Virolahti

ja kuntavaalit

Voisiko joku kuntavaaliehdokas ilmoittaa, mitä mieltä on kuntaliitoksesta? Jos olet EHDOTTOMASTI sitä vastaan, saat heti mun ja pojan äänet.

3

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaalikone/virolahti

      katso

      • kymäristä

        Aikaisempi kokeilu vaalikoneella ei toiminut, kymäri onnistui vastaamaan..... kaikki samanmieliset yli puoluerajojen nro 13


    • Juho Eerola

      Viisaat miehet ovat kabineteissaan laskeneet, että kunnan tehtävät tulevat keskimäärin parhaimmin ja kustannustehokkaimmin hoidetuiksi juuri silloin, kun kunnan väkiluku on noin 20 000 asukasta. Tähän tulokseen vedoten on pieniä kuntia alettu painostamaan kuntaliitoksiin yhdessä isompien kanssa. Täällä kaakonkulmalla se tarkoittaa Virolahden ja Miehikkälän ahdistamista Haminan konkurssin maksumiehiksi, kun se Vehkalahti yksin ei ihan vielä riittänytkään. Pyhtään kohtaloksi taas koitunee ajautuminen Kotka nimisen petolinnun nokkimaksi.
      Alueen valtapuolueiden unelmissa siintelee koko Etelä-Kymen kattava suurkaupunki. Millainen onkaan sitten ”kaupunki”, jossa todennäköisemmin eksyy metsään, kuin ihmisvilinään? Lienee samanlainen turhake, kuin vuoden vaihteessa syntyvä Suur-Kouvola.
      Samalla tavoin, kuin alle 20 000 asukkaan kunnilla on todettu olevan vaikeuksia palveluittensa järjestämisessä, löytyy vastaavia ongelmia myös sitä enemmän, mitä suuremmiksi kunnat paisuvat. Selvästi yli 20 000 asukkaan kunnilla, joiden asukastiheys ei ole kaupunkimainen, on yleensä isoja vaikeuksia pitää palvelut kansalaistensa helposti tavoitettavissa. Koulumatkat pitenevät, samoin kuin terveyskeskusjonotkin. Tienpito ja muu kunnallistekniikka heikkenee, mitä kauemmas kunnan keskusta kuntalaisesta siirtyy. Edelleen kunnallinen päätöksenteko erkanee kauas tavallisesta perusihmisestä. Tätä seuraa äänestysaktiivisuuden lasku.
      Juuri tästä on kyse esimerkiksi noin kaksi kertaa asukasluvultaan ”liian suuressa” Kotkassa. Kaupungin keskustaan sijoitettujen hukkainvestointien myötä joudutaan peruspalveluita Kotkaan aiemmin pakkoliitetyiltä alueilta kirjastojen ja peruskoulujen myötä nyt lopettamaan.
      Monissa Euroopan maissa taannoin tehtyjä ylisuuria kuntia on nyttemmin alettu purkamaan, kun kuvailemani kaltaiset ongelmat ovat käyneet liian ilmeisiksi. Poliittista peliään pelaavat ja perusihmisestä erkaantuneet satuolennot nimeltä Toivo, Unelma ja se kolmas puutarhakotitonttu, eivät vallanhalussaan halua myöntää silmien eteen avautuvaa todellisuutta. Tavoitteena on vain ja ainoastaan mahdollisimman suuri edustus mahdollisimman suuren kunnan valtuustossa.
      Kolmen suuren lisäksi kykenevät ainoastaan Perussuomalaiset asettamaan kunnallisvaaliehdokkaita kaikkiin Etelä-Kymenlaakson viiteen kuntaan. Yhteisenä tavoitteenamme on, ettei peruspalveluita rapauttavia ja päätöksentekoa kansasta erkaannuttavia kuntaliitoksia enää suoritettaisi lisää.

      Juho S.A. Eerola
      Perussuomalaisen puolueen Kymen piirijärjestön pj.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe