Minulle on tulossa kääpiöpinserin pikkuveljeksi kääpiömäyris. Neuvoa - miten ulkoiluttaminen ja taluttaminen onnistuu parhaiten? Onko markkinoilla valmiita kahden koiran taluttimia, vai pitaakö ne kasata itse? Muutkin neuvot ja vinkit tervetulleita!
Kahden koiran talutus - neuvoa!
12
5086
Vastaukset
- 2xhaukku
riippuu tietysti osaavatko koirasi kävellä nätisti poukkoamatta, mutta meillä koirat usein ovat yhdessä pitkässä remmissä, eli koira kummassakin päässä remmiä. Olen yhdistänyt molempien nahkaremmit lenkeistään yhteen ja näin ei tarvitse räveltää kahden eri remmin kanssa, vaan kädessä on vain yksi remmi. Koirat yleensä kävelevät lähekkäin ja haistelevat samoja hajuja, joten homma hoituu hyvin.
- mape
Vaihtoehto 2. Joissain olen nähnyt myös kaulapannan jossa voi taluttaa kahta koiraa yhtäaikaa. Kaikki tietysti riippuu edelleen siitä ovatko kummatkin hauvat nätisti keskenään omilla puolillaan vai...
Sanonpa vaan, että tuo sun hommas kuulostaa aika helpolta siihen mitä itse olen joskus kokeillut...
Lupauduin viemään ystäväni sekarotuisen(saksanpaimenkoira ja lapukka -sekoitus!)narttukoiran joka nyt sitten sattuu vähän kiskomaan joka suuntaan.. ja oman koirani(sheltti)joka haluaa haistella ihan rauhassa taluttajan vieressä. Siitä tuli hieno soppa! Oma koira ihmetteli miksi häntä vedetään koko ajan eteenpäin vaikka hän haluaisi tepastella vieressä hiljaa, ja kaverini koira taas oli närkästynyt siitä että hänen vauhtiaan koitettiin koko ajan hidastaa..
Lopulta meni hermot ja vein kummatkin haukut vapaaksi pellolle juoksemaan.
Eli jos teilläpäin sattuu olemaan sopiva paikka johon koiria voi päästää vapaaksi niin pääset helpommalla! - Mirmeli&belggari
mape kirjoitti:
Vaihtoehto 2. Joissain olen nähnyt myös kaulapannan jossa voi taluttaa kahta koiraa yhtäaikaa. Kaikki tietysti riippuu edelleen siitä ovatko kummatkin hauvat nätisti keskenään omilla puolillaan vai...
Sanonpa vaan, että tuo sun hommas kuulostaa aika helpolta siihen mitä itse olen joskus kokeillut...
Lupauduin viemään ystäväni sekarotuisen(saksanpaimenkoira ja lapukka -sekoitus!)narttukoiran joka nyt sitten sattuu vähän kiskomaan joka suuntaan.. ja oman koirani(sheltti)joka haluaa haistella ihan rauhassa taluttajan vieressä. Siitä tuli hieno soppa! Oma koira ihmetteli miksi häntä vedetään koko ajan eteenpäin vaikka hän haluaisi tepastella vieressä hiljaa, ja kaverini koira taas oli närkästynyt siitä että hänen vauhtiaan koitettiin koko ajan hidastaa..
Lopulta meni hermot ja vein kummatkin haukut vapaaksi pellolle juoksemaan.
Eli jos teilläpäin sattuu olemaan sopiva paikka johon koiria voi päästää vapaaksi niin pääset helpommalla!Myynnissä on hihnoja, joissa on n. 50 cm:n päässä kaulapantalukoista jakauma, hihna on siis Y:n muotoinen. Koirat oppii kyllä kulkemaan nätisti vierekkäin, pentuna ehkä vaikeampaa, mutta muuten onnistuu kyllä!
- tällä hetkellä vain yksi koira
minulla oli kerran samaan aikaan 2 pitkäkarvaista collieta (narttuja) ja bullmastiff narttu. kun kävin näitten kanssa lenkillä minulla oli kaikilla pitkät taluttimet.
myöhemmin minulla oli samaan aikaan kääpiömäyrisnarttu ja kääpiömäyrisuros, heillä minulla oli fleksit käytössä ja siltikään en saanut tarpeeksi pituutta heidän taluttimiin, koska molemmat meni eri suuntiin tosin he olivat nuoria kun he olivat minulla että iän myötä olisivat varmasti oppineet.
joten uskon että sinun koiratkin oppivat kävelemään yhdessä rinnakkain taluttimissa, mutta kannatan sitä että molemmilla on pitkät taluttimet koska eri hajut kiinnostavat.
- yam
Itse kuskaan kahta (joskus kolmea) koiraa kerrallaan niin, että jokainen on omassa remmissään.
Tämän tavan olen huomannut helpoimmaksi, sillä koirani ovat kiinnostuneita eri hajuista ja etenemisvauhitikin vaihtelee tilanteesta riippuen.
"Erikoistilanteissa" esim näyttelyyn tai eläilääkärille mentäessä käytän "kaksi-koiraa-yhteen-hihnaan"-niputtavaa remmiä. - *_*
Olen kahden koiran omistaja ja tykkään sauvakävelystä. Yhden koiran kanssa se vielä onnistuikin, kun laitoin koiran hihnan kiinni vyötärölläni olevaan lenkkiin. Yritin tässä yhtenä iltana samaa kahden koiran kanssa... näky oli varmaan tosi huvittava. Yhdessä vaiheessa oltiin niin umpisolmussa koirien kanssa, että ohikulkija pysähtyi nauraen kysymään, että tarvitsenko apua ;). No, sauvakävely on jäänyt vähemmälle, mutta kyllä sekin edelleen onnistuu, kun lähtee metsään ja laskee koirat irti.
- Hanne
Etkohän pärjää ilman erikoisvempeleitä, koirasi ovat sen kokoisia, ettei kannata edes päätään vaivata tuollaisella asialla. Mutta vinkiksi, että kannattaa eritoten pentuaikana viettää mahdollisimman paljon aikaa koirien kanssa erikseen. Pentu tuppaa helposti ottamaan kaiken oppinsa vanhemmalta koiralta ja on sitten tulevaisuudessakin riippuvainen isosiskostaan. Jos vaan aikaa riittää, tee pennustasi itsenäinen vipeltäjä, jonka ei aina tarvitse kysyä neuvoa vanhemmalta kaverilta.
- eeva
Todellakin pentu koirasta voi isompana tulla todella riippuvainen siitä ns.isosiskosta(kuten edel.viestis mainittiin).
Kokemusta on...ku kävelyllä vanhempi juoksi joskus vapaana ni toinen oli ihan hermona haukku ja niin...
No nyt siihen varsinaiseen asiaan...
koirani olivat(toinen on edelleen)eivät isoja mut ei pieniäkään...
Sillon ku kummatki oli narussa erillisissä(ei todellakaan voinu pitää"samassa")ja tuli muita koiria vastaan ni se oli luultavammin hauskaa katseltavaa.Ainakin omat koirani osasivat todella sotkea narut...no opin kyllä jossain vaiheessa et ei sitä tuttavuutta tarvi jokaisen kans tehä,ainakaan leikkimiseen asti.Se oli kyllä aika hermoja raastavaa vanhemmalle kun nuorempi olisi aina halunnut mennä vähän reippaampaa.
Nii ja mainittakoon et vanhempi koirani oli tosi mustis sille nuoremmalle ja siitäkin tuli omat ongelmansa... - Välitän
"Hanne", jotenkin negatiivinen viesti. Tuskin on koira-asiaa, jonka takia ei kannattaisi päätään vaivata, mikäli yhtään askarruttaa. On hienoa, että jotkut ottavat asiat asianmukaisen vakavasti ja suurella sydämellä, aivan liikaa on niitä, jotka laiminlyövät kanssaeläjiään, niin ihmisiä kuin eläimiäkin.
Toivon mukavia yhdessäolon hetkiä kaikille neli- ja kaksijalkaisille! Välitetään ja rakastetaan niin paljon kuin ikinä jaksetaan!
- Annu
Tuskin noin pienten koirien kanssa ongelmia tulee.
Meillä vasta opetellaan, kun bokseri on tosi kova menijä joka ei pienistä nykäisyistä välitä, ja Laku taas on herkkä ja omistajan vierellä kiltisti tuleva joka säikähtää nykäisyjä helposti..- Merrie
Mekin opetellaan, kahden sekarotuisen kanssa, toinen 10v ja nuorempi juuri ja juuri puoli vuotta. se on kyllä menoa se, yritän varjella vanhempaa koiraa, että se saisi rauhassa haistella, ja tämä nuorempi menis eteenpäin kauheeta kyytiä. loppujen lopuksi yritän selvitä kahden fleksin kans joka on usein aika ongelmallista, mutta lyhyet taluttimet on testattu ja kaikkein mieluiten menen metsäpoluille jolloin kummankin voi pitää vapaana. enpä ole vielä ongelmatonta tapaa löytänyt:) mutta ehkä hurjäpää joskus hieman hidastaa:))
- -Arttu-
pysyy vanhemman koiran mukana ulkona, joten jos vain mahdollista, niin vanhempi koira kiinni ja pentu vapaana. Pentu oppii samalla olemaan irti.
Näin meillä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317876
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455460- 594842
- 763547
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1533462Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162045Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322041- 311869
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹451748- 391697