haluan vauvan

zmcnirf9ejgk

Mä haluan oman vauvan ja aion myös sen tehdä. Olen nyt 9 luokalla ja haluan raskaaksi niin pian kuin mahdollista, vaikka heti. Vauva syntyis kesällä.

24

5113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytteli007

      kaikilla sun ikäsillä on vauva kuume ja sillee...
      Mut toivottavasti mietit ees parikuukautta ennenku rupeet sellasta hankkii...kiitos

      • ...

        Kannattasko oottaa pari vuotta? vauva kuumeita tulee ja menee.. Helppohan se on sanoa että haluun vauvan ja ne on ihanii, onhan ne mutta se hoitaminen, vastuu, RAHA (jota ton ikäsellä ei oikein ole)... jne.. kannattais vähän odottaa..


    • vähän vanhempi

      Mulla on sama tilanne. Oon vähän vanhempi, eli lukion ekalla nyt. Me halutaan meille vauva ja kanssa niin, että syntyy kesällä. Saa ekan lukiovuoden käytyä kokonaan loppuun ennen vauvan syntymää. Tuleva isä on töissä opiskelun yhteydessä ja pari vuotta vanhempi. Nyt on meille oikea aika tehdä oma vauva. Sitten lukio loppuun ja ehkä viimesenä vuotena uudelleen raskaaksi ja toinen lapsi kun lukio päättyy. Hankkis sitten ammatin ja jossain vaiheessa vielä lisääkin lapsia. Ne nyt on haaveita eikä edes tiedä saadaanko me yhtäkään lasta. Yritetään kuitenkin ainakin nyt saada vauva. Onnea sullekin!

      • neela90

        itse olen lukion viimeisellä ja tulin kesällä raskaaksi. Täytyy sanoa, että ajoitus oli täydellinen kun laskettu aika on abt kuukausi viimeisestä yo-kokeesta. Tokihan voi olla, että ei niin paljon jaksa ja osa kokeista jää seuraavaan syksyyn, mutta helpottaa huomattavasti etten raskautunut viime vuonna.

        Opiskelu voi olla rankkaa kun on lapsi, mutta ainahan sitä lukio aikaakin saa venytettyä ja kursseja käytyä itsenäisesti.

        Hyvä asia on että tuleva isä on töissä niin toimeentulokin on osin taattu, tokihan saatte myös tukea kelalta.

        Mielestäni olisi kuitenkin hyvä harkita tuota opiskelua ja sitä olisiko esim. ensi vuodi parempi lapsen saamiselle, kun rahaakin olisi siihen mennessä voinut laittaa säästöön ja opintojakaan ei olisi niin paljoa jäljellä. Itselleni kun henkilökohtaisesti juuri se 2.vuosi lukiossa oli se kaikkein raskain.

        Onnea yritykseen kuitenkin. :D


      • järjenkäyttö sallittua

        joo ja sysätään kaikki rahallinen vastuu lapsen tulevalle isälle...
        mitäpä jos likat ajattelisitte vähän muitakin kuin itseänne ja mielihalujanne..
        mitäs jos se mies päättää ettei halua lasta silloin kun itse haluatte?onko se automaattinen ero sitten jos ette saa heti sitä mitä haluatte..
        kasvakaa aikuisiksi ennenkuin edes harkitsette lasta.


      • mutta, öh
        järjenkäyttö sallittua kirjoitti:

        joo ja sysätään kaikki rahallinen vastuu lapsen tulevalle isälle...
        mitäpä jos likat ajattelisitte vähän muitakin kuin itseänne ja mielihalujanne..
        mitäs jos se mies päättää ettei halua lasta silloin kun itse haluatte?onko se automaattinen ero sitten jos ette saa heti sitä mitä haluatte..
        kasvakaa aikuisiksi ennenkuin edes harkitsette lasta.

        "sysätään kaikki rahallinen vastuu lapsen tulevalle isälle"

        "jos likat ajattelisitte vähän muitakin kuin itseänne ja mielihalujanne.."

        "mitäs jos se mies päättää ettei halua lasta"

        Onko miehet ja pojat tosiaan niin tahdottomia reppanoita, etteivät ole vastuussa siitä ketä naivat ja millä ehkäisyllä. "Mulla oli vaan niin kova seisokki että oli pakko eikä siinä mitään kortsuakaan käytetty, eiks kaikki naiset kuitenkin syö pillereitä ja sitäpaitsi kuka nyt kumihanskat kourassa kättelee. Ihan epäreilua että mun pitäis nyt sit MAKSAA (nimellistä elaria) jostain tenavasta jota mä en edes halunnu. Byhyy."

        Onneksi tuolla oikeassa elämässä suurin osa ihmisistä (jopa miespuolisista) osaa vielä ajatella.


      • pinja16
        neela90 kirjoitti:

        itse olen lukion viimeisellä ja tulin kesällä raskaaksi. Täytyy sanoa, että ajoitus oli täydellinen kun laskettu aika on abt kuukausi viimeisestä yo-kokeesta. Tokihan voi olla, että ei niin paljon jaksa ja osa kokeista jää seuraavaan syksyyn, mutta helpottaa huomattavasti etten raskautunut viime vuonna.

        Opiskelu voi olla rankkaa kun on lapsi, mutta ainahan sitä lukio aikaakin saa venytettyä ja kursseja käytyä itsenäisesti.

        Hyvä asia on että tuleva isä on töissä niin toimeentulokin on osin taattu, tokihan saatte myös tukea kelalta.

        Mielestäni olisi kuitenkin hyvä harkita tuota opiskelua ja sitä olisiko esim. ensi vuodi parempi lapsen saamiselle, kun rahaakin olisi siihen mennessä voinut laittaa säästöön ja opintojakaan ei olisi niin paljoa jäljellä. Itselleni kun henkilökohtaisesti juuri se 2.vuosi lukiossa oli se kaikkein raskain.

        Onnea yritykseen kuitenkin. :D

        mites nytten mennee ? minulla on vauva kuume mutta en halua synnytää ite vaan haluan vauvan eteni ja huolehtia siitä ja olla äiti sille pienelle:
        hakuasin kavereitta jellä on vauva tai pieni lapsi niin toivon että saankin niitä!!!


      • Hushushushussssss
        pinja16 kirjoitti:

        mites nytten mennee ? minulla on vauva kuume mutta en halua synnytää ite vaan haluan vauvan eteni ja huolehtia siitä ja olla äiti sille pienelle:
        hakuasin kavereitta jellä on vauva tai pieni lapsi niin toivon että saankin niitä!!!

        Ja ihan tätä hirmu älykästä kommenttia varten päätit ihan kirjautua? Vaikka oletkin viljellyt kovasti kirjoitusvirheitä kommenttiisi, niin ei kukaan usko sinua teiniksi. Pervot sedät voisi mennä pois teinipalstoilta.

        PS. päättäisit nyt edes esinnytkö 14- vaiko 16 vuotiaana.


    • !!!!!!!!!!

      Se vauva ei ole ikuisesti vauva. Siitä tulee ennenpitkää iso lapsi, teini. Mitäs sitten?

    • hippphippphei

      No mä olen ysillä ja saan vauvan. Mä halusin sen ja saan sen. Kunnolla asian tajusin, kun vauvan liikkeet alkoi tuntua. Tuntuu hienolta kun vauva liikkuu mun sisällä. Tietää, että siellä mahassa on oikeesti joku. Kevät on kai pakko tenttiä mutta ei haittaa. Kiva saada oma vauva. Synnytys ei pelota. sehän kestää vain muutaman tunnin ja sitten saa nähdä vauvan.

      • kjlfj

        toivottavasti et oo tosissas xD


      • ihanaa: )

        Ihanaa kuulla,että jollain sitten on se oma vauva jo tulossa.Onnea teille!


      • jkihnbvvs

        "sehän kestää vain muutaman tunnin"
        Just.....Minulla kesti ensimmäinen synnytys 12 tuntia.


    • esikoinen nyt 7v

      Olin 8lk:lla koska olin ongelmanuori kun tulin raskaaksi.. Äkkiä päätettiin että käyn yhdessä lukukaudessa sekä 8lk:n että 9lk:n ja näin tein..

      Ammatin opiskelin vasta kun poika oli 4vuotias.. Mielestäni on hyvä että lapsi saa olla ensimmäiset vuotensa kotona eikä hoidossa niin pienestä asti..

      Nyt, 24-vuotiaana odotan toista lastani ja olen nyt paljon valmiimpi ja kypsempi äidiksi kuin 16-vuotiaana..

      Apuna esikoisen kanssa oli siskoni, asui luonani, äitini, osti lapselle ruuat, maidot, vaatteet, mihin minulla ei ollut varaa..

      Lapselle tuli koliikki, myöhemmin adhd, puheongelmia, fonologisen ohjelmoinnin häiriö, aggressiivisuutta.. piti ravata kolmessa terapiassa viikossa.

      kuntoutus jatkuu ja poika aloitti uudelleen esikoulun.. haluan vaan sanoa ettei äitiys aina ole helppoa, eikä lapsi helpoin..

      Sitä ei itse voi valita..

    • huostaan otettujen lasten k...

      voi herran jumala. En väitä että kaikki teini äidit eivät osaa pitää huolta lapsista, kuitenkin suurin osa teiniäideitä ovat epä kypsiä ja vielä itsekkin lapsia saadessaan lapsen. Eivät tiedä mitä arki lapsen kanssa oikeasti on. Itse opiskelen vielä ja keväällä valmistun. Seurustellut mieheni kanssa 5vuotta ja nyt yritämme vauvaa kun oikeasti tiedämme että olemme siihen valmiita ja talodellinen tilanteemme antaa myötä. Abortin tein vuonna 2007 syyskuussa ja ainoastaan siksi kun koulu oli vasta puolillaan käyty, käytössä tuolloin e-pillerit joten raskaus ei ollut suunniteltu. Emme kadu päätöstä sillä ajattelimme lasta ja taloudellista tilannettamme vaikka mieheni onkin vakityössä. Lapset! käykää koulunne ja hankkikaa lapsia kun oikeasti tiedätte mitä lasten hoito oikeasti on. Lastenkodit ovat jo nyt täynnä viattomia lapsia jotka ovat syntyneet epäkypsille vanhemmille. Suurinosa teiniraskuden lapsista päätyy huostaan. Vauva on lahja, ei lelu!

      • Lemmikki_69

        Olen 39-vauvakuumeilija, ei vain ole sopivaa miestä löytynyt, vaikka olen hyvin koulutettu, mukavaksi ja kaunottareksikin "haukuttu" jne. Haluaisin vain sanoa, että lapsi kannattaa hankkia aina kun on tilaisuus. Elämässä ei todella asiat aina mene niin kuin itse haluaa. Itse ainakin sitten omia lapsiani (jos niitä ehdin vielä saamaan) kannustan äidiksi mahdollisimman nuorena ja olen valmis auttamaan kaikessa. Onnittelut vain kaikille äidiksi tuleville, kalle aksikymppinen on aivan yhtä hyvä kuin kolmi- tai reilu nelikymppinen! Naisen elämän täyttymys on oma lapsi.


    • taastyhmäpentulisää

      JA TOIVOTTAVASTI TEIDÄT MOLEMMAT OTETAAN HUOSTAAN JA LAPSI SAA HYVÄN PERHEEN MUUALTA.

    • Mieti nyt vielä

      Mieti nyt vielä.. 15vuotias on vielä teini. Odota edes, että olet melkein täysi-ikäinen. KIrjoittamasi tekstikin kuullostaa siltä, että et ole niin kypsä vielä mitä pitäisi olla. Mietihän tarkkaan! Poikaystävänkö kanssa sen hankit vai jonkun yhdenillan jutun kanssa??

    • Ei enää 15 v.

      Alkuperäinen kirjoittaja on tänä päivänä noin 20-vuotias. Kirjoitus on vuodelta 2008 :P

    • jep

      yhteiskunta elättää ....niin mikäs siinä...jonkun ajan päästä huostassa muksu sen äiti...sitten alkoholi tulee sitten pöpilä...

    • Anonyymi

      2008 ja nyt on 2021
      Lol

    • Anonyymi

      Moi oon 3lk tyttö ja haluun lapsen

      • Anonyymi

        Muuta kehitysmaahan, siellä se on mahdollista.


      • Anonyymi

        Osta nukke


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe