Elikkäs onko väliä kumpaa bensaa käyttää (2.0T) 95 vai 98 oktaanista?
Kiitos vastanneille.
95 okt. vai 98oktaanista??
5
635
Vastaukset
- se on itse kokeiltava
kyllä se on itse kokeiltava. jos jotain konkreettista eroa huomaat niin laita kertoen.
onhan noita juttuja mutta en ole itse koskaan jaksanut kokeilla. - turbo erektion
eiköhän täällä taas kysellä näitä samoja niinkuin tm ja tuulilasissakin...eiköhän sen nyt saa huollosta tai huoltamoltakin selville tai kokeilemalla.kunhan et dieseliä pistä.
- Nimetön
Jos sulla on 2.0T C vectra niin siinä voi käyttää kumpaakin oktaania koska nakutustunnistin hoitaa sytytyksen seurannan ja ohjainlaite muuttaa ennakkoja. Mitään tehoeroja et tuskin huomaa siinä koska auto menee kummallakin aineella yhtä hyvin.
- On väliä
Itse ajan nykyisin vain 98 oktaanisella. Eron huomaa perstuntumalla paremmasta ala/keskialueen väännöstä, on vaivattomampi ajaa. Moottori sietää myös korkeampia kierroksia paremmin, kuin 95 oktaanisella.
Erilaisissa alan lehdissähän näitä on testattu. Vapaastihengittävissä ja laihaseosmoottoreissa ei eroa yleensä ole, mutta 2.0T tyyppisissä turbomoottoreissa eroa yleensä syntyy.- 2.0T,
98E olen käyttänyt.. ihan sen vuoksi, koska näin olen kuullut muilta turbo autoilijoilta. Ajan normaali "pappa" ajoa ja mitään muuta eroa en ole huomannut, kun 98:a käyttää, niin ajotietokone näyttää muutamaa desiä pienempää kulutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell342156Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.491757Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1151571Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041296Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.761008Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,47980- 59905
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗54817Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd101783- 60768