hengellinen puoli:
Isä antoi pojalle anteeksi ja palveliat pukivat hänet vanhurskauden vaatteisiin ja poika uudestisyntyi:
Luuk.15:20. Ja hän nousi ja tuli isänsä tykö. Mutta kuin hän vielä taampana oli, näki hänen isänsä hänen, ja armahti hänen päällensä, ja juosten lankesi hänen kaulaansa, ja suuta antoi hänen.
21. Mutta poika sanoi hänelle: isä, minä olen syntiä tehnyt taivasta vastaan ja sinun edessäs, ja en ole mahdollinen tästedes sinun pojakses kutsuttaa.
22. Niin sanoi isä palvelioillensa: tuokaat tänne ne parhaat vaatteet, ja pukekaat hänen yllensä, ja antakaat sormus hänen käteensä, ja kengät hänen jalkoihinsa,
23. Ja tuokaat syötetty vasikka, ja tappakaat se, ja syökäämme ja riemuitkaamme;
24. Sillä tämä minun poikani oli kuollut, ja virkosi jälleen: hän oli kadonnut, ja on taas löydetty; ja rupesivat riemuitsemaan.
Tuhlaajapoika vertauksen
24
755
Vastaukset
- Aikakirja
Paino ei ole palvelijoissa eikä pukijoissa, vaan se on puvussa. Isännän palvelijat eivät omista pukua, vaan se on isännän omaisuutta, HÄN ON SEN puvun saajalle LAHJOITTANUT. Väärä seurakuntaoppi on poikinut vaikka millaisia ihmisoppeja ja ihmisen vallan korostamisia. Näin Kristuksen sana ja Pyhät Sakramentit on halvennettu kitää sanomattomiksi merkeiksi ja rituaaleiksi. Jopa niin pitkälle on lestadiolaisuudessa menty, että Jumalan sanaankin tulee vaikuttava Pyhä Henki vasta sitä julistavan ihmisen kautta, - jos sattuu olemaan yhdistyksen sertifioima henkilö.
Tämä on 400 luvulla vaikuttanut donatolainen hereesia, jonka mukaan Jumalan sanan vaikuttavuus riippuu sitä julistavan henkilön pyhyydestä. Kysymys on siis ihmisopista, harhaopista. Herätkää nyt hyvät ihmiset lukemaan ja tutkimaan Jumalan sanaa.
Lukekaa vaikka Lutherin opetuksia Jumalan sanan jakajan pyhyyden vaikutuksesta sanaan ja Sakramentteihin.
Luther:
"Gregorius on kyllä oikeassa, mutta he ymmärtävät häntä väärin.
Sillä on täysin totta, että jumalattomat papit antavat ja jakavat testamentin ja sakramentin yhtä hyvin kuin kaikkein pyhimmätkin, sillä kukapa epäilisi sitä, että jumalattomienkin suulla voidaan saarnata evankeliumia?
Mutta messuhan on osa evankeliumia, vieläpä evankeliumin summa ja tärkein sisältö, sillä eihän koko evankeliumi ole muuta kuin ilosanoma syntien anteeksi antamisesta.
Kaikki, mitä monisanaisesti ja mitä seikkaperäisimmin voidaan sanoa syntien anteeksi antamisesta, sisältyy lyhyesti testamentin sanaan. Sen tähden ei kansalle pidettävien saarnojen tulisikaan sisältää muuta kuin messun selittämistä, se on: tämän testamentin jumalallisen lupauksen selityksiä.
Se olisi uskon opettamista ja kirkon todellista rakentamista. Mutta messua selitetään nykyisin petollisesti ja häpäisten sitä kaikenlaisilla inhimillisten juhlamenojen kuvaannollisilla selityksillä.
======
Kukaan ihminen ei voi itseään eikä toista ihmistä vanhurskauttaa, sen puvun voi pukea yksin Jumala joka on itse vanhurskas. Pukeminen tapahtuu Jumalan sanan ja Pyhien sakramenttien kautta. Palvelijat ovat sanan julistajia ja Sakramenttien toimittajia ja jakajia.Luther: "Sillä on täysin totta, että jumalattomat papit antavat ja jakavat testamentin ja sakramentin yhtä hyvin kuin kaikkein pyhimmätkin, sillä kukapa epäilisi sitä, että jumalattomienkin suulla voidaan saarnata evankeliumia?"
On totta, että jumalatonkin pappi voi oikein toimittaa sakramentin, mutta sakramentin toimittaminen ei anna syntejä anteeksi. Siksi Jumalattomankin papin sakramentti on aina oikea, ei sitä saa uusia. On eriasia sanan virka kuin Pyhänhengen virka:
2.kor.3:6. "Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi".
hänen omilleen Jeesus jätti vallan antaa syntejä anteeksi:
Joh.20:21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Luther toteaa Ison katekismuksen 3. uskonkappaleen selityksessä selvästi, että kristikunnassa eli seurakunnassa eli pienessä pyhien yhteisössä kaikki on syntien anteeksiantamusta.
"Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33
"Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
(Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)
Lainaan tähän VL-foorumilta erään kodan:
Havainnollistan asiaa pienellä tapahtumaketjulla.
1. Laki murjoo syntisen tuntemaan syntinsä.
2. Pyhän Hengen voimasta julistetaan evankeliumi, joka synnyttää uskon ja jossa annetaan kaikki synnit anteeksi Kristuksen sovitustyön tähden.
3. Parannuksen tehneelle annetaan kasteessa armovakuutus syntien anteeksiannosta ja Jumala solmii hänen kanssaan hyvän omantunnon liiton.
4. Ehtoollisella muistellessaan Vapahtajan kärsimyksiä uskovaiselle annetaan taas vakuutus siitä, että viaton veri vuoti kerran hänenkin syntiensä tähden.
Luther kirjoittaa laajemminkin, etteivät sakramentit vaikuta ilman uskoa. Jos siis vaihe 2 jää väliin (silloin kun ihminen on syntien tähden kuollut pois lapsenuskostaan), eivät vaiheet 3 ja 4 hyödytä lainkaan.
"Ilman uskoa kasteesta ei ole mitään hyötyä, vaikka se itsessään onkin ylenpalttisen suuri, jumalallinen aarre."
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html- faktum
weha kirjoitti:
Luther: "Sillä on täysin totta, että jumalattomat papit antavat ja jakavat testamentin ja sakramentin yhtä hyvin kuin kaikkein pyhimmätkin, sillä kukapa epäilisi sitä, että jumalattomienkin suulla voidaan saarnata evankeliumia?"
On totta, että jumalatonkin pappi voi oikein toimittaa sakramentin, mutta sakramentin toimittaminen ei anna syntejä anteeksi. Siksi Jumalattomankin papin sakramentti on aina oikea, ei sitä saa uusia. On eriasia sanan virka kuin Pyhänhengen virka:
2.kor.3:6. "Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi".
hänen omilleen Jeesus jätti vallan antaa syntejä anteeksi:
Joh.20:21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Luther toteaa Ison katekismuksen 3. uskonkappaleen selityksessä selvästi, että kristikunnassa eli seurakunnassa eli pienessä pyhien yhteisössä kaikki on syntien anteeksiantamusta.
"Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33
"Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
(Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)
Lainaan tähän VL-foorumilta erään kodan:
Havainnollistan asiaa pienellä tapahtumaketjulla.
1. Laki murjoo syntisen tuntemaan syntinsä.
2. Pyhän Hengen voimasta julistetaan evankeliumi, joka synnyttää uskon ja jossa annetaan kaikki synnit anteeksi Kristuksen sovitustyön tähden.
3. Parannuksen tehneelle annetaan kasteessa armovakuutus syntien anteeksiannosta ja Jumala solmii hänen kanssaan hyvän omantunnon liiton.
4. Ehtoollisella muistellessaan Vapahtajan kärsimyksiä uskovaiselle annetaan taas vakuutus siitä, että viaton veri vuoti kerran hänenkin syntiensä tähden.
Luther kirjoittaa laajemminkin, etteivät sakramentit vaikuta ilman uskoa. Jos siis vaihe 2 jää väliin (silloin kun ihminen on syntien tähden kuollut pois lapsenuskostaan), eivät vaiheet 3 ja 4 hyödytä lainkaan.
"Ilman uskoa kasteesta ei ole mitään hyötyä, vaikka se itsessään onkin ylenpalttisen suuri, jumalallinen aarre."
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.htmlÄlä jätä alempaa ketjuasi huomioimatta. Tules keskustelemaan!
- Kempelainen
Olen ennekin maininnut… Uskovaista leikkivä, joka pystyy erottelemaan itsessään, sekä jutuissaan Hengellisen ja maallisen puolen, kuuluu aivan muille palstoille kun Kristitylle palstalle.
He ovat vain ”pelimiehiä” joille on kerman kuoriminen se, jota tehdään maalisesti, Hengellisyyteen jää vain kurri.
Uudelleen syntymistä ei kertomuksessa kerrota, mutta kaiketi Hän sen koki Pyhässä Hengessä, koska parannus ja armo puhuttelivat Häntä niin selvästi, että Hänestä tuli nöyrä.
Joh 3;3 >Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."24. "Sillä tämä minun poikani oli kuollut, ja virkosi jälleen: hän oli kadonnut, ja on taas löydetty; ja rupesivat riemuitsemaan".
Raamatun sivuhuomautus mainitsee, että tässä käytetään verbiä "aoristi" hetkessä kerralla tapahtuva uudestisyntyminen.- verbimuoto
weha kirjoitti:
24. "Sillä tämä minun poikani oli kuollut, ja virkosi jälleen: hän oli kadonnut, ja on taas löydetty; ja rupesivat riemuitsemaan".
Raamatun sivuhuomautus mainitsee, että tässä käytetään verbiä "aoristi" hetkessä kerralla tapahtuva uudestisyntyminen.Aoristi eräiden kielten verbinmuoto, joka ilmaisee tehtyä tekoa tai tapahtunutta asiaa ¶ Aoristi esiintyy mm. kreikassa, jolla Uuden testamentin alkuteksti on kirjoitettu, ja teologiassa on kehitelty ajatuskulkuja, jotka perustuvat aoristimuotojen erilaiseen tulkintaan. Varsinaisesti aoristi viittaa yksinkertaiseen tapahtumaan ilmaisematta, onko kyseessä loppuun saatettu toiminta, toistuuko tapahtuma jne.; nimikin tarkoittaa alkujaan 'epämääräinen, rajaamaton'. Sen on kuitenkin tulkittu tarkoittavan myös nimenomaan kertakaikkista, ainutkertaista tapahtumaa, lähinnä kai siksi, että ajatellaan, että muunlaisista tapahtumista käytettäisiin muita verbinmuotoja.
- vieläkään, että
weha kirjoitti:
24. "Sillä tämä minun poikani oli kuollut, ja virkosi jälleen: hän oli kadonnut, ja on taas löydetty; ja rupesivat riemuitsemaan".
Raamatun sivuhuomautus mainitsee, että tässä käytetään verbiä "aoristi" hetkessä kerralla tapahtuva uudestisyntyminen.Isä sanoo tuossa:
Minun poikani OLI kuollut ja virkosi jälleen."
SIIS IMPERFEKTISSÄ: OLI KUOLLUT!!!!!!
Siis ei poika enää silloin, kun häntä puettiin, ollut kuollut!!!!
