Sf-mitta 33+ vkolla??

Jesssiiiicaa

millaisia Sf-mittoja teillä on ollut 33 vkolla??

24

10326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tane

      tänään olin neuvolassa ja sf mitta oli tasan 32 sm,ihan normaali kuulemma=)

      • Tane

        viikkoja mulla on 33 2 tänään....


      • mikä mitta

        hyvä ku itellä rv 30 on 27cm joka ois normaali mut et 32 jo tossa vaiheessa ja muutenkin sf-mitta voi mennä 36 asti et taidat aika jättivauvan saada?????


      • mammaxl
        mikä mitta kirjoitti:

        hyvä ku itellä rv 30 on 27cm joka ois normaali mut et 32 jo tossa vaiheessa ja muutenkin sf-mitta voi mennä 36 asti et taidat aika jättivauvan saada?????

        Kovin vaihtelee sf mitta eri mammoilla. Minulla kun oli viikkoja 28 3 tuo mitta oli 31!! Massuni on kovin kovin ylhäällä ja olo on tukala. Ei syytä huoleen, sanoi tohtori, vaikka neuvolan käyrät jäi kauas alle!


      • 33+5
        mammaxl kirjoitti:

        Kovin vaihtelee sf mitta eri mammoilla. Minulla kun oli viikkoja 28 3 tuo mitta oli 31!! Massuni on kovin kovin ylhäällä ja olo on tukala. Ei syytä huoleen, sanoi tohtori, vaikka neuvolan käyrät jäi kauas alle!

        Mulla oli 36cm tällä viikolla. Kävin viime viikolla ultrassa ja siinä vauva hieman pienempi viikkoihin nähden, kuten myös muissakin ultrissa ollut. Eli tuo antiikin aikainen mittasysteemi ei aina ole kovin luotettava.


      • Tane
        mikä mitta kirjoitti:

        hyvä ku itellä rv 30 on 27cm joka ois normaali mut et 32 jo tossa vaiheessa ja muutenkin sf-mitta voi mennä 36 asti et taidat aika jättivauvan saada?????

        Mulla kun oli rv 31 2 niin sf mitta oli tasan 28,nyt kun menin perjantaina siis eilen neuvolaan rv 33 2 oli jo taas eri neuvolatäti ja sf mitta oli JO 32!!!=)En tie,olisko se mitta sitten pidännyt paikkaansa=/


    • viikolla

      34 1 niin 31.5cm

    • pieni mamma

      Mulla oli nyt 32 1 viikolla sf-mitta 29 cm. Aika paljon kyllä mittaajat vaihdellut mulla viime kerroilla joten heittoakin varmaan voi olla. Muuten on koko ajan kulkenu sf-mitta yläkäyrällä...

    • ---------------

      rv 33 1 oli sf mitta 37cm. ei tarvi olla iso vauva silti, lapsivettä voi olla esim enemmän tai lapsi semmoisessa asennossa vaan ...

      • neuvolan täti

        neuvolasta sanottiin joskus että sen mitan olisi hyvä olla aika lähellä raskausviikkoja. En tiedä sitten pitääkö paikkaansa. Itselläni oli viime neuvolassa rv 34 5 ja se mitta oli 32 cm ja oli ihan ok. Lapsivettä oli normaalisti ja kaikki muutenkin ok.


    • sartsu11

      viikkoja 33 3 Sf mitta tasan 30.

    • Wonderful33+2

      Rv 33 2 sf mitta 27, sama kuin. 2 viikkoa sitten

    • turhauttavaa___

      mulla jo viikko 35 mutta mitta oli 33cm. Ja neuvolatäti mittasi hyvin löysällä mitalla, oikeesti olis ollut 31 tai 32 jos ois vähän napakammin ottanut mitan. Ja vauva pullisti just peppua pihallepäin niin tuli siitäkin mittaa. Ei ollut ihan realistinen tämä kerta. No sieltä tulee just semmonen vauva kun on tullakseen, mittas sen sitten kuinka hyvänsä.

      Vko 33 oli mitta 30cm ja sekin oli vähän niin ja näin. Minkä takia sitä edes mitataan jos ei viitsitä sitten tehdä sitä kunnolla.. Saa neuvola just sen mitan kun haluaa eikä sitä mikä se oikeesti on.

    • 4+7

      Se sf-mitta riippuu myös tosi paljon vauva-asennosta sillon mittaushetkellä. Kun sillon sitä kohdun korkeinta kohtaa ne mittaa. Sit tietty ihmisen koko vaikuttaa siihen mahan kokoon, yleensä vähän lyhemmillä (alle 160cm) on isompi maha kun ei mahdu vauva pituussuunnassa kasvamaan kauheen hyvin. Loppujen lopuksi ei kerro mitään vauvan koosta. Mun monella kaverilla ollu tosi iso maha ja tullu silti ihan normikokonen vauva. Itsellä oli viimeksi kun kävin neuvolassa rv38 niin sf-mitta 33cm ja sama lukema tais olla esikoista odottessakin samalla viikolla. Viikolla 33 6 oli 29 cm ja esikoista odottaessa 33 5 niin 31cm, kun sairaalassa mittasivat, kun jouduin ylimääräseen ultraa ja edellisenä päivänä oli ollut 28cm, kun neuvolassa mittasivat...

    • mehiläinen:)

      Minulla 34 6 ja sf 31cm.

      • 56u,4573e,

        Mulla rv 32 0 oli sf 32 joka oli neuvolatädin mielestä liikaa josta seurasi sokereiden seuranta ettei vauva niiden vuoksi kasva liian suureksi sillä nyt käyrä meni jo yläkäyrän yli....


    • kiikunkaakun84

      Mulla rv 32 5 ja 29cm sf.

    • ..................

      Rv 30 6 mulla oli 30,5cm. Yläkäyrällä menevä mitta johtui siitä kun vauva niin ylhäällä masussa (pää ylöspäin).

    • pienisf

      Täällä 34 3 neuvolassa 28 cm ja ollut samana jo kuukauden. Terkka tunnusteli että vauvalla pää jo aika syvällä lantiossa ja meinasi vissiin että laskeutumisen takia tuo mitta on pysynyt samana. Toivottavasti niin, eikä vauvan kasvussa mitään vikaa..

      • semmosta.

        No onpa vanha keskustelu, mutta vastataan silti. Eli rv 34 5 mitta oli 32,5 cm.


    • iygfkuyfk

      rv 31 3 25cm, aika pieni maha mulla

    • ruustinna101

      rv31 4, 27 cm

    • Mari2905

      Vanha keskustelu mutta otetaan osaa silti ! :) Uuni tuore mitta rv 33 1 ja 32cm ja kuulema aivan normaali, ei syytä huoleen :) Poikakin just sielä venytteli niin että napa paukkui ja lukema varmasti vaihteli paljonkin

    • lapsivettäliikaa

      Vastailempa monta vuotta "myöhässä. Ekan lapsen kohdalla rv36 myös sf-mitta oli 36cm. Oon lyhyt (152cm). Poika syntyi 36 4 2815g. Nyt odotan tyttöä ja viikolla 30 mitta oli jo 35cm!! Jouduin sairaalaan tutkimuksiin ja lapsivettä on ihan liikaa. Miettivät jos imisisivät sitä pois. Nyt mennään 32 3 ja maha on ihan hirveän iso!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe