Öljynvaihto

talvihuolto

Eli siis missä kannattaisi käydä vaihdattaa autoonsa öljyt ja suodattimen? kertokaa hintoja jos tiedätte?

29

6709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heili-67

      en oo skootteriini tänä vuonna öljynvaihtoa tarvinnut koska ajot jäi vähiin kun perseeni on koko kesän ollut niin kipeä fistauksesta!!! fistaus on kyllä niin nautinnollista että siitä en luovu!!!!

    • öljynvaihdosta

      käytin autoni reilu vuosi sitten halpisvaihdossa. Maksoi 65 euroa.
      Muutama kuukausi sen jälkeen suodatin halkesi.
      auto vietiin hinurilla Autotalo Laakkoselle. Siis merkkiliikkeeseen. Öljynvaihto ja suodatin maksoi 55.20 sisälsi öljyt ja myös propun tiivisteen. kannattaa siis kysyä hintaa siis myös merkkiliikkeestä. Itse ainakin yllätyin hinnasta merkiliikkeessä. Autollani on onneksi kasko, joten en joutunut maksamaan halvan öljyputsarin aiheuttamaa hinauskulua itse. Huoltomies kertoi, että halpoja putsareita halkeilee silloin tällöin. Itse suosittelen kokemukseni perusteella ainakin kysymään merkkiliikkeestä. Jakohihnan vaihto oli myös halvin veljeksillä. Osat tosin ostin muualta. Mutta vaihtotyö oli ylivoimasti halvin (140euroa)laakkosella. Autoni on mazda 626 vm 1997.

      • vaihtoehtoa

        joko sukunimesi on laakkonen tai sitten et ole kysynyt hintaa muualta kuin samalla tontilla sijaitsevalta vw-talolta...?


      • hjsiklwpöäsaäs
        vaihtoehtoa kirjoitti:

        joko sukunimesi on laakkonen tai sitten et ole kysynyt hintaa muualta kuin samalla tontilla sijaitsevalta vw-talolta...?

        Etpä tainnut ajatalle taaskaan. Luuletko että tarviis ajaa -97 626:lla jos olis Laakkosten sukua. Melkoinen älyjaakko.


      • voivoivoi
        hjsiklwpöäsaäs kirjoitti:

        Etpä tainnut ajatalle taaskaan. Luuletko että tarviis ajaa -97 626:lla jos olis Laakkosten sukua. Melkoinen älyjaakko.

        Kyllä hieman haiskahti omalta kehulta tuo Laakkosen kehuminen minustakin. PS.Netissähän voi sanoa ajavansa vaikka Ferrarilla,palikka.


      • voivoivoivoivoivoi
        vaihtoehtoa kirjoitti:

        joko sukunimesi on laakkonen tai sitten et ole kysynyt hintaa muualta kuin samalla tontilla sijaitsevalta vw-talolta...?

        ei minun kokemuksiani ole pakko uskoa, mutta tuo tarina on tosi. Jokainen toki saa itse kokeilla mitä haluaa. Suomi on vapaa maa. Kysele itse, saatat yllättyä hintaeroista. Paskasuodattimen asennusfirma on jo lopettanut car ferrara. Jos olisin laakkosen veljeksiä en todellakaan ajaisi nykyään mazda vm 1997. Usko tai älä. Jokainen saa tehdä vertailuja. Tuo minun kokemukseni on vaan yksi muiden joukkossa.


      • eikös..
        voivoivoivoivoivoi kirjoitti:

        ei minun kokemuksiani ole pakko uskoa, mutta tuo tarina on tosi. Jokainen toki saa itse kokeilla mitä haluaa. Suomi on vapaa maa. Kysele itse, saatat yllättyä hintaeroista. Paskasuodattimen asennusfirma on jo lopettanut car ferrara. Jos olisin laakkosen veljeksiä en todellakaan ajaisi nykyään mazda vm 1997. Usko tai älä. Jokainen saa tehdä vertailuja. Tuo minun kokemukseni on vaan yksi muiden joukkossa.

        car ferrara ollut tee-se-itse-firma? eli laitoit itse "paska-suodattimen" ja todennäköisesti ostit sen vielä maxi-makasiinista etkä osannut lukea sielläkään luettelosta oikein....mot!!


      • luulet
        eikös.. kirjoitti:

        car ferrara ollut tee-se-itse-firma? eli laitoit itse "paska-suodattimen" ja todennäköisesti ostit sen vielä maxi-makasiinista etkä osannut lukea sielläkään luettelosta oikein....mot!!

        Siellä asentaja laittoi öljyt ja suodattimen.
        Siellä oli kai jonkinlainen TI- Halli myös en ole varma. Olisi kyllä pitänyt arvata ettei kaikki ole kunnossa, kun suodinta etsittiin pahvilaatikkokasasta 5 minuuttia. Maxi makasiinin laatuuun en ota kantaa.


      • tulos..
        luulet kirjoitti:

        Siellä asentaja laittoi öljyt ja suodattimen.
        Siellä oli kai jonkinlainen TI- Halli myös en ole varma. Olisi kyllä pitänyt arvata ettei kaikki ole kunnossa, kun suodinta etsittiin pahvilaatikkokasasta 5 minuuttia. Maxi makasiinin laatuuun en ota kantaa.

        varmaan jos siellä sun laakkosellas laitettais volkkarin suodatin mazdaas?? ei suodattimessa ole ollut mitään vikaa....


      • vai miten se oli
        tulos.. kirjoitti:

        varmaan jos siellä sun laakkosellas laitettais volkkarin suodatin mazdaas?? ei suodattimessa ole ollut mitään vikaa....

        Selitä vähän tarkemmin mitä oikein tarkoitat.
        Tuo suodatin taitaa elää omaa elämää täällä sinun mielipiteissä. Jos suodin halkeaa eikö se ole osoitus huonosta laadusta, vai mistä se oli?


      • vaan jatkossakin
        vai miten se oli kirjoitti:

        Selitä vähän tarkemmin mitä oikein tarkoitat.
        Tuo suodatin taitaa elää omaa elämää täällä sinun mielipiteissä. Jos suodin halkeaa eikö se ole osoitus huonosta laadusta, vai mistä se oli?

        autosi muilla äläkä vilkaisekaan sinne konepellin alle! ainoa "suodin" mitä sinun kannattaa ihmetellä on kahvin"suodin"!


      • Ooioiloil
        luulet kirjoitti:

        Siellä asentaja laittoi öljyt ja suodattimen.
        Siellä oli kai jonkinlainen TI- Halli myös en ole varma. Olisi kyllä pitänyt arvata ettei kaikki ole kunnossa, kun suodinta etsittiin pahvilaatikkokasasta 5 minuuttia. Maxi makasiinin laatuuun en ota kantaa.

        Maxissa ja Puuilossa myydään kotimaisia MH filttereitä, olen itse ostanut sen ja antanut huoltomiehelle käteen. Ja vaihtopaikkana on ollut Kallantien Vianor sieltä saa 4 litraa TOTAL Qartz 5W-40 öljyä hintaan 45€ suod vaihtotyö ja jätemaksu jotka oli (ööh) tossa kympin päälle.


    • autonsa kunossa pitävä

      Joo olen myös itse huomannut että ns.halpis korjaamot eivät tee niin hyvää työtä kuin merkkiliikkeet ja palvelu niissä liikeissä on suorastaan perseestä.ns. halpis korjaamot eivät ole edes halvempia kuin merkkiliikeet, yleensä. Kävin kysmyssä eräästä liikeestä että paljonko maksaa turbon huohotinletkun tiivisteen vaihtaminen, katselivat hetken ja sanoivat että noin 150e ja pari tuntia ainakin, kun on niin hankalassa paikassa, menin volvolle ja sama paska 30e ja puoli tuntia:), lisäksi voit juoda kahvia yms. odotellessa ja palvelu on erinomaisen hyvää. Suosittelen kaiklle volvon omistajille volvon merkihuoltoa! UHG! Olen puhunut:)

      • Kaarlekustaa

        Merkkiliikkeessä saa myös merkkiosat autoonsa. Halpiskorjaamothan voivat vaikka laittaa halpaa tarvikeilmaa renkaisiin ja veloittaa siitäkin täyden hinnan. Kannattaa varoa!


    • k vt

      Näitä korjaamoita tunnutaan kyselevän säännöllisesti ja vääntö on hirmuinen joka keskustelunavauksen jälkeen. Itse olen korjaamopulmat ratkaissut huollattamalla kiesini ammattikoululla: hinta *erittäin* edullinen mihin tahansa yksityiseen korjaamoon verrattuna, ja sekä työlle että osille saa takuun. Kiireiselle ihmiselle ei toki käy, pari päivää saa yleensä huoltoon varata aikaa.
      Jos ei kiire ole niin ideaaliratkaisu: asiakkaalle halpa ja poijat & tytöt oppivat työn kautta alansa ammattilaisiksi. Suosittelen vilpittömästi.

    • öljyroppu

      Asuin eteläsuomessa 35 v volvon tojotan ww ym merkkiliikeiden miehiä näkyi käyvän osaostoksilla biltemassa ja motonetissä .Virkaasussa onko herroilla sellainen luulo,että joka merkillä on oma varaosa paja LOPETTAKAA ISOT MIEHET USKOMINEN JOULUPUKKIIN.

    • 2012 hintatietoa

      Kävin juuri H&L Autohuollolla, eli siis siinä AD-varaosan yhteydessä olevalla huoltamolla.

      Autona on Ford Focus, 2003, bensa, 1.6 zetec koneella.
      Öljy: Ford Formula F 5W-30, jota käsitykseni mukaan menee reilu 5 litraa.

      Kuitin mukaan työstä on veloitettu 5 euroa, öljystä 32 euroa, suodattimesta 8 euroa ja yhdestä tiivisteestä 1 euro. Yhteensä 46 euroa.

      Vuosi sitten vaihdoin öljyt keskustassa Tuomotorsilla, silloin myös fordin omaa öljyä laitettiin ja hintana reilu 60e. Toki heidän sijainti tekee siitä melko houkuttelevan paikan.

    • rypsirapsi

      ford- merkkistä öljyä ei taida olla olemassa....?

    • motorcraft-
      • järkihoii

        ihan uusi öljy-yhtiö?

        no, onhan pirkka-meijerikin olemassa......onko?


      • Fökukseen öljyä
        järkihoii kirjoitti:

        ihan uusi öljy-yhtiö?

        no, onhan pirkka-meijerikin olemassa......onko?

        Kerroin öljyn siksi että hinta on vertailukelpoinen merkkihuollon kanssa, siellä varmasti sama logo komistaa kanisteria..

        Mikäs järki täällä on porukalla aukoa päätä? Eikö voitaisi vain listata hintoja ja todellisia kokemuksia?? Tämä on ensimmäinen hakutulos kun laittaa googleen öljynvaihto kuopio... Toki voidaan kinata siitä mikä firma purkittaa milbona ja pirkka maidot ja maksaa ylihintaa öljynvaihdosta... Tai sitten voidaan tuoda hinnat esiin ja saada korjaamojen välille reilua kilpailua.


    • Mobilia se olla pitä
      • fasdg3456

        Paljon maksoi? Hintatiedot julki niin saadaan rehti kilpailu käyntiin ja kuluttaja säästää!


    • Rimula

      Leväsen Shellillä paras palvelu öljynvaihdossa ja halpa.

      • fasdg3456

        Paljos siellä maksaa? Sana halpa tarkoittaa vain sitä että oli alle 100e :)


    • oli kiva palvelu

      Priima palveluilla Jäniksenpolulla 7 on edullinen.

      • fasdg3456

        Hinta?


    • Anonyymi

      Ärsyttää jo valmiiksi. Kohta on jokapaikka täynnä juopottelevaa ja metelöivää nuorisoa. Alkoholisoituneet teinit kun eivät mitenkään voi pysyä erossa aineistaan ja vaikka juuri on vietetty kuukauden vaput ja koulunpäättäjäiset, niin meno sen kun jatkuu. Tämä sakki tietenkin toivoo näitä kuumia seksihelteitä, jotta voidaan tavallisille ihmisille oikein esitellä omaa ''varallisuuttaan'' joka nykyisen nuorison keskuudessa tarkoittaa lähinnä sitä kenellä on isoin lasti kaljaa puiston nurmikolla.

      Ainiin, nythän täällä on olut- ja rokkijuhlia lähes joka viikonloppu aina syyskuulle asti... Eikö mitään muuta keksitä?

      Ughhh, olen puhunut.

      • Anonyymi

        miten tuo liittyyy öljynvaihtoon?

        Olkoon öljy mitä on mutta suodatin kannattaa hankkia alkuperäisenä merkkivaraosana niin tulee varmasti oikeanlainen. On kokemusta Japanparts tarvikeöljynsuodattimesta Nissanissa, suodattimen tiiviste oli liian ohut ja alkoi vuotaa öljyä suodattimen ja moottorilohkon välistä. Alkuperäisessä Nissanin suodattimessa oli huomattavasti paksumpi tiiviste ja öljyvuoto loppui siihen paikkaan kun vaihdoin alkuperäissuodattimen tarvikepaskan tilalle.
        Mazdojakin on ollut pari kpl ja vaihdoin nopeasti entisten omistajien laittamat purolator -hernekeittopurkit alkuperäiseen Mazdan suodattimeen. Hydrauliset venttiilivälysten tasaimet räkättivät käynnistyksessä tarvikesuodattimella mutta pysyivät hiljaa alkuperäisellä suodattimella.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe