Onko tosiaan totta että nykyään saa vapautuksen armeijasta jo pelkästään sillä perusteella jos on tarpeeksi läski?? Sain tässä vasta kuulla että serkkupoika oli saanut c-paperit tästä syystä.
Eli tämä mun serkku on 175 cm pitkä ja painaa 120 kiloa. Eli kyllä sillä läskiä on aika vitusti. Silti ihmetyttää tällainen homma. Kutsuntalääkäri oli kuulemma vain kysynyt että "Arveletko pystyväsi laihduttamaan ennen palveluksen alkua?" ja että "Arveletko selviytyväsi palveluksesta tuolla nykyisellä fyysisellä kunnolla?" Kun oli ymmärtänyt vastata molempiin että ei, niin asia oli sitten sillä selvä. C-paperit käteen, voitte poistua ja seuraava sisään jne. Eikä siis tällä tyypillä ole mitään muuta vaivaa kuin tuo ylipaino.
Täytyy sanoa että mua kyllä suuresti vituttaa tällainen. Ite oon aina ollut fyysisesti hyvässä kunnossa, harrastanut liikuntaa ja pitänyt itsestäni huolta. Armeija alkaa itellä nyt tammikuussa ja mut on määritelty A-luokkaan. Tulee siis mieleen että miksi juuri hyväkuntoisia tällä tavalla rangaistaan. Intissä joutuu tuhlaamaan vähintäänkin puoli vuotta aivan hukkaan. Samalla kuitenkin joku tuollainen läskipunkero pääsee luistamaan koko jutusta noin vain.
Eikö juuri kaikille läskeille olisi intistä eniten hyötyä? Laihtuisivat ja oppisivat tekemään muutakin kuin vain syömään ja löhöämään koneen ääressä. Tämä mun serkkukaan ei oo koskaan tehny juuri mitään hyödyllistä. Se on juuri sellainen äidin pikku pullapoika joka on lellitty aivan pilalle. Sille ei olis tehnyt ollenkaan pahaa, jos se edes kerran elämässään olis joutunut tekemään niin kuin joku muu käskee. Mutta ei. Nyt se sen sijaan kehuu kaikille kuinka taitava se oli kun vältti armeijan.
Eli tässä on siis viesti kaikille niille jotka haluaa välttää armeijan. Syökää itsenne aivan vitun läskeiksi niin saatte todennäköisesti vapautuksen koko paskasta.
Onko tämä tällainen siis teidän mielestänne oikein? Ootteko kuulleet muista vastaavista tapauksista? Tämä tuskin on ainut.
Läskeille vapautus armeijasta?
13
4572
Vastaukset
Lopeta tuo ruikuttaminen ja ota itsekkin vapautus.
- hahahahaha
Vedän reilusti yli askin tupakkia päivässä, käytän myös erinäisiä huumausaineita ja ryyppään väh. 2x viikossa, enkä myöskään harrasta liikuntaa, mutta silti minulla A-paperit.
Ylipainoa ei tosiaan ole, mutta veikkaisin että serkkusi varmaan 10x paremmassa fyysisessä kunnossa kuin minä, mutta ei saa ylipainonsa takia A tai edes B-papereita. Naurettavaa.
- h3_kk@
"Eikö juuri kaikille läskeille olisi intistä eniten hyötyä? Laihtuisivat ja oppisivat tekemään muutakin kuin vain syömään ja löhöämään koneen ääressä."
mun mielestäni ylipainoiset just inttiin, helpottaa kummasti laihtumista, tunnen monta jotka on laihtuneet siellä ja saaneet "kipinän" liikuntaan. Lapsellinen serkku sulla ku rehvastelee c-paprullaan:/
Ja onhan niitä langanlaihojakin joilla paska kunto.. eräs homo, jonka tunnen on hoikka/jäntevä, muttei pääse cooperissa 2kilsaa, joka kyllä on minimi jollei ole kroonisesti sairas..(muuten cooperin voi työntää "sinne") - mmmmmmm
Meidänkin koulusta on lihavat saaneet vapautuksia. Ei ole mielestäni oikein muttei kateeksikaan käy.
Toisaalta, tulee varmaan yhteiskunnalle halvemmaksi vapauttaa lihavat palveluksesta saman tien, kuin että ne laitettais marssimaan jonnekin metsään. Jalat niillä vaan menis siellä paskaks ja joutuis kuitenkin keskeyttämään palveluksen.
Mutta miksei niitä laiteta sivariin...- The_Great_Loser
Eivätkö siis "ylilihavat" menekään sivariin? Jos ei, niin kuulostaa ehkä vähän oudolta... voisiko joku vastata että miksi heitä ei pakoteta menemään sivariin?
- hese,
The_Great_Loser kirjoitti:
Eivätkö siis "ylilihavat" menekään sivariin? Jos ei, niin kuulostaa ehkä vähän oudolta... voisiko joku vastata että miksi heitä ei pakoteta menemään sivariin?
Eihän nyt sivariin ketään ikinä pakoteta. Sinne pitää aina itse haluta ja pyrkiä. Aika naurettava ajatuskin että jos ei voi palvella armeijassa niin olisi joku pakko mennä sivariin.
Ei sivari ole mikään sellainen paikka jonne laitetaan ne jotka eivät armeijassa kykene palevelemaan. Sellaiset tyypit laitetaan kotiin.
Sivariin menevät sellaiset tyypit jotka periaatteessa aivan hyvin olisivat voineet pärjätä armeijassa, mutta jotka ovat vedonneet joihinkin aatteellisiin, uskonnollisiin syihin yms. ja halunneet päästä jotenkin helpommalla.
Jos sulla on kuva että sivarissa on paljon huonokuntoisia läskejä niin se on kyllä väärä. Yleensä siellä on ihan normaalin peruskunnon omaavia nuoria pitkätukkaisia tyyppejä jotka eivät viitsi rämpiä metsässä joten he mieluummin kääntelevät sitten mummoja jossain palvelulaitoksessa. - The_Great_Loser
hese, kirjoitti:
Eihän nyt sivariin ketään ikinä pakoteta. Sinne pitää aina itse haluta ja pyrkiä. Aika naurettava ajatuskin että jos ei voi palvella armeijassa niin olisi joku pakko mennä sivariin.
Ei sivari ole mikään sellainen paikka jonne laitetaan ne jotka eivät armeijassa kykene palevelemaan. Sellaiset tyypit laitetaan kotiin.
Sivariin menevät sellaiset tyypit jotka periaatteessa aivan hyvin olisivat voineet pärjätä armeijassa, mutta jotka ovat vedonneet joihinkin aatteellisiin, uskonnollisiin syihin yms. ja halunneet päästä jotenkin helpommalla.
Jos sulla on kuva että sivarissa on paljon huonokuntoisia läskejä niin se on kyllä väärä. Yleensä siellä on ihan normaalin peruskunnon omaavia nuoria pitkätukkaisia tyyppejä jotka eivät viitsi rämpiä metsässä joten he mieluummin kääntelevät sitten mummoja jossain palvelulaitoksessa.Niin ihmettelin vaan että onko huono kunto ja ylipaino peruste sille ettei voi käydä sivaria. Kun tuntuu että lääkärit laittaa automaattisesti c-paperit, eivätkä edes kysy olisiko mahdotonta käydä sivari. Mut ei mulla ole mitään sitä vastaan että ihmiset saa c-papereita, koska itellänikin on e-paperit.
Miehillä on Suomessa asevelvollisuus. Siinä sulle naurettavuutta kerrakseen. - --------------
hese, kirjoitti:
Jos sulla on kuva että sivarissa on paljon huonokuntoisia läskejä niin se on kyllä väärä. Yleensä siellä on ihan normaalin peruskunnon omaavia nuoria pitkätukkaisia tyyppejä jotka eivät viitsi rämpiä metsässä joten he mieluummin kääntelevät sitten mummoja jossain palvelulaitoksessa."Ei sivari ole mikään sellainen paikka jonne laitetaan ne jotka eivät armeijassa kykene palevelemaan. Sellaiset tyypit laitetaan kotiin."
Nykyään liiankin moni sitten jää sinne kotiin ja syrjäytyy työelämästä.
- {{{}}}
Älä jätkä valita. Olet vain kateellinen serkullesi.
Ei selvästikkään mikään tyhmä tyyppi tuo sun serkku, vaikka läski onkin. Tosiasia kuitenkin on että kuka tahansa vähänkin järkevämpi saa kyllä vapautuksen armeijasta jos vain haluaa. Täytyy vain osata puhua ja vedota oikeisiin asioihin. - Tommi Mikael
Ei tuollainen menettely kyllä ole missään tapuksessa oikeudenmukainen. Näkisin parempana vaihtoehtona sen, että läskit laitettaisiin ensin vaikka puolen vuoden laihdutuspalveluun esimerkiksi kaivoksille. Tämän jälkeen he suorittaisivat normaain asepalveluksen.
Siviilipalvelus on mielestäni täysin turha ja rangaistus niin sanotusta totaalikieltäytymisestä aivan liian kevyt. On aika käsittämätöntä, että jokin uskonto kieltää opetelemasta puolustamaan maata, ja että sellaiselle uskonnolle annetaan jotakin painoarvoa.
Minua on turha sanoa militaristiksi. En halua sotaa. Haluan rauhaa. Asia vain on niin, että mitä tehokkaampi armeija maalla on, sitä suurempi riski maahan on hyökätä. Itse palvelin armeijassa puoli vuotta, koska minua ei kiinnostanut johtaminen armeijassa. Tuohon puoleen vuoteen jokainen pystyy.- nyt ymmärtää
että se nöyryyttäminen ja laihduttaminen jonkun asian takia mitä ei halua edes oikeasti tehdä voi tuhota sen läskin mielenterveyden ja se ampuu vielä aivot pihalle iteltään tai muilta siellä intissä.
- on kummaa
että Suomessa, jossa on tasa-arvo, vain miehien tarttee mennä armeijaan! Muuten tämä olisi munkin mielestä ihan OK, MUTTA kun kaikkien miehienkään ei tartte mennä inttiin, mm. Ahvenanmaalasten ja jehovien, ja mitä muita näitä on? On tasa-arvo aikas kaukan tästä inttitouhusta.
- ......
tienaavat vähemmän vaikka on tasa-arvo. 50-50
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212306
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4252170Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971186Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13975- 44804
Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109776Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15774Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32699