Hjelppiä? ihossa allerginen reaktio?

---------------------------...

Naamassa ollut joku allerginen reaktio, ihoa kiristänyt, punakirjava kauttaaltaan, nyt olen epätoivoissaan luopunut kaikista hoitoaineista, kun tilanne ei näyttänyt muuttuvan pahenevan vaan,,,sain siis mielestäni sen allergisen reaktion yhdestä ihovoiteesta, mutta lopetin heti sen yhden päivän jälkeen, silti ihottuma jatkunut koko viikon ajan, nyt mietin johtuuko se pesuaineesta( pesen kosteusvoiteella), vai meikistä (nivean ideal finish).

Tänään en ole uskaltanut edes pestä naamaa vaan antanut olla, yön jälkeen iho oli hiukan rauhoittunut,punoitus hälventynyt, kannattaako jatkaa samaa linjaa? eli olla pesemättä ja meikkaamatta? riitttääkö vesipesu?

ja onko se meikkaaminen ärsyttänyt ihoa,sen allergisen reaktion jälkeen? olen ihan ulalla mitä pitäisi tehdä,,

4

1799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niatoj

      reaktiota voi helpottaa myös jollain antihistamiinilla, jos paha niin vaikka kyynpuremaan tarkoitetulla lääkkeellä.
      jotkut voiteet voivat aiheuttaa vaikeitakin allergisia reaktioita,ja yhteys maahantuojaan
      tai tuotteen tekijään, voit saada tiedon siitä aineesta, joka sinulle aiheuttaa ongelmia.
      näin voit välttää vastedes vastaavanlaiselta vaivalta,ps vaadi myös rahat pois ja korvausta
      tapahtuneesta

    • minulla sama !

      olen käyttänyt monia vuosia nivea visagen puhdistusgeeliä ja se on sopinut minulle todella hyvin. Olen myös käyttänyt meikkaukseen nivean ideal finishin meikkivoidetta ja sekin on sopinut hyvin, mutta eilen kun pesin kasvoni ensin tuolla samalla nivean puhd.aineella ja sitten pesin toisen kerran jollain toisella nivean puhdistus geelillä niin ihoni oli sen jälkeen todella 'outo'? epätasainen ja vähän kutisevakin ja tänään en uskaltanut laittaa meikkiä juuri ollenkaan ettei vaan pahenisi, ihoni on siis edelleen vähän 'krösöinen' eli ei normaali! mistähän johtuu??

      • ap,

        Joo,no mulla on oireet vähän lievittynyt,oon ollut ilman meikkiä (viikonlopun voikin olla ilman) mut huomenna pitäis taas meikata,en muuten kehtaa mennä mihinkään,,katon miten huomenna käy,jos meikki ärsyttää,niin menen ostamaan jonkun meikkivoiteen joka allergiatestattu,ei sisällä hajusteita,,nivea ideal finish meikkivoiteesta lukee vain että soveltuvuus testattu ei muuta,,,luulen että nyt mun pitää vaan antaa ihon rauhoittua,,olen pessyt vedellä,tosin sitten kun meikit pesen kosteusvoiteella pois ne,,

        luulen että sullakin joku allerginen reaktio tai ärsytys iholla, kutina ainakin viittaa siihen,,voi olla että joku aineosa tuotteessa on ärsyttänyt kuten minulla,,,


      • allerginen??
        ap, kirjoitti:

        Joo,no mulla on oireet vähän lievittynyt,oon ollut ilman meikkiä (viikonlopun voikin olla ilman) mut huomenna pitäis taas meikata,en muuten kehtaa mennä mihinkään,,katon miten huomenna käy,jos meikki ärsyttää,niin menen ostamaan jonkun meikkivoiteen joka allergiatestattu,ei sisällä hajusteita,,nivea ideal finish meikkivoiteesta lukee vain että soveltuvuus testattu ei muuta,,,luulen että nyt mun pitää vaan antaa ihon rauhoittua,,olen pessyt vedellä,tosin sitten kun meikit pesen kosteusvoiteella pois ne,,

        luulen että sullakin joku allerginen reaktio tai ärsytys iholla, kutina ainakin viittaa siihen,,voi olla että joku aineosa tuotteessa on ärsyttänyt kuten minulla,,,

        Kannattaa kokeilla mistä tuotteesta tuollaiset oireet tulee. Yks tuote kerrallaan testata.. Mulla tulee homeesta kasvoille ja muuhunki vartaloon näppyjä ja epätasaisuutta ja hillitön kutina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe