Tämä on kiinnostava testi. Kannattaa tehdä. Asialliset kysymykset, persoonallisuustesti.
osoite: http://www.icl.fi/cgi-bin/psycho.cgi
Testaa itsesi
29
1218
Vastaukset
- leppis
Onpa minulla harvinainen persoonallisuus ;) Tein muuten testin kaksi kertaa, sillä jäin miettimään, olinko vastannut rehellisesti pariin kysymykseen. Joihinkin on kyllä vaikea vastata - ja joihinkin vaikuttavat aivan muut asiat. Hienoa, A.A. Milnellä oli samantyyppinen persoonallisuus kuin minulla! Olen imarreltu. Saati sitten noista Raamatun henkilöistä.
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
INFP (Introvertti-Intuitiivinen-Tunteva-Spontaani)
Kuuluisia INFP-luonteita:
Maria, Jeesuksen äiti
Luukas
Johannes
William Shakespeare
A. A. Milne
Laura Ingalls Wilder
Helen Keller
Anne Frank
Donna Reed
James Herriot
Amy Tan
John F. Kennedy, jr
INFP:llä tuntuu olevan loppumaton usko hyvyyden vaikutukseen. Hän ei jaa ihmisiä hyviin ja pahoihin, vaan uskoo, että paatuneellakin rikollisella on hyvät puolensa. INFP suhde ulkomaailmaan on tyyni ja rauhallinen ja hänellä on korkea omantunnonarvo, jonka saa omista arvoistaan. INFP on kiinnostunut omasta, sisäisestä maailmastaan ja saa tyydytyksen omien ideoidensa ja ajatustensa toteuttamisesta, eikä välttämättä kaipaa ulkopuolisten rohkaisua tai palautetta. Usein hänellä on myös hyvä mielikuvitus ja lapsena hänellä saattaa olla "näkymättömiä" ystäviä. Yleensä INFP:llä on vain muutamia, hyviä ystäviä, kunhan on kelpuuttanut heidät ensin ystäväpiiriinsä.
Ystävänä INFP on uskollinen ja suhde kestää yleensä vuosikausia, jos ei vuosikymmeniä. Läheisistä suhteista huolimatta INFP ei välttämättä kerro syvimpiä ajatuksiaan edes ystävilleen, sillä hänellä on tapana tutkiskella asioita itsekseen. Tästä johtuen hän saattaa tuntua joskus hyvinkin epäsosiaaliselta.
6 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.- Linum
Vaan ei niin harvinainen kuin mulla :)
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
ISFP (Introvertti-Havaitsija-Tunteva-Spontaani)
Kuuluisia ISFP-luonteita:
Marie Antoinette
Fred Astaire
Donald Sutherland
Marilyn Monroe
Elizabeth Taylor
Magic Johnson
Michael Jackson
1 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä. - leppis
Linum kirjoitti:
Vaan ei niin harvinainen kuin mulla :)
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
ISFP (Introvertti-Havaitsija-Tunteva-Spontaani)
Kuuluisia ISFP-luonteita:
Marie Antoinette
Fred Astaire
Donald Sutherland
Marilyn Monroe
Elizabeth Taylor
Magic Johnson
Michael Jackson
1 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.eipä näköjään :)
- Mielenkiintoinen testi
Ja tässä tulos:
(Empä olis uskonut)
ESTJ (Ekstrovertti-Havaitsija-Ajattelija-Järjestelmällinen)
Kuuluisia ESTJ-luonteita:
Harry S. Truman
Lyndon B. Johnson
John D. Rockefeller
Bette Davis
Billy Graham
Gordon McRae
ESTJ on periaatteiden ihminen, jolla on selvä käsitys oikeasta ja väärästä. Hän kunnioittaa yhteiskunnan luomia lakeja ja sääntöjä ja toimii niiden mukaan. Hänen mielestään on vastuutonta matkustaa ilman matkalippua, koska hän tietää tarkkaan kenelle mikäkin maksu lankeaa ja mitä haittaa siitä on yhteiskunnan jäsenille yleensä. ESTJ:tä voidaankin luonnehtia käytännölliseksi, realistiseksi ja objektiiviseksi. Hän on usein järjestelmällinen ja nauttii voidessaan järjestää kokouksia tai massatapahtumia. Huolimattomuutta tai laiskuutta hän pitää syntinä ja ajanhaaskauksena. Eikä hän pelkää julkituoda omia mielipiteitään, sillä hänen kannattamansa arvot ovat perinteellisiä ja hyväksi havaittuja.
ESTJ on sisimmässään laumasielu, joka uskoo yhteistyöhön. Hän löytääkin ystävänsä usein omista harrastuspiireistään, klubeilta tai työpaikoilta tai kirkon piireistä, sillä uskonnollisuus on ESTJ:lle yleensä tärkeä elämän osa-alue. Hän pitää arvossa perhe-arvoja; avioliittoa ja pysyviä ystävyyssuhteita. Tässä talossa juhlitaan syntymäpäiviä ja järjestetään vanhan ajan jouluja, joihin kutsutaan useimiten koko suku.
ESTJ:t menestyvät useinmiten opettajina, sekä armeijan, kirkon, liike-elämän, pankin, että politiikan palveluksessa.
5 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.- Oinonen
otsikkorivit meni sekasin.
- vakas
Ensivaikutelma ISTJ-ihmisestä saattaa olla kylmä, koska ei ymmärrä, miksi hänen pitäisi miellyttää tuntemattomia ihmisiä. Hänen mielestään ystävyys on ansaittava. ISTJ on luonteeltaan tarkka, täsmällinen ja luotettava. Hän on oikeudenmukainen ja omaa tajun oikeasta ja väärästä, joka pohjautuu teoriaan, joka on aiemmin hyväksi havaittu.
Usein ISTJ työskentelee taka-alalla, sihteerinä, virkailijana tai luottamushenkilönä, yleensä establishoituneessa instituutiossa, jossa hän saa toteuttaa tästämällistä ja järjestelmällistä tapaansa työskennellä. Hän on uurastaja, joka saattaa työnsä loppuun, uhrauksista huolimatta. ISTJ ei voi sietää epäjohdonmukaisia tai lupauksia rikkovia ihmisiä. Introvertistä laadusta johtuen hän ei kuitenkaan ilmaise suuttumustaan suoraan, vaan korkeintaan ilmein ja elein. Muita ISTJ:lle sopivia aloja ovat mm. armeija, koulu ja kirkko.- Koni
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
ISTJ (Introvertti-Havaitsija-Ajattelija-Järjestelmällinen)
Kuuluisia ISTJ-luonteita:
Tuomas
George Bush
George Washington
Jackie Joyner-Kersee
Evander Holyfield - mutsi
Koni kirjoitti:
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
ISTJ (Introvertti-Havaitsija-Ajattelija-Järjestelmällinen)
Kuuluisia ISTJ-luonteita:
Tuomas
George Bush
George Washington
Jackie Joyner-Kersee
Evander HolyfieldKun minutkin testattiin samanlaiseksi kuin tuo Puska-Yrjö !!
- neiti vakio
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
INTJ (Introvertti-Intuitiivinen-Ajattelija-Järjestelmällinen)
INTJ on tiedemies(-NAINEN,oma.huom.), systeemien rakentaja, teoreettisten mallien kokeilija ja soveltaja. Nämä tiedeharrastukset alkavat yleensä jo varhaisessa elämänvaiheessa. Hän suhtautuu kaikkiin elämän alueisiin järkevästi, ei tunteillen. Niinpä hänestä voi saada kylmän ja laskelmoivanan vaikutelman. INTJ on perfektionisti, joka uhraa kaiken aikansa projekteihin ja kokeisiin, joista on innostunut. Hän ei säästä itseään eikä muita.
> Laiskottelijat menettävät hänen luottamuksensa, jonka hän myös ilmaisee, koska ei kunnioita auktoriteettejä. <
Tosin hänellä on myös kyky antaa tunnustusta, sille, joka sen ansaitsee. Näin ollen työolosuhteissa INTJ on oikeudenmukainen työtoveri.
Ulospäin INTJ saattaa vaikuttaa konservatiivilta, mutta sisimmässään hän on radikaali, joka huomaa mahdollisuudet ympärillään, mitä muut eivät välttämättä tajua. Kuitenkaan hän ei ryhdy mihinkään, mistä ei tiedä. Konservatiivinen ulkokuori on suojakilpi yksityisyyden suojelemiseksi.
Sosiaalisesti INTJ ei ole kovin lahjakas. (PÖTYÄ,oma.huom)Ja niinpä läheiset ihmissuhteet saattavat tuottaa ongelmia. Epäilyksetön itseluottamus ja laaja tietomäärä voidaan tulkita itserakkaudeksi ja karkottaa ihmiset pois. Lisäksi INTJ pitää flirttailua(PÖTYÄ,oma.huom) ja small talkia turhina kanssakäymisen muotoina. Ihmissuhteissa hän kunnioittaa suoruutta ja järkeä ja on kyllä valmis työskentelemään suhteidensa eteen. Läheisiä ystäviä INTJ:llä on muutamia.
Kuuluisia INTJ-luonteita:
Dan Akroyd
Jane Austen
Caesar
Chevy Chase
Ivan Lendl
Edwin Moses
Martina Navratilova
John F. Kennedy
Woodrow Wilson
12 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä. - Peksi
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
INTJ (Introvertti-Intuitiivinen-Ajattelija-Järjestelmällinen)
Kuuluisia INTJ-luonteita:
Dan Akroyd
Jane Austen
Caesar
Chevy Chase
Ivan Lendl
Edwin Moses
Martina Navratilova
John F. Kennedy
Woodrow Wilson
INTJ on tiedemies, systeemien rakentaja, teoreettisten mallien kokeilija ja soveltaja. Nämä tiedeharrastukset alkavat yleensä jo varhaisessa elämänvaiheessa. Hän suhtautuu kaikkiin elämän alueisiin järkevästi, ei tunteillen. Niinpä hänestä voi saada kylmän ja laskelmoivanan vaikutelman. INTJ on perfektionisti, joka uhraa kaiken aikansa projekteihin ja kokeisiin, joista on innostunut. Hän ei säästä itseään eikä muita. Laiskottelijat menettävät hänen luottamuksensa, jonka hän myös ilmaisee, koska ei kunnioita auktoriteettejä. Tosin hänellä on myös kyky antaa tunnustusta, sille, joka sen ansaitsee. Näin ollen työolosuhteissa INTJ on oikeudenmukainen työtoveri.
Ulospäin INTJ saattaa vaikuttaa konservatiivilta, mutta sisimmässään hän on radikaali, joka huomaa mahdollisuudet ympärillään, mitä muut eivät välttämättä tajua. Kuitenkaan hän ei ryhdy mihinkään, mistä ei tiedä. Konservatiivinen ulkokuori on suojakilpi yksityisyyden suojelemiseksi.
Sosiaalisesti INTJ ei ole kovin lahjakas. Ja niinpä läheiset ihmissuhteet saattavat tuottaa ongelmia. Epäilyksetön itseluottamus ja laaja tietomäärä voidaan tulkita itserakkaudeksi ja karkottaa ihmiset pois. Lisäksi INTJ pitää flirttailua ja small talkia turhina kanssakäymisen muotoina. Ihmissuhteissa hän kunnioittaa suoruutta ja järkeä ja on kyllä valmis työskentelemään suhteidensa eteen. Läheisiä ystäviä INTJ:llä on muutamia.
12 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä - Rekke
Tässä testini tulos.
" PERSOONALLISUUSTYYPPISI
ESTJ (Ekstrovertti-Havaitsija-Ajattelija-Järjestelmällinen)
Kuuluisia ESTJ-luonteita:
Harry S. Truman
Lyndon B. Johnson
John D. Rockefeller
Bette Davis
Billy Graham
Gordon McRae
ESTJ on periaatteiden ihminen, jolla on selvä käsitys oikeasta ja väärästä. Hän kunnioittaa yhteiskunnan luomia lakeja ja sääntöjä ja toimii niiden mukaan. Hänen mielestään on vastuutonta matkustaa ilman matkalippua, koska hän tietää tarkkaan kenelle mikäkin maksu lankeaa ja mitä haittaa siitä on yhteiskunnan jäsenille yleensä. ESTJ:tä voidaankin luonnehtia käytännölliseksi, realistiseksi ja objektiiviseksi. Hän on usein järjestelmällinen ja nauttii voidessaan järjestää kokouksia tai massatapahtumia. Huolimattomuutta tai laiskuutta hän pitää syntinä ja ajanhaaskauksena. Eikä hän pelkää julkituoda omia mielipiteitään, sillä hänen kannattamansa arvot ovat perinteellisiä ja hyväksi havaittuja.
ESTJ on sisimmässään laumasielu, joka uskoo yhteistyöhön. Hän löytääkin ystävänsä usein omista harrastuspiireistään, klubeilta tai työpaikoilta tai kirkon piireistä, sillä uskonnollisuus on ESTJ:lle yleensä tärkeä elämän osa-alue. Hän pitää arvossa perhe-arvoja; avioliittoa ja pysyviä ystävyyssuhteita. Tässä talossa juhlitaan syntymäpäiviä ja järjestetään vanhan ajan jouluja, joihin kutsutaan useimiten koko suku.
ESTJ:t menestyvät useinmiten opettajina, sekä armeijan, kirkon, liike-elämän, pankin, että politiikan palveluksessa.
5 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä. - Leenu
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
INFP (Introvertti-Intuitiivinen-Tunteva-Spontaani)- Leenu
yksityiskohta ja sattumaako, että minulla lapsena oli mielikuvitusystäviä:
Usein hänellä on myös hyvä mielikuvitus ja lapsena hänellä saattaa olla "näkymättömiä" ystäviä. Yleensä INFP:llä on vain muutamia, hyviä ystäviä, kunhan on kelpuuttanut heidät ensin ystäväpiiriinsä.
Jeesuksen äiti Maria kuului tähän ryhmään, ja Leppis näköjään kans... - leppis
Leenu kirjoitti:
yksityiskohta ja sattumaako, että minulla lapsena oli mielikuvitusystäviä:
Usein hänellä on myös hyvä mielikuvitus ja lapsena hänellä saattaa olla "näkymättömiä" ystäviä. Yleensä INFP:llä on vain muutamia, hyviä ystäviä, kunhan on kelpuuttanut heidät ensin ystäväpiiriinsä.
Jeesuksen äiti Maria kuului tähän ryhmään, ja Leppis näköjään kans...miksihän meidän kohdalla ei lue mitään urasta? Kiinnostaisi, sillä en ole vielä työelämässä (vaikka tuskin se paljoa vaikuttaisi omiin tulevaisuuden suunnitelmiini, sentään :)).
Sovitaankohan me parhaiten työttömiksi? ;) ;)
Hei, A.A.Milne sillä listalla imarteli kyllä minua! :) Hyvä, sentään hän myös taidealalla (kirjailija), kun olen kiinnostunut kuvataiteesta. - Leenu
leppis kirjoitti:
miksihän meidän kohdalla ei lue mitään urasta? Kiinnostaisi, sillä en ole vielä työelämässä (vaikka tuskin se paljoa vaikuttaisi omiin tulevaisuuden suunnitelmiini, sentään :)).
Sovitaankohan me parhaiten työttömiksi? ;) ;)
Hei, A.A.Milne sillä listalla imarteli kyllä minua! :) Hyvä, sentään hän myös taidealalla (kirjailija), kun olen kiinnostunut kuvataiteesta.mutta opiskelen.. Taide on mulla ollut jossaisn vaiheessa suuri intohimoni, nyttemmin en ole niinkään jaksanut maalata ja piirtää. Minua kai imarteli (tai osui silmään) eniten Maria, ja sitten Johannes ja Luukas...
Mä olen ajatellu, että sopisin kai perheen äidiksi parhaiten. Eikä minua uraraketin malli elää kiinnosta. - leppis
Leenu kirjoitti:
mutta opiskelen.. Taide on mulla ollut jossaisn vaiheessa suuri intohimoni, nyttemmin en ole niinkään jaksanut maalata ja piirtää. Minua kai imarteli (tai osui silmään) eniten Maria, ja sitten Johannes ja Luukas...
Mä olen ajatellu, että sopisin kai perheen äidiksi parhaiten. Eikä minua uraraketin malli elää kiinnosta.no Maria ja Johannes ja Luukas tietysti osui yllättävinä silmään heti, mutta tarkotin lähinnä siks, ku siinä ei lukenu mitään sopivasta ammatista, ja sitte oli se A.A.Milnen nimi siinä listassa. Yhdistin sen siten, että kenties taiteellinenkin ala sopii.. :)
Mielenkiintosta että sinäki tykkäät taiteesta! Minä maalaan ja piirrän jatkuvasti.. öljyväreillä ja lyijykynällä ja vesiväreillä jne.
Minäkin varmaan sopisin perheenäidiks, mutta haluaisin kehittyä taiteilijana ja tehdä sitä mitä rakastan.. Äitinä olo olis kuitenki hyvä vaihtoehto :)
- el kirahwi
Osui monelta osin oikeaan, mutta ei ehkä kuitenkaan ihan. Jotkut väitetyt luonteenpiirteeni saivat vähän epäilemään, esim. se ettei viitsi viedä projekteja loppuuun... Paikallaan pysyminenkin onnistuu kohtalaisen hyvin, eikä huomion keskipisteenäkään ole aina kiva olla... Mutta tämä on varmaan tarkoitettukin vain suuntaa-antavaksi?
Tuleekohan minusta muuten USA:n presidentti, koska olen samaa persoonaallisuustyyppiä kuin R. Reagan? ;)
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
ENFP (Ekstrovertti-Intuitiivinen-Tunteva-Spontaani)
Kuuluisia ENFP-luonteita:
Ronald Reagan
Mickey Rooney
Geraldo Rivera
Elizabeth Montgomery
Robin Williams
ENFP on vilkas persona, joka etsii alati uusia, kiinnostavia asioita, joita voisi kokeilla. Hän puhuu paljon, eikä viihdy paikoillaan viittä minuuttia kauempaa. ENFP ei suunittele asioita etukäteen, vaan luottaa mieluumin mielikuvitukseensa ja improvisaatiokykyyn. Työympäristössä ENFP on suunnittelukokousten tähti, joka pursuaa ideoita. Parhaimmillaan yhteistyö sujuu jonkun kanssa, joka omaa järjestelykykyä ja pitää jalat maassa, sillä ENFP:llä innostus asioihin loppuu nopeasti eikä hänellä ole kärsivällisyyttä viedä prjojekteja loppuun saakka, kun maailmassa on niin paljon mielenkiintoisia asioita. Luonnollisesti ENFP vihaa virkavaltaa ja byrokratian asettamia sääntöjä ja tekee kaikkensa ehtojen kiertämiseksi ja kumoamiseksi.
ENFP on luonteeltaan persoona, joka haluaa auttaa muita ihmisiä. Hän solmii uusia ystävyyssuhteita koko ajan ja unohtaa sitä mukaa vanhat. Tästä voi seurata konflikteja, sillä ENFP:n luontainen empatia voi antaa vihjeitä pitempiaikaisesta ystävyydestä, jolloin vastapuoli tuntee tulleensa narratuksi.
ENFP:lle on ominaista vahva esiintymisvietti. Hän nauttii huomion keskipisteenä olemisesta. Vähemmän kypsille yksilöille ihmisten auttamishalu voi olla keino saada suosiota.
5 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.- otteliaana
osoittauduin ENFP:ksi...mulla taas päti erityisen hyvin toi lyhytjänteisyys, projektit tuppaavat jäämään harmillisesti kesken. samoin toimin vahvasti intuition varassa ja vihaan suunnitella asioita etukäteen. mutta mulla myös tökkäs toi huomion keskipisteenä oleminen, ei useimmiten hirveen nautinnollista...
muuten, jos totta puhutaan oon aika epäilevä pysyvän persoonallisuuden sunteen. ajatus johdonmukaisesta minuudesta, joka ohjaa käyttäytymään tietyissä tilanteissa aina samalla tavalla, ei vastaa kokemuksiani. miellän persoonallisuuden pikemminkin alati muuttuvana ja hyvin tilannesidonnallisena, löyhänä ajattelu- ja toimintatapojen kokoelmana kuin deterministisesti ihmisen toimintaan vaikuttavana sisäisenä voimana. tällöin ei voida ajatella, että ihminen toimisi aina joko persoonallisuutensa edellyttämällä tavalla tai vaihtoehtoisesti "ei olisi oma itsensä". luulen et jokainen on varmaan huomannut, miten eri tavalla sitä käyttäytyy eri tilanteissa riippuen mielialasta, vireystilasta sekä siitä, keitä muita on läsnä (yms miljoonasta muusta asiasta). ehkä se persoonallisuus muodostuukin juuri noista keskenään ristiriitaisistakin tavoista toimia eri tilanteissa...( toivottavasti en kuulosta kovin behavioristiselta puhuessani ainoastaan näkyvästä käyttäytymisestä...mutta tottahan on, että käyttäytyminen määrittää ihmistä hyvin paljon, ehkä enemmän kuin se, mitä siellä pääkopan uumenissa nyt sitten pohjimmiltaan liikkuu...) mutta sangen mielenkiintoinen psykologian osa-alue tuo persoonallisuus kaikenkaikkiaan, voisi jauhaa loputtomiin, mutta tuntuu, että tässä oli jo enemmän kuin tarpeeksi aiheesta, kun kuitenkin pitäisi keskustella herätysliikkeistä. mutta kaikkeen totisesti kyllästyy... ;-) - el kirahwi
otteliaana kirjoitti:
osoittauduin ENFP:ksi...mulla taas päti erityisen hyvin toi lyhytjänteisyys, projektit tuppaavat jäämään harmillisesti kesken. samoin toimin vahvasti intuition varassa ja vihaan suunnitella asioita etukäteen. mutta mulla myös tökkäs toi huomion keskipisteenä oleminen, ei useimmiten hirveen nautinnollista...
muuten, jos totta puhutaan oon aika epäilevä pysyvän persoonallisuuden sunteen. ajatus johdonmukaisesta minuudesta, joka ohjaa käyttäytymään tietyissä tilanteissa aina samalla tavalla, ei vastaa kokemuksiani. miellän persoonallisuuden pikemminkin alati muuttuvana ja hyvin tilannesidonnallisena, löyhänä ajattelu- ja toimintatapojen kokoelmana kuin deterministisesti ihmisen toimintaan vaikuttavana sisäisenä voimana. tällöin ei voida ajatella, että ihminen toimisi aina joko persoonallisuutensa edellyttämällä tavalla tai vaihtoehtoisesti "ei olisi oma itsensä". luulen et jokainen on varmaan huomannut, miten eri tavalla sitä käyttäytyy eri tilanteissa riippuen mielialasta, vireystilasta sekä siitä, keitä muita on läsnä (yms miljoonasta muusta asiasta). ehkä se persoonallisuus muodostuukin juuri noista keskenään ristiriitaisistakin tavoista toimia eri tilanteissa...( toivottavasti en kuulosta kovin behavioristiselta puhuessani ainoastaan näkyvästä käyttäytymisestä...mutta tottahan on, että käyttäytyminen määrittää ihmistä hyvin paljon, ehkä enemmän kuin se, mitä siellä pääkopan uumenissa nyt sitten pohjimmiltaan liikkuu...) mutta sangen mielenkiintoinen psykologian osa-alue tuo persoonallisuus kaikenkaikkiaan, voisi jauhaa loputtomiin, mutta tuntuu, että tässä oli jo enemmän kuin tarpeeksi aiheesta, kun kuitenkin pitäisi keskustella herätysliikkeistä. mutta kaikkeen totisesti kyllästyy... ;-)Hei, tosi coolia että me oltiin samoja! :)
En voisi olla enempää samaa mieltä siitä, että persoonallisuus riippuu aina jokaisesta tilanteesta erikseen. Itse asiassa melkein kirjoitin samaa itse, muttei sitten tullut kirjoitetuksi kuitenkaan. Esimerkkinä tästä voisi ottaa vaikka sen, että ENFP-persoonallisuus pitäisi kuvauksen mukaan puhua lakkaamatta. Omalta kohdalta se pitää ehkä tietyissä tilanteissa paikkansa erittäinkin hyvin, mutta toisissa tilanteissa taas ei ollenkaan riippuen monista eri tekijöistä.
Ja mitä tulee persoonallisuuden käsittelemiseen herätysliikepalstalla, niin ENFP-persoonallisuushan ei alistu mihinkään sääntöjen pakkopaitaan... ;) - otteliaana
el kirahwi kirjoitti:
Hei, tosi coolia että me oltiin samoja! :)
En voisi olla enempää samaa mieltä siitä, että persoonallisuus riippuu aina jokaisesta tilanteesta erikseen. Itse asiassa melkein kirjoitin samaa itse, muttei sitten tullut kirjoitetuksi kuitenkaan. Esimerkkinä tästä voisi ottaa vaikka sen, että ENFP-persoonallisuus pitäisi kuvauksen mukaan puhua lakkaamatta. Omalta kohdalta se pitää ehkä tietyissä tilanteissa paikkansa erittäinkin hyvin, mutta toisissa tilanteissa taas ei ollenkaan riippuen monista eri tekijöistä.
Ja mitä tulee persoonallisuuden käsittelemiseen herätysliikepalstalla, niin ENFP-persoonallisuushan ei alistu mihinkään sääntöjen pakkopaitaan... ;)johtuiskohan siitä et ollaan molemmat el:iä? varmaankin, eiks se niin mee et jos "kuulut" johonkin porukkaan, omaat automaattisesti tiettyjä persoonallisuuspiirteitä..;-) mut aattelin ihan samaa tosta pälisemisestä, oon välillä ihan suunnattoman ujo enkä saa sanaa suustani ja taas seuraavassa hetkessä en osaa pitää leipäläppääni kiinni ollenkaan vaan eksplikoin lähestulkoon kaiken ajattelemani...pahinta asias on se et puhun just sillon ku ois paras vaieta ja vaikenen kun pitäis avata suu..:-(
vietettiin muuten yks ilta meitsuporukas hauskoja hetkiä ton testin parissa, tuli ihan uskomattoman osuvia kuvauksia...mutta voi voi, impulsiivisuuteni on taas johtanut mut jaarittelemaan täällä dorkaakin dorkemmalla palstalla, vaiks pyhä aikomukseni oli käydä viivyttelemättä kouluhommien kimppuun... mut veikkaanpa et sunkin pitäis just nyt tehdä jotain ihan muuta... - el kirahwi
otteliaana kirjoitti:
johtuiskohan siitä et ollaan molemmat el:iä? varmaankin, eiks se niin mee et jos "kuulut" johonkin porukkaan, omaat automaattisesti tiettyjä persoonallisuuspiirteitä..;-) mut aattelin ihan samaa tosta pälisemisestä, oon välillä ihan suunnattoman ujo enkä saa sanaa suustani ja taas seuraavassa hetkessä en osaa pitää leipäläppääni kiinni ollenkaan vaan eksplikoin lähestulkoon kaiken ajattelemani...pahinta asias on se et puhun just sillon ku ois paras vaieta ja vaikenen kun pitäis avata suu..:-(
vietettiin muuten yks ilta meitsuporukas hauskoja hetkiä ton testin parissa, tuli ihan uskomattoman osuvia kuvauksia...mutta voi voi, impulsiivisuuteni on taas johtanut mut jaarittelemaan täällä dorkaakin dorkemmalla palstalla, vaiks pyhä aikomukseni oli käydä viivyttelemättä kouluhommien kimppuun... mut veikkaanpa et sunkin pitäis just nyt tehdä jotain ihan muuta...Eli jos tehtäis tästä kahden hengen el-otoksesta kvasitieteellinen tutkimus, niin voitaisiin vetää johtopäätöst, että on tyypillistä esikoislestadiolaista olla ENFP-persoonallisuus, eiks? ;) Ainakaan täällä ei oo muut el:t tainnut ilmoittaa tuloksia. Tai ehkä sulla on vähän isompi otos, jos kerran teitte sitä testiä koko joukon voimin?
Niinpä niin, vanha viisaus kuuluu: "ajattele mitä sanot, jottet sano, mitä ajattelet....´".
Itse asiassa nyt olis kyllä tärkeempääkin tekemistä, mistäs arvasit? Pitää lähteä tästä Hankenin kirjastoon graduja tutkimaan ennen ku mut nakitetaan tekemään täällä vielä jotain.... ;) Mutta ei aina kyllä oo mitään tärkeämpää vaihtoehtoista tekemistä, joskus täällä tulee oltua ihan vaan aikaa tappaakseen.
- Hynde
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
ENTJ (Ekstrovertti-Intuitiivinen-Ajattelija-Järjestelmällinen)
Kuuluisia ENTJ-luonteita:
Franklin D. Roosevelt
Richard Nixon
Benny Goodman
Harrison Ford
Steve Martin
Whoopi Goldberg
Sigourney Weawer
Margaret Thatcher
Jay Leno
Sean Connery
Jim Carrey
ENTJ on luonteeltaan johtaja tai esiintyjä, joka osaa pitää kuulijoitaan hyppysissään, ilman että he ymmärtävät heitä johdateltavan. ENTJ onkin parhaimmillaan tarinankertojana, stand-up koomikkona tai markkinoijana. ENTJ on luova järjestelijä, joka näkee kokonaisuudet ja pystyy tarvittaessa nopeisiin uudelleenjärjestelyihin ja ratkaisuihin. Hänellä on myös luja tahto, jonka avulla suunnitelmat viedään loppuun saakka. Ulkopuolisille ENTJ näyttäytyy usein huuliveikkona, joka tunnetaan mustasta huumoristaan ja liioitelluista puheistaan. Kalajuttuja kuulee nimenomaan tältä tyypiltä, eikä aina tiedä, puhuuko hän totta vai ei. Mahdollisuus molemmissa tapauksissa on yhtä suuri. Hauskan ulkokuoren alle kätkeytyy kuitenkin tiukkailmeinen ja ehkä myös hieman yksinäinen luonne, jonka on vaikea päästää ihmisiä lähelleen.
ENTJ on myös väittelijä ja omissa mielipiteissään varsin itsepäinen, jonka päätä ei helposti käännetä. Riitaantuessan ENTJ on kova vastus, joka pitää pintansa loppuun saakka ja jolle anteeksipyytäminen on kova pala.
----
Jos osaisin puhua sekoilematta niin voisin olla enemmänkin tämänlainen. Mielipiteissä voin olla itsepäinen mut vähemmän tärkeissä yleensä luovutan, koska en kuitenkaan ole jääräpäinen.- el kirahwi
Ei muuta kuin autoja myymään! ;) Tiedä vaikka olisit jo...
- inez*
Meil oli sama tulos ;) Oltii Krisse Salmisia molemmat. HEhhee. Kuin sun adibas-turkki jaksaa?
- Hynde
inez* kirjoitti:
Meil oli sama tulos ;) Oltii Krisse Salmisia molemmat. HEhhee. Kuin sun adibas-turkki jaksaa?
Kylmää...ulkotöisätsiih,, Tä Adibas toimii mutta ei pidä lämpöä!. :)
Pitää opetella uusia ilmeitä niin ei ainakaan naama jäädy.
Moj - Hynde
el kirahwi kirjoitti:
Ei muuta kuin autoja myymään! ;) Tiedä vaikka olisit jo...
Tuo käytetty aina myytävänä, jos tarpeeks tarjotan.
Vähä "huijarin"luonnetta ja suorapuheisuutta niin olisin varmaankin autokauppias.
- inez*
(Ekstrovertti-Intuitiivinen-Ajattelija-Järjestelmällinen)
Kuuluisia ENTJ-luonteita:
Franklin D. Roosevelt
Richard Nixon
Benny Goodman
Harrison Ford
Steve Martin
Whoopi Goldberg
Sigourney Weawer
Margaret Thatcher
Jay Leno
Sean Connery
Jim Carrey
ENTJ on luonteeltaan johtaja tai esiintyjä, joka osaa pitää kuulijoitaan hyppysissään, ilman että he ymmärtävät heitä johdateltavan. ENTJ onkin parhaimmillaan tarinankertojana, stand-up koomikkona tai markkinoijana. ENTJ on luova järjestelijä, joka näkee kokonaisuudet ja pystyy tarvittaessa nopeisiin uudelleenjärjestelyihin ja ratkaisuihin. Hänellä on myös luja tahto, jonka avulla suunnitelmat viedään loppuun saakka. Ulkopuolisille ENTJ näyttäytyy usein huuliveikkona, joka tunnetaan mustasta huumoristaan ja liioitelluista puheistaan. Kalajuttuja kuulee nimenomaan tältä tyypiltä, eikä aina tiedä, puhuuko hän totta vai ei. Mahdollisuus molemmissa tapauksissa on yhtä suuri. Hauskan ulkokuoren alle kätkeytyy kuitenkin tiukkailmeinen ja ehkä myös hieman yksinäinen luonne, jonka on vaikea päästää ihmisiä lähelleen.
ENTJ on myös väittelijä ja omissa mielipiteissään varsin itsepäinen, jonka päätä ei helposti käännetä. Riitaantuessan ENTJ on kova vastus, joka pitää pintansa loppuun saakka ja jolle anteeksipyytäminen on kova pala.
7 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä. - katren
olen ENF
NFJ on ihmistuntija, joka osaa käsitellä ihmisiä ystävällisyytensä ja sisäsyntyisen karismansa avulla, heitä kuitenkaan manipuloimatta. Hänellä on kyky lukea kanssaihmisten tunteita ja motiiveja, näkemiään ominaisuuksia mitenkään arvottamatta ja tästä johtuen ENFJ:t ovat hyviä luottamushenkilöinä
tai johtajina.
ENFJ on hienotunteinen, joka ottaa huomioon toiset ennen itseään. Hän on vastuuntuntoinen uurastaja, joka tuntee tehtäväkseen auttaa muita. Tästä voi olla seurauksena se, että hän haalii liikaa töitä ja tehtäviä, kuin pystyy hoitamaan. Tai hyväsydämisyyttä käytetään hyväksi, mikä loukkaa ENFP:n herkkää sisintä ja jättää pysyvän jäljen.
ENFJ hallitsee kokonaisuuksia ja on hyvä organisaatioiden luoja. Hän osaa käsitellä useita projekteja yhtäaikaa.
12 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä. - julle
Ekstroventti-intuitiivinen-tunteva-järjestelmällinen
ENFJ on ihmistuntija, joka osaa käsitellä ihmisiä ystävällisyytensä ja sisäsyntyisen karismansa avulla, heitä kuitenkaan manipuloimatta. Hänellä on kyky lukea kanssaihmisten tunteita ja motiiveja, näkemiään ominaisuuksia mitenkään arvottamatta ja tästä johtuen ENFJ:t ovat hyviä luottamushenkilöinä tai johtajina.
ENFJ on hienotunteinen, joka ottaa huomioon toiset ennen itseään. Hän on vastuuntuntoinen uurastaja, joka tuntee tehtäväkseen auttaa muita. Tästä voi olla seurauksena se, että hän haalii liikaa töitä ja tehtäviä, kuin pystyy hoitamaan. Tai hyväsydämisyyttä käytetään hyväksi, mikä loukkaa ENFJ:n herkkää sisintä ja jättää pysyvän jäljen.
ENFJ hallitsee kokonaisuuksia ja on hyvä organisaatioiden luoja. Hän osaa käsitellä useita projekteja yhtäaikaa.
12% testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657