Osaisiko joku vastata. Onko sosiaalautakunnlla oikeus vähentää perustoimeentulotuesta 20% ns. oman
käytöksen vuoksi.Ei saa edes muuttoavustusta, eikö tällainen ole lainvastaista. Mihin kannattaisi ottaa yhteyttä?
Kiukaisten sossu
23
1330
Vastaukset
- ...
"oma käytös"-termi sisällään pitää?
- Perus S
Mitä tarkoittavat omalla käytöksellä?
- mennä töihin
Kannattasko mennä töihin ja maksaa itte omat kulunsa ettei tarttis sossusta ruikuttaa!
- ..........
etuja ja avustuksia? oletko ehtinyt maksaa jo verojen muodossa hakemasi etuudet? todennäköisesti et, vaan puolet kansasta elättää kaltaisiasi elättejä. muuttoavustus myönnetään vain suomesta siperiaan hakeutuville pakolaisille.
Lain vastaista on elättää kaikenmaailman kulttuurinrikastuttajia ja elättejä joita ei työn teko kiinnosta kun sossusta tienaa paremmin. sen lisäksi saa notkua jossain juottolan nurkilla aukomassa päätään niille jotka nekin tuet verojen muodossa maksaa.Miksi eduskunnassa on säädetty toimeentulotukilaki?Ei kaikilla ole mahdollisuutta työntekoon, kuten hyvin varmaan ymmärrätItsekin voit olla pian työtön. jos katsot työttömyystilastoja, vaikkakin ovat vahvasti vääristeltyjä. Ja on myös ammatteja, joissa palkkataso niin alhainen, ettei riitä elämiseen tänä eu-aikana.
- ei mahdollisuutta
MagnusVonLagerbom kirjoitti:
Miksi eduskunnassa on säädetty toimeentulotukilaki?Ei kaikilla ole mahdollisuutta työntekoon, kuten hyvin varmaan ymmärrätItsekin voit olla pian työtön. jos katsot työttömyystilastoja, vaikkakin ovat vahvasti vääristeltyjä. Ja on myös ammatteja, joissa palkkataso niin alhainen, ettei riitä elämiseen tänä eu-aikana.
Siis ellei mahdollisuutta työntekoon ei voi olla työtön.
Ja töitä löytyy aina kunhan ei ole ronkeli.Mä peruskoulupohjalta (ok nyt yrittäjänä) oon aina löytäny töitä oli lama tai ei,ei oo tarttenu sossun elättinä roikkua,aina ei oo ylämäki,mutta suomalaisella sisulla siittä selviää. - ...........
Miksi eduskunnassa on säädetty toimeentulotukilaki?Ei kaikilla ole mahdollisuutta työntekoon, kuten hyvin varmaan ymmärrätItsekin voit olla pian työtön. jos katsot työttömyystilastoja, vaikkakin ovat vahvasti vääristeltyjä. Ja on myös ammatteja, joissa palkkataso niin alhainen, ettei riitä elämiseen tänä eu-aikana.
Miksi ne keillä on mahdollisuus työllistyä, pelleilevät sen minimi töissöoloajan ja kun päivät on täysi niin pitää lähteä hoitamaan asioita. Kun kysyy perästä että nuo työt odottaisi, niin haistatetaan ja kerrotaan samalla että kakkahommat ei kiinnosta kun sossusta tienaa paremmin tekemättä mitään. olet opastanut työhön, tehnyt paperihommat, omaa aikaa kulunut parin työpäivän verran tämän elätin holhoamiseen joka kiittää annetusta mahdollisuudesta *ittuilemalla päin näköä.
Jääkööt ennemmin työt sitten tekemättä kuin leikin näiden elättien kanssa tukileikkejä. Töitä olisi ja lähtöpalkka kympin tunti, takuuna 160h/kk ja tavalliset lahjat riittää työn suorittamiseen, mitään suurempia tutkintoja ei tarvita. eli. ts järjenkäytöllä pärjää. Mutta 4 tapausta riittää, olkoot, helpompi sanoa asiakkaille että ei pystytä työtä suorittamaan ennenkuin 3-6kk päästä, valitan.
Ja työkkäri yrittää näitä tarjota aina vain lisää.
Turha siis inistä että kaikilla ei voi olla mahdollisuutta, kaikilla on mahdollisuus kunhan viitsii itse edes hieman yrittää, mutta turhaahan se on kun valtio meistä huolen pitää.
Taitaa tulla maailmaloppu sinä hetkenä kun joudun työttömäksi, eli työnteko taitaa silloin olla pienin murheeni.
Toimeentulotukilakiin pitäisi lisätä kohta:
harkinnanvaraisesti vain niille jotka sairauden, onnettomuuden, elämänmuutoksen takia sitä tarvitsevat. maksimimaksuaika henkilöä kohden 6kk hänen eliniän aikana. ja vain todellisia kuluja vastaan (laskuja), ei centtiäkään tuen saajalle käteistä. jotenkin näin, tajuat varmaan pointtini? - menkää töihin!
........... kirjoitti:
Miksi ne keillä on mahdollisuus työllistyä, pelleilevät sen minimi töissöoloajan ja kun päivät on täysi niin pitää lähteä hoitamaan asioita. Kun kysyy perästä että nuo työt odottaisi, niin haistatetaan ja kerrotaan samalla että kakkahommat ei kiinnosta kun sossusta tienaa paremmin tekemättä mitään. olet opastanut työhön, tehnyt paperihommat, omaa aikaa kulunut parin työpäivän verran tämän elätin holhoamiseen joka kiittää annetusta mahdollisuudesta *ittuilemalla päin näköä.
Jääkööt ennemmin työt sitten tekemättä kuin leikin näiden elättien kanssa tukileikkejä. Töitä olisi ja lähtöpalkka kympin tunti, takuuna 160h/kk ja tavalliset lahjat riittää työn suorittamiseen, mitään suurempia tutkintoja ei tarvita. eli. ts järjenkäytöllä pärjää. Mutta 4 tapausta riittää, olkoot, helpompi sanoa asiakkaille että ei pystytä työtä suorittamaan ennenkuin 3-6kk päästä, valitan.
Ja työkkäri yrittää näitä tarjota aina vain lisää.
Turha siis inistä että kaikilla ei voi olla mahdollisuutta, kaikilla on mahdollisuus kunhan viitsii itse edes hieman yrittää, mutta turhaahan se on kun valtio meistä huolen pitää.
Taitaa tulla maailmaloppu sinä hetkenä kun joudun työttömäksi, eli työnteko taitaa silloin olla pienin murheeni.
Toimeentulotukilakiin pitäisi lisätä kohta:
harkinnanvaraisesti vain niille jotka sairauden, onnettomuuden, elämänmuutoksen takia sitä tarvitsevat. maksimimaksuaika henkilöä kohden 6kk hänen eliniän aikana. ja vain todellisia kuluja vastaan (laskuja), ei centtiäkään tuen saajalle käteistä. jotenkin näin, tajuat varmaan pointtini?minulla oikein kiehahti kun luin ketjun aloittajan viestin!!! itse olen muuttanut, ja maksanut muuttamisesta aiheutuvat kulut itse, ei olisi tullut mieleenikään anoa jostakin jotain muuttoavustusta, tosin minä kyllä muutin työn perässä, haluan ehdottomasti tehdä työtä ja elättää itseni!! minkä asian vuoksi alkuperäinen kirjoittaja muuttaa? siksikö että kyseisestä sossusta ei anneta tarpeeksi rahaa. en kerta kaikkiaan pysty arvostamaan ihmisiä jotka eivät viitsi tehdä työtä! työtä saa jos haluaa eikä nyrpistele nokkaansa!!!! kokemusta on. en ymmärrä mikä velvollisuus meillä työtä tekevillä on elättää kaikki sossupummit, koska jos itse joutuisimme joskus sossun apuun turvautumaan niin nämä pummit tuskin meitä olisivat silloin auttamassa verorahoillaan!!??
menkää töihin! kirjoitti:
minulla oikein kiehahti kun luin ketjun aloittajan viestin!!! itse olen muuttanut, ja maksanut muuttamisesta aiheutuvat kulut itse, ei olisi tullut mieleenikään anoa jostakin jotain muuttoavustusta, tosin minä kyllä muutin työn perässä, haluan ehdottomasti tehdä työtä ja elättää itseni!! minkä asian vuoksi alkuperäinen kirjoittaja muuttaa? siksikö että kyseisestä sossusta ei anneta tarpeeksi rahaa. en kerta kaikkiaan pysty arvostamaan ihmisiä jotka eivät viitsi tehdä työtä! työtä saa jos haluaa eikä nyrpistele nokkaansa!!!! kokemusta on. en ymmärrä mikä velvollisuus meillä työtä tekevillä on elättää kaikki sossupummit, koska jos itse joutuisimme joskus sossun apuun turvautumaan niin nämä pummit tuskin meitä olisivat silloin auttamassa verorahoillaan!!??
Vai että kiehahti? Minulla ei kiehahtanut mutta olen tyytyväisenä lukenut noita viestejä. Niiden perusteella olen vakuutellut itselleni, että kirjoittajat ovat valmiita auttamaan minuakin löytämään työtä.
Työpaikalle en aseta mitään erityisen kovia vaatimuksia, seuraavat ehdot kun täyttyvät niin olen valmis aloittamaan heti huomenna:
-Sinne pitää päästä kulkemaan niin ettei matka kestä ainakaan paljoa ylit tuntia yhteen suuntaan.
-Palkan on oltava sellainen, että se riittää elämiseen.
-Työpaikalla pitää noudattaa työehtosopimusta.
No niin, kertokaapa nyt sitten mistä tällainen nelikymppinen prosessinhoitaja, sähköasentaja, datanomi saa sen työpaikan - paljon kiitoksia jo nyt etukäteen.
Petri Nurminen
julkishallinnon asiantuntija
http://vvv.valtakunta.info- ........
petu_67 kirjoitti:
Vai että kiehahti? Minulla ei kiehahtanut mutta olen tyytyväisenä lukenut noita viestejä. Niiden perusteella olen vakuutellut itselleni, että kirjoittajat ovat valmiita auttamaan minuakin löytämään työtä.
Työpaikalle en aseta mitään erityisen kovia vaatimuksia, seuraavat ehdot kun täyttyvät niin olen valmis aloittamaan heti huomenna:
-Sinne pitää päästä kulkemaan niin ettei matka kestä ainakaan paljoa ylit tuntia yhteen suuntaan.
-Palkan on oltava sellainen, että se riittää elämiseen.
-Työpaikalla pitää noudattaa työehtosopimusta.
No niin, kertokaapa nyt sitten mistä tällainen nelikymppinen prosessinhoitaja, sähköasentaja, datanomi saa sen työpaikan - paljon kiitoksia jo nyt etukäteen.
Petri Nurminen
http://vvv.valtakunta.infopetu kuusseiska ottaa nyt vain itseään niskasta kiinni ja lähtee sinne työnhakuun. Helppo olla toimeentulotukien asiantuntija kun käy kerran viikossa (vai miten se oli) työkkärissä sanomassa että ei oo hommia, ja käy kuittaamassa massit taskuun, samalla voi poiketa sossun kautta hakemassa lisää massia että ei nälkään pääse kuolemaan. Sitten onkin hyvä tulla takaisin koneen ääreen arvostelemaan meitä joita nyppii sossuelätit.
Töitä on ja löytyy kunhan itse vain VIITSII tehdä asian eteen jotain. Ei niitä sieltä työkkäristä ainakaan löydy. Olet löytänyt itsellesi erittäin helpon tavan elättää itsesi tekemättä mitään, jää vapaa-aikaakin enemmän meihin duunareihin verrattuna. Laiskistu siellä koneen ääressä, ja vedä kaikki sossumassit taskuusi, kyllä me sinut elätämme, jollemme pysty niin antaa valtion nostaaa veroprosenttia niin taas riittää eläteille toimeentuloa.
esmes sähköasentajille löytyy kyllä hommia, kunhan viitsit yrittää. ja tässä ei tarkoiteta jotain suojatyöpaikkaa jossain tehtaassa, vaan rehellistä yrittämistä. minäkin yritän ja töitä on. riski on olemassa mutta hyvin hommansa hoitaneelle on aina töitä.
Mutta kotona on helppo vikistä sossuelättinä ja koulutusta vastaavaa työtä pitää saada, jollei saa niin vikisen lisää. ja vedän sossumassia taskuun.
en ole päivääkään päässyt tekemään koulutusta vastaavaa työtä, mutta ei se haittaa, tulee sitä leipää tästäkin hommasta ja pystyy olemaan tyytyväinen osaansa.
Perkaa nyt netistä pari artikkelia sossutuista lisää ettei seinät ala lähenemään uhkaavasti.
Mutta älä vain missään nimessä töitä lähde hakemaan, kyllä minä sinut n. 20tonnin vuosiveroilla pystyn elättämään. (palkka yhteisöverot ja alvit) - todeta
........ kirjoitti:
petu kuusseiska ottaa nyt vain itseään niskasta kiinni ja lähtee sinne työnhakuun. Helppo olla toimeentulotukien asiantuntija kun käy kerran viikossa (vai miten se oli) työkkärissä sanomassa että ei oo hommia, ja käy kuittaamassa massit taskuun, samalla voi poiketa sossun kautta hakemassa lisää massia että ei nälkään pääse kuolemaan. Sitten onkin hyvä tulla takaisin koneen ääreen arvostelemaan meitä joita nyppii sossuelätit.
Töitä on ja löytyy kunhan itse vain VIITSII tehdä asian eteen jotain. Ei niitä sieltä työkkäristä ainakaan löydy. Olet löytänyt itsellesi erittäin helpon tavan elättää itsesi tekemättä mitään, jää vapaa-aikaakin enemmän meihin duunareihin verrattuna. Laiskistu siellä koneen ääressä, ja vedä kaikki sossumassit taskuusi, kyllä me sinut elätämme, jollemme pysty niin antaa valtion nostaaa veroprosenttia niin taas riittää eläteille toimeentuloa.
esmes sähköasentajille löytyy kyllä hommia, kunhan viitsit yrittää. ja tässä ei tarkoiteta jotain suojatyöpaikkaa jossain tehtaassa, vaan rehellistä yrittämistä. minäkin yritän ja töitä on. riski on olemassa mutta hyvin hommansa hoitaneelle on aina töitä.
Mutta kotona on helppo vikistä sossuelättinä ja koulutusta vastaavaa työtä pitää saada, jollei saa niin vikisen lisää. ja vedän sossumassia taskuun.
en ole päivääkään päässyt tekemään koulutusta vastaavaa työtä, mutta ei se haittaa, tulee sitä leipää tästäkin hommasta ja pystyy olemaan tyytyväinen osaansa.
Perkaa nyt netistä pari artikkelia sossutuista lisää ettei seinät ala lähenemään uhkaavasti.
Mutta älä vain missään nimessä töitä lähde hakemaan, kyllä minä sinut n. 20tonnin vuosiveroilla pystyn elättämään. (palkka yhteisöverot ja alvit)Minä olen ollut useita vuosia työttömänä ja tänäkin vuonna hakenut varmasti ainakin sataan paikkaan, ja viime vuonna vielä useampaan. Mutta aina löytyy pätevämpiä hakijoita.
Minusta vaikuttaa siltä, että kun paikka laitetaan auki niin siihen palkataan henkilö joka on jo toisessa paikassa töissä. Sitten tulee tuossa toisessa paikassa paikka auki ja siihenkin palkataan jo töissä oleva jne.
Kun on pitkäaikaistyötön niin ei niitä töitä niin vain oteta. - Työtön joka haluu töihin
minulla oikein kiehahti kun luin ketjun aloittajan viestin!!! itse olen muuttanut, ja maksanut muuttamisesta aiheutuvat kulut itse, ei olisi tullut mieleenikään anoa jostakin jotain muuttoavustusta, tosin minä kyllä muutin työn perässä, haluan ehdottomasti tehdä työtä ja elättää itseni!! minkä asian vuoksi alkuperäinen kirjoittaja muuttaa? siksikö että kyseisestä sossusta ei anneta tarpeeksi rahaa. en kerta kaikkiaan pysty arvostamaan ihmisiä jotka eivät viitsi tehdä työtä! työtä saa jos haluaa eikä nyrpistele nokkaansa!!!! kokemusta on. en ymmärrä mikä velvollisuus meillä työtä tekevillä on elättää kaikki sossupummit, koska jos itse joutuisimme joskus sossun apuun turvautumaan niin nämä pummit tuskin meitä olisivat silloin auttamassa verorahoillaan!!??
Olisitko ystävällinen ja kertoisit missä sitätyötä on. Olen hakenut ympäristökunnatkin,on hyvät todistukset ja järjessäkään ei ole vikaa. Kylläminä mieluummin töitä tekisin ja itseni elättäisin niin,mutta nyt ei ole kuin työttömyyskorvaus,sossusta ei mitään toimeentulotukea saa muut kuin laitapuolenkulkijat.l Otappa asioista ensin selvää tässä työtön työssä kysymyksessä ennenkuin alat leimaamaan työttömiä.Ole helvetti onnellinen että sulla on töitä.
- lusmupaavo
Työtön joka haluu töihin kirjoitti:
Olisitko ystävällinen ja kertoisit missä sitätyötä on. Olen hakenut ympäristökunnatkin,on hyvät todistukset ja järjessäkään ei ole vikaa. Kylläminä mieluummin töitä tekisin ja itseni elättäisin niin,mutta nyt ei ole kuin työttömyyskorvaus,sossusta ei mitään toimeentulotukea saa muut kuin laitapuolenkulkijat.l Otappa asioista ensin selvää tässä työtön työssä kysymyksessä ennenkuin alat leimaamaan työttömiä.Ole helvetti onnellinen että sulla on töitä.
Töitä löytyy kun jaksaa käydä kysymässä, ei taida ihan riittää että kiertää lähiseudun isot tehtaat ja lähtee kotiin, ei ole töitä ei. Ja *askhommat ei tietenkään kelpaa, pitää olla siisti sisätyö kaikilla eduilla. Ja jollei ole riittävästi etuja niin pidetään (sairas)lomaa sitten korvauksena menetetyistä eduista. Ehtii taas harrastamaan nypläyspiiriä joka kokoontuu vain puoliltapäiviltä jossain bingopaikassa. Työnantajat vain ei kestä katsoa tyyppejä mitkä notkuu kylällä kun on niin paha tauti taas ja sairaslomaa pitää saada kaks viikkoa heti lisää.
Onko tullut mieleen että olisiko itsessä se vika ettei töitä ole? - talvikuu
lusmupaavo kirjoitti:
Töitä löytyy kun jaksaa käydä kysymässä, ei taida ihan riittää että kiertää lähiseudun isot tehtaat ja lähtee kotiin, ei ole töitä ei. Ja *askhommat ei tietenkään kelpaa, pitää olla siisti sisätyö kaikilla eduilla. Ja jollei ole riittävästi etuja niin pidetään (sairas)lomaa sitten korvauksena menetetyistä eduista. Ehtii taas harrastamaan nypläyspiiriä joka kokoontuu vain puoliltapäiviltä jossain bingopaikassa. Työnantajat vain ei kestä katsoa tyyppejä mitkä notkuu kylällä kun on niin paha tauti taas ja sairaslomaa pitää saada kaks viikkoa heti lisää.
Onko tullut mieleen että olisiko itsessä se vika ettei töitä ole?Kuuleppas nyt,mistä tiedät minua tuomita,joka hemmetin työpaikkaan olen yrittänyt,minä en tiedä edes lähiseudulla yhtään isoa tehdasta. Ja paskahommia olen tehnytkin,siivonnut toisten paskoja,ehkä sinunkin.Ja jos olen joskus sairaslomalla ollut,olen silloin ollut kipeä,todella,enkä lusmuillut kylillä.Enkä harrasta nypläystä,lapsenlapselle kudon ja ompelen,mutta senkin teen kotona.Ja huom.vaikka minulla on lapsenlapsi en ole eläkeikäinen,vaan viiskymppinen.Saisit tulla päin naamaan sanomaan jos on työnhaustani ja teostani sanomista!!Ja tuohon viimeiseen kommentiisi,minulla on hiton hyvät todistukset koulutuksesta sekä työnantajilta.
Suomessa oli jo takavuosina todellisuudessa n.500.000 työtöntä. Tätä asiaa on tietysti tilastokikkailulla yritetty peitellä järjestämällä 1-2 viikon huuhaakursseja, jona aikana tehtiin uusia tilastoja työttömyydestä, eli miten työttömyys vähenee. Viime vuosina on tullut massoittain työttömiä, mutta silti väitetään työttömyyden vähentyvän aina vaan. Pitkäaikaistyöttömille järjestettiin eläkkeet, tämäkin ainoastaan siitä syystä, että tilastot saataisiin kaunistelluksi. Sanoppa sinä nyt viisaana, mistä järjestetään 500.000:lle työttömälle työpaikat? Ja huomioippa vielä ikä-ja sukupuolisyrjintä,heh. Siinä olet oikeassa, että kyllä suomessa töitä olisi, vieläpä kirveellekin, kuten sanonta kuuluu, mutta eipä edes valtiovalta enää ole pakoitettu töitä järjestämään kuten vielä ennen perustuslaki valtiota velvoitti.Niin, ja eihän valtiolla enää juurikaan ole edes osuuksia entiseen malliin, vaan firmat on rahanhimossa myyty ulkomaisiin omistuksiin.
- pa.ve
talvikuu kirjoitti:
Kuuleppas nyt,mistä tiedät minua tuomita,joka hemmetin työpaikkaan olen yrittänyt,minä en tiedä edes lähiseudulla yhtään isoa tehdasta. Ja paskahommia olen tehnytkin,siivonnut toisten paskoja,ehkä sinunkin.Ja jos olen joskus sairaslomalla ollut,olen silloin ollut kipeä,todella,enkä lusmuillut kylillä.Enkä harrasta nypläystä,lapsenlapselle kudon ja ompelen,mutta senkin teen kotona.Ja huom.vaikka minulla on lapsenlapsi en ole eläkeikäinen,vaan viiskymppinen.Saisit tulla päin naamaan sanomaan jos on työnhaustani ja teostani sanomista!!Ja tuohon viimeiseen kommentiisi,minulla on hiton hyvät todistukset koulutuksesta sekä työnantajilta.
Eikait panelian puskissa mitään 'tehtaita' olekaan, niimpä, se iso paperitehdas pitää löytyä 5km säteeltä omasta syntymäkodista, kun ei uskalla suureen maailmaan lähteä töitä tekemään. Pitää pysyä vain niissä omissa nurkissa ja siinä omassa tutussa sossutädin huomassa niin ei elämässä tule suuria mullistuksia. Niin ne arjen sankarit pärjää. Toivottavasti pääset joskus edes viikkarille affenanmaan piknik-risteilylle niin voit kehua sitten marttapiirissä että nyt olen kerran elämässäni päässyt ulkomaille. ja suomen turkuunkin, vanhaan pääkaupunkiin. Jokaisellahan koulusta paperit löytyy, hyväksytyt tai sitten ei.
Käyppäs vaikka porissa kysymässä töitä, vai sattuuko olemaan liian kaukana? Tarvitko kartan ja oppaan? - pa.ve.
Suomessa oli jo takavuosina todellisuudessa n.500.000 työtöntä. Tätä asiaa on tietysti tilastokikkailulla yritetty peitellä järjestämällä 1-2 viikon huuhaakursseja, jona aikana tehtiin uusia tilastoja työttömyydestä, eli miten työttömyys vähenee. Viime vuosina on tullut massoittain työttömiä, mutta silti väitetään työttömyyden vähentyvän aina vaan. Pitkäaikaistyöttömille järjestettiin eläkkeet, tämäkin ainoastaan siitä syystä, että tilastot saataisiin kaunistelluksi. Sanoppa sinä nyt viisaana, mistä järjestetään 500.000:lle työttömälle työpaikat? Ja huomioippa vielä ikä-ja sukupuolisyrjintä,heh. Siinä olet oikeassa, että kyllä suomessa töitä olisi, vieläpä kirveellekin, kuten sanonta kuuluu, mutta eipä edes valtiovalta enää ole pakoitettu töitä järjestämään kuten vielä ennen perustuslaki valtiota velvoitti.Niin, ja eihän valtiolla enää juurikaan ole edes osuuksia entiseen malliin, vaan firmat on rahanhimossa myyty ulkomaisiin omistuksiin.
Löytyyhän noita jos itse viitsii, mutta kannaattako se jos työkkärikorvauksen ja palkan ero on 200e. En viitsisi itsekkään vääntää mitään hommia, mutta nuo prkl:n harrastuksen syö valuuttaa. Kämpän pystyisi vielä kustantamaan ja 2 autoa, muttei noita venettä, lapin osaketta, kelkkaa, ja moottoripyörää. Haluan pitää ne, joten teen töitä, ne keitä työnteko ei kiinnosta, ovat vain kateellisia toisten saavutuksista kun työkkäristäkään ei saa tarpeeksi massia liiviin. Sossun pitäisi varmaan kustankaa kaikille tyky-lelut niin jokainen olisi onnellinen. Sitten vain bobmarley soimaan ja pössytellään. Ollaan kaikki onnellisia!
Tilasto on tilasto, mitä täällä vouhotetaan jostain mitä eu määrää? pitää ne fransmannitkin päänsä omasta maataloustuotannostaan yms. niin miksei täältä peräpohjolastakin voisi tuoda kantaansa esille. Ei kannata, vaan maksetaan kivoja jäsenmaksuja ja ollaan veljiä sellaisten maiden kanssa jotka ei aja muuta kuin täysin omaa etuaan, ei edes unionin.
Työpaikkoja saadaan yksinkertaisesti lopettamalla kaikkien kulttuurinrikastuttujien kotouttaminen, ja suunnattaisiin nekin rahat omaan hyviinvointiin ja vaikka työpaikkojen luontiin?
Katso budjetista: Pelastusbudjetti 82 miljoonaa. Maahanmuuttajien kotouttaminen/ylläpitö yli 90 miljoonaa. Näin ne helsingin herrat meistä huolen pitää. Elätettävistä kannattaakin pitää hyvää huolta, vaikka muutaman maksajan kustannuksella kun ei ole varaa ylläpitää esmes pelastuslaitosta, kun jonotusaika ole yli 5 minuuttia. Ainakin viimeksi kun sinne soitin ja olisi ollut vähän hätäkin, mutta mikäs siinä odotellessa kun tyyppi tekee kuolemaa...
Budjetin rukkauksella tänne töitä saadaan, unohdetaan kaikki turha ja keskitytään omiin asioihin ensiksi. Niin muutkin tekevät niin miksei suomikin? Vaan eipä tee, pitää olla suvaitsevainen ja antelias kun oma kansa kärsii.
Koulutuksen ohjauksella saadaan myös työttömiä vähennettyä, miksi kaikkien pitää olla korkeastikoulutettuja? Raaka peli ranualla ja pääsykoevaatimuksia ylemmäs, niin ylikoulutettujen määrä saadaan maltillisemmaksi. 5-10 vuoden päästä riittää hommia kun suuren ikäluokat on eläkkeellä, tähän vain olisi pitänyt alkaa varautumaan jo 10 vuotta sitte em. keinoja hyväksikäyttäen. (mm. vanhustenhoito, sairaalat jne)
Otanpa oluen jonka olen työstäni tienannut, tietäen että verosta jonka siitä suoritin korkkaa myös tämän palstan sos.pummi omansa. Ole hyvä, minä tarjoan. - p.a.v.e.
pa.ve. kirjoitti:
Löytyyhän noita jos itse viitsii, mutta kannaattako se jos työkkärikorvauksen ja palkan ero on 200e. En viitsisi itsekkään vääntää mitään hommia, mutta nuo prkl:n harrastuksen syö valuuttaa. Kämpän pystyisi vielä kustantamaan ja 2 autoa, muttei noita venettä, lapin osaketta, kelkkaa, ja moottoripyörää. Haluan pitää ne, joten teen töitä, ne keitä työnteko ei kiinnosta, ovat vain kateellisia toisten saavutuksista kun työkkäristäkään ei saa tarpeeksi massia liiviin. Sossun pitäisi varmaan kustankaa kaikille tyky-lelut niin jokainen olisi onnellinen. Sitten vain bobmarley soimaan ja pössytellään. Ollaan kaikki onnellisia!
Tilasto on tilasto, mitä täällä vouhotetaan jostain mitä eu määrää? pitää ne fransmannitkin päänsä omasta maataloustuotannostaan yms. niin miksei täältä peräpohjolastakin voisi tuoda kantaansa esille. Ei kannata, vaan maksetaan kivoja jäsenmaksuja ja ollaan veljiä sellaisten maiden kanssa jotka ei aja muuta kuin täysin omaa etuaan, ei edes unionin.
Työpaikkoja saadaan yksinkertaisesti lopettamalla kaikkien kulttuurinrikastuttujien kotouttaminen, ja suunnattaisiin nekin rahat omaan hyviinvointiin ja vaikka työpaikkojen luontiin?
Katso budjetista: Pelastusbudjetti 82 miljoonaa. Maahanmuuttajien kotouttaminen/ylläpitö yli 90 miljoonaa. Näin ne helsingin herrat meistä huolen pitää. Elätettävistä kannattaakin pitää hyvää huolta, vaikka muutaman maksajan kustannuksella kun ei ole varaa ylläpitää esmes pelastuslaitosta, kun jonotusaika ole yli 5 minuuttia. Ainakin viimeksi kun sinne soitin ja olisi ollut vähän hätäkin, mutta mikäs siinä odotellessa kun tyyppi tekee kuolemaa...
Budjetin rukkauksella tänne töitä saadaan, unohdetaan kaikki turha ja keskitytään omiin asioihin ensiksi. Niin muutkin tekevät niin miksei suomikin? Vaan eipä tee, pitää olla suvaitsevainen ja antelias kun oma kansa kärsii.
Koulutuksen ohjauksella saadaan myös työttömiä vähennettyä, miksi kaikkien pitää olla korkeastikoulutettuja? Raaka peli ranualla ja pääsykoevaatimuksia ylemmäs, niin ylikoulutettujen määrä saadaan maltillisemmaksi. 5-10 vuoden päästä riittää hommia kun suuren ikäluokat on eläkkeellä, tähän vain olisi pitänyt alkaa varautumaan jo 10 vuotta sitte em. keinoja hyväksikäyttäen. (mm. vanhustenhoito, sairaalat jne)
Otanpa oluen jonka olen työstäni tienannut, tietäen että verosta jonka siitä suoritin korkkaa myös tämän palstan sos.pummi omansa. Ole hyvä, minä tarjoan.tuli vielä mieleen, tämä sopii tähän aiheeseen:
http://humor.commongate.com/post/arguing_on_the_internet_is_like_running_in_the_special_olympics_even_if_you_win_you_re_still_retarded - talvikuu
pa.ve kirjoitti:
Eikait panelian puskissa mitään 'tehtaita' olekaan, niimpä, se iso paperitehdas pitää löytyä 5km säteeltä omasta syntymäkodista, kun ei uskalla suureen maailmaan lähteä töitä tekemään. Pitää pysyä vain niissä omissa nurkissa ja siinä omassa tutussa sossutädin huomassa niin ei elämässä tule suuria mullistuksia. Niin ne arjen sankarit pärjää. Toivottavasti pääset joskus edes viikkarille affenanmaan piknik-risteilylle niin voit kehua sitten marttapiirissä että nyt olen kerran elämässäni päässyt ulkomaille. ja suomen turkuunkin, vanhaan pääkaupunkiin. Jokaisellahan koulusta paperit löytyy, hyväksytyt tai sitten ei.
Käyppäs vaikka porissa kysymässä töitä, vai sattuuko olemaan liian kaukana? Tarvitko kartan ja oppaan?Ensinnäkin en ole Panelian puskien juurelta kotoisin,vaan lähempää Poria,tiedoksi sinulle että tunnen Porin,Ulvilan,Harjavallan,Euran,näin satakunnasta. Tunnen jopa Espoon kun lähdin aikoinani sinne töihin.Sieltä saisin töitä ehkäpä,mutta mutta,pitäisikö minun sen vuoksi rikkoa liittoni??
En halua affenanmaalle,ettääs tiedät.Enkä käy marttapiireissä. Työkkäri ja työpaikat ja kauppa on ainoita paikkoja joissa käyn.En tarvi karttaa,en kompassia,en opasta Poriin töihin menolle,vaan sen halvatun työpaikan.
- niissä
päätöksissä yleensä kerrota mihin voi valittaa jos tällainen mahdollisuus on? Muistaakseni ainakin karenssin aikana ei ole mahdollisuus saada täyttä toimeentulotukea.voi olla muitakin tilanteita, tuskin ne siellä mitään mielivaltaa käyttävät, pykäliä ja ohjeita varmaan tulkitaan tiukasti.
- puuhaa
Ei karenssi ole peruste alentaa tukea.
Jos oma käytös merkitsee kieltäytymistä sellaisen työn vastaanottamisesta mikä olisi kohtuullisen pitkään turvannut toimeentulon tai kieltäytymistä koulutuksesta niin silloin voivat alentaa 20%, jopa 40% mutta "vittuilun" perusteella ei lain mukaan voida tukea alentaa.
http://www.netfi.fi/toimeentulotuki/
Petri Nurminen
http://www.petrinurminen.net- ........
lues petu tosta pari viestiä ylempää, meni vahingossa väärään väliin vastaus...vittuile sille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184211Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032350Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421871- 761484
- 1581456
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91244- 106737
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34724- 27711
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25691