virkatodistuksesta ja avun tarpeesta

aloittelija.

Heipsan. Tarttisin jeesiä.

Yritän tutkia pappani isän sukua, mutta suoraan sanottuna seinä on tullut vastaan suunnassa ja toisessa. Nyt päädyin siihen, että on pakko tilata papan isän isästä virkatodistus, koska en saa kirkonkirjoista mitään tolkkua.

Tiedän henkilön nimen ja syntymäajan, mutta en syntymäseurakunnasta ole varma. Varmaa on kuitenkin , että asunut Ruovedellä suurimman osan elämästään ellei jopa koko elämäänsä.

Joten miten tiedän mistä seurakunnasta kysytään virkatodistusta? Onko se selvitettävän henkilön syntymä, vai kuolin seurakunnasta vai mistä?

Toiseksi itse en kuulu kirkkoon, niin enkö muka saa kirkkoherranvirastosta palvelua vaikka he kuitenkin ottavat maksun virkatodistuksesta?

Kerran soitin Juupajoen kirkkoherran virastoon ja kysyin pappani isän isän nimeä, niin kertoivat asian muutamassa sekunnissa ilman mitään maksuja. Hmm...

Entä jos minun pitää tilata tiedot maistraatista niin voiko se olla mikä tahansa maistraatti, entä onko kirkkoherran viraston ja maistraatin palvelulla eroa, esim nopeudessa ja hinnoissa?

Kumpaa kannattaa käyttää?

Ja sitten, onko tällä palstalla ketään ihmistä joka haluais yhdistää tiedot ja voimat ja tehdä yhteistyötä? Tarkoitan,että saisi seuraa ja apua mikrofilmien tutkintaan kirjastoon jne, kun minulla on tässä asiassa aika paljon ongelmia, alkeiskurssin olen käynyt, mutta se ei näköjään riitä kunnolla edes alkuun. Olisi kiva jos olisi joku " tukihenkilö" keltä vois kysyä jos tulee joku asia mistä ei itse ymmärrä. Yksin tämä harrastus kyllä jää vähän puolitiehen ja eteneminen on todella hidasta....mailia saa laittaa.

29

4799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittelija.

      Ai niin asun Pirkkalassa, Tampereen kyljessä, että jos on ketään joka jelppais vähän solidaarisuudesta, niin voisit olla jostain Treen seudulta, tai pohjoispirkanmaalta.
      Mutta siis kaikki apu kuitenkin kelpaa, vaikka asuisit Lapissa, ei väliä.

    • Hiioppi

      Hei!
      Jos pappasi isä on syntynyt ennen vuotta 1901 ja tiedät nimen ja syntymäajan, minä tai joku toinen voisi tarkistaa sen Ruoveden syntyneistä Digiarkistosta. Siten ainakin selviäisi, onko hän siellä syntynyt.
      Laita siis nimi ja syntymäaika tänne, niin katsellaan, voiko joku auttaa sinua.

      • aloittelija pirkkalasta

        Pappani papan nimi on Herman Kallenpoika ( Torpan nimiä/sukunimiä ollut ensin Mäkiruokonen ( Pohjaslahti ) missä asunut lapsena, myöhemmin asunut vaimonsa ja lapsiensa kanssa kampuran töllissä Väärinmajassa, Leppäkorven talon mailla.Tiedossani ei ole milloin ja mihin muuttanut Kampurasta. Muistakaan muutoista minulla ei ole tietoja. Niitä kun yritin kirkonkirjoista selvittää en päässyt puusta pitkään.
        Herman syntynyt 5.4.1843, en löytänyt ainakaan Ruoveden syntyneiden luettelosta.
        Herman oli vihitty Maria Juhon tyttären kanssa.
        Tässä oikeastaan kaikki tiedot mitä minulla on.

        Herman mainittu joissakin kirjoissa myös " Manni" kallenpoikana.

        Hänen vanhempiensa nimet ovat Karl Johansson ( s 25.3.1798 )Mäkiruokonen ja Lena Johansdr ( s 8.8.1805 ) Heistä minulla ei ole mitään tietoja muutakun nimet ja syntymäajat.

        Tässä tuli nyt extratietoja jos löytyy apuja enemmänkin=)

        Kiitos.


      • Hiioppi
        aloittelija pirkkalasta kirjoitti:

        Pappani papan nimi on Herman Kallenpoika ( Torpan nimiä/sukunimiä ollut ensin Mäkiruokonen ( Pohjaslahti ) missä asunut lapsena, myöhemmin asunut vaimonsa ja lapsiensa kanssa kampuran töllissä Väärinmajassa, Leppäkorven talon mailla.Tiedossani ei ole milloin ja mihin muuttanut Kampurasta. Muistakaan muutoista minulla ei ole tietoja. Niitä kun yritin kirkonkirjoista selvittää en päässyt puusta pitkään.
        Herman syntynyt 5.4.1843, en löytänyt ainakaan Ruoveden syntyneiden luettelosta.
        Herman oli vihitty Maria Juhon tyttären kanssa.
        Tässä oikeastaan kaikki tiedot mitä minulla on.

        Herman mainittu joissakin kirjoissa myös " Manni" kallenpoikana.

        Hänen vanhempiensa nimet ovat Karl Johansson ( s 25.3.1798 )Mäkiruokonen ja Lena Johansdr ( s 8.8.1805 ) Heistä minulla ei ole mitään tietoja muutakun nimet ja syntymäajat.

        Tässä tuli nyt extratietoja jos löytyy apuja enemmänkin=)

        Kiitos.

        Hei!

        Löydät kastetiedot Ruoveden syntyneistä Digiarkistosta:
        http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/syntyneet_1835-1844_tk207/173.htm

        Eli Herman on syntynyt Ruovedellä. Hänet on kastettu 6.4.1843.

        Vanhemmat löytyvät:
        http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/rippikirja_1836-1843_vap_tk202/136.htm

        Kuten huomaat, Digiarkisto on verraton apu!


      • löytyy paljonkin
        aloittelija pirkkalasta kirjoitti:

        Pappani papan nimi on Herman Kallenpoika ( Torpan nimiä/sukunimiä ollut ensin Mäkiruokonen ( Pohjaslahti ) missä asunut lapsena, myöhemmin asunut vaimonsa ja lapsiensa kanssa kampuran töllissä Väärinmajassa, Leppäkorven talon mailla.Tiedossani ei ole milloin ja mihin muuttanut Kampurasta. Muistakaan muutoista minulla ei ole tietoja. Niitä kun yritin kirkonkirjoista selvittää en päässyt puusta pitkään.
        Herman syntynyt 5.4.1843, en löytänyt ainakaan Ruoveden syntyneiden luettelosta.
        Herman oli vihitty Maria Juhon tyttären kanssa.
        Tässä oikeastaan kaikki tiedot mitä minulla on.

        Herman mainittu joissakin kirjoissa myös " Manni" kallenpoikana.

        Hänen vanhempiensa nimet ovat Karl Johansson ( s 25.3.1798 )Mäkiruokonen ja Lena Johansdr ( s 8.8.1805 ) Heistä minulla ei ole mitään tietoja muutakun nimet ja syntymäajat.

        Tässä tuli nyt extratietoja jos löytyy apuja enemmänkin=)

        Kiitos.

        Tässä sinulle myös jotain, mistä pääset eteenpäin

        http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/rippikirja_1844-1850_vap_tk203/134.htm

        Eli siinä on rippikirjan sivu, Ruovesi - Vaasanpuoli v. 1844-50.

        Sieltä löytyy Hermannin vanhemmat syntymäaikoineen ja sisarukset.

        Lisäksi: Carl ja Lena on vihitty 9.7.1826 ja tuolloin merkintä, että Carl olisi Patalan torpparin poika. Carlin vanhemmat ovat Johan Josephsson s. 1763 ja Walborg Jöransdotter s. 1767 k. 21.2.1836.

        Lenan vanhemmat ovat Johan Davidsson s. 14.1.1777 ja Anna Thomasdotter s. 10.9.1772 k. 29.1.1846. Johan Davidsonin isä on David Andersson s. 4.3.1751.

        Jospa näistä taas pääset eteenpäin :)


      • aloittelija.
        löytyy paljonkin kirjoitti:

        Tässä sinulle myös jotain, mistä pääset eteenpäin

        http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/rippikirja_1844-1850_vap_tk203/134.htm

        Eli siinä on rippikirjan sivu, Ruovesi - Vaasanpuoli v. 1844-50.

        Sieltä löytyy Hermannin vanhemmat syntymäaikoineen ja sisarukset.

        Lisäksi: Carl ja Lena on vihitty 9.7.1826 ja tuolloin merkintä, että Carl olisi Patalan torpparin poika. Carlin vanhemmat ovat Johan Josephsson s. 1763 ja Walborg Jöransdotter s. 1767 k. 21.2.1836.

        Lenan vanhemmat ovat Johan Davidsson s. 14.1.1777 ja Anna Thomasdotter s. 10.9.1772 k. 29.1.1846. Johan Davidsonin isä on David Andersson s. 4.3.1751.

        Jospa näistä taas pääset eteenpäin :)

        Hmm juu olen kyllä tonkinut tuota digiarkistoa, mutta tuota kyseistä Hermanin perheen rippikirjaa en näköjään ole löytänyt, koska vanhimmat Hermanin sisarukset puuttuivat tiedoistani kokonaan.Tattis!

        Tiedossani oli Hermanin vanhempien nimet ja syntymäajat mutta ei heidän vihkiaikaa, kiitos vaan siitä. Löysin äsken sen vihittyjen luettelosta mutta en saa tekstistä selvää. Nimistä saan selvää, mutta en olisi älynnyt itse, että Carl on Patalan torpparin poika.

        Minä olisin suomentanut sen näin:

        " torparinpoika carl johansson Patala ja torpparin tytär Lena johansdotter ( ifrån ? )Mäkiruokonen..ja lopusta en saa selvää.( mitä siinä lukee? )

        Mun mielestä tuosta tekstistä saa sen käsityksen että patala on Carl:in oma sukunimi tai talo jossa asuu eikä niin että hän olisi patalan torpparin poika. ÄÄäh, just tän takia mulla on suuria ongelmia kun en osaa suomentaa noita kunnolla.

        http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/vihityt_1823-1845_tk207/13.htm

        Mutta olisiko teillä vastauksia noihin alkuperäisessä kirjoituksessa kysymiini kysymyksiin virkatodistuksen hankkimisesta yms?


      • aloittelija.
        Hiioppi kirjoitti:

        Hei!

        Löydät kastetiedot Ruoveden syntyneistä Digiarkistosta:
        http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/syntyneet_1835-1844_tk207/173.htm

        Eli Herman on syntynyt Ruovedellä. Hänet on kastettu 6.4.1843.

        Vanhemmat löytyvät:
        http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/rippikirja_1836-1843_vap_tk202/136.htm

        Kuten huomaat, Digiarkisto on verraton apu!

        Kiitos en ymmärrä miten en ole löytänyt tuota syntymäluettelosta vaikka olen etsinyt. Äääh...

        Muuten mistä ihmeestä tiedän kuinka merkitsen sukuohjelmaan sukunimet, kun Herman on syntynyt ilmeisesti tuolla Mäkiruokosessa ( talo, torppa tai mikä lie ) mutta myöhemmin asunut kampuran torpassa. lähdin alussa liikkelle pappani isästä jonka nimi on Moses Aho ja sain selville Hermanin soittamalla juupajoen kirkkoherran virastoon ja kysymällä Kuka on Moseksen isä ( vaihtoehtoja oli 2 ) ja sieltä sanottiin isän olevan Herman Kampura. On niin sekavaa kun sukunimett vaihtuu jatkuvasti sen mukaan missä ihminen asuu. onko mikään niistä sen oikeampi?


      • Hiioppi
        aloittelija. kirjoitti:

        Hmm juu olen kyllä tonkinut tuota digiarkistoa, mutta tuota kyseistä Hermanin perheen rippikirjaa en näköjään ole löytänyt, koska vanhimmat Hermanin sisarukset puuttuivat tiedoistani kokonaan.Tattis!

        Tiedossani oli Hermanin vanhempien nimet ja syntymäajat mutta ei heidän vihkiaikaa, kiitos vaan siitä. Löysin äsken sen vihittyjen luettelosta mutta en saa tekstistä selvää. Nimistä saan selvää, mutta en olisi älynnyt itse, että Carl on Patalan torpparin poika.

        Minä olisin suomentanut sen näin:

        " torparinpoika carl johansson Patala ja torpparin tytär Lena johansdotter ( ifrån ? )Mäkiruokonen..ja lopusta en saa selvää.( mitä siinä lukee? )

        Mun mielestä tuosta tekstistä saa sen käsityksen että patala on Carl:in oma sukunimi tai talo jossa asuu eikä niin että hän olisi patalan torpparin poika. ÄÄäh, just tän takia mulla on suuria ongelmia kun en osaa suomentaa noita kunnolla.

        http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/vihityt_1823-1845_tk207/13.htm

        Mutta olisiko teillä vastauksia noihin alkuperäisessä kirjoituksessa kysymiini kysymyksiin virkatodistuksen hankkimisesta yms?

        ifrån Mäki Ruokonen i kyrkan med skrud.

        Mielestäni et tarvitse virkatodistusta, koska tarvitsemasi tiedot ovat löydettävissä netistä.


      • aloittelija.
        Hiioppi kirjoitti:

        ifrån Mäki Ruokonen i kyrkan med skrud.

        Mielestäni et tarvitse virkatodistusta, koska tarvitsemasi tiedot ovat löydettävissä netistä.

        No vaikka en tarvitsisi haluan silti tietää kuinka se tapahtuu käytännössä jos joskus jonkun ihmisen kohdalla tarvitsen.

        Vaikka kaikki tiddot löytyy netistä, en osaa lukea niitä. En osaa ruotsia ja teksteistä ei saa mitään selvää jne jne. Olen kyllä käynyt sukutuykimus alkeiskurssin mutta ilmeisesti pitää mennä uudelleen alkeiskurssille kun ei oikein osaa oma toimisesti edelleenkään tehdä oikein mitään muutakun koittaa lukee aiheesta tietoa ja räpeltää netin digiarkistossa. Viime yönä keni kahteen asti touhussa ja oikeastaan mitään uutta en löytäny. Seiniä on vastassa kokoajan liikaa.

        Hmm pitää ottaa varmaan sanakirja käteen tuon vikan lauseen takia. en ymmärrä tuosta mitään...


      • Hiioppi
        aloittelija. kirjoitti:

        No vaikka en tarvitsisi haluan silti tietää kuinka se tapahtuu käytännössä jos joskus jonkun ihmisen kohdalla tarvitsen.

        Vaikka kaikki tiddot löytyy netistä, en osaa lukea niitä. En osaa ruotsia ja teksteistä ei saa mitään selvää jne jne. Olen kyllä käynyt sukutuykimus alkeiskurssin mutta ilmeisesti pitää mennä uudelleen alkeiskurssille kun ei oikein osaa oma toimisesti edelleenkään tehdä oikein mitään muutakun koittaa lukee aiheesta tietoa ja räpeltää netin digiarkistossa. Viime yönä keni kahteen asti touhussa ja oikeastaan mitään uutta en löytäny. Seiniä on vastassa kokoajan liikaa.

        Hmm pitää ottaa varmaan sanakirja käteen tuon vikan lauseen takia. en ymmärrä tuosta mitään...

        Hei!

        Sukututkimus on hauska harrastus, jota ei koskaan saa valmiiksi. Välillä koko tutkimus on taka-alalla, ja välillä siihen riittää aikaa ja intoa enemmän.
        Kuten joku tuossa kertoikin, virkatodistuksia varten ei tarvitse olla kirkon jäsen. Kannattaa kuitenkin hiljalleen opetella lukemaan vanhoja tekstejä. Usko tai älä: niitä oppii lukemaan ja useimmille tekstien lukeminen on alussa vaikeata.
        Valitse alussa selkeän näköisiä tekstejä, joista vähitellen saat hahmotetuksi kirjainten muodot. Pian huomaatkin, että pystyt lukemaan sellaisiakin tekstejä, jotka alussa näyttivät täysin mahdottomilta.
        Kielikään ei ole ongelma, sillä loppujen lopuksi teksteissä toistuvat samat sanat usein, joten ruotsinkieltäkään ei tarvitse liian paljon pelätä. Sanakirjan kyllä tarvitset, mielellään sukututkimukseen tarkoitetun.
        Kysele rohkeasti apua. Auttajia kyllä löytyy. Joskus palstoilla saattaa saada tylyjäkin vastauksia, mutta älä niistä välitä. Pian huomaat, että voit auttaa jotakin, joka aloittaa harrastuksen sinun jälkeesi.


      • alkup. kirjoittaja
        löytyy paljonkin kirjoitti:

        Tässä sinulle myös jotain, mistä pääset eteenpäin

        http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/rippikirja_1844-1850_vap_tk203/134.htm

        Eli siinä on rippikirjan sivu, Ruovesi - Vaasanpuoli v. 1844-50.

        Sieltä löytyy Hermannin vanhemmat syntymäaikoineen ja sisarukset.

        Lisäksi: Carl ja Lena on vihitty 9.7.1826 ja tuolloin merkintä, että Carl olisi Patalan torpparin poika. Carlin vanhemmat ovat Johan Josephsson s. 1763 ja Walborg Jöransdotter s. 1767 k. 21.2.1836.

        Lenan vanhemmat ovat Johan Davidsson s. 14.1.1777 ja Anna Thomasdotter s. 10.9.1772 k. 29.1.1846. Johan Davidsonin isä on David Andersson s. 4.3.1751.

        Jospa näistä taas pääset eteenpäin :)

        Mistä sä löysit nuo Carlin vanhemmat? Mä en löydä mistään. Pistä linkki???


      • löytyy Patalasta
        alkup. kirjoittaja kirjoitti:

        Mistä sä löysit nuo Carlin vanhemmat? Mä en löydä mistään. Pistä linkki???

        http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/rippikirja_1811-1816_tp_tk199/85.htm

        Ja Patalahan on ainakin tuossa vaiheessa kuulunut Turun läänin Ruoveden puolelle.

        Ja Lenan vanhemmat löytyvät syntyneiden luettelosta: http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/syntyneet_1793-1834_tk207/81.htm

        Aika hyvin näkyy nuo taloluettelon rippikirjojen lopusta, joten katsopa aina minkä läänin puolelle talo kuuluu :)

        Syntyneiden luetteloissa itse ainakin olen törmännyt siihen, että kannattaa katsoa koko vuosi aina läpi, koska sinne on tehty lisäyksiä pitkin vuotta, joten ne eivät aina ole ihan päivämääräjärjestyksessä.


      • Anita Venne-Koke (Kivi)
        aloittelija pirkkalasta kirjoitti:

        Pappani papan nimi on Herman Kallenpoika ( Torpan nimiä/sukunimiä ollut ensin Mäkiruokonen ( Pohjaslahti ) missä asunut lapsena, myöhemmin asunut vaimonsa ja lapsiensa kanssa kampuran töllissä Väärinmajassa, Leppäkorven talon mailla.Tiedossani ei ole milloin ja mihin muuttanut Kampurasta. Muistakaan muutoista minulla ei ole tietoja. Niitä kun yritin kirkonkirjoista selvittää en päässyt puusta pitkään.
        Herman syntynyt 5.4.1843, en löytänyt ainakaan Ruoveden syntyneiden luettelosta.
        Herman oli vihitty Maria Juhon tyttären kanssa.
        Tässä oikeastaan kaikki tiedot mitä minulla on.

        Herman mainittu joissakin kirjoissa myös " Manni" kallenpoikana.

        Hänen vanhempiensa nimet ovat Karl Johansson ( s 25.3.1798 )Mäkiruokonen ja Lena Johansdr ( s 8.8.1805 ) Heistä minulla ei ole mitään tietoja muutakun nimet ja syntymäajat.

        Tässä tuli nyt extratietoja jos löytyy apuja enemmänkin=)

        Kiitos.

        My great great grandfather was Hermann Kampura from Ruovesi.
        I am related through his son Anshelmi (Mooses' brother) and through his son (my grandfather Vaino Aleksanteri Kivivuori ent. Kampura.
        When Vaino came to Canada in 1927 he shortened his name to Kivi.
        I have been working on our family history for a long time now.
        My written skills in Finnish are not that great.
        Anita


      • med skrudiin
        Hiioppi kirjoitti:

        ifrån Mäki Ruokonen i kyrkan med skrud.

        Mielestäni et tarvitse virkatodistusta, koska tarvitsemasi tiedot ovat löydettävissä netistä.

        I kyrkan med skrud = on kirkossa morsiuskruunun kera

        Jotkut ovat sitä mieltä että kirkossa juhlapuvussa

        Valitse mieleisesi vaihtoehto


      • Harri 46
        Anita Venne-Koke (Kivi) kirjoitti:

        My great great grandfather was Hermann Kampura from Ruovesi.
        I am related through his son Anshelmi (Mooses' brother) and through his son (my grandfather Vaino Aleksanteri Kivivuori ent. Kampura.
        When Vaino came to Canada in 1927 he shortened his name to Kivi.
        I have been working on our family history for a long time now.
        My written skills in Finnish are not that great.
        Anita

        Hello Anita,

        I am Harri, grandfathers Vaino-fathers Kustaa uncle.
        Vainos sisters Eeva Maria grandfathers Aadolf spouce


      • aloittelija
        Anita Venne-Koke (Kivi) kirjoitti:

        My great great grandfather was Hermann Kampura from Ruovesi.
        I am related through his son Anshelmi (Mooses' brother) and through his son (my grandfather Vaino Aleksanteri Kivivuori ent. Kampura.
        When Vaino came to Canada in 1927 he shortened his name to Kivi.
        I have been working on our family history for a long time now.
        My written skills in Finnish are not that great.
        Anita

        Yea, i have very very bad english, But that Herman is my grandfathers grandfather, i have a paper where is Anselmi Kivivuori and all of his childrens and 2 wifes...if u see this tell me how i can contact you?


      • akivi
        aloittelija kirjoitti:

        Yea, i have very very bad english, But that Herman is my grandfathers grandfather, i have a paper where is Anselmi Kivivuori and all of his childrens and 2 wifes...if u see this tell me how i can contact you?

        you can write to me at [email protected]


    • apua löytyy

      Ongelmatilanteissa kannattaa kysyä apua tutkijoilta Sukuhakurissa.Sieltä löytyy
      neuvoja moniin ongelmiin ja saattaapa löytyä
      sellaisia henkilöitä joilla on tietoa sinunkin
      suvusta.Seurakunnalta saa sukututkimusta varten
      tietoa, kun lähettää vaikka netin kautta pyynnön.
      Useimmista seurakunnista on jo netissä digi-kuvattuna kirkonkirjat niin ei enään tarvitse juuri kirjastoon tilata mikrofilmejä.
      Kyllä kirkkoherranvirastosta saa palvelua näissä
      asioissa,vaikka ei kirkkoon kuulukkaan.

      • aloittelija.

        okei, katselinkin tuota sukuhakuria. huono puoli sen foorumissa vaan on se, että en pysty linkittään sinne kuvia...No mutta nettilinkkejä sentään pystyy laittamaan. tjuu, taidampa mennä rekisteröitymään.


      • genealogiaa
        aloittelija. kirjoitti:

        okei, katselinkin tuota sukuhakuria. huono puoli sen foorumissa vaan on se, että en pysty linkittään sinne kuvia...No mutta nettilinkkejä sentään pystyy laittamaan. tjuu, taidampa mennä rekisteröitymään.

        Hei, ei SukuHakuriin tarvitse mitenkään rekisteröityä, sinne voi kirjoitella kuka tahansa.
        Sukuforumia voi myös lukea kuka tahansa, mutta kirjoittaa ei voi, ellei rekisteröidy.
        Kumpikin on hyvä väline ja kumpaankin voi laittaa nettilinkkejä tyyliin "apua, mitä tässä lukee".


      • 2. aloittelija/beginner
        aloittelija. kirjoitti:

        okei, katselinkin tuota sukuhakuria. huono puoli sen foorumissa vaan on se, että en pysty linkittään sinne kuvia...No mutta nettilinkkejä sentään pystyy laittamaan. tjuu, taidampa mennä rekisteröitymään.

        Hei, huomasitko Anita Venne-Koken viestin? Teillä näyttäisi olevan yhteinen sukulainen, ja hän sanoo tehneensä sukututkimusta jo kauan. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä jos englanti yhtään luonnistuu, tai ehkä tarvittaessa jopa käännättää hänelle viesti jollakulla. :)

        Did you notice the post from Anita Venne-Koke? It seems like you could share the information you have gathered and help each other out :)


      • aloittelija
        2. aloittelija/beginner kirjoitti:

        Hei, huomasitko Anita Venne-Koken viestin? Teillä näyttäisi olevan yhteinen sukulainen, ja hän sanoo tehneensä sukututkimusta jo kauan. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä jos englanti yhtään luonnistuu, tai ehkä tarvittaessa jopa käännättää hänelle viesti jollakulla. :)

        Did you notice the post from Anita Venne-Koke? It seems like you could share the information you have gathered and help each other out :)

        Mistä mä saan tuon Anitan yht tiedot..oon koittanu etsiä pitkin internettiä mutta en löydä mitään mistä sais helposti laitettua esim sähköpostia....mun surkeella enkulla...


      • googletin
        aloittelija kirjoitti:

        Mistä mä saan tuon Anitan yht tiedot..oon koittanu etsiä pitkin internettiä mutta en löydä mitään mistä sais helposti laitettua esim sähköpostia....mun surkeella enkulla...

        Kokeilepa vaikka tuosta osoitteesta:
        http://genforum.genealogy.com/cgi-genforum/email.cgi?280020671

        Saattaa kyllä olla vanha osoite, ei ole vuoden 2004 jälkeen tuolla kirjoitellut. Vuonna 2010 on päivittänyt viimeksi Geni-profiiliaan, senkin kautta saattaa onnistua viestitys (pitää kyllä olla jäsen). On kyllä ainakin vielä elokuussa ollut aktiivinen nettikäyttäjä (Amazon arvosteluja).

        Postiosoitekin löytyy googlella helposti:
        http://www.ebr.gov.on.ca/ERS-WEB-External/displaynoticecontent.do?noticeId=MTE2NTIy&statusId=MTc0NDUw


      • aloittelija kirjoitti:

        Mistä mä saan tuon Anitan yht tiedot..oon koittanu etsiä pitkin internettiä mutta en löydä mitään mistä sais helposti laitettua esim sähköpostia....mun surkeella enkulla...

        "aloittelija", ota yhteys nimimerkistä johdettuun @suomi24.fi osoitteeseen, apua löytyy
        yhteistyön merkeissä!


    • Sivusta katsoja

      Olipa todella ensiluokkainen oppitunti sukututkimuksesta kirkonkirjojen nettiversioiden avulla. Tämä viestiketju kertoi paljon asian köäytännön toiminnasta. Kiitos!

      • Pirkkonen

        jokin sukututkimusopas - kaikkea ei muista aluksi sitten millään, mutta oppaista löytyy tarvittava tieto niin mikrofilmien kuin nettitietojenkin käytöstä. Tietoa karttuu myös mukavasti esim. Tampereen Metson käsikirjaston mikrofilmiosastolla, jossa on aina joku osaava, jolta voi kysyä neuvoa. Ainakin minä olen saanut kiitettävästi tulkinta-apua. Metso on siitä kiva paikka, että siellä on koko Pirkanmaan kirkonkirja-aineisto rullina ja kortteina ja sinne voi tilata aineistoa muualta Suomesta. Ja koneita on paljon eli yleensä aina pääsee filmejä lukemaan muutamaksi tunniksi.


    • 909

      I have not read or commented on this website in a long time. My name is Anita Venne-Koke (ent. Kivi) I live in Canada. My father was Elmer Anselm Kivi syn 30.12.1932 Timmins, Ontario Canada. His father was Vaino Aleksanteri Kivivuori syn. 20.1.1903 Ruovesi k. 6.1.1987 Timmins. Vih. 5.4.1932 Alesandra Irene Jarvinen. Vaino's father was Anshelmi Kivivuori/Kampura. Anshelmi's father was Herman Kallenpoika Makiruokonen/Kampura. You can email me at [email protected]. I can speak and read Finnish although my written skills are not that great.

    • marimuori
    • Anonyymi

      Hei,
      Kysyit papppasi sukua Anita. Täällä Itä-Suomessa elää äitini jonka äitin isä oli Anshelm Kivivuori. Äitini on syntynyt Ruovedellä ja hänen äitinsä oli Taimi Ester Mäkelä os. Kampura. Jos vain haluat tutustua ja kysyä lisää niin ota yhyteyttä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1130
    Aihe