Krsna,

kaiken

ilon lähde kirjassa Maha-Visnu sanoo näin Krsnasta ja Arjunasta. "Olette ilmestyneet aineelliseen maailmaan minun inkarnaatioinani".

Vähän tuon lauseen jälkeen Maha-Visnu sanoo näin.
"Te (Krsna ja Arjuna) olette molemmat suurenmoisen tietäjän Nara-Narayanan inkarnaatioita".

Noissa kohdissa käy siis selväksi että Maha-Visnu ja Nara-Narayana ovat korkeammalla tasolla kuin Krsna ja Arjuna ja lauseyhteydestä voi päätellä' että Maha-Visnu on korkein.

Miksi siis Krsna-liike opettaa toisin että Krsna on korkein persoonallisuus mikä ei ole totta?

16

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja teidän iskä

      Meidän iskä onkin vahvempi kuin teidän iskä. Meidän iskä on maaaailman vahvin ja teidän iskä ei voi sille yhtään mitään. Ettäs tiedätte meidän iskä on paaaljon vahvempi ja voimakkaampi kuin teidän iskä !

      HAHA

    • Bubastis.tm

      Kuka näistä kuupan sisäisistä mielikuvitusolennoista on korkein?

    • Krishna Korkein

      Ishvara Parama Krishna

      Vedanta-sutrassa sanotaan nimenomaan että Krishna on Jumaluuden ylin persoonallisuus, ei Vishnu tai Narayana.

      Nämä asiat menevät kuitenkin meidän kaltaisen sukankuluttajan hilseen yli, tärkeämpi kysymys olisi miten puhdistaa sydäntämme ja oivaltaa Jumala rakkaudessa.

      http://www.youtube.com/watch?v=RUqRQ8BLvIw

      • sama..

        Siellä sanotaan monessa muussakin kirjassa monta muuta asiaa. Hindulaisuus ei ole mitään yksittäisen kirjan yksittäisiä lauseita! Jos sitä väität, niin et älyä koko uskonnosta mitään.


      • Melica

        Voisinko kysyä sinulta, kuinka henkilön tulee puhdistaa sydäntään ja miten hän voi alkaa oivaltamaan Jumalaa rakkaudella?

        Kuinka saamme varmuuden, että Krishna on Täydellisin Jumala?


      • Rakkaus..
        Melica kirjoitti:

        Voisinko kysyä sinulta, kuinka henkilön tulee puhdistaa sydäntään ja miten hän voi alkaa oivaltamaan Jumalaa rakkaudella?

        Kuinka saamme varmuuden, että Krishna on Täydellisin Jumala?

        Vedoissa on selkeä menetelmä, jolla lähestyä sekä oivaltaa Jumala tässä elämässä. Tuo menetelmä on Jumalan nimen toistaminen ja kuuleminen. Toistamalla ja kuulemalla Krishnan pyhää nimeä alkaa elävän olennon matka kohti elämän täydellistymää. Kuuntele/lue mitä henkinen opettaja Srila Prabhupada sanoo Mantra-mietiskelystä:

        http://krishna.org/srila-prabhupada-on-chanting-hare-krishna-mp3-audio/

        Bhakti-rasamrita-sindhu- kirjassa on annettu selkeät välietapit itseoivalluksen tiellä. Näin itseoivalluksen tiedettä toteuttava voi nähdä missä kohti hän on tuolla matkalla.

        Lyhyesti, nämä etapit on jaettu seuraavasti:

        1. Sraddha - Kiinnostus itseoivallusta kohtaan.

        2. sadhu-sanga - Kanssakäyminen pyhimysten/pyhimyksen kanssa

        3. bhajana-kriya - saatujen ohjeiden soveltaminen elämäänsä henkisen opettajan avulla ja tukemana.

        4. artha nivritti - aineelliset toiveet katoavat sydämestä

        5. nistha - vakaa luottamus menetelmään syntyy sydämen puhdistumisen ansiosta

        6. ruci - antaumuksellisesta palvelemisesta ja Jumalasta, Krishnasta kuulemisesta, tulee suurenmoisen maukasta

        7. asakti - syvä kiintymys Krishna-tietoisuuden harjoittamiseen

        8. bhava - Jumalan rakkauden esiaste, jolloin antaumuksen nektari sydämessä on niin intensiivinen että ei kestä olla hetkeäkään palvelematta Krishnaa yhdellä yhdeksästä eri tavasta, kuten Krishnasta eli Jumalasta kuuleminen, Krishnan ylistäminen, Krishnan muistaminen jne.

        9. prema - vähitellen tuo bhava kypsyy prema-bhaktiksi, puhtaaksi Jumalan rakkaudeksi sydämessä. Tämä ei kuitenkaan voi tapahtua ilman Jumalan armoa, koska vain Krishna eli Jumala itse voi antaa tämän puhtaan rakkauden Häneen, aiheettomasta armstaan.
        Tähän liittyen:

        http://bhagavatam.net/nod/17/en

        "According to Bhakti-rasamrta-sindhu, the science of devotional service:

        adau sraddha tatah sadhu-sango 'tha bhajana-kriya
        tato 'nartha-nivrttih syat tato nistha rucis tatah
        athasaktis tato bhavas tatah premabhyudancati
        sadhakanam ayam premnah pradurbhave bhavet kramah

        "In the beginning one must have a preliminary desire for self-realization. This will bring one to the stage of trying to associate with persons who are spiritually elevated.

        In the next stage one becomes initiated by an elevated spiritual master, and under his instruction the neophyte devotee begins the process of devotional service.

        By execution of devotional service under the guidance of the spiritual master, one becomes free from all material attachment, attains steadiness in self-realization, and acquires a taste for hearing about the Absolute Personality of Godhead, Sri Krsna.

        This taste leads one further forward to attachment for Krsna consciousness, which is matured in bhava, or the preliminary stage of transcendental love of God.

        Real love for God is called prema, the highest perfectional stage of life." In the prema stage there is constant engagement in the transcendental loving service of the Lord.

        So, by the slow process of devotional service, under the guidance of the bona fide spiritual master, one can attain the highest stage, being freed from all material attachment, from the fearfulness of one's individual spiritual personality, and from the frustrations resulting from void philosophy. Then one can ultimately attain to the abode of the Supreme Lord. "

        Allaolevassa linkissä on lyhyt kuvaus joka kertoo että ainoa mikä estää meitä oivaltamasta Jumalaa on itsekeskeisyytemme.

        Kun tuo aineellinen egotismi on puhdistunut oikeaksi egotismiksi jossa kokee ikuisen minän vapaana aineellisesta liasta*, voi oivaltaa Jumalan ja samalla itsen, aivan kuten aamulla auringon noustessa näkee auringon sekä itsensä auringon valossa. Vihjaisu menetelmään:

        http://vedabase.net/noi/7/en

        *vertaa laboratorio-koe, jossa näyte täytyy olla puhdas jotta sen ominaisuudet saadaan selville. Samoin pitää tietoisuus puhdistaa aineen vaikutuksesta, jotta todellisen minän spontaani onnellisuus pääsee esille.

        Yksi hämmästyttävimmistä kirjoista mitä olen lukenut on Srila Bhaktivinoda Thakuran Tattva-Viveka.
        Siinä käydään läpi suurinta osaa olemassaolevia länsimaisia ja itämaisia elämänkatsomuksia sekä kommentoidaan niitä vedanta-opetusten valossa. Nyt sen voi lukea netistä englannin kielellä:

        http://www.archive.org/download/iskconmedia_acaryas/Bhaktivinoda_Thakura_Tattva_Viveka.pdf

        Toivottavasti tästä on apua.


      • sullekin..
        Rakkaus.. kirjoitti:

        Vedoissa on selkeä menetelmä, jolla lähestyä sekä oivaltaa Jumala tässä elämässä. Tuo menetelmä on Jumalan nimen toistaminen ja kuuleminen. Toistamalla ja kuulemalla Krishnan pyhää nimeä alkaa elävän olennon matka kohti elämän täydellistymää. Kuuntele/lue mitä henkinen opettaja Srila Prabhupada sanoo Mantra-mietiskelystä:

        http://krishna.org/srila-prabhupada-on-chanting-hare-krishna-mp3-audio/

        Bhakti-rasamrita-sindhu- kirjassa on annettu selkeät välietapit itseoivalluksen tiellä. Näin itseoivalluksen tiedettä toteuttava voi nähdä missä kohti hän on tuolla matkalla.

        Lyhyesti, nämä etapit on jaettu seuraavasti:

        1. Sraddha - Kiinnostus itseoivallusta kohtaan.

        2. sadhu-sanga - Kanssakäyminen pyhimysten/pyhimyksen kanssa

        3. bhajana-kriya - saatujen ohjeiden soveltaminen elämäänsä henkisen opettajan avulla ja tukemana.

        4. artha nivritti - aineelliset toiveet katoavat sydämestä

        5. nistha - vakaa luottamus menetelmään syntyy sydämen puhdistumisen ansiosta

        6. ruci - antaumuksellisesta palvelemisesta ja Jumalasta, Krishnasta kuulemisesta, tulee suurenmoisen maukasta

        7. asakti - syvä kiintymys Krishna-tietoisuuden harjoittamiseen

        8. bhava - Jumalan rakkauden esiaste, jolloin antaumuksen nektari sydämessä on niin intensiivinen että ei kestä olla hetkeäkään palvelematta Krishnaa yhdellä yhdeksästä eri tavasta, kuten Krishnasta eli Jumalasta kuuleminen, Krishnan ylistäminen, Krishnan muistaminen jne.

        9. prema - vähitellen tuo bhava kypsyy prema-bhaktiksi, puhtaaksi Jumalan rakkaudeksi sydämessä. Tämä ei kuitenkaan voi tapahtua ilman Jumalan armoa, koska vain Krishna eli Jumala itse voi antaa tämän puhtaan rakkauden Häneen, aiheettomasta armstaan.
        Tähän liittyen:

        http://bhagavatam.net/nod/17/en

        "According to Bhakti-rasamrta-sindhu, the science of devotional service:

        adau sraddha tatah sadhu-sango 'tha bhajana-kriya
        tato 'nartha-nivrttih syat tato nistha rucis tatah
        athasaktis tato bhavas tatah premabhyudancati
        sadhakanam ayam premnah pradurbhave bhavet kramah

        "In the beginning one must have a preliminary desire for self-realization. This will bring one to the stage of trying to associate with persons who are spiritually elevated.

        In the next stage one becomes initiated by an elevated spiritual master, and under his instruction the neophyte devotee begins the process of devotional service.

        By execution of devotional service under the guidance of the spiritual master, one becomes free from all material attachment, attains steadiness in self-realization, and acquires a taste for hearing about the Absolute Personality of Godhead, Sri Krsna.

        This taste leads one further forward to attachment for Krsna consciousness, which is matured in bhava, or the preliminary stage of transcendental love of God.

        Real love for God is called prema, the highest perfectional stage of life." In the prema stage there is constant engagement in the transcendental loving service of the Lord.

        So, by the slow process of devotional service, under the guidance of the bona fide spiritual master, one can attain the highest stage, being freed from all material attachment, from the fearfulness of one's individual spiritual personality, and from the frustrations resulting from void philosophy. Then one can ultimately attain to the abode of the Supreme Lord. "

        Allaolevassa linkissä on lyhyt kuvaus joka kertoo että ainoa mikä estää meitä oivaltamasta Jumalaa on itsekeskeisyytemme.

        Kun tuo aineellinen egotismi on puhdistunut oikeaksi egotismiksi jossa kokee ikuisen minän vapaana aineellisesta liasta*, voi oivaltaa Jumalan ja samalla itsen, aivan kuten aamulla auringon noustessa näkee auringon sekä itsensä auringon valossa. Vihjaisu menetelmään:

        http://vedabase.net/noi/7/en

        *vertaa laboratorio-koe, jossa näyte täytyy olla puhdas jotta sen ominaisuudet saadaan selville. Samoin pitää tietoisuus puhdistaa aineen vaikutuksesta, jotta todellisen minän spontaani onnellisuus pääsee esille.

        Yksi hämmästyttävimmistä kirjoista mitä olen lukenut on Srila Bhaktivinoda Thakuran Tattva-Viveka.
        Siinä käydään läpi suurinta osaa olemassaolevia länsimaisia ja itämaisia elämänkatsomuksia sekä kommentoidaan niitä vedanta-opetusten valossa. Nyt sen voi lukea netistä englannin kielellä:

        http://www.archive.org/download/iskconmedia_acaryas/Bhaktivinoda_Thakura_Tattva_Viveka.pdf

        Toivottavasti tästä on apua.

        Tuollois sullekin vähän hyviä vinkkejä, niin et niin sokeana vaeltaisi.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000219&posting=22000000041039861


      • kiitos.
        sullekin.. kirjoitti:

        Tuollois sullekin vähän hyviä vinkkejä, niin et niin sokeana vaeltaisi.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000219&posting=22000000041039861

        Olen ollut uskomatta sokeasti, ja soveltanut menetelmää käytäntöön. Lisäksi tiedän missä vaiheessa prosessia olen.

        Bhakti-rasamrita-sindhu- kirjassa on annettu selkeät välietapit itseoivalluksen tiellä. Näin itseoivalluksen tiedettä toteuttava voi nähdä missä kohti hän on tuolla matkalla.

        Lyhyesti, nämä etapit on jaettu seuraavasti:

        1. sraddha - Kiinnostus itseoivallusta kohtaan. Ihminen sallii itselleen sen mahdollisuuden että aineen yläpuolella voi olla korkeampi todellisuus.

        2. sadhu-sanga - Kanssakäyminen pyhimysten/pyhimyksen kanssa

        3. bhajana-kriya - saatujen ohjeiden soveltaminen elämäänsä henkisen opettajan avulla ja tukemana.

        4. anartha nivritti - aineelliset toiveet katoavat sydämestä.

        5. nistha - vakaa luottamus menetelmään syntyy sydämen puhdistumisen ansiosta

        6. ruci - antaumuksellisesta palvelemisesta ja Jumalasta, Krishnasta kuulemisesta, tulee suurenmoisen maukasta

        7. asakti - syvä kiintymys Krishna-tietoisuuden harjoittamiseen

        8. bhava - Jumalan rakkauden esiaste, jolloin antaumuksen nektari sydämessä on niin intensiivinen että ei kestä olla hetkeäkään palvelematta Krishnaa yhdellä yhdeksästä eri tavasta, kuten Krishnasta eli Jumalasta kuuleminen, Krishnan ylistäminen, Krishnan muistaminen jne.

        9. prema - vähitellen tuo bhava kypsyy prema-bhaktiksi, puhtaaksi Jumalan rakkaudeksi sydämessä.


      • toimineen
        kiitos. kirjoitti:

        Olen ollut uskomatta sokeasti, ja soveltanut menetelmää käytäntöön. Lisäksi tiedän missä vaiheessa prosessia olen.

        Bhakti-rasamrita-sindhu- kirjassa on annettu selkeät välietapit itseoivalluksen tiellä. Näin itseoivalluksen tiedettä toteuttava voi nähdä missä kohti hän on tuolla matkalla.

        Lyhyesti, nämä etapit on jaettu seuraavasti:

        1. sraddha - Kiinnostus itseoivallusta kohtaan. Ihminen sallii itselleen sen mahdollisuuden että aineen yläpuolella voi olla korkeampi todellisuus.

        2. sadhu-sanga - Kanssakäyminen pyhimysten/pyhimyksen kanssa

        3. bhajana-kriya - saatujen ohjeiden soveltaminen elämäänsä henkisen opettajan avulla ja tukemana.

        4. anartha nivritti - aineelliset toiveet katoavat sydämestä.

        5. nistha - vakaa luottamus menetelmään syntyy sydämen puhdistumisen ansiosta

        6. ruci - antaumuksellisesta palvelemisesta ja Jumalasta, Krishnasta kuulemisesta, tulee suurenmoisen maukasta

        7. asakti - syvä kiintymys Krishna-tietoisuuden harjoittamiseen

        8. bhava - Jumalan rakkauden esiaste, jolloin antaumuksen nektari sydämessä on niin intensiivinen että ei kestä olla hetkeäkään palvelematta Krishnaa yhdellä yhdeksästä eri tavasta, kuten Krishnasta eli Jumalasta kuuleminen, Krishnan ylistäminen, Krishnan muistaminen jne.

        9. prema - vähitellen tuo bhava kypsyy prema-bhaktiksi, puhtaaksi Jumalan rakkaudeksi sydämessä.

        Ei näytä ajattelu toimineen sinun kohdallasi. Olet kuin papukaija, joka latelee ulkoa päähän syötettyjä litanioita.


      • Madhava

        Oletko varma ettet ole erehdyksessä Vedanta-sutran sijaan lueskellut Kama-sutraa? Sen jalon taiteen mukaan kuulema itse Krishnakin paimenetarten kanssa puuhasteli ammoisina aikoina.

        Vedanta-sutrassahan ei edes Vishnua mainita, saati sitten Krishnaa tai hänen ylimmyyttään. Vishnu löytyy kyllä Veedoista sivujumaluutena, ja ilman sen suurempia jumaltitteleitä, Indran, Varunan, Agnin ja Soman vallatessa leijonanosan areenasta. Krishna-kultti löysi tiensä suuremman yleisön eteen vasta myöhäisempien Tapani-upanisadien ja sittemmin Puranoiden maailmassa.

        Muut muutama viite (em. säkeesi on Brahma-samhitasta) joita Krishna-liikkeen kirjoista löytyy ovat yhtälailla tulkinnanvaraisia ja epätäsmällisiä. Kirjoitan niistä parhaillaan laajemmin, voin haluttaessa postittaa myös tänne luettavaksi.


      • Mitä vielä??
        toimineen kirjoitti:

        Ei näytä ajattelu toimineen sinun kohdallasi. Olet kuin papukaija, joka latelee ulkoa päähän syötettyjä litanioita.

        Jaah, tuoko on muka joku negatiivinen asia?

        Ehkä mielestäsi on hienoa spekuloida jotain uutta, mutta totuus pysyy samana, siksi sitä toistetaan.

        Sama kuin matematiikka, 2 2 = 4. Ja ikuisen minän oivaltamiseen on tieteellinen menetelmä. Mikset voi hyväksyä sitä edes teoriassa??

        Mielestäsi varmaan matemaatikon pitäisi luoda ihan uutta laskuoppia jotta kelpaisi sinulle??

        Kysy vaikka Pythagoralta joka hänkin veti teoreeminsa Veda-lähteistä.


      • Tiedettä
        Madhava kirjoitti:

        Oletko varma ettet ole erehdyksessä Vedanta-sutran sijaan lueskellut Kama-sutraa? Sen jalon taiteen mukaan kuulema itse Krishnakin paimenetarten kanssa puuhasteli ammoisina aikoina.

        Vedanta-sutrassahan ei edes Vishnua mainita, saati sitten Krishnaa tai hänen ylimmyyttään. Vishnu löytyy kyllä Veedoista sivujumaluutena, ja ilman sen suurempia jumaltitteleitä, Indran, Varunan, Agnin ja Soman vallatessa leijonanosan areenasta. Krishna-kultti löysi tiensä suuremman yleisön eteen vasta myöhäisempien Tapani-upanisadien ja sittemmin Puranoiden maailmassa.

        Muut muutama viite (em. säkeesi on Brahma-samhitasta) joita Krishna-liikkeen kirjoista löytyy ovat yhtälailla tulkinnanvaraisia ja epätäsmällisiä. Kirjoitan niistä parhaillaan laajemmin, voin haluttaessa postittaa myös tänne luettavaksi.

        Olet oikeassa, sekoitin brahma-sutran ja brahma-samhitan. Brahma-samhita on maailmankaikkeuden vanhimpia kirjoituksia.

        Tuo kommenttisi Kama-sutrasta on törkeää jumalanpilkkaa tietämättömyyden pimeydestä.

        Koko Srimad Bhagavatam on Vyasadevan kommentaari Vedanta-Sutraan. Tässä säe jossa Narada Muni, Vyasadevan guru, kertoo yiaistillisesta kokemuksestaan Korkeimman Henkilön seurassa:

        http://vedabase.net/sb/1/6/28/en

        Kaikki tämä on tietysti satua sinulle, koska luulet omia herneaivojasi niin suurenmoisiksi.

        Tuo "historiallinen informaatiosi" on lähtöisin indologeista joiden koko tarkoitus oli huijata intialaiset kilteiksi imperiumin orjiksi. Toistat siis materialististen roistojen mielipiteitä täällä.

        Lähestyt yliaistillista ulottuvuutta materialistisesta vinkkelistä. Se on tuomittu epäonnistumaan.

        Edelleen on olemassa tieteellinen menetelmä oivaltaa Absoluuttinen Totuus ja Vaishnava-Acaryat antavat tuon menetelmän oppilasketjussa sekä kirjoituksissaan.

        Tutustu erääseen kirjoitukseen jossa tähdennetään että sekä persoonallinen että persoonaton aspekti ovat totta, veda-kirjoituksiin nojaten:

        http://www.vedicilluminations.com/kusakratha/Books/Amnayasutra.pdf

        Katso mitä aikamme suuret ajattelijat sanovat Intian muinaisesta traditiosta:

        http://www.youtube.com/watch?v=EgXq1dHLS0o&feature=related


      • Madhava
        Tiedettä kirjoitti:

        Olet oikeassa, sekoitin brahma-sutran ja brahma-samhitan. Brahma-samhita on maailmankaikkeuden vanhimpia kirjoituksia.

        Tuo kommenttisi Kama-sutrasta on törkeää jumalanpilkkaa tietämättömyyden pimeydestä.

        Koko Srimad Bhagavatam on Vyasadevan kommentaari Vedanta-Sutraan. Tässä säe jossa Narada Muni, Vyasadevan guru, kertoo yiaistillisesta kokemuksestaan Korkeimman Henkilön seurassa:

        http://vedabase.net/sb/1/6/28/en

        Kaikki tämä on tietysti satua sinulle, koska luulet omia herneaivojasi niin suurenmoisiksi.

        Tuo "historiallinen informaatiosi" on lähtöisin indologeista joiden koko tarkoitus oli huijata intialaiset kilteiksi imperiumin orjiksi. Toistat siis materialististen roistojen mielipiteitä täällä.

        Lähestyt yliaistillista ulottuvuutta materialistisesta vinkkelistä. Se on tuomittu epäonnistumaan.

        Edelleen on olemassa tieteellinen menetelmä oivaltaa Absoluuttinen Totuus ja Vaishnava-Acaryat antavat tuon menetelmän oppilasketjussa sekä kirjoituksissaan.

        Tutustu erääseen kirjoitukseen jossa tähdennetään että sekä persoonallinen että persoonaton aspekti ovat totta, veda-kirjoituksiin nojaten:

        http://www.vedicilluminations.com/kusakratha/Books/Amnayasutra.pdf

        Katso mitä aikamme suuret ajattelijat sanovat Intian muinaisesta traditiosta:

        http://www.youtube.com/watch?v=EgXq1dHLS0o&feature=related

        Kama-sutraa myötäillen tuo Krishna kuulemma ainakin Visvanath Chakravartin ja Prabodhananda Sarasvatin mukaan elämästään nautiskeli gopityttöjen kanssa, Vatsyayanan oppeihin turvautuen.

        Ajattelet tosiaan indologian olevan kokonaisuudessaan ainoastaan materialististen roistodemonien punomaa juonta? Oletettavasti tähän salaliittovyyhtiin sitoutuu myös koko akateeminen maailma ja hallitusvalta.

        Paitsi tietenkin silloin, kun joku akateemikko sattuu sunnuntain kunniaksi sanomaan jotakin Krishna-liikkeen näkemyksiä puoltavaa, silloin häntä ylistetään puolijumalan tavoin ja lainataan joka ikisessä julkaisussa.

        Indologia ei toisaalta kuitenkaan ole ainoastaan edesmenneeseen britti-imperiumiin sidonnainen ilmiö, ja siinä missä tutkimusta tehdään hyvän tavan mukaan eli objektiivisessa hengessä, saattaa sieltä tutkijoiden maailmasta löytyä paljonkin aktuaalitietoa.

        Oletko sinä muuten se sama henkilö, joka aiemmin kirjoitti minulle ja pahoitteli töykeitä viestejään? Täällä palstalla päivystää muutama hahmo, jotka eivät osaa ilmeisen pitkästä krishnalaishistoriastaan huolimatta käyttäytyä koulukakaraa paremmin verbaalisen ulosantinsa kanssa. Toivottavasti asiaan tulee muutos. Minähän saatan muuten vaikka erehdyksessä lipsahtaa helvatin lieskoihin tuittuuntuessani riittävästi arvon Vaishnaville.


      • Madhava
        Tiedettä kirjoitti:

        Olet oikeassa, sekoitin brahma-sutran ja brahma-samhitan. Brahma-samhita on maailmankaikkeuden vanhimpia kirjoituksia.

        Tuo kommenttisi Kama-sutrasta on törkeää jumalanpilkkaa tietämättömyyden pimeydestä.

        Koko Srimad Bhagavatam on Vyasadevan kommentaari Vedanta-Sutraan. Tässä säe jossa Narada Muni, Vyasadevan guru, kertoo yiaistillisesta kokemuksestaan Korkeimman Henkilön seurassa:

        http://vedabase.net/sb/1/6/28/en

        Kaikki tämä on tietysti satua sinulle, koska luulet omia herneaivojasi niin suurenmoisiksi.

        Tuo "historiallinen informaatiosi" on lähtöisin indologeista joiden koko tarkoitus oli huijata intialaiset kilteiksi imperiumin orjiksi. Toistat siis materialististen roistojen mielipiteitä täällä.

        Lähestyt yliaistillista ulottuvuutta materialistisesta vinkkelistä. Se on tuomittu epäonnistumaan.

        Edelleen on olemassa tieteellinen menetelmä oivaltaa Absoluuttinen Totuus ja Vaishnava-Acaryat antavat tuon menetelmän oppilasketjussa sekä kirjoituksissaan.

        Tutustu erääseen kirjoitukseen jossa tähdennetään että sekä persoonallinen että persoonaton aspekti ovat totta, veda-kirjoituksiin nojaten:

        http://www.vedicilluminations.com/kusakratha/Books/Amnayasutra.pdf

        Katso mitä aikamme suuret ajattelijat sanovat Intian muinaisesta traditiosta:

        http://www.youtube.com/watch?v=EgXq1dHLS0o&feature=related

        Brahma-samhitan voidaan toki sanoa tulevan aina universumin alkupäivistä saakka, mutta ainoana todisteena ajatukselle on kirjan itsensä myytti jonka voimme uskoa tai olla uskomatta. Tulen myöhemmin kirjoittamaan laajemmin sen sisällöstä ja kontekstista tantrisen tradition parissa. Käännökseni alkukielestä on viittä vaille valmis, vaikkakin jo jonkun aikaa hyllyllä lojunut tuotos.

        Brahma-samhita on teos jonka Gaudiya-vaishnavismin liikkeellelaittaja Sri Chaitanya löysi Etelä-Intian matkallaan, eikä sitä juurikaan tunneta Gaudiya-tradition ulkopuolella, saati sitten tunnusteta arvovaltaiseksi teokseksi; kanonisoitu se on yksinomaan Gaudiya-vaishnaville, jotka muodostavat häviävän pienen promillen hindulaisuutta.

        Teoksen teemoja tutkittaessa se sijoittunee ajallisesti samalle kaudelle Sanat-kumara-samhitan kaltaisten teosten kanssa, eli jonnekin ensimmäisen vuosituhannen loppupuolelle tai seuraavan alulle, kaudelle jossa antaumuksellinen populaariuskonto oli sekoitus Puranoiden jumaltarustoa ja tantrisen tradition palvontamenetelmiä. Otaksuvatpa jotkut jopa Sri Chaitanyan itse kirjoittaneen kyseisen teoksen!


      • Indologit...
        Madhava kirjoitti:

        Kama-sutraa myötäillen tuo Krishna kuulemma ainakin Visvanath Chakravartin ja Prabodhananda Sarasvatin mukaan elämästään nautiskeli gopityttöjen kanssa, Vatsyayanan oppeihin turvautuen.

        Ajattelet tosiaan indologian olevan kokonaisuudessaan ainoastaan materialististen roistodemonien punomaa juonta? Oletettavasti tähän salaliittovyyhtiin sitoutuu myös koko akateeminen maailma ja hallitusvalta.

        Paitsi tietenkin silloin, kun joku akateemikko sattuu sunnuntain kunniaksi sanomaan jotakin Krishna-liikkeen näkemyksiä puoltavaa, silloin häntä ylistetään puolijumalan tavoin ja lainataan joka ikisessä julkaisussa.

        Indologia ei toisaalta kuitenkaan ole ainoastaan edesmenneeseen britti-imperiumiin sidonnainen ilmiö, ja siinä missä tutkimusta tehdään hyvän tavan mukaan eli objektiivisessa hengessä, saattaa sieltä tutkijoiden maailmasta löytyä paljonkin aktuaalitietoa.

        Oletko sinä muuten se sama henkilö, joka aiemmin kirjoitti minulle ja pahoitteli töykeitä viestejään? Täällä palstalla päivystää muutama hahmo, jotka eivät osaa ilmeisen pitkästä krishnalaishistoriastaan huolimatta käyttäytyä koulukakaraa paremmin verbaalisen ulosantinsa kanssa. Toivottavasti asiaan tulee muutos. Minähän saatan muuten vaikka erehdyksessä lipsahtaa helvatin lieskoihin tuittuuntuessani riittävästi arvon Vaishnaville.

        Olen se sama Ajamidha dasa, ja olen yhä pahoillani tapahtuneesta. Saat tässä julkisen anteeksipyyntöni tapahtuneen johdosta. En ole koskaan väittänyt olevani mikään "suuri sielu".

        Tämä on oikeastaan hyvä asia minulle, koska väärä ylpeys tulee helposti jos esim. seurakunnassa saa arvostusta vain sen mukaan kuinka pitkään on ollut liikkeessä mukana. Mikseivät bhaktat näe että henkilö on naimisissa, eikö se kerro jotain? Nyt vale-egoni sai sopivan kolauksen kun tein virheen kanssakäymisessä kanssasi, ja hyvä niin.

        Jos haluat nauraa minulle koska olen myöntämäni erehtyväinen ihminen, siitä vaan, mutta tutkithan samalla omaa sydäntäsi, kiitos?

        Ilmeisesti suivaannuin kun ryhdyit pilkkaamaan Krishnalle rakkaita henkilöitä. Traditioni mukaan bhakta-kokelas suuttuu kun Krishnaa tai hänen palvelijaansa solvataan, mutta toimin väärin.

        Kukapa ei suuttuisi jos hänelle rakkaita henkilöitä pilkataan vihamielisesti.

        Ohjeena on kumota väitteet, tai poistua paikalta.
        Ajattelin ilmeisesti että paljastamalla taustalla olevat motiivisi asia ratkeaisi Prabhupadan ja Bhakti-Siddhantan eduksi.

        Joten tyydyn jatkossa yrityksiin kumota väitteesi vajavaisen kykyni mukaisesti. Joissain tapauksissa poistun paikalta, eli jätän edes kommentoimatta.

        Jos itse suivaannut siitä mitä kirjoitan, se kumoaa väitteesi siitä että kaikki on yhtä välinpitämätöntä persoonatonta brahmania, ja kaikki kirjoitettu sekä muu monimuotoisuus on vain mayan ilmentymää, harhaa.

        Tämä on tyypillistä harhasta nousseille opeille. Kaikki on yhtä tai tyhjyyttä, keikkeus on merkityksetön, elämää ei ole, olemme vain bittivirtaa biologisesa koneistossa... PAITSI kun aistinautintoamme tai omaisuuttamme uhataan tahi asetetaan kyseenalaiseksi järkemme tms. kunniaan liittyvää. Silloin yhtäkkiä kaikki ei enää olekaan samantekevää tyhjyyttä tai ykseyttä, vaan puolustetaan sitä jota ei oman "vakaumuksen" mukaan ole olemassakaan. Tämä on itsepetosta.

        Yritetään jatkossa antaa väitteet taistella keskenään, ok.

        Mitä Kama-sutraan sekä Radhan ja Krishnan leikkeihin tulee, yrität vetää ne tavallisen himon tasolle.

        Perustan väitteni sille, että sanot bhagavata puranan (Srimad Bhagavatamin) kuvaukset persoonallisesta absoluutista olevan pelkkiä tarinoita, satuja, joiden keskelle on ripoteltu väittämäsi totuus, että absoluutti onkin persoonaton, vailla muotoja tai ominaisuuksia.

        Tästä seuraa loogisesti että katsot myös Radhan ja Krishnan kanssakäymisten olevan jotain moraalitonta seksuttelua.

        Korjaa toki jos olen väärässä.

        Tämä on nimenomaan pyhäinhäväistystä. Jos olisin muslimi, olisi skalpistasi jo hintalappu lol. ;)

        Yrität omilla aivoillasi tai muiden materialistien aivoilla ymmärtää absoluuttia, yritys joka on tuomittu epäonnistumaan.

        Käy ensin läpi prosessi joka alkaa sraddhalla, sitten voit kommentoida kokemustasi param-tattvasta asian suhteen, kiitos.

        Voidaan aiheellisesti kysyä että miten lähteellä voi olla vähemmän ominaisuuksia kuin emanaatiolla, ts. täällä koemme rakkautta ja vihaa, vuorovaikutusta henkilöiden välillä, on älykkyyttä ja tyhmyyttä, muotoja, logiikkaa, retoriikkaa, nautintoa ja kärsimystä.

        Miten monimuotoisuutta voi olla jos kaikki on vain yhtä, kosmos syntynyt taianomaisesti ei-mistään tai ykseydestä vailla motiivia tai mitään kykyjä tehdä mitään?? Tähän persoonattomuusfilosofit eivät ole koskaan voineet vastata tyydyttävällä tavalla.
        ---

        Olet aika naiivi jos uskot että indologeilla oli puhtaat jauhot pussissa. Selvästi jotkut suuret ajattelijat ylistävät veda-tekstejä, mutta se mitä media sekä koulukirjat yhä toistavat, ovat juuri propagandamateriaalia.
        http://www.youtube.com/watch?v=EgXq1dHLS0o&feature=related

        Nykyään on puolueettomia sekä hindulaisia tutkijoita, ja heiltä kuullaan lausuntoja kuten; "Hindu on sana joka on merkityksetön traditiolle" jne. Katso "oikean hindun" käsitystä traditiosta jonka osa hänen sukunsa on:
        http://www.hinduismtoday.com/archives/1985/01/1985-01-02.shtml

        Tässä sitaatti yhdestä lähteestä johon on koottu paljon todistusaineistoa indologien motiiveista ja rahoituslähteistä, "hevosen suusta":


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      124
      4018
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      315
      2063
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1811
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1740
    5. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1740
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1671
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      443
      1526
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1276
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1272
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      443
      1229
    Aihe