Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin, että mikä on koirienne pakkasraja, jolloin ne eivät enää viihdy ulkona? Meillä se tuli tänään. Nopeat pissit tehtiin, vähän nuuskittiin ja sitten alkoi tassujen nostelu. Saman tien sitten koirat lähtivätkin kotia kohden.. Toinen usein heittäytyy selälleen, kun pakkanen on kova.
Tämä on tietenkin myös rodusta kiinni. Itselläni on lyhytkarvainen sekarotuinen paimenkoira ja sheltti.
Koirienne pakkasraja?!
18
1258
Vastaukset
- Annu
Tänään tuli meidänkin koirilla pakkasraja vastaan.
- koiran omistaja
mun koira halus heti pissien jälkee kotiin peiton alle nukkumaan. ;)
- Minä ja neiti
..neitiä haitannut yhtään tuo pakkanen. Minä olin meistä kahdesta se joka halusi sisälle ja jota paleli :)
- Annu
Minäkin muistelin haikeana Alaskanmalamuuttinarttuamme, joka villiintyi vaan enemmän mitä kylmempi oli :)
- Tassut palelee...
on pakkasraja meidän koirilla, jo -7 astetta riittää siihen ettei oikeestaan remmilenkille voi lähteä kun asutaan rannikolla missä aina tuulee. Tietty metsälenkillä ne kestää vähän kylmempää kun pääsevät vapaana juoksemaan.
Mutta sitten taas vastaavasti kesällä ne ottaa vieressäni aurinkoa nurtsilla, vaikka olisi 25 lämmintä...:-) - Titu
haluaa eniten ulos juuri nyt, kun on tosi kylmä. Sisällä sillä on aina liian lämmin. Aijon tästä lähteä, kun saan itselleni neljät housut, untuvatakin, monta pipoa ja koiralle paljon tassuvahaa..
- Emilia
Minun lapinporokoirani viihtyy ulkona säällä kuin säällä. Ei se pakkasta pelkää, ei sitten yhtään! Mitä kylmempi ilma, sitä kivempaa on ulkona olla =)!
- Annika
eilen tuli raja vastaan, n.-19 astetta. Hyvä että rappujen alapäähän meni pissalle, ja heti takaisin. :)
- Anzu
Juu kyllä tänään oltiin kovilla niin no ehkä minä eniten ;) pakkasta oli -23 astetta..huisin kylmää..siinä alkoi kyllä koirakin katsomaan että "hei vieläkö pitäisi mennä eteen päin ehei ei tuu mitää" ja niin lähdettiin tassut vinkuen pois sisälle lämmittelemään..
- Suomenlapinkoira veljekset
Meidän pojilla ei ole tietoakaan pakkasrajoista.Ne on henkeen ja vereen ulkokoiria,on ollut aina ja tulee olemaan.Ne köllöttää ihan tyytyväisinä -35 asteen pakkasillakin lumihangessa.Kerran otettiin ne tämmöisellä kelillä kellarin portaikkoon (lämpötila 15 astetta)
niin koirat vaan itki ja oksenteli oltuaan siellä kymmenisen minuuttia ja ulos oli päästävä...Näin meillä! :)
- Miiru
Meilläkin tuli tänään 20 asteessa pakkasraja vastaan. Koirani ovat lyhytkarvaisia ja tassutkin ihan karvattomat. Tehtiin ripeästi vain pieni lenkki läheisen puiston ympäri. Tassut palelivat, nosteltiin vuorotellen jokaista jalkaa. Meillä menee hyvin johonkin 15 asteeseen asti. Ja mielellään ei saisi tuulla. Talvipukuja en koirillani käytä kuitenkaan, sillä eniten palellaan juuri tassuista, joten jos jotakin asustetta pitäisi hankkia, se olisi töppöset.
- kirppu
Eilen meidän bullityttömme pisti jo ovella vastaa että tuonne en kyllä mene, mutta se on nyt ihan ymmärrettävää, hän kun on vasta kymmenviikkoinen pentu, eikä sitten menty pihalle. :)
- Mä vaan...
Mun koira (portugalinpodengo) ei siedä ulkona olemista alle -15 asteen pakkasessa. Tärisee vaan, vetää kotiin ja ei suostu pissaamaan...
Kauheeta............. - -Arttu-
.. -17 asetetta. Sen jälkeen alkaa "Martti Ahtisaari" -kävely kolmella jalalla ;)
- Wee
noin 15 astetta. Sit alkaa palella toppapuvusta huolimatta. Kun ei Whippetillä oo paljon karvoja(eikä aluskarvaa) ja rasvakerros on pieni. Yli 15 min. lenkkiä ei oo tehty perjantain jälkeen, plääh...
- MetSän MenniNkäINen
on niin että -15 *c pakkasella koira on vielä yön ulkona mutta sen jälkeen kyllä pidetään väkisin jo sisällä (päivisin koira kyllä tykkää sisällä olosta kun on aina joku jolta kerjätä rapsutuksia mutta öitä harvemmin suostuu olemaan: huutaa, vinkuu, haukkuu, riehuu...)
Meillä tuli pakkasraja eilen: -32*c pakkaseen piti lähteä lenkille niin koirapa ei meinannut suostua tulla pirtistä pihalle, koira konkkasi 3 jalalla muutaman minuutin jälkeen.
(kultsin ja lappiksen risteytys = kuin kultainen noutaja mutta musta) - ajattelevainen..
koiria ei sais edes juoksuttaa yli 15 asteen pakkasella..se käy koiran keuhkoihin..ku ne yleensä jolkottelee suu auki...eli ei koiria ulos silloin muuta ku pikku pissi ja kakka lenkille!!!! jos oikeen aattelette koirienne parasta!!!
- Satu
Meinaatko, että kun meillä on siperian huskyjä, et niitä ei sais pitää pihalla yli viidentoista asteen pakkasella. Jos olet sitä mieltä, että ei niin otappa vähän asioista selvää, ennen kun selittelet tuommoisia asioita. Nimittäin husky ei viihdy sisällä millään ilmalla ja ajamassakin ollaan käyty 30 asteen pakkasella, ei mitään ongelmia, koirat ovat aivan innoissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324751Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene172691Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642573Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252465- 341875
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321661Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731506Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?661496- 661304
- 821241