Onko lukijoissa ketään kuka olisi maksanut koiraveroa, mitä se sitten ikinä pitää sisällään, joku selitti tuossa pari tuntia sitten, että koirista peritään vero. Joo, varmaan, entäs paukaijat, hamsterit, torakat, sokeritoukat, täit tai kissat? Meinaakos se että, kotieläin pannaan veroilmoitukseen, vois panna monta hymiötä perään. "Mulla on kerbiili, arvo 150,- ..käytetty 1 vuosi, poistot 50,-". Kuinka paljon harmaata massaa pitää hävitä ennenkuin edes heittää tällaista verojuttua, varsinkin kun se voi olla tosi suomessa, no tuskin.
Koiraverosta
27
958
Vastaukset
- *Kiti*
...maksa koiraveroa se tuntuu aika turhalta verolta koska ne rahat tuskin menevät koirien ja koirien omistajien hyväksi...
ja jos koirista veroa peritään niin sille rahalle pitäisi saada myös vastinetta niin koiran kun koiran omistajankin- HAU hau
Älytön idea jo syntyessään. Koiranvihaajien puuhia :-)
Leikki leikkinä. Selasin äsken kissajuttuja, kattokaas, ne vasta pimeitä on. Ei tälläpuolellakaan aina kaikki ihan korrektia ole mutta.... - Emilia
Minäkään en maksa koiraveroa. Ei ole ainankaan tähän asti kukaan tullut mitään siitä huomauttelemaan... Tietääkseni ei jyrsijöistä, linnuista, kissoista tms. pidä maksaa veroja.
- -Arttu-
..maksa pulien brenkkuja koiraveron muodossa ;)
- iiris:)
koska täällä suurin osa kunnanisistä on koiranomistajia ja he eivät itsekään halua sitä veroa maksaa, niin sitä ei myös peritä. Ja jos peittäisiinkin niin en maksa siltikään ihan siitä samasta syystä minkä Arttu jo tuossa edellä mainitsi.
- Suti
Voit siis mielestäsi valita mitä veroja maksat ja mitä lakeja pidät järkevänä noudattaa? Kerrotko lisää, minkä kaikkien lakien rikkominen on mielestäsi hyväksyttävää?
Ei kuntien ja valtion perimä verotulot ole korvamerkittyä. Liikenteeltä (autoilulta) peritään lähes kymmenkertaisesti se mitä liikenteesen käytetään, ja kyseessä on sentään perustarve (liikkuminen).
Ainakin Vantaalla on kaupungin ylläpitämiä koirapuistoja, en tiedä niiden perustamiseen ja hoitoon kuluvaa rahamäärää, mutta jollakin ne rahoitetaan. Entäpä kunnallinen eläinlääkäri? Eikö siihenkin käytetä yhteiskunnan varoja?
Mielenkiintoinen ajatus on se, että koiravero onkin haittaveron luonteinen. Vaikka sinusta lemmikkisi tuntuisi ihanalta, niin muiden elämisen laatua se kiistatta laskee. Kerrostalossa päivät ja yöt hakkuvat ja ulisevat koirat, nuo muissa keskusteluissa mainitut paskakasat, allergikkojen saamat oireet, parvekkeella pyörivät (naapurista tulleet) koirankarva-pallot,...
Ja yksinkertaisesti koiria pelkäävät ihmiset, jotka ulkoillessaan joutuvat poukkoilemaan kadun ylitse puolelta toiselle sen mukaan missä koiria kulkee. Ja vaikkei varsinaisesti pelkäisikään, niin kohti laukkaavasta koirasta ei koskaa tiedä onko se käymässä kiinni kurkkuun, vai lahkeeseen vai tuleeko se vain haistelemaan takapuoltani vai mahdollisesti kusasemaan kintuille. Mikään vaihtoehto ei ole miellyttävä, koirat selvästi laskevat muiden kuin omistajiensa elämänlaatua. - -Arttu-
Suti kirjoitti:
Voit siis mielestäsi valita mitä veroja maksat ja mitä lakeja pidät järkevänä noudattaa? Kerrotko lisää, minkä kaikkien lakien rikkominen on mielestäsi hyväksyttävää?
Ei kuntien ja valtion perimä verotulot ole korvamerkittyä. Liikenteeltä (autoilulta) peritään lähes kymmenkertaisesti se mitä liikenteesen käytetään, ja kyseessä on sentään perustarve (liikkuminen).
Ainakin Vantaalla on kaupungin ylläpitämiä koirapuistoja, en tiedä niiden perustamiseen ja hoitoon kuluvaa rahamäärää, mutta jollakin ne rahoitetaan. Entäpä kunnallinen eläinlääkäri? Eikö siihenkin käytetä yhteiskunnan varoja?
Mielenkiintoinen ajatus on se, että koiravero onkin haittaveron luonteinen. Vaikka sinusta lemmikkisi tuntuisi ihanalta, niin muiden elämisen laatua se kiistatta laskee. Kerrostalossa päivät ja yöt hakkuvat ja ulisevat koirat, nuo muissa keskusteluissa mainitut paskakasat, allergikkojen saamat oireet, parvekkeella pyörivät (naapurista tulleet) koirankarva-pallot,...
Ja yksinkertaisesti koiria pelkäävät ihmiset, jotka ulkoillessaan joutuvat poukkoilemaan kadun ylitse puolelta toiselle sen mukaan missä koiria kulkee. Ja vaikkei varsinaisesti pelkäisikään, niin kohti laukkaavasta koirasta ei koskaa tiedä onko se käymässä kiinni kurkkuun, vai lahkeeseen vai tuleeko se vain haistelemaan takapuoltani vai mahdollisesti kusasemaan kintuille. Mikään vaihtoehto ei ole miellyttävä, koirat selvästi laskevat muiden kuin omistajiensa elämänlaatua...Koiria, on se ninun henkilökohtainen ongelma!
Jos pelkäät myös pimeää, pitääkö pimeälle asettaa haittavero? Entäs ahtaan paikan kammolle??
Ajatteles nyt vähän!
Koiravero on yksi niistä Suomessa tehtävistä laesta, joita on mahdotonta valvoa! - mk
Suti kirjoitti:
Ja yksinkertaisesti koiria pelkäävät ihmiset, jotka ulkoillessaan joutuvat poukkoilemaan kadun ylitse puolelta toiselle sen mukaan missä koiria kulkee. Ja vaikkei varsinaisesti pelkäisikään, niin kohti laukkaavasta koirasta ei koskaa tiedä onko se käymässä kiinni kurkkuun, vai lahkeeseen vai tuleeko se vain haistelemaan takapuoltani vai mahdollisesti kusasemaan kintuille. Mikään vaihtoehto ei ole miellyttävä, koirat selvästi laskevat muiden kuin omistajiensa elämänlaatua.Olen kovasti asiaa pohtinut ja miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että tässä koiraveroasiassa on aika paljonkin mätää.
Fakta 1. Kaikki koiranomistajat eivät maksa koiraveroa.
Kaikkien ei siis edes tarvitse maksaa, riippuu missä kunnassa sattuu asumaan. Sen sijaan kaikki autonomistajat maksavat riippumatta missä kunnassa asuvat. Jos autovero on haittavero, niin koiravero on kovin omituinen haittavero. Jossain kaupungissa koirat eivät sitten kai hauku ollenkaan eivätkä paskanna?
Fakta 2. Koiravero ei vähennä koirasta aiheutuvia haittoja.
Vaikka vero olisi 10000mk/vuosi, jotkut koirat haukkuisivat silti ja paskantaisivat kadulle. Minusta koiravero pitäisi korvata koiranomistajien valistamisella, asennekasvatuksella ja opettamisella. Koiraa voi pitää niinkin, ettei siitä ole haittaa. On kyse viime kädessä vain omistajan asenteesta. Jos haluaa, niin viitsii, ja saa myös aikaan.
Fakta 3. "Kilttiä" koiranomistajaa ei palkita millään tavalla.
Sen sijaan kaikki laitetaan samaan muottiin. Kaikkia koiria pidetään kaahottavina tappajina, jotka on pidettävä visusti remmissä. Kaikki koiranomistajat ovat aivottomia ääliöitä, jotka eivät osaa ajatella itse.
Kaikki koiraansa opettaneet tietävät, että palkitsemalla oppii koirakin parhaiten ja aiheeton rankaisu aiheuttaa vain vastenmielisyyttä kouluttajaa kohtaan. Nyt koiran kouluttaminen yhdyskuntakelpoiseksi ja omistajan vastuuntunto jätöksien suhteen on ihan turhaa, koska lainsäätäjän mielestä koiraa on mahdoton hallita muuten kuin remmissä. Olen varma, että koirista olisi vähemmän haittaa, jos vastuuntuntoista koiranomistajuutta kannustettaisiin ja palkittaisiin.
Väitän, että koira voi olla hallinnassa muutenkin kuin remmissä, ja kääntäen että kaikki remmissä olevat koirat eivät suinkaan ole hallinnassa. Väitän myös, ettei mikään laki saa keräämään koirankakkoja, vaan sen on lähdettävä itsestä ja omasta halusta pitää kotikaupunki siistinä.
Ehdotan siis, että koiraverosta ja typerästä kiinnipitopakosta luovutaan, ja koiranomistajille tehdään sen sijaan pakolliseksi kurssi koiraan liittyvistä asioista ja koiran kouluttamisesta. En tiedä miten tämä käytännössä toteutettaisiin, mutta minusta tässä on miettimisen aihetta.
Mielipiteitä? - opetettu tottelemaan
mk kirjoitti:
Olen kovasti asiaa pohtinut ja miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että tässä koiraveroasiassa on aika paljonkin mätää.
Fakta 1. Kaikki koiranomistajat eivät maksa koiraveroa.
Kaikkien ei siis edes tarvitse maksaa, riippuu missä kunnassa sattuu asumaan. Sen sijaan kaikki autonomistajat maksavat riippumatta missä kunnassa asuvat. Jos autovero on haittavero, niin koiravero on kovin omituinen haittavero. Jossain kaupungissa koirat eivät sitten kai hauku ollenkaan eivätkä paskanna?
Fakta 2. Koiravero ei vähennä koirasta aiheutuvia haittoja.
Vaikka vero olisi 10000mk/vuosi, jotkut koirat haukkuisivat silti ja paskantaisivat kadulle. Minusta koiravero pitäisi korvata koiranomistajien valistamisella, asennekasvatuksella ja opettamisella. Koiraa voi pitää niinkin, ettei siitä ole haittaa. On kyse viime kädessä vain omistajan asenteesta. Jos haluaa, niin viitsii, ja saa myös aikaan.
Fakta 3. "Kilttiä" koiranomistajaa ei palkita millään tavalla.
Sen sijaan kaikki laitetaan samaan muottiin. Kaikkia koiria pidetään kaahottavina tappajina, jotka on pidettävä visusti remmissä. Kaikki koiranomistajat ovat aivottomia ääliöitä, jotka eivät osaa ajatella itse.
Kaikki koiraansa opettaneet tietävät, että palkitsemalla oppii koirakin parhaiten ja aiheeton rankaisu aiheuttaa vain vastenmielisyyttä kouluttajaa kohtaan. Nyt koiran kouluttaminen yhdyskuntakelpoiseksi ja omistajan vastuuntunto jätöksien suhteen on ihan turhaa, koska lainsäätäjän mielestä koiraa on mahdoton hallita muuten kuin remmissä. Olen varma, että koirista olisi vähemmän haittaa, jos vastuuntuntoista koiranomistajuutta kannustettaisiin ja palkittaisiin.
Väitän, että koira voi olla hallinnassa muutenkin kuin remmissä, ja kääntäen että kaikki remmissä olevat koirat eivät suinkaan ole hallinnassa. Väitän myös, ettei mikään laki saa keräämään koirankakkoja, vaan sen on lähdettävä itsestä ja omasta halusta pitää kotikaupunki siistinä.
Ehdotan siis, että koiraverosta ja typerästä kiinnipitopakosta luovutaan, ja koiranomistajille tehdään sen sijaan pakolliseksi kurssi koiraan liittyvistä asioista ja koiran kouluttamisesta. En tiedä miten tämä käytännössä toteutettaisiin, mutta minusta tässä on miettimisen aihetta.
Mielipiteitä?tiedän tapauksen kun pariskunta otti saamarin ison schäferin ekaks koiraks.
ne kannusti silloin nuorempana aina rähisemään ihmisille ja toisille koirille, no siitä seurasi tietty että koira rupes ulkoiluttamaan niitä eikä ne koiraa. koira oli porissa tunnetun kouluttajan koulussa, hienosti meni varmaan pari päivää. nyt tilanne on taas sama kuin ennen, jos tulee ihmisiä vastaan niin äkkiä lyhtypyvään luo ja remmi ympäri, ettei koira käy ihmisten päälle. on sen verran kookas ettei sitä pidä pirukaan. se on purru omistajaansa, yritti esim. huuhdella tassuja syysloasta jne. puri niitten kakaraa kun yritti mennä niitten autoon, purrut täysin ulkopuolista muutaman kerran, ne reiät ei ole ollut pieniä (kokemusta on). se siitä koulutuksesta, ja porilaisen kouluttajan ammattitaidosta. armahtakaa vielä kennelienkin verot!! ps. itse en maksa koirastani tietenkään veroa, ei se kyllä ole aiheuttanut kustannuksiakaan yhteiskunnalle lääkärimaksujen tai muun muodossa. - iiris:)
Suti kirjoitti:
Ja yksinkertaisesti koiria pelkäävät ihmiset, jotka ulkoillessaan joutuvat poukkoilemaan kadun ylitse puolelta toiselle sen mukaan missä koiria kulkee. Ja vaikkei varsinaisesti pelkäisikään, niin kohti laukkaavasta koirasta ei koskaa tiedä onko se käymässä kiinni kurkkuun, vai lahkeeseen vai tuleeko se vain haistelemaan takapuoltani vai mahdollisesti kusasemaan kintuille. Mikään vaihtoehto ei ole miellyttävä, koirat selvästi laskevat muiden kuin omistajiensa elämänlaatua.Täällä ei ole minkään näköistä koirapuistoa/ulkoilutusaluetta ja mitä täkäläiseen kunnaneläinlääkäriin tulee, niin se on pelkästään rahastus loukko, eli käytän mieluummin yksityistä eläinlääkäriä mikä on halvempi (ihan oikeesti) ja ammattitaitoisempi kuin kunnallinen ell. Tosin täällä ei olekaan määrätty koiraveroa maksettavaksi.
- Pilkkuneiti
opetettu tottelemaan kirjoitti:
tiedän tapauksen kun pariskunta otti saamarin ison schäferin ekaks koiraks.
ne kannusti silloin nuorempana aina rähisemään ihmisille ja toisille koirille, no siitä seurasi tietty että koira rupes ulkoiluttamaan niitä eikä ne koiraa. koira oli porissa tunnetun kouluttajan koulussa, hienosti meni varmaan pari päivää. nyt tilanne on taas sama kuin ennen, jos tulee ihmisiä vastaan niin äkkiä lyhtypyvään luo ja remmi ympäri, ettei koira käy ihmisten päälle. on sen verran kookas ettei sitä pidä pirukaan. se on purru omistajaansa, yritti esim. huuhdella tassuja syysloasta jne. puri niitten kakaraa kun yritti mennä niitten autoon, purrut täysin ulkopuolista muutaman kerran, ne reiät ei ole ollut pieniä (kokemusta on). se siitä koulutuksesta, ja porilaisen kouluttajan ammattitaidosta. armahtakaa vielä kennelienkin verot!! ps. itse en maksa koirastani tietenkään veroa, ei se kyllä ole aiheuttanut kustannuksiakaan yhteiskunnalle lääkärimaksujen tai muun muodossa."se siitä koulutuksesta, ja porilaisen kouluttajan ammattitaidosta."
Siis todellako olet sitä mieltä, että kouluttajan ammattitaidossa on vikaa, jos koira ei toimi omistajiensa kanssa oikealla tavalla? Kyllä kaikki tulee sieltä hihnan päästä eli ihmisen on koulutettava itsensä antamaan koirallensa käskyt oikealla tavalla, opetettava, että ihminen on perheen auktoriteetti.
Kouluttaja ei voi kouluttaa toisen koiraa hyvin toimivaksi, hän antaa neuvoja ja ohjeita, mitä OMISTAJAN pitää tehdä, jotta koirakon elämä saadaan toimimaan oikealla tavalla.
Tulosta on turha odottaa päivässä eikä kahdessa, vaan työtä täytyy tehdä, varsinkin palveluskoirien kanssa, joihin saksanpaimenkoirakin kuuluu.
Omani (= 1v 11 kk dalmatiankoira) ei ole lainkaan agressiivinen, mutta muuten niin omapäinen ja itsenäinen. Töitä ollaan tehty mekin nyt lähes 2 vuotta ja opit rupeavat näkymään. Vuosien rutistus on siten tuottanut hedelmää ja olen tyytyväinen, että sen olen tehnyt. Nyt on edessä paljon kivaa aikaa ja tekemistä yhdessä.
Hyvää jatkoa! - Eläinrakas
Olen todella eläinrakas mutta allergian johdosta itse en pysty pitämään eläintä. Ainoa mikä ottaa päähän just koiran omistajissa on kun sitä ulkoilutetaan ja päivittäin näen just niitä ulkoiluttajia mitkä antaa paskantaa koiransa ihan minne sattuu eikä niitä jätöksiä korjata.
Et ihan oikein kun koirilla on vero kun ne jätöksiä jättää eikä edes puoletkaan omistajista niitä pois siivoa.
Ei täällä Suomessa autoilijoitakaan mitenkään auteta vaikka monta miljardia otetaan autoilijoilta jos jonkinlaisilla veroilla. Harrastus se on autoilukin mitä olen itse tässä viimeiset 8v tehnyt ihan sen takia että koiraa tekisi mieli mutta koskaan en voi sellaista hankkia.
Et ei parane parin markan koiraverosta kitistä !!!!! - Anni
Eläinrakas kirjoitti:
Olen todella eläinrakas mutta allergian johdosta itse en pysty pitämään eläintä. Ainoa mikä ottaa päähän just koiran omistajissa on kun sitä ulkoilutetaan ja päivittäin näen just niitä ulkoiluttajia mitkä antaa paskantaa koiransa ihan minne sattuu eikä niitä jätöksiä korjata.
Et ihan oikein kun koirilla on vero kun ne jätöksiä jättää eikä edes puoletkaan omistajista niitä pois siivoa.
Ei täällä Suomessa autoilijoitakaan mitenkään auteta vaikka monta miljardia otetaan autoilijoilta jos jonkinlaisilla veroilla. Harrastus se on autoilukin mitä olen itse tässä viimeiset 8v tehnyt ihan sen takia että koiraa tekisi mieli mutta koskaan en voi sellaista hankkia.
Et ei parane parin markan koiraverosta kitistä !!!!!koiraveron, koska mielestäni koirista pitääkin maksaa, jotta se osaltaan karsisi koiran vain hetken mielijohteestaan haluavat. Myös koska koira aiheuttaa jonkin verran häiriötä aina, jos ei muille niin ainakin allergikoille jne. En kuitenkaan ymmärrä vertaustasi autoverosta: "Ei autoilijoitakaan verorahoilla auteta", tiedätkö mitä maksaa muutama metri maantietä? Kymmeniä tuhansia markkoja, joten miljoonat vain vilisee renkaiden alla kun ajelet kahtasataa.. Lisäksi roskikset eivät ole koiraihmisten auttamiseksi, vaan kaikkien yhteiseen hyvään. Auton saastehaitat myös lienevät jonkin verran suuremmat, kuin koirien paskat, vaikka niitä miten paljon olisiskin...?
- kokolattiamatto
Pilkkuneiti kirjoitti:
"se siitä koulutuksesta, ja porilaisen kouluttajan ammattitaidosta."
Siis todellako olet sitä mieltä, että kouluttajan ammattitaidossa on vikaa, jos koira ei toimi omistajiensa kanssa oikealla tavalla? Kyllä kaikki tulee sieltä hihnan päästä eli ihmisen on koulutettava itsensä antamaan koirallensa käskyt oikealla tavalla, opetettava, että ihminen on perheen auktoriteetti.
Kouluttaja ei voi kouluttaa toisen koiraa hyvin toimivaksi, hän antaa neuvoja ja ohjeita, mitä OMISTAJAN pitää tehdä, jotta koirakon elämä saadaan toimimaan oikealla tavalla.
Tulosta on turha odottaa päivässä eikä kahdessa, vaan työtä täytyy tehdä, varsinkin palveluskoirien kanssa, joihin saksanpaimenkoirakin kuuluu.
Omani (= 1v 11 kk dalmatiankoira) ei ole lainkaan agressiivinen, mutta muuten niin omapäinen ja itsenäinen. Töitä ollaan tehty mekin nyt lähes 2 vuotta ja opit rupeavat näkymään. Vuosien rutistus on siten tuottanut hedelmää ja olen tyytyväinen, että sen olen tehnyt. Nyt on edessä paljon kivaa aikaa ja tekemistä yhdessä.
Hyvää jatkoa!just joo. syytä vaan ittees jos sellaisen luupään oot hankkinu!!
- ihmetys
Eläinrakas kirjoitti:
Et ei parane parin markan koiraverosta kitistä !!!!!ihme ettet kitise linnuista. jäniksistä, poliisien hevosista tai kusevasta nuorisosta. Monella ihmisellä on aivot ajattelemista varten...
- Pätti
-Arttu- kirjoitti:
..Koiria, on se ninun henkilökohtainen ongelma!
Jos pelkäät myös pimeää, pitääkö pimeälle asettaa haittavero? Entäs ahtaan paikan kammolle??
Ajatteles nyt vähän!
Koiravero on yksi niistä Suomessa tehtävistä laesta, joita on mahdotonta valvoa!Kaikki koirat tuli ehdottomasti laittaa verolle,lukuunottamatta palvelukoiria.
Ei pelkäämisellä ja verottamisella ole mitään tekemistä keskenään.
Koiran omistajista vain on tullut niin holtittomia ,että antavat lemmikiensä juosennella vapaana kaikkialla,vaikkein laki tätä sallikkaan.
Mikäli koirastakin maksettaisiin veroa,niinkuin ehdottomasti tulisi,niin koiranomistajiksi hakeutuisi vain lemmikeistään kaikinpuolin huolehtivia ihmisiä. Lisäksi haittavero olisi ehdoton ,syystä että nyt koiran paskaa on kaikkialla.Keväällä kun lumi alkaa sulaa kadunvieret ovat törkeässä kunnossa.Kesällä paskat sekoittuvat huomaamattomimmiksi,haitta silloinkin on olemassa. Pienet lapset sotkevat sitten itsensä ja vaatteensa näihin jätöksiin.Samoin voi käydä aikuisellekin.
Törkeää kuinka jos koira on kytkettynä(on kyllä harvinaista)omistaja antaa sen tehdä tarpeensa tienvieren hoidetulle omakotipalstalle. Eikö tämä ole mitä suurinta piittaamattomuutta ja tarkoituksella aiheutettua haittaa?
Lisäksi sekarotuisia rakkikoiria juoksee vapaana pesimisaikaankin.Kaikki koirat verolle,näin valtion kirstuu kulkeutuisi mittavat rahavirrat,samalla koiranomistaja huolehtisi itse lemmikkinsä aiheuttamista haitoista paremmin. - Pätti
Pätti kirjoitti:
Kaikki koirat tuli ehdottomasti laittaa verolle,lukuunottamatta palvelukoiria.
Ei pelkäämisellä ja verottamisella ole mitään tekemistä keskenään.
Koiran omistajista vain on tullut niin holtittomia ,että antavat lemmikiensä juosennella vapaana kaikkialla,vaikkein laki tätä sallikkaan.
Mikäli koirastakin maksettaisiin veroa,niinkuin ehdottomasti tulisi,niin koiranomistajiksi hakeutuisi vain lemmikeistään kaikinpuolin huolehtivia ihmisiä. Lisäksi haittavero olisi ehdoton ,syystä että nyt koiran paskaa on kaikkialla.Keväällä kun lumi alkaa sulaa kadunvieret ovat törkeässä kunnossa.Kesällä paskat sekoittuvat huomaamattomimmiksi,haitta silloinkin on olemassa. Pienet lapset sotkevat sitten itsensä ja vaatteensa näihin jätöksiin.Samoin voi käydä aikuisellekin.
Törkeää kuinka jos koira on kytkettynä(on kyllä harvinaista)omistaja antaa sen tehdä tarpeensa tienvieren hoidetulle omakotipalstalle. Eikö tämä ole mitä suurinta piittaamattomuutta ja tarkoituksella aiheutettua haittaa?
Lisäksi sekarotuisia rakkikoiria juoksee vapaana pesimisaikaankin.Kaikki koirat verolle,näin valtion kirstuu kulkeutuisi mittavat rahavirrat,samalla koiranomistaja huolehtisi itse lemmikkinsä aiheuttamista haitoista paremmin.Vielä... Koira vero ei ole sen hankalampaa valvoa ja periä kuin mikään muukaan lailla säädetty vero.
Voisihan sitä ajatella vaikkapa sellaista ilmoitus periaatetta,palvelevaa puhelinta,onhan niitä kaiketi muissakin veronkierroissa käytössä!? - Velvollisuuksiakin
Oletko tullut ajatelleeksi,että koiranomistajalla tulisi olla myös velvollisuuksia huolehtia lemmikistään.
Haittavero koirista olisi kyllä ehdoton. - Tasapuolisuus
Anni kirjoitti:
koiraveron, koska mielestäni koirista pitääkin maksaa, jotta se osaltaan karsisi koiran vain hetken mielijohteestaan haluavat. Myös koska koira aiheuttaa jonkin verran häiriötä aina, jos ei muille niin ainakin allergikoille jne. En kuitenkaan ymmärrä vertaustasi autoverosta: "Ei autoilijoitakaan verorahoilla auteta", tiedätkö mitä maksaa muutama metri maantietä? Kymmeniä tuhansia markkoja, joten miljoonat vain vilisee renkaiden alla kun ajelet kahtasataa.. Lisäksi roskikset eivät ole koiraihmisten auttamiseksi, vaan kaikkien yhteiseen hyvään. Auton saastehaitat myös lienevät jonkin verran suuremmat, kuin koirien paskat, vaikka niitä miten paljon olisiskin...?
Koiraveron perinnässä on vaihteluita kunnittain,mutta koiravero tulisi kattaa suomen jokainen kunta.
Olen varma ,että näin toimittaessa koiranomistajoksi ei hakeuduttaisi hetken mielijohteesta ,vaan hoitoon sitouduttaisiin.
Maksetaanhan mm maaseudulla kiinteistöveroakin,mille ei kyllä löydy perusteita katumaksuista.
Valtiovallan tulisi ryhtyä välittömästi hoitamaan tätä koiraveroasiaa kuntoon. - Faktahomma
Velvollisuuksiakin kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi,että koiranomistajalla tulisi olla myös velvollisuuksia huolehtia lemmikistään.
Haittavero koirista olisi kyllä ehdoton.Aivan ehdoton.Perusteluita ei edes tarvita.
- Pilkkuneiti
ja aion jatkossakin maksaa.
En tiedä, miten on muualla, mutta ainakin Helsingissä on mielestäni paljonkin koirapuistoja ym. rakennettu juuri näillä veroilla.
On uimarantaa, nykyään myös Sipoon puolelta löytyvä koirametsä.
Elämästä löytyy paljon muitakin asioita, joista kapinoiminen on minusta tärkeämpää...:)
Hyvää päivän jatkoa!- Marita
Pilkkuneiti. Ei tuo 300,- nyt maata kaada. Onpahan ainakin varaa avata suunsa ja vaatia parannuksia, kun on kiltisti maksanut veronsa.
Missä päin Sipoota on koirametsä? En ole kuullutkaan kokon asiasta. Tarkoittaako se, että jokin metsikkö on aidattu vai mitä? - Pilkkuneiti
Marita kirjoitti:
Pilkkuneiti. Ei tuo 300,- nyt maata kaada. Onpahan ainakin varaa avata suunsa ja vaatia parannuksia, kun on kiltisti maksanut veronsa.
Missä päin Sipoota on koirametsä? En ole kuullutkaan kokon asiasta. Tarkoittaako se, että jokin metsikkö on aidattu vai mitä?Lisätietoja löytyy osoitteesta
http://www.hkr.hel.fi/viher/index.html
ja sieltä koirapuistot ja koirametsä.
En ole itse vielä käynyt, mutta olen ymmärtänyt muilta, että on mukava paikka koirien temmeltää. Tosin ei ole aidattu, mutta myös alue on suuri eli noin 50 hehtaaria, jos muistan oikein.
- Heltsu
Joka paikkakunnallahan ei edes ole koiraveroa. Esimerkiksi meillä tultiin siihen tulokseen, että koiraverosta saatava tulo on niin pieni työmäärään nähden (perintä karhuaminen) ettei kannata koiraveroa pitää. Niinpä meidän ei tarvitse maksaa koiraveroa. Enpä tiedä, maksaisinko kuitenkaan koiraveroa, jos asuisimme veron perivällä paikkakunnalla.
- Verolle pantava
Koiraveroa on peritty ennenkin,se oli jopa ulosottokelöpoinen niinkuin muutkin verot.
Valtion tulisikin hoitaa tämän koiraveron perintä.
Perustelusi kyllä ontuu ,sillä ei niin pientä veroa ettei sen perimiseen resussit riitä.
Valtio on koiristunut huimaa vauhtia ja niiden aiheuttama kaikkinainen haitta luonnolle ja ihmisille lisääntynyt huimasti.
- Miiru
Meillä koiravero on 300 mk per koira. Minulla on ollut kolme koiraa, nykyään kaksi, mutta kaikista olen veron maksanut, eli maksimissaan oli 900 mk/vuosi. Ehkä kuulun ns. tunnollisiin ihmisiin, sillä maksan tv-luvankin.
Lähelläni on iso koira-aitaus, jossa en kyllä käy, kunyksi koiristani on saanut schäferinkimppuunsa. Siihen loppui se, koska sen jälkeen koirani ei enää schäfereitä sietänyt, vaan hänestä tuli rasisti. Enpä ole huomannut mitään erityistä tuolla verolla saaneeni. Koirieni jätöksetkin korjaan pois ja kuljetan pitkiäkin matkoja mukana, jotta löytäisin roskiksen. Että näin meillä.
PS. Onneksi kissoista ei mene veroa, niitäkin kun minulla on ollut 3 kpl joskus. Ovat tosin sisäkissoja, joten eivät aiheutakaan mitään haittaa muille.- Näin on
Sinun laisiasi tunnollisia ja vastuullisia koiranomistajia on valitettavan vähän,mutta sinulle kuuluu kiitokset.
Eikö sinunkin mielestäsi koiravero tulisi määräytyä kaikille koiranomistajille.
Vapaana juoksentelevat ja kuseksivat kissatkin voisi kyllä laittaa verolle.Nyt en tarkoita sinun sisäkissojasi ,joista tuskin on haittaa.
Lasten hiekkalaatikot kun tuppaavat olemaan kissojen suosiossa ,siellä sitten on läjä toisensa vieressä hiekanalla.
Pienet lapset sitten leikkivät ja möyrivät hiekkalaatikolla.
Naapurin kissat kun kuseksivat avoverannalle ei sitä katkua tuppaa saamaan millään pois,puhumattakaan lastenvaunuista,niiden lempipaikasta.Kyttäävät ja syövät pikkulintuja minkä ehtivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223