Hänhän oli uudestisyntynyt jo silloin, kun hän tunnusti syntisyytensä:
1. Joh 1:9
"Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen
ja vanhurskas, niin että antaa meille meidän syn-
timme anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vää-
ryydestä."
Eikö tällainen ihminen ole VANHURSKAS!!!! vieläkään, että kirjoitti:
Isä sanoo tuossa:
Minun poikani OLI kuollut ja virkosi jälleen."
SIIS IMPERFEKTISSÄ: OLI KUOLLUT!!!!!!
Siis ei poika enää silloin, kun häntä puettiin, ollut kuollut!!!!
Hänhän oli uudestisyntynyt jo silloin, kun hän tunnusti syntisyytensä:
1. Joh 1:9
"Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen
ja vanhurskas, niin että antaa meille meidän syn-
timme anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vää-
ryydestä."
Eikö tällainen ihminen ole VANHURSKAS!!!!oli kuollut...Olenko muuta väittänyt?
- uudestisyntyi jo
weha kirjoitti:
oli kuollut...Olenko muuta väittänyt?
silloin, kun tunnusti syntisyytensä.
"Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon".
Eihän uudestisyntymätön olisi osannut PALATA KOTIIN!!! - Kempelainen
weha kirjoitti:
24. "Sillä tämä minun poikani oli kuollut, ja virkosi jälleen: hän oli kadonnut, ja on taas löydetty; ja rupesivat riemuitsemaan".
Raamatun sivuhuomautus mainitsee, että tässä käytetään verbiä "aoristi" hetkessä kerralla tapahtuva uudestisyntyminen.Weha. Uudestisyntymisessä ei ole kysymys uudelleen syntymisestä vaan uudestisyntymisestä Pyhässä Hengessä, jossa entinen ruumis jää pois, ja uusi Kristus- ruumis tulee tilalle, jolloin ihminen on Pyhä, kuten Paavali siitä sanoo.
Poika oli isän mielestä kuollut, eli Hän oli mielessään jo menettänyt Hänet, mutta saikin takaisin Jumalan vetämänä, ja nöyränä, myös mahdollisesti uudestisyntyneenä, sitähän ei tarina kerro.
””Raamatun sivuhuomautus mainitsee, että tässä käytetään verbiä "aoristi" hetkessä kerralla tapahtuva uudestisyntyminen.** Uskon, että aorismi ei ollut vielä Kristuksen aikaan Kreikassa kovinkaan tunnettu, sanoisin että ei yhtään, sillä se tuli hieman myöhemmin. Milloin se siis tapahtui, sopii kyllä nyky- Kreikan aorismiin, ehkä, sillä aikaa ei ole määritelty, kuten ei siihenkään, kuinka kauna pojalla meni sikalasta kotiin. - Kempelainen
uudestisyntyi jo kirjoitti:
silloin, kun tunnusti syntisyytensä.
"Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon".
Eihän uudestisyntymätön olisi osannut PALATA KOTIIN!!!Mutta ei ole mahdollista pelastua mitenkään.
uudestisyntyi jo kirjoitti:
silloin, kun tunnusti syntisyytensä.
"Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon".
Eihän uudestisyntymätön olisi osannut PALATA KOTIIN!!!"Lain kautta tulee synnin tunto" (ei siis Pyhä Henki). Tämmöisessä tilassa pokakin oli ja muisti kuinka hyvä oli isän luona. Ei poika ollut sovitettu, ennekuin isä antoi omakohtaisesti synnit anteeksi ja palveliat pukivat häävaatteisiin.
Kempelainen kirjoitti:
Weha. Uudestisyntymisessä ei ole kysymys uudelleen syntymisestä vaan uudestisyntymisestä Pyhässä Hengessä, jossa entinen ruumis jää pois, ja uusi Kristus- ruumis tulee tilalle, jolloin ihminen on Pyhä, kuten Paavali siitä sanoo.
Poika oli isän mielestä kuollut, eli Hän oli mielessään jo menettänyt Hänet, mutta saikin takaisin Jumalan vetämänä, ja nöyränä, myös mahdollisesti uudestisyntyneenä, sitähän ei tarina kerro.
””Raamatun sivuhuomautus mainitsee, että tässä käytetään verbiä "aoristi" hetkessä kerralla tapahtuva uudestisyntyminen.** Uskon, että aorismi ei ollut vielä Kristuksen aikaan Kreikassa kovinkaan tunnettu, sanoisin että ei yhtään, sillä se tuli hieman myöhemmin. Milloin se siis tapahtui, sopii kyllä nyky- Kreikan aorismiin, ehkä, sillä aikaa ei ole määritelty, kuten ei siihenkään, kuinka kauna pojalla meni sikalasta kotiin.että Raamattu puhuu myös uudestisyntymmisestä, vaikkei Pyhää Henkeä mainita. Kysymys on samasta asiasta.
- selitysyritys!!!
weha kirjoitti:
"Lain kautta tulee synnin tunto" (ei siis Pyhä Henki). Tämmöisessä tilassa pokakin oli ja muisti kuinka hyvä oli isän luona. Ei poika ollut sovitettu, ennekuin isä antoi omakohtaisesti synnit anteeksi ja palveliat pukivat häävaatteisiin.
Totta,että lain kautta tulee synnintunto, ja kun se on
herännyt, niin kun syntinen pyytää syntejään anteeksi, hän saa ne anteeksi.
Ap 10:43
"Joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi."
Ei siinä tarvita toista ihmistä.
Poika uskoi, että Isän kotiin saa palata! selitysyritys!!! kirjoitti:
Totta,että lain kautta tulee synnintunto, ja kun se on
herännyt, niin kun syntinen pyytää syntejään anteeksi, hän saa ne anteeksi.
Ap 10:43
"Joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi."
Ei siinä tarvita toista ihmistä.
Poika uskoi, että Isän kotiin saa palata!14. Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
16. Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.- sinä et ymmärrä
weha kirjoitti:
14. Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
16. Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.edes selvää Raamatunkohtaa.
Tuo poikahan OLI AIKAISEMMIN OLLUT KOTONA JA
KUULLUT EVANKELIUMIA!!!!! sinä et ymmärrä kirjoitti:
edes selvää Raamatunkohtaa.
Tuo poikahan OLI AIKAISEMMIN OLLUT KOTONA JA
KUULLUT EVANKELIUMIA!!!!!Jumala vanhurskauttaa omansa vain seurakuntansa kautta, eli usko siirtyy uskosta, uskoon.
Room.1:17. "Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta".
isän kanssa tuli myös sopia asia.- Aikakirja
Ja ilman viattoman veren vuodatusta ei ole syntien anteeksiantamusta. Siksi on Jumalan Karitsa Jeesus Kristus teurastettu.
JA TÄMÄN UHRIN KAUTTA ON SYNTIEN ANTEEKSIANTAMUS.
Toivon mukaan lukijalle alkaa tässä vaiheessa kirkastumaan kuinka paljon juuri minun syntini on maksanut Jeesukselle. Meidän syntiemme anteeksiantamus on käsittämättömän suuren tuskan, ja verenvuodatuksen hinta. Jeesus kärsi vielä sen kaikista kamalimman rangaistuksen, JUMALAN HYLKÄÄMISEN.
Veljeni ja sisareni, joka tänään olet valvova kristitty, muistanet kuinka siihen asti hiljaa kärsinyt Jeesus huusi tuurella äänellä, JUMALASI JUMALANI MIKSI MINUT HYLKÄSIT. Juuri sillä hetkellä Jeesus koki helvettiin joutuvan kohtalon, sen ihmisen kohtalon jonka Jumala hylkää iankaikkisesti hänen epäuskonsa tähden.
Jumalan ilmaiseksi tarjoama armo ei kelvannut.
Tuo armo josta Jeesus maksoi näin valtavan hinnan.
NÄKY OLI NIIN KAUHEA ETTÄ AURINKOKIN PEITTI KASVONSA JA TULI TÄYDELLINEN PIMEYS, kuudennestä hetkestä yhdeksänteen hetkeen asti
----
Kun jumala sanoo jotakin, niin hän ei muuta sitä. Sanottuaan, "synnin palkka on kuolema", tuli kuolema jokaisen osaksi joka syntiä tekee.
Jumalan laki osoittaa että jokainen on tehnyt syntiä ja on ansainnut kuoleman.
Syntiuhrin on oltava viaton, siksi Jumala rakkaudessaan tuli itse maailmaan, inkarnoitui lihaksi Jeesuksessa Kristuksessa. Ja kärsi OMASSA lihassaan syntiemme rangaistuksen, joka on siis kuolema.
Jos Jeesus olisi jäänyt kuolleena hautaan, silloin ei olisi syntien anteeksiantamusta, eikä myöskään kuolleiden ylösnousemusta, ja meidän uskomme olisi turha. - liittyy seurakuntaan??
weha kirjoitti:
Jumala vanhurskauttaa omansa vain seurakuntansa kautta, eli usko siirtyy uskosta, uskoon.
Room.1:17. "Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta".
isän kanssa tuli myös sopia asia.Aivan sama, kuin jos siteeraisit Aku Ankkaa!
Olet aivopesun uhri. liittyy seurakuntaan?? kirjoitti:
Aivan sama, kuin jos siteeraisit Aku Ankkaa!
Olet aivopesun uhri.seurakuntaan?
Joh.20:21. "Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt".- Eihän tuo "uskosta
weha kirjoitti:
seurakuntaan?
Joh.20:21. "Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt".uskoon" tarkoita sitä, että toine vl-läinen julistaa toiselle synninpäästön!
Eihän toinen voi antaa uskoa toiselle!!!!!
Vaan "Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon."
Sa tarkoitta sitä, että Jumala antaa uskon meidän
sydämeemme. Usko TULEE JUMALALTA!!!!!!!
Fil 3:9
"Ja minun havaittaisiin olevan Hänessä, ja omistavan, ei omaa vanhurskautta,sitä, joka laista tulee, vaan sen, JOKA TULEE KRISTUKSEN USKON KAUT-
TA, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon
perusteella."
"Usko, jonka Jumala vaikuttaa."
Voiko Weha olla noin sokea ja ymmärtämätön? - meni mykäksi!!!
Eihän tuo "uskosta kirjoitti:
uskoon" tarkoita sitä, että toine vl-läinen julistaa toiselle synninpäästön!
Eihän toinen voi antaa uskoa toiselle!!!!!
Vaan "Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon."
Sa tarkoitta sitä, että Jumala antaa uskon meidän
sydämeemme. Usko TULEE JUMALALTA!!!!!!!
Fil 3:9
"Ja minun havaittaisiin olevan Hänessä, ja omistavan, ei omaa vanhurskautta,sitä, joka laista tulee, vaan sen, JOKA TULEE KRISTUKSEN USKON KAUT-
TA, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon
perusteella."
"Usko, jonka Jumala vaikuttaa."
Voiko Weha olla noin sokea ja ymmärtämätön?Noin se toiselta vl-läiseltä saatu usko haihtui
taivaan tuuliin!
- ,,,,,,,
.....
ykköspuku. Sormus oli osoitus täysivaltaisesta arvoasemasta (1.Moos.41:42),kenkiä käyttivät vapaat miehet, orjien kulkiessa avojaloin. Tätä ennen poika oli kuollut isänsä perheelle= Jumalan seurakunnalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662438Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1842122Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.462062Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1191868Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣311781Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1901516Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2151425Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261235Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod171031En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.91012