koskaan tavannut lääkkäriä, joka ei olisi kertonut, miksi hän määrää minulle jotain lääkettä.
Olet varmasti tietoinen, että yhtä lääkettä saatetaan käyttää hyvinkin erilaisten sairauksien hoitoon? Mm. masennuslääkkeitä käytetään pieninä annoksina kipukynnyksen nostoon. - Reumaan?
käytössä-.-. kirjoitti:
olen käyttänyt cympaltaa 3kk....selkä ja fibro kipuihin,minulle sopiva lääke,ei ole ollut pahempia sivuvaikutuksia,suun kuivumista ja väsyneisyyttä,lisäksi käytössä triptyl ,jota olen käyttänyt vuosia..cymbaltaa vuorok.illalla 120mg...triptyl 100mg,lisäksi burana,panadol ja tramal tarvittaessa,,,,lyricaa kokeilin pari kuukautta,mutta sinä aikana lihoin lähemmäs 10kg niin se lopetettiin.,ja muutenkin oli jatkuva väsymys ja paha olo.
Oliko sinulla ollut määrättynä Lyrica ja Cymbalta samaan aikaan isoilla annoksilla? Särky- ja tulehduslääkkeet lisäksi, mikä sinänsä on ok.
Mielestäni periferisiin kipuihin pitäisi olla isoilla annöksilla vain yksi lääke.
Olenko väärässä? - ei samaan
Reumaan? kirjoitti:
Oliko sinulla ollut määrättynä Lyrica ja Cymbalta samaan aikaan isoilla annoksilla? Särky- ja tulehduslääkkeet lisäksi, mikä sinänsä on ok.
Mielestäni periferisiin kipuihin pitäisi olla isoilla annöksilla vain yksi lääke.
Olenko väärässä?aikaan ollut käytössä,lyricaa kokeilin aikaisemmin.
- hoitaja minna
nivelreumaatikko kirjoitti:
Minä syön mm. malarialääkettä, vaikkei minulla on malariaa. En ole vielä koskaan tavannut lääkkäriä, joka ei olisi kertonut, miksi hän määrää minulle jotain lääkettä.
Olet varmasti tietoinen, että yhtä lääkettä saatetaan käyttää hyvinkin erilaisten sairauksien hoitoon? Mm. masennuslääkkeitä käytetään pieninä annoksina kipukynnyksen nostoon.on ihan tavallista käyttää esim masennuslääkkeitä kipukynnysten nostamiseen, malarialääkettä tai solymyrkkyä reumaan jne...
Lääketeollisuus
[Harri Junttila, Mediuutiset, 27.10.2008, 11:11]
Cymbalta törmäsi Emeaan
Euroopan lääkeviranomainen Emea ei anna Eli Lillyn ja Boehringer Ingelheimin Cymbaltalle (duloksetiini) käyttöaihetta fibromyalgian hoitoon. Duloksetiinia käytetään Euroopan unionissa jo muun muassa virtsankarkailuun, masennuksen hoitoon ja neuropaattisen kivun hoitoon.
Yhdysvaltain lääkeviranomainen FDA antoi kesäkuussa Cymbaltalle myyntiluvan fibromyalgian hoitoon. Lääkkeelle on haettu lupaa Yhdysvalloissa myös kroonisen kivun hoitoon.
Emean mukaan lääkkeen tehoa fibromyalgian hoidossa ei ole tarpeeksi todistettu ja lääkkeen hyödyt eivät korvaa sen käytöstä aiheutuvia riskejä, kertoo FirstWord.
Cymbaltan lääketieteellinen johtaja James Russel kuitenkin uskoo, että lupa heltiää. Lääkehtiöt ovat lisänneet hakemukseensa neljän plasebo-kontrolloidun tutkimuksen ja yhden turvallisuustutkimuksen tulokset. Tutkimuksissa on ollut mukana yhteensä yli 1 700 potilasta.
Aiheesta Talentumin verkostossa
Kumpi voitti? [24.10.2008] »
Lääkkeiden taloudellinen arviointi muuttuu Suomessa [12.06.2008] »
EU valtaa takaisin lääketeollisuuden herruuden [12.06.2008] »
Hohtokorkilla lääkitys pysyy kohdallaan [19.05.2008] »
Dresdner: Lääkeosakkeet ylipainoon [14.05.2008] »
Aiheeseen liittyvien yritysten tiedot (Inoa.fi)
Eli Lilly Finland Oy Ab »
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article150698.ece
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091267
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!381005Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka41915- 102888
Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa46717Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...56708Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r78679Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s66658- 34606
- 57597