Hyvät ihmiset josko nyt sitten sanon mitä olen tässä ajatell

kuka, minäkö?

Olen nyt lukenut pitkän aikaa jos jonkun moista kirjoitusta ja kyllä täytyy nyt välillä pistää oma mielipiteeni näkyville.
En tiedä minkä ikäisiä ovat tämän foorumin käyttäjät, mutta aika monessa aiheessa mennään siihen että mustamaalataan toinen ja sitten toista.
Onko täällä aikuisia ollenkaan, tai aikuisen mielisiä edes?
Siis ainahan saa olla oma mielipide ei siinä mitään, mutta joillekkin tuottaa vaikeuksia olla mustamaalaamatta jotakin henkilöä/henkilöitä.
Tietenkin nyt joku kirjoittaa että ei ole pakko lukea tai jos ei kestä niin ei tarvitse tulla jne.
Se ei ole kestämisestä tai loukkaantumisesta tai mistään muuta.
Mutta omasta mielestäni aikuiset ovat siirtyneet vähitellen tänne ala-arvoiselle tasolle, onko näin?
Vai vallan erehdynkö?
Mikä minä tässä olen arvostelemaan, mutta toivoisin jokaisen kirjoittajan menevän itseensä ja voisipa vaikka ajan kuluksi miettiä mikä on aikuisen tekstiä ja mikä ei.
Itse käyn yläasteen 9:stä-luokkaa eli viimestä vuotta pakollista koulua ja kyllä täytyy valitettavasti myöntää että tämä keskustelu mitä täällä käydään kuullostaa siltä että olisin luokassa kuuntelemassa "ei henkisesti aikuistuneita ihmisiä."
Valitettavasti tämä on oma mielipiteeni joka varmaankin haittaa moniakin? onko näin?
Tältä tämä keskustelunne näyttää siis jos joku sanoo noin niin toinen vastaa näin ja sitten tämä kolmas henkilö sanookin niin ja näin ja sitten ensimmäinen vastaa taas ja toinen sanoo jälleen.
Tällaista tyhjän jauhamista.. josta valitettavasti kukaan ei hyödy mitään ainakaan koira ihmiset jos en taaskaan erehdy?
Eikö teistä hyvät aikuiset ole keskustelemaan aikuisten tavalla?
Ehkei minustakaan ole, en väitäkkään että olisi, mutta minulla on vielä onneksi vuosia aikaa harjoitella "aikuiseksi kasvamista".
En syytä ketään enkä ota ketään esimerkiksi.
Mutta voin olla melkein varma että täällä löytyy niitä ihmisiä jotka sitten "tuputtavat" tätä samaa riimiä ei ole pakko lukea näitä keskusteluita eikä ole pakko sitä eikä tätä eikä tarvitse tulla koko palstalle jos ei kestä jne.
Mutta onko elämä sitten niin ruusuilla tanssimista että netin välityksellä pitää niin sanotusti haastaa riitaa tai keksiä riidan aiheita?
Uskon että kaikki tämän foorumin käyttäjät osaisivat keskustella asiallisesti ja asiaan kuuluvalla tavalla jos niin haluaisivat, ellen vallan erehdy?
Kiitos nyt kun vaivaudutte tämän lukemaan ja kiitos niille jotka ehkä ottivat tekstini kuuleviin korviin.

S.A-9b

7

568

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miiru

Totta on, että tämän forumin taso on mennyt melko huonoksi. Tietenkin ihmisillä on erilaisia mielipiteitä ja niitä vaihdetaan puolin ja toisin ja keskustellaan kaikista koiriin liittyvistä asioista. Ikävä vaan, että monet viestit ovat sellaisia, etteivät todellakaan keskustelua muistuta. Käytetään törkeää kieltä ja haistatellaan ym. ym. Eikä tuo johda mihinkään hedelmälliseen mielipiteiden vaihtoon.

Kyselit aikuisten perään; no, täällä ilmoittautuu yksi keski-ikäinen "täti-ihminen". Kyllä meitä varmaan muitakin on, vaikka käyttäjien keski-ikä taitaakin olla melko alhainen - kirjoituksien sävystä päätellen. Tai sitten olen väärässä ... Jospa aikuiset eivät ole oppineet mitään käytöstapoja.

• ©regu

..no. Juttu alkaa tavallisella kysymyksellä ja loppuu jonku haukkumiseen. Näin olen ainakin asia t useimmiten huomannnut käyvän!!

t. myös 9b:tä käyvä

• Anni

Mikä on hälyyttävintä, että aijemminkin juuri lapset ovat kirjoitelleet palstalle ihmetellen toisten käytöstä! jopa lapset siis tajuavat asian, tietenkin! itsekään en mikään vanha ja viisas ole, mutta ymmärrän sentään palstan tarkoituksen ja idean, joka on keskustella asiallisesti!

• Taustalla seuraaja(yleensä)

hälyyttävä merkki, jos lapset joutuvat opettamaan käytöstapoja aikuisille!! uskoisin suurimman osan vakionimmareista kirjoitustaitonsa ja yleistietonsa perusteella olevan kuitenkin täysi-ikäinen, joten kyllä surkeasti on asiat heillä! painelkaas nyt jokainen kiltisti sinne peilinne eteen, herran tähden!

• Mä ja Poju

täältä hyviäkin neuvoja saa! Osaa ihmiset muutakin kuin kritisoida toisia...

• Kuka, minäkö?

En ole sanonutkaan ettei täältä tietoa saisi, mutta kun pitää niin hirvittävästi mustamaalata toisia ihmisiä ja kritisoida koko ajan, ihmettelen vain ettei täällä ole sitten mitään muuta parempaa tekemistä näille henkilöille.
        Uskon että suurin osa tämän foorumin käyttäjistä ei ole kovinkaan kiinnostunut toisten ihmisten riidoista, jos en nyt ihan erehdy?
        Luulisi että ihmisillä olisi tarpeeksi omiakin ongelmia?
        Erehyinkö?
        Ja totta kai ihmisillä saa olla mielipiteitä, mutta sitten mielestäni mennään liiallisuuksiin kun pitää alkaa mustamaalaamaan tiettyjä henkilöitä, eiköhän meillä kaikilla ole kuitenkin parempaakin tekemistä??
        Erehdyinkö?

• Riina

Olen havainnut tämän saman asian monessa muussakin foorumissa. Itseasiassa joka ainossa, jota en itse valvo! ;) Jos omissa foorumeissani joku äityy toisen älynlahjoja tai tietoisuutta selkeästi halveeraamaan, poistan koko käyttäjän, tai ainakin hänen viestinsä, ja foorumieni säännöissä sanotaankin, että moista käytöstä ei hyvällä silmällä katsella. Muualla yritän vain itse pitää malttini ja vastata mahdollisimman asiallisesti, vaikka toisinaan ironian käyttö ja pienten piikkien pistely idioottimaisimpiin viesteihin kyllä lipsahtaakin. Ja kun nyt näin aiheeseen liittyen pääsen sanomaan, niin eläimiin liittyen foorumeitani löytyy osoitteista:
      Yleiset: http://www.plaaplaa.net/lemmikkinetti/ (keskustelusivu)
      Chinchillat: http://clik.to/SLC (Chupinat)
      Toivottavasti ette pahastuneet mainoksesta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      112
      1103
    2. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      33
      829
    3. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      55
      828
    4. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      65
      767
    5. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      684
    6. Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten

naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e
      Tuusniemi
      37
      663
    7. Kuka mölyapina

Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle
      Suomussalmi
      14
      589
    8. rattijuoppoja

tavattu taas Haapavedellä, hyvä että poliisi on valppaana
      Haapavesi
      16
      547
    9. Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen

Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel
      Kuhmo
      3
      542
    10. Salaattirosvo

Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia
      Suomussalmi
      22
      542
    Aihe