E263

???

Vuoden verran on yritetty jäljittää syytä siihen miksi huulet ja kieli turpoaa ja mitään ei ole löytynyt. Nyt söin leipää, joka sisälsi viljoja (viljat on testattu, prick-testeissä ei allergiaa), vettä ja hiivaa ja E263. Ja huuli turposi melkein välittömästi.
Tietääkö kukaan mikä tuo E263 on ja voiko sille olla allerginen? Ja missä kaikessa tuota ainetta on?

8

4173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks vaan
      • vastauksestasi!

        Kiva että vastasit!


      • Joanne--
        vastauksestasi! kirjoitti:

        Kiva että vastasit!

        Mulla on huulet oireilleet johonkin heinäkuustalähtien.
        Parikertaa on tullut rajumpaa reaktiota, esim. jäätelön jälkeen, jugurtin, ja eilen lasten leipomien sämpylöiden.
        Osittain olen huomannut, että johanneksenleipäpuujauhe on yksi, joka aiheuttaa.

        Hassuinta on se, että, en ole ollut ennen allerginen paljoakaan. JA ikää on nyt 38v!
        Kerran sain ibubrofeenista suht rajun reaktion, ja jouduin päivystyksessä käymään, tästä on aikaa ainakin 4 vuotta! Nyt syksyllä jäätelöstä tuli nuo huulioireet vahvoina, samoin naamaa alkoi kutista, se punoitti, ja korvat olivat aivan tulessa, ja kutiavat. Silloinkin päivystykseen, kun en uskaltanut jäädä katsomaan, riittääkö zyrtec. Sain epipenin, ja ohjeet katsella mitä syön......joten, kun reaktio tuli jäätelöstä toisenkerran, uskalsin ottaa zyrteciä, ja seurata kuin käy, se auttoi kyllä.
        Ja sitten tuli eilen noiden sämpylöiden jälkeen. Zyrteciä.

        KAuheen vaikeeta on, kun tuntuu, että enemmän ja vähemmän on alahuulen alapuoli turvoksissa, ja naama arkana. Koitan syödä juttuja, joissa mahd. vähän lisäaineita lainkaan. Nyt tuli viikonloppuna vedeltyä kaikenlaista, ja sen kyllä kasvoissa/hiuspohjassa tuntee.

        En vaan ymmärrä, miten allergia voi puhjeta tässä iässä? Voisiko syynä olla keväinen ahdistus, ja stressi, Kova kiire töissä, joka aiheutti kaikenlaisia oireita, sormet puutuiva, tuli rytmihäiriöitä, sydäntykytyksiä.
        Ajattelin vain, jos elimistön stressaantuminen olisi syyllinen ettei vastustuskyky toimi? onko kellään kokemuksia?

        Tänään juurikin soittelin terkkariin aikaa, kun ei tätä kestä kauaa. Oma lääkäri vain on sairauslomalla, ja olisi niin kiva mennä sille, joka tietää mun keväiset jutu ja muut asiat.
        Testeihinhän tässä on päästävä.


      • kestää
        Joanne-- kirjoitti:

        Mulla on huulet oireilleet johonkin heinäkuustalähtien.
        Parikertaa on tullut rajumpaa reaktiota, esim. jäätelön jälkeen, jugurtin, ja eilen lasten leipomien sämpylöiden.
        Osittain olen huomannut, että johanneksenleipäpuujauhe on yksi, joka aiheuttaa.

        Hassuinta on se, että, en ole ollut ennen allerginen paljoakaan. JA ikää on nyt 38v!
        Kerran sain ibubrofeenista suht rajun reaktion, ja jouduin päivystyksessä käymään, tästä on aikaa ainakin 4 vuotta! Nyt syksyllä jäätelöstä tuli nuo huulioireet vahvoina, samoin naamaa alkoi kutista, se punoitti, ja korvat olivat aivan tulessa, ja kutiavat. Silloinkin päivystykseen, kun en uskaltanut jäädä katsomaan, riittääkö zyrtec. Sain epipenin, ja ohjeet katsella mitä syön......joten, kun reaktio tuli jäätelöstä toisenkerran, uskalsin ottaa zyrteciä, ja seurata kuin käy, se auttoi kyllä.
        Ja sitten tuli eilen noiden sämpylöiden jälkeen. Zyrteciä.

        KAuheen vaikeeta on, kun tuntuu, että enemmän ja vähemmän on alahuulen alapuoli turvoksissa, ja naama arkana. Koitan syödä juttuja, joissa mahd. vähän lisäaineita lainkaan. Nyt tuli viikonloppuna vedeltyä kaikenlaista, ja sen kyllä kasvoissa/hiuspohjassa tuntee.

        En vaan ymmärrä, miten allergia voi puhjeta tässä iässä? Voisiko syynä olla keväinen ahdistus, ja stressi, Kova kiire töissä, joka aiheutti kaikenlaisia oireita, sormet puutuiva, tuli rytmihäiriöitä, sydäntykytyksiä.
        Ajattelin vain, jos elimistön stressaantuminen olisi syyllinen ettei vastustuskyky toimi? onko kellään kokemuksia?

        Tänään juurikin soittelin terkkariin aikaa, kun ei tätä kestä kauaa. Oma lääkäri vain on sairauslomalla, ja olisi niin kiva mennä sille, joka tietää mun keväiset jutu ja muut asiat.
        Testeihinhän tässä on päästävä.

        Kun ei tiedä mistä johtuu.
        Kai se allergia voi alkaa missä iässä vaan? Itselläni on ikää vielä enemmän kuin sinulla.
        Stressiä myöskin itse olen joskus miettinyt syyksi. Tuskastuttavaa kun syytä ei löydy, tehty lukemattomia prick- ja epikutaanitestejäkin. Alkoi noin vuosi sitten ja joskus on 1-2 kk väliä turvotuksilla ja sitten saattaa tulla 2-4 krt viikossa. Prednisolon ja allergialääke lääkkeenä. Varalla Epipen.


      • -----------------
        kestää kirjoitti:

        Kun ei tiedä mistä johtuu.
        Kai se allergia voi alkaa missä iässä vaan? Itselläni on ikää vielä enemmän kuin sinulla.
        Stressiä myöskin itse olen joskus miettinyt syyksi. Tuskastuttavaa kun syytä ei löydy, tehty lukemattomia prick- ja epikutaanitestejäkin. Alkoi noin vuosi sitten ja joskus on 1-2 kk väliä turvotuksilla ja sitten saattaa tulla 2-4 krt viikossa. Prednisolon ja allergialääke lääkkeenä. Varalla Epipen.

        Missäköhän kaikessa tuota E263:a on, tietääkö joku?


      • pitää lukea tarkkaan
        ----------------- kirjoitti:

        Missäköhän kaikessa tuota E263:a on, tietääkö joku?

        tuoteselosteita. Itse kyttään kaupassa nykyään jokatuotetta. Silti, kun mitään ei ole vielä selvillä, oireita on, vaikka nyt jotain osaa varoa, kuten johanneksenleipäpuujauhetta e410, josta on tullet selkeiä reaktio 2 kertaa.


    • joanne--

      teen töitä toisella silmällä......

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Olen saanut suun turvotusoireita leivästä joka on sisältänyt E263:a. Nyt luin netistä että sitä käytetään leikkauksen aikana jossain.... ja leikkaus on minulla edessä. Pitäisikö tästä pyytää nyt päästä allergiatestiin, apua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe