Zumenon-lääkkeistä kysymys

Nitaliina

Mulla on resepti valmiina ja hain apteekista ensimmäisen paketin Zumeja varmuuden vuoksi, jos menkat alkaa yhtäkkiä. Klinikalta sain ohjeeksi aloittaa kp 1 ja kolme tablettia päivässä.

Unohdin kysyä, että pitääkö ne kolme tabua ottaa esim. aamulla, päivällä ja illalla? Vaiko kaikki kerralla?

Toisekseen; jos menkat alkaa illalla (esim. klo 18 jälkeen), niin otetaanko kuitenkin kolme sille päivää? Mulla mensut alkaa heti kunnolla, eikä tuhruttele kuin korkeintaan tunnin/kaks.

Toivottavasti joku osaa auttaa. Soitan kyllä klinikalle alkuviikosta, mutta on mahdollisuus, että menkat alkais nyt viikonloppuna.

13

6334

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinuhe

Moi,

Sen verran osaan vastata, että jos kunnon vuoto alkaa ennen klo 18, se päivä lasketaan kierron ekaksi päiväksi. Mulla on parhaillaan Zumenon käytössä,aluksi oli 2 päivässä ja nyt annos nostettiin 3 tabl/vrk. En huomannut minäkään kysyä, miten ne 3 kpl pitäisi ottaa, mutta kahdesta tabusta ohje oli: aamuin ja illoin. En usko että sillä on niin väliä, itse otin tänään 2 aamulla ja sitten otan yhden illalla, varmaan vois ottaa sen kolmannen päivällä, se kais olis loogisinta.

Onnea hoitoon!!!

t. tinuhe

• tinuhe

...vielä tosta, että jos siis vuoto alkaa vasta 18 jälkeen sitä ei lasketa ekaksi päiväksi eli sillon alotat lääkkeen vasta seuraavana päivänä. Mutta se onkin vähän kinkkisempi juttu, jos kunnon vuoto alkaa vasta aivan hieman ennen klo 18 (eli olis kuitenkin kp 1).. Mä ottaisin silloin varmaan ainakin 2 tabua, yhden heti ja toisen vielä myöhemmin illalla. Tai kait siinä vois ottaa ne kolmekin siinä illan aikana, vaiks kahdessa erässä.
      Mulla ei ollut tota ongelmaa kun aloitin lääkkeen kp2 lähtien.
      -tinuhe

• Nitaliina

Kiitti, kun vastasit :)

On tämä hoitorumba tehty hankalaksi, vai itsekö siitä vaikeeta teen :) Täytyy nyt toivoa, että kierto venyy sen verran, ettei tarvi moisia pohtia, mutta mun tuurilla se menee just päinvastoin ja mensut alkaa tyyliin klo 17 tuhrulla ja sitä rataa..

Toisaalta mulla on ollut niin kummallinen tää kierto hoidon jälkeen, etten ollenkaan ihmettelis, jos vähän venyy. Selkeetä ovista en oo bongannu (oireista siis) oikeestaan ollenkaan ja ovisvuotoja tuli vielä kp 19-20 paikkeilla (normaalisti mulla on ovis siinä kp 14).

Katsellaan miten käy!

Lisää vastauksiakin otetaan mielellään vastaan :)

• Kinsky girl 08
        Nitaliina kirjoitti:

On tämä hoitorumba tehty hankalaksi, vai itsekö siitä vaikeeta teen :) Täytyy nyt toivoa, että kierto venyy sen verran, ettei tarvi moisia pohtia, mutta mun tuurilla se menee just päinvastoin ja mensut alkaa tyyliin klo 17 tuhrulla ja sitä rataa..

Toisaalta mulla on ollut niin kummallinen tää kierto hoidon jälkeen, etten ollenkaan ihmettelis, jos vähän venyy. Selkeetä ovista en oo bongannu (oireista siis) oikeestaan ollenkaan ja ovisvuotoja tuli vielä kp 19-20 paikkeilla (normaalisti mulla on ovis siinä kp 14).

Katsellaan miten käy!

Mulla oli myös Zumenon-tabletteja kolme päivässä. Otin ne n. 8 tunnin välein; aamulla klo 6 eka, toinen tabu klo 14 ja viimeinen klo 22 illalla. Mulla ei niistä vaan ollut sanottavaa apua (limakalvon paksuutta niillä yritettiin), muttei limis juurikaan kasvanut. Toisesta hoidosta nyt kuitenkin rv8. Onnea hoitoosi!

• Kinsky girl -08
        Nitaliina kirjoitti:

Katsellaan miten käy!

Mulla oli myös Zumenon-tabletteja kolme päivässä. Otin ne n. 8 tunnin välein; aamulla klo 6 eka, toinen tabu klo 14 ja viimeinen klo 22 illalla. Mulla ei niistä vaan ollut sanottavaa apua (limakalvon paksuutta niillä yritettiin), muttei limis juurikaan kasvanut. Toisesta hoidosta nyt kuitenkin rv8. Onnea hoitoosi!...

• Nitaliina
        Kinsky girl -08 kirjoitti:

Mulla oli myös Zumenon-tabletteja kolme päivässä. Otin ne n. 8 tunnin välein; aamulla klo 6 eka, toinen tabu klo 14 ja viimeinen klo 22 illalla. Mulla ei niistä vaan ollut sanottavaa apua (limakalvon paksuutta niillä yritettiin), muttei limis juurikaan kasvanut. Toisesta hoidosta nyt kuitenkin rv8. Onnea hoitoosi!...

Selvisin ilman menkkoja viikonlopun yli ja tänään soitin klinikalle. Sanoivat, että jos menkat alkaa illalla, niin ottaa sitten vaan sen iltalääkkeen ja jatkaa seuraavana päivänä normaalisti.

• meyer

Muistatkin Nitaliina miut ehkä tuolta aiemmasta ketjusta. Mitäs siulle nykyään kuuluu?

Mie oisin kysyny, että mihin siulla Zumenon-lääkitys määrättiin? Onko siulla todettu estrogeenin puutosta tai kohdun limakalvon ohuutta? Miulla epäillään myös, että kohdun limakalvo ei oo tarpeeks paksu, mutta lääkäri ei oo vielä määränny mitään lääkitystä. Ilmeisesti katsotaan, miten clomit asiaan vaikuttavat (lääkäri epäili, että negatiivisesti...).

• Nitaliina

Eli meillä alkoi ensimmäinen PAS-hoito tänään yhden välikierron jälkeen ja kohdun limakalvoa koitetaan paksuunnuttaa tuolla lääkkeellä. Luomukierroissa limis on ollut vain 7mm ja IVF-hoidossa 9-10mm. Toivotaan, että jotain apua olisi noista tableteista, muuten jää aika ohueksi ja vaikeuttaa (sekin) kiinnittymistä.

Tiedän enemmän sitten ultran jälkeen, joka on ilmeisesti kp 10 paikkeilla.

Mites itselläsi menee? Oletko jo aloittanut clomit? Kovasti onnea teille tulevaan clomikiertoon :)

• meyer
        Nitaliina kirjoitti:

Eli meillä alkoi ensimmäinen PAS-hoito tänään yhden välikierron jälkeen ja kohdun limakalvoa koitetaan paksuunnuttaa tuolla lääkkeellä. Luomukierroissa limis on ollut vain 7mm ja IVF-hoidossa 9-10mm. Toivotaan, että jotain apua olisi noista tableteista, muuten jää aika ohueksi ja vaikeuttaa (sekin) kiinnittymistä.

Tiedän enemmän sitten ultran jälkeen, joka on ilmeisesti kp 10 paikkeilla.

Mites itselläsi menee? Oletko jo aloittanut clomit? Kovasti onnea teille tulevaan clomikiertoon :)

Paljon on täälläkin tapahtunut sen jälkeen kun ollaan viimeeksi viestejä vaihdeltu. Mutta ei kuitenkaan sitä paljon toivottua tulosta ole kuulunut. :(

Miusta on otettu nyt kaikki labrat ja ne tulokset tukee sitä miun pco:ta. Muuten kaikki kunnossa ja röörit auki (siis edelleen pitkä kierto ja ohuehko limis) eli tarkemmin aatellen ei mikään kunnossa... Miehen tulokset oli aika ikäviä, morfologialtaan vain 5 % normaaleja, mutta silti ei vielä lähdetä edes insseihin lääkärin suosituksesta. Ymmärsin, että pitäis olla edelleen mahikset luomuraskauteenkin, jos vaan saadaan miun kierto vähän lyhenemään. Sainkin kehotuksen aloittaa clomit, mutta teen sen näillä näkymin vasta joulukuun alussa. Vähän aikaa sulatellaan vielä. Kaipuu lapsesta on kauhia, mutta silti ollaan nyt jotenkin siinä pisteessä, että halutaan ottaa aikaa tähän prosessiin. Joulukuussa sitten edetään asiassa :)

Fiilikset vaihtelee toivosta epätoivoon, ehkä noin 348 kertaa vuorokaudessa. Asiaa funtsii mielessään 24/7 vähintäänkin tiedostamatta. Tavallaan olin jopa vähän pettynyt, ettei lähdetty suoraan rankempiin hoitoihin, sillä jotenkin tuntuu epätoivoiselta yrittää luomusti noin huonoilla prosenteilla.

Mitäs siulle on muuta tapahtunu tässä välillä, kun alottanu Zumenonit? :)

Jakseluita siulle!

• Nitaliina
        meyer kirjoitti:

Paljon on täälläkin tapahtunut sen jälkeen kun ollaan viimeeksi viestejä vaihdeltu. Mutta ei kuitenkaan sitä paljon toivottua tulosta ole kuulunut. :(

Miusta on otettu nyt kaikki labrat ja ne tulokset tukee sitä miun pco:ta. Muuten kaikki kunnossa ja röörit auki (siis edelleen pitkä kierto ja ohuehko limis) eli tarkemmin aatellen ei mikään kunnossa... Miehen tulokset oli aika ikäviä, morfologialtaan vain 5 % normaaleja, mutta silti ei vielä lähdetä edes insseihin lääkärin suosituksesta. Ymmärsin, että pitäis olla edelleen mahikset luomuraskauteenkin, jos vaan saadaan miun kierto vähän lyhenemään. Sainkin kehotuksen aloittaa clomit, mutta teen sen näillä näkymin vasta joulukuun alussa. Vähän aikaa sulatellaan vielä. Kaipuu lapsesta on kauhia, mutta silti ollaan nyt jotenkin siinä pisteessä, että halutaan ottaa aikaa tähän prosessiin. Joulukuussa sitten edetään asiassa :)

Fiilikset vaihtelee toivosta epätoivoon, ehkä noin 348 kertaa vuorokaudessa. Asiaa funtsii mielessään 24/7 vähintäänkin tiedostamatta. Tavallaan olin jopa vähän pettynyt, ettei lähdetty suoraan rankempiin hoitoihin, sillä jotenkin tuntuu epätoivoiselta yrittää luomusti noin huonoilla prosenteilla.

Mitäs siulle on muuta tapahtunu tässä välillä, kun alottanu Zumenonit? :)

Jakseluita siulle!

Kiva kuulla, että teillä asiat etenee, vaikka kurjaahan tuo on että jotain "vikaa" löytyi :( Mutta toisaalta nyt sitä voidaan hoitaa. Tuo 5% normaaleja siittiöitäkin on tosi paljon, jos määrä on hyvä. Teillä saattaa hyvinkin olla luomumahiskin vielä. Kuinka sulle ei sitten määrätty Teroluteja kiertoa lyhentämään? Tai en ole itse niitä koskaan käyttänyt, mutta olen lukenut, että niillä monesti saadaan kierto aisoihin. Joulukuu on muuten ihan pian jo ;)

Tänne ei ole tapahtunut mitään. Välikierto oli siis eli nyt on menossa ekat luomumenkat epäonnistuneen hoidon jälkeen ja zumeja alkasin nappailemaan koopee ykkösestä lähtien. Ultra on tossa ensiviikon lopulla ja tarkistetaan, että munasarjat on normaalit (mullahan oli lievää hyperstimulaatiota, kun folleja kasvoi niin paljon) ja limakalvon paksuus mitataan myös. Sen perusteella sitten määräytyy alkion siirtoaika. Pelottaa vähän, että nämä lääkkeet ei tehoiskaan, kun mulla ei limakalvo kasvanut kovin paksuksi hoidonkaan aikana, luomuna vielä vähemmän :(

Ei auta kuin odottaa, toivottavasti aika juoksee :)

• meyer
        Nitaliina kirjoitti:

Kiva kuulla, että teillä asiat etenee, vaikka kurjaahan tuo on että jotain "vikaa" löytyi :( Mutta toisaalta nyt sitä voidaan hoitaa. Tuo 5% normaaleja siittiöitäkin on tosi paljon, jos määrä on hyvä. Teillä saattaa hyvinkin olla luomumahiskin vielä. Kuinka sulle ei sitten määrätty Teroluteja kiertoa lyhentämään? Tai en ole itse niitä koskaan käyttänyt, mutta olen lukenut, että niillä monesti saadaan kierto aisoihin. Joulukuu on muuten ihan pian jo ;)

Tänne ei ole tapahtunut mitään. Välikierto oli siis eli nyt on menossa ekat luomumenkat epäonnistuneen hoidon jälkeen ja zumeja alkasin nappailemaan koopee ykkösestä lähtien. Ultra on tossa ensiviikon lopulla ja tarkistetaan, että munasarjat on normaalit (mullahan oli lievää hyperstimulaatiota, kun folleja kasvoi niin paljon) ja limakalvon paksuus mitataan myös. Sen perusteella sitten määräytyy alkion siirtoaika. Pelottaa vähän, että nämä lääkkeet ei tehoiskaan, kun mulla ei limakalvo kasvanut kovin paksuksi hoidonkaan aikana, luomuna vielä vähemmän :(

Ei auta kuin odottaa, toivottavasti aika juoksee :)

että siulla on siis edessä PAS? Odottelu on todella syvältä ja välillä tuntuu, etä aika ei etene mihinkään. Koitetaan kuitenkin jaksella!

Mie oon kerran aiemmin syöny teroluteja, mut sillon miun kierrot oli yli 60 pv. Nyt ne on vaan 33, joten vielä ihan suht normaaleja, mutta lääkäri epäili, että pitkä follin kypsymisaika saattaa vaikuttaa siihen ovuloituvan muniksen laatuun ja kohdun limakalvoon. Clomeilla pyritään nyt siis saamaan ovulaatio aikasemmaksi ja sitä myötä mahdollisuuksia paremmiksi.

Viime kierrossa tehdyn progesteronikokeen mukaan ovuloin ainakin siinä kierrossa pco:sta huolimatta ja sain tässäkin kuussa testiin plussan ko 19, eli mitä ilmeisemmin on kierto sama kun viimeeksi. Clomeilla kuitenkin pyritään miun ymmärtääkseni vahvistamaan sitä ja nimenomaan koitetaan saada se tapahtumaan aiemmin, jolloin kiertokin lyhentyisi. Onks siulla kokemusta clomeista?

Toivon kovasti, että siulla on kaikki kunnossa sen edellisen hoidon jälkeen ja onnea rutkasti matkassa tähän seuraavaan :)

• Nitaliina
        meyer kirjoitti:

että siulla on siis edessä PAS? Odottelu on todella syvältä ja välillä tuntuu, etä aika ei etene mihinkään. Koitetaan kuitenkin jaksella!

Mie oon kerran aiemmin syöny teroluteja, mut sillon miun kierrot oli yli 60 pv. Nyt ne on vaan 33, joten vielä ihan suht normaaleja, mutta lääkäri epäili, että pitkä follin kypsymisaika saattaa vaikuttaa siihen ovuloituvan muniksen laatuun ja kohdun limakalvoon. Clomeilla pyritään nyt siis saamaan ovulaatio aikasemmaksi ja sitä myötä mahdollisuuksia paremmiksi.

Viime kierrossa tehdyn progesteronikokeen mukaan ovuloin ainakin siinä kierrossa pco:sta huolimatta ja sain tässäkin kuussa testiin plussan ko 19, eli mitä ilmeisemmin on kierto sama kun viimeeksi. Clomeilla kuitenkin pyritään miun ymmärtääkseni vahvistamaan sitä ja nimenomaan koitetaan saada se tapahtumaan aiemmin, jolloin kiertokin lyhentyisi. Onks siulla kokemusta clomeista?

Toivon kovasti, että siulla on kaikki kunnossa sen edellisen hoidon jälkeen ja onnea rutkasti matkassa tähän seuraavaan :)

Kyllä ymmärsit ihan oikein, eli PAS tässä on edessä. Onneksi ei tarvitse tuota iiveeäffää käydä heti läpi uudelleen, olin kyllä NIIN kipeä sen punktiopäivän ja seuraavankin.

Me saatiin 10 alkiota pakkaseen, joten toivotaan, että olisivat sitkeitä sissejä ja sulaisivat hyvin ja jatkaisivat kasvuaan

• meyer
        Nitaliina kirjoitti:

Kyllä ymmärsit ihan oikein, eli PAS tässä on edessä. Onneksi ei tarvitse tuota iiveeäffää käydä heti läpi uudelleen, olin kyllä NIIN kipeä sen punktiopäivän ja seuraavankin.

Me saatiin 10 alkiota pakkaseen, joten toivotaan, että olisivat sitkeitä sissejä ja sulaisivat hyvin ja jatkaisivat kasvuaan

Nii justiinsa, vähän muistelinkin sen tapasta. Mikäs teillä tarkalleen ottaen oli miehessä vikana (ei siis miehessä, mutta siittiöissä... ;))? Niinhän se meilläkin oli, mutta silti lähdettiin kuitenkin hoitamaan miuta, eikä edes lähdetty insseihin vielä. No toisaalta luotan siihen, että meidän lääkäri tietää asiansa, mutta toisaalta miuta harmittaa se, että tässä on tod.mäk. edessä pitkä ja kivinen tie ja kaikkien vaihtoehtojen läpikäynti. Sormet, varpaat ja korvat ristissä, että edes joku hoito tuottaisi tulosta!

Onnea siulle Nitaliina sinne PASsiin. Tuuhan sitten kertomaan, miten hommat etenee!

Mukavaa viikonloppua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe