Onks jenkkilässä paremmat hoidot?

Totta vai ei?

Kateseli "Huippumalli haussa" ohjelmaa ja siinä eräs huippumallikilpailija kertoi Tyra Banksille tippa linssissä että 3kk sitten hänen ihonsa oli vielä 78%:sesti psoriasiksen peitossa. Ja Tyra sanoi siihen:"ja nyt olet malli..." Mikä hoito voi viedä psorin niin nopeasti?

7

948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jojojojojojojoj

Ainakin valohoidot!! Kävin koko kesän kolme kertaa viikossa valohoidoissa ja eipä ole tällä hetkellä kuin muutama pieni piste iholla. ja jos valohoitojen aikana myös ottaa niitä joitain lääkkeitä jotka altistavat valolle enemmän eiköhän parantumista ala tapahtua.
      Ei tietysti tehoa kaikkiin varmaankaan.
      En tiedä miten lasketaan tuo prosenttimäärä mikä ihosta on tervettä ja mitä psorin peittämää mutta kyllä olin melko lailla joka kohdasta pisteiden peitossa ennen valohoitoja, ainoa paikka missä niitä ei ollut oli rinta ja yläselkä.

Ja luulen että jenkeissä ollaan myötämielisempiä lääkkeitä ja tehokkaita hoitoja kohtaan vaikka olisivatkin vaarallisempia pidemmällä ajalla, kun miettii sen maan kauneusleikkauksia, botoxin käyttöä, lääkäreihin luottamista jne.

• jojojojojojojoj

ja jos vielä haluat juonipaljastuksen kisasta voin kertoa että se caridee... voittaa.

• kyseessä

ole hoito joka on alkuperäisnimeltään bull shit! Ei mikään poista moista psoria. Valohoito toki auttaa, mutta tuleehan psori kuitenkin suht nopeasti aina takaisin....

• kukalielyselee

mitä mahdat tarkoittaa suht nopealla?? minkälaisia kokemuksia sulla sitten on valohoidoista ja psorin palautumisesta. ootkos montakin kertaa käynyt ja kokenut??

• Carideeku

Googlettelin vähän ja Caridee on kertonut käyttäneensä Raptiva-nimistä hoitoa, joka annetaan pistoksina. Aikamoisia sivuvaikutuksia sillä saattaa olla.
      http://www.raptiva.com

• jup3945

Kyse on näistä uusista erittäin hintavista suoraan immunijärjestelmään vaikuttavista hoitomuodoista.

Tehokkuudeltaan nämä hoidot ovat ilmeisesti vähintään samaa luokkaa kuin valohoito todennäköisesti huomattavasti parempia.

Suomessa turvaudutaan näihin hoitoihin vasta sitten kun valohoidot, metotreksaatti, yms ovat koluttu läpi. Tämä johtuu todennäköisesti hoitojen tähtitieteellisestä hintalapusta ja suuremmista riskeistä. Vuosittaiset kustannukset ovat kokoluokkaa kymmentätuhatta.

Valohoito on paljon kustannustehokkaampaa ja sen haittavaikutukset tunnetaan paremmin.

Jenkkilässä voi olla niin, että vakuutus maksaa osan... Ja noh, jos sinulla on rahaa takataskussa ja haluat ihosi näyttävän kauniilta niin...

Huolimatta riskeistä täytyy myöntää, että itse olisin "kiinnostunut" kyseisestä lääkityksestä jos minulla olisi siihen varaa. Koen, että mahdollinen parempi elämänlaatu olisi ehkä mahdollisten haittavaikutusten arvoista.

• muu hoito on

parempaa kuin nämä okasolusyöpää aiheuttavat valohoidot,mietitäämpä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27